Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Suk! og så lige nu - mens vi har ferie!
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 08:57
Kender I de tanker man kan gøre sig, med at overveje at tage på ferie og overdrage ansvareret for sine dyr til andre imens?

Nå! denne tanke blev til virkelighed, da vi besluttede os for at tage på familie besøg på den anden side af Atlanten i nogle ugers tid.

Imens blev der indgået aftale om at det bette kræ af en 170cm 5-års DVér skulle overdrages til en yderst kompetent person, som jeg har stor respekt for, vedr. omgang og pasning af heste. (Jeg turde ikke lade ham blive på vores normale opstaldnings sted)

Så sagt så gjort! Hesten blev sendt på ferie nogle dage før vi rejste, så jeg kunne følge hans trivsel på det nye sted. - Alt vel!

Men ak! efter en uges tid kom beskeden: Hesten har fået en ben skade på fold, er efter et par dages dyrlæge behandling på stedet sendt på hestehospital!! Aaaggg! - Og så er man bare SÅ langt væk!!! Straks skyller skyld følelsen og magtesløsheden over en, for man er der ikke!!!

Umiddelbart tyder det ikke på at være en alvorlig skade, men dog noget der vil kræve indlæggelses i mindst en uges tid til halvanden, ud fra den første melding fra dyrlægerne, men de ved nok noget mere på mandag, - hvor er der længe til mandag!!!

Heldigvis var mine dyrlæger (hestehospital) informeret om vores udlands rejse, samt fået besked på hvem der havde ansvareret for hesten. Abonnements nr. ved FALCK, og hvad der skulle ske i en evt. given situation, osv.

Det samme havde den person som har det midlertidig "ansvarer" for hestetn. Ligesom denne person har fået fuldmagt til at træffe netop den slags beslutning i samråd med dyrlægerne, såfremt jeg ikke kunne træffes.

Men hvor har jeg det dårligt med ikke selv at være der, på trods af at hesten er i gode hænder, og dyrlægerne siger at nu skal jeg altså nyde vores ferie og slappe af. Men hvor er det lettere sagt end gjort.

Samtidig er det også en kedelig situation for min "heste-passer", men hun tog ingen chancer, - netop derfor har jeg fuld tillid til hendes pasning og valg. Endvidere holder hun kontakt med dyrlægerne, - samt køre op og ser til at min hest har det godt under hans indlæggelse. - Så jeg ved der bliver passet godt på "guldklumpen", - men har det alligevel skidt med situationen, og min manglende tilstedeværelse.

Øv, øv og atter øv!!! :{-(

Mvh
LGI

Jeg er født sådan! - Hvad er din undskyldning?

En god dag starter med et smil!

0
0
Svar på denne tråd

hvor er du heldig...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 11:04

at du har så god en hetsepasser, der taget sit ansvar alvorligt og overhodler jeres aftaler.

Nyd du din ferie, for din hest er da vist i de bedste hænder.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke!
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 14:49
Tillykke? Ja, for du har valgt en GOD hestepasser. En af dem, der ikke tager for mange chancer og hellere vil give en dyrlkægeregning end beskeden om at "Ups, jeg troede det bare skulle have ro, men..."

Nyd ferien - og at du ved, at hesten er i de bedste hænder!

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
Om vores tur til Colorado
0
0
Svar på denne tråd

heste syge
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 18:58

Det er ikke spændende med syg hest, når man ikke er hjemme. Vi tog engang til Skagen for at holde jul hos svigermikaniken.

Mit føl på 8 mdr. fik influenza lign virus og blev dårlig, da vi ikke var hjemme. Jeg sad med mobilen i hånden og tankerne hjemme hos min følle bølle. Det er lidt svært overfor børnene at aflyse juleaften. Heldigvis havde jeg også nogle søde folk til at passe hesten, men det var rigtigt svært at være på juleferie 100 %.

God bedring til din hest, og prøv at nyd din ferie.

Vh Louise

Dressurtanten.

mulighed for opstaldning tæt på Ørbæk.

0
0
Svar på denne tråd

Tak! - det prøver jeg også på.
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 01:50
- Altså at nyde min ferie.

Ja! jeg har opstaldet min hest ved en heste kyndig proffesionel person, netop af denne årsag HVIS der skulle ske et uheld af en eller anden slags. Og det bedste ved det her er, at denne oplevelse viser jeg har valgt rigtig!!

Men det er stadig svært at slappe af, især da dyrlægerne åbenbart ikke er helt enige om det videre forløb, - så jeg bruger lidt tid på at tale med de forskellige, hvilket er besværligt pga tidsforskellene.

Heldigvis holder "heste-passeren" også kontakt med dyrl&gerne for mig, samt tager op til hestehospitalet for at se, og ordne min hest. Men puha altså, - der er langt hjem, og lige nu ser jeg bare frem til at se min hest igen.

mvh
LGI

0
0
Svar på denne tråd

For dælen
Forfatter: 
Dato:  07-11-2007 18:34

da Lene, han er da bare et bette fjols, det brune dyr ;-)

Han er jo i rigtig gode hænder, så nyd du din ferie :-) Det er typisk at sådan noget skal ske når man er langt væk, men han er jo i god behandling, så om du er hjemme eller ej, gør nok hverken fra eller til :-)

Glæder mig til både dig og hesti er hjemme igen :-)

-HeidiZ :-)

The trust between horse and rider creates a unique partnership

0
0
Svar på denne tråd

Hej HeidiZ!
Forfatter: 
Dato:  08-11-2007 00:12
Tak for orderne, og rigitig dejligt at høre fra dig, - håber alt vel hos dig/jer, også med den "røde" herre.

Du har ret! - min hest er i rigtig gode hænder, og nu har jeg endelig fået en udmelding fra dyrlægerne, og skal tale sammen med dem igen på fredag.

Men det brune "udyr" bliver på hospitalet indtil dyrlægerne siger "OK", og det bliver ikke før jeg kommer hjem og "plager" jer alle igen! ;-)

mvh
LGI

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider