|
|
| Aaaa-tjuuu!- Og speciallæge |
| Forfatter:  |
xtiny |
| Dato:  |
26-11-2007 20:42 |
|
Og snøøfte- snotte... Min dumme Nørdemand har hentet en dejlig forkølelse, som han gerne ville dele med mig! Så jeg sidder her døv som en dør med snot i hele kraniet- og jeg håber, det er gået over til den 30. Hvor jeg skal til ørelæge. Næsespray, honning, te og citron er anskaffet- og lommeletter i mængder.  Jeg har for mange år siden brækket mit kindben, så jeg får tit bihulebetændelse, men det her er åbenbart en heftig forkølelse, hvor jeg var lidt nysen i går, så snotter det gult i dag. (JA LÆKKERT!) Og døv som en dør- smart, når jeg skal have lavet høreprøve- og denne læge havde kun 1½ måneds ventetid. ØV! Kryds fingre for mig- kære HN-er! 
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Årets julegaveidè ... |
Lisbeth Sejberg |
26-11-2007 20:50 |
|
... kommer altså til at tænke på, at Monrad og Rislund for mange år siden foreslog at man samler det gule snot i en Tupperwareskål og derefter indstøber det i plexiglas og laver en nøglering  Så har man nogle meget personlige gaver, man kan give familie og venner  Jeg skal nok krydse fingre for dig og ønsker dig god bedring. Mvh. Lisbeth
Alle der føler sig ramt af janteloven, er folk, der ikke kan noget og er kede af, at andre har opdaget det. Anders Lund Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er jo nogle dage... |
|
|
... til d. 30. Så det er bare at fortsætte med alle de gode husråd mod forkølelse, og prøve at passe på ikke at udsætte dig selv for kulde og træk. Prøv noget slimløsende - det at du nemmere kommer af med alt det snot vil sandsynligvis hjælpe til at klare op i hele systemet. God bedring!
£isbeth & Baloo * Sælges - Griffin Distancesadel m. e. bred bom - 17,5 "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bihule |
|
|
Hvis du har tendens til bihulebetændelse, sp skulle du prøve med mycomyst det er slimløsende og får hurtigt løsnet op. Ellers er panodil og varme drikke altid godt ved sådan en omgang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har Mycomust liggende |
xtiny |
26-11-2007 21:40 |
|
Men det er mod hoste. Jeg hoster ikke endnu. (og så vil jeg hellere have "Salina Mikstur"- den der med lakrids. ) Næsespray er det modsatte af slimløsende- det tørrer mere ud. Pinex og så videre tager jeg allerede mod smerter. Og så var jeg begyndt at tage en del vitaminer- og jern. Så udover sort bæ- og snot- hvad- har Monrad & Rislund et godt gaveråd til dét? Tofarvede nøgleringe?
Mvh
xtiny
♣ "There is, incidently, no way of talking about cats that enables one to come off as a sane person."♣ -Dan Greenberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisbeth Sejberg |
|
|
.. Husk mig lige på jeg aldrig skal på julegave med dig  God bedring Xtiny 
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisbeth |
tralle-trold *Tone* |
26-11-2007 22:41 |
|
jeg sadd lige og spiste et pizzastykke da jeg leste hva du skrev  Xtiny sier bare en ting "japansk peppermynteolje" en stor desj langt ind i hvert nesebor, det er det mest effektive God bedring
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Japansk pebermynteolie |
xtiny |
26-11-2007 22:58 |
|
Det har jeg prøvet- og min lugtesans forsvandt i lang tid. Sådan noget med at sidde med håndklæde og en balje kogende vand- nej- ikke mere.
Mvh
xtiny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du kan få |
|
|
slimløsende i pilleform på apoteket. Det bruger jeg altid i nogle dage når jeg er forkølet, da det ellers sætter sig i bihulerne hos mig også. Jeg kan ikke lige huske hvad de hedder, mener det er bromhexin el bisolvon el. lign.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heatlotion |
Gitte ♥Ryan♥ |
27-11-2007 15:10 |
|
Jeg har sådan noget som man smøre på ømme muskler fra firmaet For ever linving Products, super at smøre på pande og bihuler, det løsner og giver luft. Vigtigt, få det ikke i øjnene , av av God bedring fra Gitte
Tal til mennesker, du henvender dig til på et sprog, de forstår. Forstår de dig ikke, er fejlen din. Da må du begynde forfra, ellers når vi ikke videre. Carl Scharnberg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| God bedring... |
birgittekw |
27-11-2007 15:18 |
|
...et lille fif, der hjælper mig, måske kunne det hjælpe dig også. Et lille skvæt tørret chili i teen med honning og citron... det kradser godt op i diverse snot stæder... Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg HAR sat bønner i blød |
xtiny |
27-11-2007 15:20 |
|
Til chili con carne. 
Mvh
xtiny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En forkølelse |
fru-schwerin |
27-11-2007 19:45 |
|
er jo ikke en farlig forfærdelig sygdom, men drønirriterende. Tror du må prøve at gennemleve den som alle vi andre...med alle dens gener. God bedring. vh Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Mycomyst er ikke kun til hoste, det virker slimløsende også på det som danner sig i bihulerne, og det virker. Jeg har i flere år døjet med bihulebetændelse og da jeg første gang forsøgte mig med mycomyst, skal jeg love for der kom hul på efter et par dage med mycomyst, kom alt hvad der sad i bihulerne pludseligt fossende ud af næsen, dette har jeg dog kun prøvet en gang, de næste gange fik jeg startet i tide. Men du kan da også koge vand, og tilsætte kamille og så indånde så meget du kan holde til det løsner også. Som teenager, ordinerede min læge mentol pulver,til at indsnuse over dampbad, det var sgu noget krads noget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prøv med en |
|
|
Omgang næseskyldning. Det plejer, at være effektivt, både mod stoppet næse, og bihulebetændelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som det gik (ikke for de sarte!) |
xtiny |
02-12-2007 11:38 |
|
Som det gik, jeg tjekker adressen på den liste, jeg har fra lægen, og der står 30/11 kl. 11.05- i følge mit notat, så jeg finder adressen på krak- og daffer af til Odense. Med lidt besvær finder jeg adressen- men navnet passer ikke..? (Sedlen ligger derhjemme og skammer sig- sammen med mobilen. ) Så jeg går ind og spørger receptionisten- OM, det er her, jeg skal være- og nej, det er det ikke! Hun er enormt sød og ringer til en del ørelæger- og ja, jeg HAVDE en tid- hos en helt anden- for en måned siden. (Så jeg lusker af med følelsen af at være noget retarderet...). Men igen tak til reptionisten, der var meget flink og ualmindeligt hjælpsom.  En klassisk xtiny, hvor jeg har blandet dato og tidspunkt sammen. Normalt får jeg fanget det i tide- bare ikke denne gang, så smertestillende, talblindhed og bestilling af lægetider fungerer ikke sammen hos mig. Ja- nu kan jeg så kun grine af det- og få en ny tid på mandag... Jeg må vist også hellere tjekke tiden hos øjenlægen, som jeg fik samme dag- det er godt nok til februar, men jeg må vist hellere være sikker på, *om* det er den øenlæge, jeg tror, det er- og om det ikke er den 2/5. 
Mvh
xtiny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|