Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

En rodet affære med lidt for meget ensh.
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 21:24

Ja, det er blevet en rodet affære.

Og jeg tror det trænger til, at komme ud.

Jeg fortæller normalt ellers aldrig folk om mine forældre.

Min far døde da jeg var knap 11 år. Inden da var mine forældre skilt. Det er jo efterhånden nogle år siden. Og udenpå har jeg det ganske vist udemærket med det, men jeg drømmer meget om ham, drømmer han bare er rejst væk i de år der er gået. Og han ligepludselig en dag står her. Jeg kigger altid overalt i min lejlighed når jeg kommer hjem, for jeg er virkelig overbevist om han stadig er her. Og jeg tænker hver dag på, at hvis han kom, så skulle han se Raja.

Det skal måske lige siges jeg aldrig fik sagt farvel, han døde i en ulykke fra den ene dag til den anden.

Jeg husker ikke meget fra den tid med begge mine forældre, men alligevel er det noget jeg tit tænker på og drømmer om, at få tilbage.

Fra jeg ar omkring 6 år til jeg var knap 17 boede jeg sammen med min mors kæreste og hende (de blev skilt sidste år).

Han drak/drikker meget og er generelt meget sær. Efter vi flyttede fra ham er det lidt gået op for mig, at han nærmest har kørt psykisk og fysisk terror på min bror og jeg. (Han har bl.a. smadret mine fortænder ved, at banke mit hoved ned i et bord).

Min mor har været syg i omkring 6 år tror jeg, depression og posttraumatisk stress. Og før det arbejdede hun altid. Jeg føler på en måde ikke, at hun har været der for mig altid. Der er mange ting som jeg har været ked af, men som hun intet aner om. Nok også fordi jeg ville gøre det hele nemmere for hende.

Vi har nogle stykker (på min mors side af familien) der er temmelig kriminelle. Hun har bl.a. en fætter der er pusher og som har siddet i fængsel adskillige gange, hun har hele mit liv lært mig, at han var dårligt selskab, altid talt grimt om ham og sagt vi skulle holde os fra ham.

- For nogle mdr. siden døde hans søn og det ændrede situationen meget. Nu vil hun lige pludselig gerne snakke med ham. Og han er mere end velkommen. Og hun kan ikke forstå at jeg ikke bifalder det, hvilket resulterede i, at den anden dag sagde min egen mor til mig, at jeg kunne rende hende.

- Nu føler jeg mig lidt forældreløs.

Jeg bor ikke hos min mor mere og har ikke gjort det de sidste knap 3 mdr.

Grundet de kriminelle i familien og en uhyggelig scene i sommers snakker jeg heller ikke længere med min mormor.

Jeg er meget glad for min fars familie. Især min kusine. Fordi hun minder mig om da vi var små og jeg havde mine forældre osv.

Men jeg ser dem ikke så tit og har desværre ikke meget kontakt til dem. Kun til min kusine.

Jeg savner meget tryghed i mit liv. Og at føle jeg hører hjemme nogen steder og at nogen har brug for mig.

Jeg er meget stolt af at være datter af min far og jeg vil aldrig af med det navn jeg har. Men han er ét stort sår inden i. Det gør ondt når jeg hører nogen sige "far" eller kalde på deres far. Jeg tænker meget over om han var glad for mig og om han tænkte på mig de sidste timer. Og det allerstørste spørgsmål: Hvorfor lige ham?

Og hvorfor gik det så galt.

Det sidste jeg husker er en telefonsvarer besked hvor jeg er meget gal på ham.

Den anden dag gik jeg en tur fordi hans lejlighed og det var akkurat som om han var deroppe. Intet var forandret.

Det er bare som om tiden er gået. Uden jeg har opdaget han er væk.

Jeg har desværre aldrig kendt andre børn, som har mistet en forældre.

.. Det var dejligt at få det ud. Tak, hvis du nåede her til.

Malle

- med Honeyburst/Raja :D

0
0
Svar på denne tråd

en klem
Forfatter: 
Dato:  13-11-2007 22:58

ville bare gi deg en jeg...

---------------------------

- Aina, Nanga og Gittiamo -

0
0
Svar på denne tråd

Ja- min drengs far er død
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 00:50

Jeg ved ikke mere om hvordan/hvornår. Men politiet stod uden for døren en søndag morgen. Og så skulle jeg tage stilling til begravelse osv. Det sagde jeg nej til. Og min knægt har ikke set ham siden han var 1½ år.

Jeg anede ikke, hvad jeg skulle gøre- vores forhold havde været meget voldeligt. Han har en søn, der er meget godt begavet- og får alle de chancer i livet, jeg kan skaffe ham! Sådan er det. Det er MIN dreng- og ha ner godt begavet. ;-) Og han er ikke voldelig.

Mvh

xtiny

"There is, incidently, no way of talking about cats
that enables one to come off as a sane person.
"

-Dan Greenberg
0
0
Svar på denne tråd

jeg forstår dig udmærket godt
Forfatter: 
Dato:  14-11-2007 05:45

det er nemlig gået op for dig, at din mor slet ikke har givet dig den bandom du burde ha fådet, nemlig trykhed og uden at skulle bo sammen med en person der brugte vold for at opdrage.

Det skulle ikke undre mig, om du har gemt-glemt en masse kedelige oplevelser med din mors eks. kæreste, som nu er ved at komme frem i din bevisthed .

julen nermer sig jo og så har vi mennesker en stor trang til at det skal være på den " rigtige" måde med famillie liv og det hele, for sådan har alle jo andre.

Men du er ikke alene om at føle, at famillien er alt for langt væk. vi er mange som ikke har helt styr på det med famillien.

