|
|
| jeg er blevet for stram |
| Forfatter:  |
Spender |
| Dato:  |
25-11-2007 12:28 |
|
I det jeg er for doven til at lave en anonym profil vil jeg bede jer om at se bort fra mit navn . Jeg har nemlig fået et rigtig trælst problem. Jeg er simpelthen blevet for stram forneden. Jeg har ALDRIG hørt om dette før hos kvinder der har født 3 børn- men det gør mig da ked af det at vi ikke bare kan nyde hinanden mere. Jeg er for stram i mellemkødet (tror jeg det hedder), og det gør at jeg også virker for stram i det yderste af det inderste (skiiide god forklaring, sorry). Vi har snakket om det måske kan være syning fra sidste fødsel der simpelthen er for stram- men der var altså ingen problemer før jeg fik kemo i sommers, og den yngste er immervæk 1½ år gammel. Det gør meget ondt når han skal trænge ind, og det tager helt lysten fra mig.. er som en kæmpe jomfruhinde hver evig eneste gang- og det er altså ikke fordi han har vandslange der skal rulles ud eller noget.. vil mene den er hel almindelig i størrelsen. Er der mon nogen der har gode råd, for det her er bare minus sjovt, og ingen af os nyder @!#$ som vi gjorde engang- for han vil jo heller ikke det gør ondt på mig.. Håber på lidt hjælp i dette lidt penible spørgsmål.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor surt |
Kiki |
25-11-2007 12:41 |
|
Har ikke lige hørt om det problem før. Men har i prøvet med en god portionglidecreme oså ellers langsomt til værks? Ellers ville jeg måske få en henvisning til en gynækolog og få tjekket hvad det kan være...
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kroppens balance |
pjemm |
25-11-2007 12:45 |
|
Det kan også være noget så banalt som svamp, din krop har måske ikke helt styr på ph og andre ting lige nu og fordi den er svækket kan du nemt få den slags. Det kan godt føles ligesådan og så spænder man jo op og så kører cirklen. Så jeg ville også smutte en tur til lægen. :Pia
* billig "lammefætter" (sadel) str. PONY købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Spender |
25-11-2007 13:23 |
|
Glidecremen virkede til nøds, men der skulle stadig knokles for at han kunne komme ind. Tvivler meget på det er svamp da jeg har haft det før- mange gange, og slet ikke har symptomer.. Har ikke ret meget udflåd i det hele taget efter kemo, men det bliver da langsomt bedre.
Kærlighed giver livet mening
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| problemet i |
lise funch ♥ishest er bedstb |
25-11-2007 13:45 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stakkel anonym |
Jasper |
25-11-2007 13:51 |
|
Mit bedste bud var faktisk også noget glidecreme - men kan du være hævet??? Eller er det måske noget psykisk, jeg tænker du og din krop har jo været udsat for en voldsom behandling.
Pia Glæd dig over hverdagen - dem er der flest af Nu mega frelst og meget mere oplyst Citronmåne er bare sådan en taberkage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tænker på |
|
|
om du har lavet for mange knibeøvelser, det gjorde jeg en overgang, og det var faktisk umuligt at gennemføre... xxx, men efterhånden løsnede det sig op igen.. men for heftige knibeøvelser kan simpelthen gøre at man bliver for stram. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Spender |
25-11-2007 18:15 |
|
Mette- det kan sagtens være knibeøvelser indvendig, men det er det udvendige kan jo ikke.. Det sted jeg er blevet syet af flere omgange virker meget hårdt og "knudret"- det har egentligt virket "forkert" siden jeg blev klippet i mellemkødet og syet igen (2. fødsel). Som det er nu skal der nærmest være bølger på "drengen" for at den kan komme ind- op og så ned og så ligeud  Men jeg skal til kontrol næste uge, så vil jeg lige høre om det væv kan trække sig sammen, og hvad man evt. kan gøre.. selvom en ting som mellemkødsmassage altså efterlader min tankegang lidt slatten.. for hvor er det da ucharmerende. Men vil jo gerne have gang i det sjove igen uden jeg skal ligge og sige av eller bide smerten i mig fordi det jo også er synd for ham.. Når han er kommet og "drengen" tager en velfortjent slapper gør det også hamrende ondt i mit mellemkød/der hvor jeg er syet, så der kan han altså ikke "sove" mere  Jeg takker for jeres svar, der er nogle gode bud imellem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det lyder underligt |
|
|
men prøv med bindevævs massage. det kan være at du bliver ved med at danne arvæv og det er derfor du bliver strammere. Har prøvet lidt af det samme med et kejsersnit ar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kender det |
|
|
uha, se også bort fra mit navn - men jeg tør altså godt stå ved det alligevel.. Jeg føler også at jeg er blevet strammere efter barn nr to... Jeg syntes det var fantastisk efter barn nr 1 - trods jeg gik gevaldig i udu - men efter vi har fået Kaya hvor jeg kun gik mikroskopisk lidt i stykker, så føler jeg også jeg er blevet stram.. Min læge sagde til mig at det er elastisiteten i arvævet der er galt fat - det vil fortage sig med tiden.. Jeg tror du skal bede om at få en henvisning til en gynærkolog - det kan jo være de kan lave det så det ikke gør så ondt.. Ihvertfald skal du ikke acceptere at dit samliv skal være en pine, det er ikke rimeligt, børn eller ej.. Nu tror jeg du er mere forpint end mig - men er mit ikke bedre inden for nogle måneder så vil jeg til en gynærkolog.. Indtil da synes jeg du skal prøve at massere forneden med en god olie og varme klude... Jeg er sikker på at jeg ikke gik mere i stykker end jeg gjorde er at min jordemoder holdt varmeklude på mit mellemkød.. Jeg selv masserer stille og roligt med en god olie efter jeg har varmet huden op med en varm klud. Håber snart det bliver bedre for os begge.. Jeg synes iøvrigt også det er halvpinligt..
Kærlig hilsen Stine - Mor til Andreas 2. juni 2006 & Kaya Rosa 10. august 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Lidelsen "Lichen Sclerosus" - en autoimun sygdom kan i værste fald forsnævre indgangen, men den følges vist af andre symptomer også.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HeidiS |
|
|
Det tænkte jeg også Vi er nok flere der har læst Woman  Jeg tror også jeg ville tage det op med lægen. Specielt når du selv syntes det virker "underligt".
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| underligt |
pjemm |
26-11-2007 10:56 |
|
Altså med 3 børn skulle man jo synes at man kender sig selv og hvordan det plejer at føles. Så lad dig ikke nøjes med en sludder for en sladder hos lægen, få en forklaring på, om det er vævet som reagerer sært efter kemoen. I værste fald KAN man altså godt lige åbne lidt op igen, det kender jeg da nogen som har fået gjort, ligeledes det modsatte hvor der var for åbent efter en fødsel og manglende/dårlig syning. :Pia
* billig "lammefætter" (sadel) str. PONY købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske du |
|
|
har dannet arvæv, kan du mærke om du er fortykket indvendig... nogle kan danne en kant arvæv, og det vil vel gøre at det føles for lille... hullet. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| følge af stråling |
cat (in-the-bag) |
26-11-2007 11:29 |
|
Spender: det kan altså nemt være en følgeskade af strålebehandlingen - det der eufemistisk kaldes for "vedvarende hud- og slimhindeforandringer". Snak med din læge om det.
Hvorfor kan jeg ikke finde ud af at lave en præsentation?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
bare en indskydelse- arvæv fra syning, og mindre elastisk hud pga. kemo?? Det er vel en mulighed.
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Spender |
26-11-2007 21:49 |
|
I er simpelthen for søde tøser- og her var jeg bange for at blive grinet ud af senior. Kan sige at jeg skammer mig nu over min manglende tiltro til jer. Mht. knibeøvelser var jeg nødt til at lave en masse under kemo/højdosis fordi jeg blev pivhamrende utæt- og det kunne jeg altså ikke acceptere. Har lige mærket efter og har svært ved overhovedet at finde den ydre kant det er altså meget mystisk, for jeg er sikker på min fornemmelse ved seks er rigtig? Derudover er jeg begyndt at slå skedeprutter- jeg aner ikke om det har en sammenhæng, men det er altså drønpinligt!! Har jeg ikke kunnet siden jeg var 15 år og jomfru? Men jeg snakker bestemt med lægen om det, for jeg gider ikke have sådan et samliv med min mand.. Stine: skal nok opdatere når jeg ved mere. Er ked af at sige det, men hvor er det dejligt jeg ikke er alene med problemet.. undskyld.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spender.. |
|
|
jeg tror altså stadig at det kan være både arvæv og fordi du er mindre elastisk pga kemo- mht de der skedeprutter er du altså ikk den eneste. Og bare for lige at tag det pinlige for dig, så kan jeg fortælle dig at det er fordi der til tider kommer luft med ind som presses ud når manden klør på Jeg kender det alt for godt, og en dag måtte vi simpelthen holde så grelt var det 
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Bummelum |
|
|
mht skedeprutter- det har du ganske ret i mettebo- jeg ved det osse. Og giver skam osse manden skylden Hver gang 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arvæv... |
|
|
Da jeg fik min førstefødte revnede jeg på kryds og tværs og det måtte laves om flere gange. Det skyldes at jeg er kiloid danner - altså at underhuden hæver og bliver følsom og uelastisk og det giver røde hævede meget følsomme ar. Det opstår løbende og det kan altså derfor godt passe du først mærker det lang tid efter din fødsel. Jeg fødte for 12 år siden og fik det lavet om for sidste gang for 8 år siden - og jeg kan stadigt mærke det i den nederste del af den indre indgang. Dim kemo kan jo have været med til at forværre denne tilstand, hvis du lider af det samme. Venligst Bettina www.basichorse.dk - back to basic horsetraining.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| He he he... |
|
|
Et problem som mange mænd næppe vil kunne se, som et problem...GGG Er du sikker på, at du slapper nok af? Ved godt at det lyder dumt, når det drejer sig om en partner man har haft i ca. 100 år or so, men det kan jo komme over en, og kunne forestille mig, at den behandling du har været igennem, måske kan påvirke dig psykisk på det punkt, uden at du egentlig ved af det... Har i hvert fald aldrig hørt om skrumpe-f*sse før...GGG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu kan man altså |
|
|
godt blive så stram at det selv gør ondt på en mand.. hans *** kan jo ikke gå gennem et hul der er alt alt for lille.. så jo, nogle mænd vil også se det som et stort problem. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vulvodyni |
|
|
Hejsa! Tjek denne hjemmeside: http://www.vulvodyni.dk/ den kan evt. hjælpe dig, om ikke andet så til at være lidt forberdt inden dit lægebesøg. Jeg har haft det og det er yderst smertefuldt, det føltes som om indgangen var på størrelse med et knappehulshovede, men det var det bare ikke, min kæreste kunne ikke mærke forskel. Helt kort fortalt er det en sygdom, hvor ens nerveceller er blotlagte, så selv den mindste berøring på stedet, bliver smertefuldt. God bedring! Hilsen Marianne
Har du fået dine vinger sidder de nu godt nok? og kan du flyve rundt i luften med de andre i din flok? *Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ijkdjfl |
|
|
ikke at det er det du har. men det kan altså også slyldes klamydia, syntes bare jeg ville nævne det da ingen andre havde gjordt det endu
i må gerne hade mig, men had mig venligst for hvem jeg er, og ikke hvem jeg ikke er!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spender... |
|
|
Må altså fortælle dig at du jo ikke er alene - som du allerede har opdaget . Jeg fik også et kæmpe problem efter jeg fik min datter...@!#$ var umuligt! Det viste sig at være de muskler vi har dernede, der var totalt overspændte. Så afsted til en fys, som skulle forsøge at massere! PINLIGT!!! Og AV AV!! Jeg sprang fra det, da det var helt uudholdeligt og desuden var jeg alene...så @!#$ var der ikke noget af mere - ¨så det kunne jeg godt leve med og måske tiden ville hjælpe... Men nej, når jeg skulle have det halvårlige tjek hos lægen, var det lig med STOR smerte - selv det mindste instrument kunne han knap få ind og jeg var tæt ved at besvime over det. Nå men jeg ville stoppe med at ryge og søgte hjælp ved noget der kaldes BIOFEEDBACK... Kort efter var det igen tid til en tid hos lægen... ... Og sørme om ikke det gik HELT uden problemer - både han og jeg var målløse!!! Jeg sagde så til ham at jeg havde fået den der biofeedback behandling og han svarede at det meget vel kunne være det der havde kureret mig!!! Blev bare nødt til at fortælle dig det - da det måske kan løse dit problem også? Jeg fik én behandling og nu er jeg ret sikker på, at jeg kan dyrke @!#$ igen . Er dog ikke afprøvet endnu, da jeg stadig er alene. Måske du kan bruge det? Mvh May.
Vores Charmetrolde Frieseren Shaman & Shetlandsponyerne Thilde & Clyed Hestene er vores partner og ledsager gennem livet Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder Vær ydmyg Sig tak
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så blev jeg |
|
|
godt nok noget klogere på den kvindelige nedre del- husker at jeg har haft en veninde der var syet for meget sammen og måtte til lægen for at få et lille snit- Vil oxo tro at en god læge kan sende dig til den rigtigt hjælp. pøjpøj med det- og håber at du og din mand måske kan hygge jer med noget andet i mellem tiden- 6 behøves jo ej at være ud og ind. MVH Dorthe
Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby. Se billede på mit HN. Øremærke nr. ZGO383 Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live. Dusør 500kr. i død tilstand.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Spender |
29-11-2007 23:25 |
|
Hej madsen, tak for info, men i forbindelse med min sygdom i sommers blev jeg tjekket for alt muligt, så er HIV, syfilis og alt det andet fri. Fedt du tør sige det, for klamydia er en undervurderet sygdom, og mange har det ubehandlet. Horsespirit: Hvis lægen ser sådan her ud vil jeg meget gerne høre mere om det biofeedback. Og til dem der har skrevet det.. ja.. der kan bestemt være en psykisk faktor i det. Gik fra at være en buttet pige omkring 90 kg til et magert gespenst på 47 kg på under et år. De sidste 13 kg der virkelig har gjort mig tynd har jeg mistet på et par mdr. Pointen er at jeg bestemt ikke har følt mig tilpas i min "nye" krop, det er akavet når vores hofteben banker sammen- det er sgu som skeletsex!! Jeg er ved at vænne mig til min krop nu, og er blevet bedre til at nyde hans fysiske nærhed.. f.eks lå vi længe i ske i nat (det ved han bare ikke for han sov) Men JEG nød det bare sååå meget, og efter hans snorken at dømme nød han det også på et underbevidst plan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glade jul |
Spender |
07-12-2007 04:14 |
|
Et svar skal i ikke snydes for. Var ved lægen i dag, og han siger at han formoder det skyldes slimhinderne der har reageret ved mit store vægttab- derfor skal vi bruge glidecreme i store mængder, og så mener han den er i vinkel. Så det må afprøves når han kommer hjem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hehe... |
|
|
øh det lyder vist forkert at jeg overvejede udtalelsen- held og lykke med det så 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| væltet livmoder |
Hanne GJ |
07-12-2007 16:59 |
|
jeg har ikke lige læst alle indlæg igennem, men vil bare lige komme med min kommentar. Min veninde har også problemer og det gør vildt ondt når de skal noget, hun har fået det undersøgt og det viser sig at hele hendes livmoder er væltet fuldstændig bagover. Gynækologen kan slet ikke få de instrumenter op for at kigge fordi det bøjer så meget og samtidig måtte de finde jomfruintrumenterne frem som hun sagde. Min veninde har tre børn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glade jul |
Spender |
07-12-2007 17:07 |
|
Min livmoder er også bagoverbøjet.. mon det kan være derfor det gør ondt "efter indgangen"? Jeg har også 3 børn jo, så den virker da alligevel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lægen... |
Hanne GJ |
07-12-2007 19:30 |
|
jeg ville nok søge lægen, hvis du allerede ved at der er noget med livmoderen. Altså som jeg forstår det på min veninde er det hele væltet, men hvordan det lige fungere i praksis det ved jeg ikke helt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke en "diagnose" |
