Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

gode råd til job med kun én arm?
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 18:47

Jeg er i den pisse irriterende situation at jeg har fået permanent ødelagt min højre skulder og arm i en bilulykke for 1 1/2 år siden.

Jeg er ved at blive sindsyg af, at være hjemme - trænger helt enormt til at komme i arbejde igen, men kan næsten ikke bruge højre arm til noget.

Jeg kigger job annoncer hver dag næsten, men kan ikke rigtig finde noget jeg vil kunne holde til med den skulder, nogen gode forslag??

(jeg er næsten færdig uddannet Cand.Mag i dansk og engelsk og en dygtig sælger, taler tysk flydende og siges at være et organisations talent - men grundet armen kan jeg ikke sidde ved en computer i mere end 20-30 min. af gangen)

Nogen ideer??

kh Miriam

www.Frieserstald-Birkely.dk

.

.

.

Behandl andre som du selv ønsker at blive behandlet

0
0
Svar på denne tråd

Uanset hvad, du finder
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 19:45

Så pas på, du ikke også overbelaster den gode arm/skulder, så det ender i slidgigt- eller myoser.

BTW- min engelsklærer på Studenterkursus havde kun éen arm. Han havde så en skuldertaske til bøger/opgaver mv.

(Jeg føler med dig, selvom min skulder nu er kendeligt bedre- i week-enden vaskede jeg fx op! Og kunne med lidt nøkken sætte ting i skabet (det gør jeg åbenbart mest med venstre hånd).

Men en dag kan jeg vel tage en rygsæk på igen- og køre knallert... )

Hov, nu var det ikke for at jamre mig!

Men et undervisningsjob kan du nok klare- og projektor-edb kan jo snildt supplere tavle og kridt.

Ikke alle produkter til salg er jo fysiske- idéer/koncepter vil du kunne formidle- eller oversættelser... Jeg tror, du kunne have glæde af at snakke med en kommunal jobkonsulent- ellers må AF da have noget vejledning.

Pøj pøj med det! (Y) (Y) (Y)

(Bliv ved med at træne- det bliver måske ikke bedre, men det bliver i hvertfald ikke dårligere! )

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg
0
0
Svar på denne tråd

Må jeg foreslå nogle alternative
Forfatter: 
Dato:  26-11-2007 21:37

jobs såsom:

- Parkeringsvagt. Fordele: Masser af frisk luft og motion. Skulle ikke være belastende for din skulder. Ulempe: Tåbelige bilister som ikke tager ansvar for deres dårlige parkering, manglende p-billet osv.

- Museumsbetjent. Fordele: Mulighed for at nyde lidt kunst og møde mennesker Ulempe: Uendelig stor fristelse for at tage en morfar i al offentlighed

- Receptionist eller portier. Fordele: Afvekslende arbejde som ikke foregår foran en skærm i lang tid af gangen (hvis det er et mindre hotel) Ulempe: Meget skærmarbejde ved større hoteller, kan være uendelig kedeligt om natten

- Naturvejleder. Fordele: Masse af frisk luft og natur. Ulemper: Masser af pissekold frisk luft og natur

- Undervise i dansk/engelsk på deltid på forskellige grundskoler. Fordele: Du må være dygtig til dansk og engelsk og det kan være givende at lære fra sig. Ulemper: Undervise ukoncentrerede, umotiverede og ugidelige mennesker, som sidder i klassen fordi de skal

Håber det kan give dig nogle idéer. Jeg surfede lidt på

www.ug.dk/Erhverv/ Vis%20alle%20erhverv.a...enu_id=uvm- jobb-root. Måske du bliver inspireret at at surfe lidt selv?

God vind

Peter

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 09:20

tusind tak Xtiny og Peter

Jeg skal ærligt indrømme at det selvfølgelig er mest oplagt at søge en underviser stilling, men min psyke har fået et dyk og jeg "tør" ganske enkelt ikke rigtig gå i krig med et sådant job - føler mig heller ikke længere kompetent nok, nu hvor jeg har gået sygemelt i snart 2 år, så føler man at "kundskaberne" ligger rigeligt langt væk. og, jeg er lidt nervøs for den meget, meget udbredte brug af computer i undervisning og i forbindelse med f.eks stile afleveringer, jeg er ikke i stand til at sidde og rette 25 stile ved pc'en, og har også svært ved at skrive i hånden, bare jeg skal skrive et postkort har jeg forbandet ondt i den åndsvage skulder

receptionist er så afgjort en af de jobs der tiltaler mig mest, men de fleste steder står der "rutineret bruger af office pakken" i job-kravet, og så kan jeg jo godt regne ud, at der vil være en del pc'arbejde involveret, og så tør jeg ikke søge det.

p-vagt... hmm, den var god Peter men det kan da i sidste ende blive en nødvendighed at søge slige stillinger også - jeg vil bare så gerne have lov til at bruge mine sprog og mit lille hoved

er der mon nogen ejendomsmæglere her, der ved om man kan komme "i lære" som en sådan?? jeg ved godt man skal på skole for at blive autoriseret, og det kan jeg jo så bare ikke, men gad vide om man kan få lov at arbejde " i marken" uden autorisationen? altså blive oplært et sted til de lidt enklere opgaver som at fremvise huse osv. ??

jeg er åben for videre input, hvis nogen af jer har flere gode ideer.

tak

vh Miriam

.

.

.

0
0
Svar på denne tråd

ejendomsmægler
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 11:34

Hej

Ved ihvertfald at det er muligt at blive ansat som trainee hos HOME, hvor man så læser ved siden af.

Havde en kollega der søgte ind til HOME sidste år, men hun blev desværre ikke ansat.

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

alt, vel?
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 21:57

Er det pga smerter, at du skal vælge et job hvor du kan skåne din arm, eller er det fordi du simpelthen ikke kan bruge den?

Hvis det sidste er tilfældet, kan du vel næsten blive alt?

Børnenes ridelærer har kun én arm, og det er bestemt ikke noget man lægger mærke til. Jeg kan huske børnene skulle lære at ride slalom rundt om nogle tønder, og røre en kegle med den ene hånd, hvortil et barn udbryder: "ej Tina, man kan da ikke ride med kun en hånd!!"

Øh jo det kan man så altså godt!!

Maiken

0
0
Svar på denne tråd

Arbejde
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 23:03

Ja det kan være du bliver nødt til at tænke alternativt.

men håber at du finder et spændende job

Arbejdet hos en ejendomsmægler er nok ikke optimalt - der er en del arbejde ved computeren - arbejder selv hos en mægler.

- Yuki

Med salathesten

Hjælp søges til Blomsterbutik på Amager. Skriv for nærmere info

Med billeder på www.rigola.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-11-2007 23:48

Maiken. Ja, det er pga. voldsomme smerter i højre arm og skulder så snart jeg bruger den, at jeg skal finde et job hvor jeg ikke bruger højre side ret meget.

Jeg ved godt at mange, mange mennesker lever helt uden den ene arm, og fungerer optimalt, jeg er bare en 40 årig højrehåndet, som har svært ved at få venstre til at overtage alle opgaver.

.

.

.

0
0
Svar på denne tråd

Venligt ment
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 00:27

Det jeg skriver nu, er ment på den mest venlige måde, men tag dig nu sammen.

Du skriver at du ikke tør søge et undervisningsjob fordi du ikke har arbejdet i 2 år. Det kommer du da hurtigt over, dine sprogkundskaber er nemme at genopfriske ved at læse nogle artikler eller bøger på de pågældende sprog. Og hvis du har undervist før (det véd jeg så ikke?) kommer pædagogikken og undervisningsteknikkerne også hurtigt tilbage lige så snart du kommer i gang igen.

Du skriver også, at det er svært at vænne sig til at bruge venstre hånd, når du nu er højrehåndet. Det kan jeg godt forstå, men det skal nok komme med tiden.

Din psyke har fået et dyk, skriver du, det tror jeg måske er din største hindring for at finde et job. Der er mange jobs man kan klare med kun en arm, nogle af dem kræver nok lidt opfindsomhed, men det vigtigste er, at du tror på at du kan. -Og det KAN du!!! Bare gå ud i verden med løftet pande med troen på, at du sagtens kan klare det her. Og det er selvfølgelig nemt for mig at sige, men ikke desto mindre er det det der skal til.

Jeg er godt klar over, at man ikke har det største overskud, hvis man har smerter, men nogle gange er man nødt til at fokusere på det man kan, i stedet for det man ikke kan. I dine svar skriver du, hvad du ikke kan, prøv at lave en liste med det du kan og så gå ud fra den.

Hvad med et arbejde i en salgsafdeling eller en konsulentstilling???

Uanset hvad, så held og lykke med det, jeg er sikker på, at du nok skal finde det rigtige.

- Chris

Jeg er voldsomt KLOG
Og alt hvad jeg siger er RIGTIGT!!!
Sådan ER det, acceptér det!!!
0
0
Svar på denne tråd

er i samme båd
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 11:47

Jeg ved hvordan du har det, har nemlig selv ødelagt min albue ved et fald i 2005 og har også svært ved at finde ud af hvad jeg kan klare. Har lige været i arbejsprøvning som lærer det gik heller ikke , lige så snart jeg bruger min arm går det galt. jeg har også diskuspolaps og slid i begge skuldre og har haft piskesmæld, tinitus og nedsat hørelse jo så jeg er også ramt af en del. Jeg overvejer at søge en taxa bevilling vil så gerne være selvstændig og min egen herre , have en aupair til mine børn når jeg er på gaden , have nogle gode chaufføre. Ja det var min drøm

Hilsen

Godsejerinden27

0
0
Svar på denne tråd

arme osv
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 09:06

Du skal gå til Jobcentret og bede om at tale med en virksomhedskonsulent, der kan fortælle dig noget om hvilken hjælp du kan få.

Hvis din arm er permanent skadet kan du få en personlig hjælper, der fx kan lave dit skrivearbejde - det perfekte studiejob for en kommende cand. mag ´er...

derudover kan de være dig behjælpeæige med jobsøgning.

Med så god og langvarig en uddannelse kan du da lave så meget andet end parkeringsvagt - og det kan vel næppe heller være godt at gå rundt ude i kulden.

Dernæst skal du gå i Socialforvaltningen og bede om hjælp til hvilke hjælpemidler, der kan lette dig i hverdagen.

Undervise kan man mange steder - også udenfor alm. skoleregi - der er sprogskoler for udlændinge, der er revaliderings- og beskæftigelsescentre, hvor man underviser ledige i mindre hold.

Aftenskoler, højskoler osv osv -

Men først skal du selv rehabiliteres - i jobcentret kan du bede om at blive afklaret omkring dine muligheder og eventuelt søge om et tillæg til din udd. fx som voksenunderviser, underviser i dansk som fremmedsprog og meget mere og du kan også komme på et kursus, hvor du kan arbejde med dine følelser af usikkerhed mv, som er ganske almindelige efter så lang en sygeperiode.

Hvis du er tilknyttet sygedagpenge - så er der samme muligheder.

Op på hesten igen - der er mange muligheder, men du har måske bare brug for lidt tid til at finde frem til dem - og brug den hjælp der er - i jobcentrerne elsker vi folk, der kommer og siger de gerne VIL - men har brug for hjælp til at kunne!

http://www.lonerugaard.dk - coaching og mentoring

0
0
Svar på denne tråd

bachelor
Forfatter: 
Dato:  01-12-2007 09:08

Går ud fra at du så har mindst en bachelor?

Der er virkelig gode jobmuligheder for folk med en sådan uddannelse.

http://www.lonerugaard.dk - coaching og mentoring

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider