Kender I de tanker man kan gøre sig, med at overveje at tage på ferie og overdrage ansvareret for sine dyr til andre imens?
Nå! denne tanke blev til virkelighed, da vi besluttede os for at tage på familie besøg på den anden side af Atlanten i nogle ugers tid.
Imens blev der indgået aftale om at det bette kræ af en 170cm 5-års DVér skulle overdrages til en yderst kompetent person, som jeg har stor respekt for, vedr. omgang og pasning af heste. (Jeg turde ikke lade ham blive på vores normale opstaldnings sted)
Så sagt så gjort! Hesten blev sendt på ferie nogle dage før vi rejste, så jeg kunne følge hans trivsel på det nye sted. - Alt vel!
Men ak! efter en uges tid kom beskeden: Hesten har fået en ben skade på fold, er efter et par dages dyrlæge behandling på stedet sendt på hestehospital!! Aaaggg! - Og så er man bare SÅ langt væk!!! Straks skyller skyld følelsen og magtesløsheden over en, for man er der ikke!!!
Umiddelbart tyder det ikke på at være en alvorlig skade, men dog noget der vil kræve indlæggelses i mindst en uges tid til halvanden, ud fra den første melding fra dyrlægerne, men de ved nok noget mere på mandag, - hvor er der længe til mandag!!!
Heldigvis var mine dyrlæger (hestehospital) informeret om vores udlands rejse, samt fået besked på hvem der havde ansvareret for hesten. Abonnements nr. ved FALCK, og hvad der skulle ske i en evt. given situation, osv.
Det samme havde den person som har det midlertidig "ansvarer" for hestetn. Ligesom denne person har fået fuldmagt til at træffe netop den slags beslutning i samråd med dyrlægerne, såfremt jeg ikke kunne træffes.
Men hvor har jeg det dårligt med ikke selv at være der, på trods af at hesten er i gode hænder, og dyrlægerne siger at nu skal jeg altså nyde vores ferie og slappe af. Men hvor er det lettere sagt end gjort.
Samtidig er det også en kedelig situation for min "heste-passer", men hun tog ingen chancer, - netop derfor har jeg fuld tillid til hendes pasning og valg. Endvidere holder hun kontakt med dyrlægerne, - samt køre op og ser til at min hest har det godt under hans indlæggelse. - Så jeg ved der bliver passet godt på "guldklumpen", - men har det alligevel skidt med situationen, og min manglende tilstedeværelse.
Øv, øv og atter øv!!!

Mvh
LGI