|
|
Hejsa.. Jeg vil ikke komme med bud på hvad det kan være eller lignende.. Men jeg har det selv med at revne, da min kæreste er meget tyk (altså.. Hmm.. pjorten ikke ham som sådan ) Men det har hjulpet hvis han starter med fingrene, og ganske stille får varmet mig grundigt op. I dit tilfælde, kunne dette jo meget let kombineres med glidecremen. Jeg ved fra min mor, der også har været i kemo i flere omgange, at samtlige af hendes slimhinder er ødelagte (vi har dog kun talt om munden, hvor hun næsten har mistet spyt-sekretionen). Men altså.. Igang med klør 5.. Det er faktisk en ganske hyggelig start på noget skønt 
MoonQueen/Tina Ønsket vægttab: 60 kg tabt indtil videre 40 kg . Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Spender |
08-12-2007 08:53 |
|
ARGH ja den spytsekretion er noget for sig, det er så belastende. Bedst som man liiige tror at man skal have lækker mad må man drikke sig mæt fordi der er NUL spyt  Og sådan er det vist med alle slimhinder- men ikke alt debatteres med mor!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slimhinder |
cat (in-the-bag) |
08-12-2007 18:32 |
|
mine erfaringer med glidecreme til skøre og tynde slimhinder er altså ikke at skrive hjem om. Vaginatorier med hormon derimod har haft en fænomenal effekt. De fåes i håndkøb nu (i modsætning til dengang jeg måtte slås med lægen for at få dem efter 1½ ÅR kraftedeme med et sexliv som til forveksling lignede det Spender beskriver i startindlægget)
Hvorfor kan jeg ikke finde ud af at lave en præsentation?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glade jul |
Spender |
08-12-2007 21:12 |
|
TAK cat, for jeg synes nemlig heller ikke der var meget glid over den glidecreme hvis jeg skal være ærlig.. Det lykkedes da, men mindede mere om to anti-håndværkere der ordnede noget end en seksuel akt. Vil skrive navnet ned og finde mit apotek. For det er nemlig et meget trist , kedeligt og smertefuldt sexliv :(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er hjælp at finde!!! |
|
|
Så skriver jeg lige alligevel, selvom jeg ellers er ret blufærdig omkring mig selv personligt, det kunne jo hjælpe  jeg var igennem samme helvede, i hele 3 år( og jeg , som er så pokkers glad for seks og mandlig omsorg...!  Lægerne sagde alle at jeg intet fejlede, indtil gynæokologisk klinik i slotsgade 8 hillerød, endelig sendte mig til gynæokologisk smerteklinik hillerød sygehus(sjælland) Det viste sig at være underlivsspændinger! Såvidt jeg forstod føltes spændinger i de muskler som ophænger underlivet og er i forbindelse med den indre slimhinde,ikke på samme måde som infiltrationer andre steder i kroppen. Jeg følte det som brændende og helt ufleksibelt. Når de går i krampe, kan de ikke slippe igen uden fysiterapi(og ja det er indvendig fysioterapi i sk...n) De bruger også akupunktur!(jeg er skrækslagen for nåle men overlevede - og sikken fantastisk virkning!) Dertil fik jeg øvelser(som jeg ikke lige fik gjort ret tit... Og jeg skulle spise EPA-GLA fiskeolie med natlys olie fra MATAS til at forbedre slimhinderne i kroppen(min næseblod forsvandt også med det samme)men, det skal være dette kosttilskud! Det er nu 2 år siden og jeg prøver at indhente det forsømte  PÅ klnikken sagde de at de kunne løse ca 98% af alle underlivsproblemer, som andre havde givet op overfor!Og at alt for mange går rundt med problemer uden at blive henvist til dem pga uvidenhed fra lægernes side, desværre.. Der er håb.  Kæmpe knus fra mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|