Personligt ville jeg da ønske at min famillie var en stor glad forsamling, men sådan er det virkelige liv ikke.

Men jeg har bestemt mig til at jeg vil videre og ikke hænge og dvale i minder og tanker, som jeg alligevel ikke kan ændre noget som helst ved.

MOBBEN IMC.
0
0
Svar på denne tråd

Ved ikke rigtig...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 08:19

...hvad jeg skal sige, Malle!

Hvis det hjælper bare lidt, for du en trøsteknuser herfra. Du lyder som en fornuftig pige, der klarer sig selv, trods nogle negative påvirkninger, og måske manglende opbakning i din opvækst.

Jeg kan ikke rigtig sige noget, der hjælper, for du har ikke behov for at høre lige nu, om at andre har haft det ligesådan.

Så, - vær glad for dig selv, og bliv ved med at tro på dig selv og dine holdninger!

Ærgerligt, at du garanteret har vendt vrangen ud på dig selv, og ikke har haft nemt ved at skrive sådan et indlæg, og vi så ikke har mere at byde ind med.

Og xtiny, jeg tror ikke at Malle har brug for at høre et forvrøvlet indlæg om hvor begavet din søn er!

JANNE

0
0
Svar på denne tråd

Xtiny...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 10:05

... Så bliver man nok bare godt begavet når man mister sin far - for det mener jeg da også selv, at jeg er.

Hvemsomhelst: Tak for dit indlæg :)

På en måde, når jeg kigger tilbage, er jeg faktisk glad for mit liv og glad for at være her i dag. For jeg har prøvet ting som andre 18 årige ikke har prøvet og det kan sikkert gavne. :)

Malle

0
0
Svar på denne tråd

Trøstekrammer...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 12:00

Herfra er der også fra mig til dig.

Jeg kender godt fornemmelsen af at en forælder har svigtet og for mig har det hjulpet at komme til noget professionel hjælp.
Mit råd er at du måske skulle tage stilling til om det ikke er en god ide for dig. For det lyder som om der en masse ubearbejdet sorg over din far og den barndom som du ikke har haft eller måske kun har haft i småbidder hist og her. Det sætter sine spor i en og hvis du så vil ha børn en dag. Nissen flytter med, selv om man er et logisk tænkende, rationelt, selvstændigt menneske med begge ben på jorden og ben i næsen.

Noget helt andet er at det kunne tænkes at Xtiny prøver på at sige til Malle at selvom man har mistet en forælder på en grum måde, så er man stadig noget værd. Og selvom man har en voldelig sted/far så behøver man ikke at blive det selv. Kanske det var meningen med hendes forvrøvlede indlæg? Think yourself a little about, nu vi er ved nisser.

Mor til
Natasha 070494
Katharina 101299
Marcus 130107
Gift med en Bøvsedrage
0
0
Svar på denne tråd

Trøstekrammer...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 12:10

Herfra er der også fra mig til dig.

Jeg kender godt fornemmelsen af at en forælder har svigtet og for mig har det hjulpet at komme til noget professionel hjælp.
Mit råd er at du måske skulle tage stilling til om det ikke er en god ide for dig. For det lyder som om der en masse ubearbejdet sorg over din far og den barndom som du ikke har haft eller måske kun har haft i småbidder hist og her. Det sætter sine spor i en og hvis du så vil ha børn en dag. Nissen flytter med, selv om man er et logisk tænkende, rationelt, selvstændigt menneske med begge ben på jorden og ben i næsen.

Noget helt andet er at det kunne tænkes at Xtiny prøver på at sige til Malle at selvom man har mistet en forælder på en grum måde, så er man stadig noget værd. Og selvom man har en voldelig sted/far så behøver man ikke at blive det selv. Kanske det var meningen med hendes forvrøvlede indlæg? Think yourself a little about, nu vi er ved nisser.

Mor til
Natasha 070494
Katharina 101299
Marcus 130107
Gift med en Bøvsedrage
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-11-2007 14:27

Malle - dit indlæg ramte mig simpelthen så hårdt at jeg blev nødt til at skrive til dig.

På mange måder minder din situation meget om min egen. Jeg har et meget vrøvlet forhold til min mor og min far er handicappet og meget syg. Jeg vil ikke bo ved nogen af dem og bor derfor i et hus med 2 andre, med tilknyttede pædagoger.

Det har været meget hårdt - det er bestemt ikke let at føle sig forældreløs, det kender jeg alt til. Men som Kanye West synger: "What doesn't kill me, can only make me stronger" Og det er rigtigt! Kæmp videre, du skal nok klare det. Jeg tror på at du er stærk!

Hvis det bliver for svært for dig, synes jeg du skal prøve at kontakte din sagsbehandler - der findes mange muligheder for hjælp som man slet ikke anede.

du er mere en velkommen til at skrive en PB, i øvrigt.. :)

Signe og prinsessen Nellie

-

Jeg elsker dig og jeg har et problem med det.

- Bu 06/07 <33

0
0
Svar på denne tråd

prof. hjælp...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2007 22:39

Hvordan får man en henvisning til en psykolog?

Og er det overhovedet til uden, at man selv skal punge ud, for det kan jeg ikke?

Malle

0
0
Svar på denne tråd

Malle ♥Honeyburst♥
Forfatter: 
Dato:  23-11-2007 15:32

Du skal tage op og snakke med din læge, og så kan han henvise dig til en psykolog. Jeg ved ikke om du skal betale noget, men *tror* det ikke når du bliver henvist af lægen.

Du lyder som en stærk pige, og noget prof.hjælp skal nok få dig på rette spor igen :-)

Knus og god weekend herfra :-)

-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider