Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvad skete der lige der?
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 19:45

Tja, jeg er lige kommet hjem fra arbejde, og sidder lidt med en underlig fornemmelse i hele kroppen.

Jeg startede på dette nye job (På et stort plejecenter) for godt en mdr siden, og det har virkelig været drømme jobbet ind til videre.

Jeg er bare blevet taget så godt imod af alle mine kollegaer, og ledelsen er virkelig også god. Jobbet har levet 100% og mere til, op til mine forventinger.

Jeg tror efterhånden jeg har mødt og fået hilst på alle de øvige ansatte (Svært med flere afdelinger og holdskift), og alle har de været utrolig søde.

Men så idag har jeg mødt min dementrale modsætning, og til dags dato værste kollega.

Vi skulle være tre på afdelingen. -Jeg selv, en anden god kollega (Her kaldet A) og den, for mig, nye kollega (her kaldet B).

B og jeg møder ind samtidig, og jeg hilser pænt med fremstrakt hånd, hvilket hun ignorere og mumler hendes navn, men uden at trykke min fremstrakte hånd.

Jeg tænker at hun nok har en dårlig dag, og henvender mig derfor kun minimalt til hende resten af formiddagen.

Vi arbejder individuelt med hver vores beboere, men ind imellem er der ting jeg må spørge om, da denne afdeling ikke er den jeg normalt er tilknyttet, men blot havde taget en vagt for en syg kollega.

Hver gang jeg spørger, mumler hun surt svaret, og til tider svare hun slet ikke.

Jeg undre mig naturligvis over hendes måde at være på, men tillægger det ingen stor betydning, da hun jo kan være ked af noget, eller meget meget genert.

Op af formiddagen kommer så A, som kun skal være der i få timer.

A og jeg kender hinanden, og har før arbejdet sammen, og har altid haft et godt kollegialt forhold.

Men nu sker der en ændring med B. Hun taler og griner med A, og opføre sig helt normalt overfor A.

Men hver gang når jeg henvender mig, får jeg tydeligt den kolde skulder af B. Hun svare surt... hvis hun overhovedet svare.

Nå, efter beboerne har spist til middag, og mange er lagt ind til en lur, tager vi alle tre en velfortjent pause med kaffe og en kage A har medbragt.

A og B har sat sig inden jeg kommer ud fra min beboer, og A siger venligt at jeg skal komme og smage den kage hun har med.

Imens vi holder pause taler A og B normalt sammen og og A og jeg taler normalt sammen. Hver gang jeg henvender mig til B, får jeg sure svar, hvis jeg da overhovedet får svar.

-Det undre også A, som en enkelt gang siger til B, om hun ikke hørte jeg spurgte om noget, hvorefter B meget kort fra hovedet svare... uden at se i nærheden af min retning.

A tager hjem 2 timer før B og jeg, og efterfølgende er jeg igen alene med B.

Vi taler stort set ikke sammen, og går jeg ind i det rum hun er, så går hun ud .

Sådan fortsætter vores vagt, og da aftenvagterne kommer og vi har fri, taler hun pænt og smilende med dem, hvilket jeg også gør.

Vi havner i garderoben samtidig, og da hun sætter kurs mod døren, siger jeg "Kan du have en god weekend", hvilket hun mumlende siger tak til.

-Havde jeg intet sagt, var hun taget hjem uden at have sagt farvel (Ikke normal kutume hos os).

Nu sidder jeg så og tænker... Hvad fanden var lige det der skete?!? .

-Jeg har ALDRIG set hende før idag, så jeg kan på ingen måde have fornærmet hende.

-Fra første færd var jeg smilende og imødekommende... hvilket dog blev lidt mere kunstigt mod slutningen .

-Jeg er en rigtig god kollega, jeg er effektiv og har humor.

-Jeg snakker og more mig godt med ALLE de andre kollegaer.

-Hvad faglighed angår, rangere jeg hverken højere eller lavere end hende.

-Jeg ser helt normal ud, og var klædt i samme "Uniform" fra kommunen som hende.

-Alders mæssigt er vi lige gamle.

-Ergo ikke de store forskelle mellem os.

Jeg aner simpelthen ikke hvad hulen jeg har gjort hende?

Nu er det ikke en jeg skal arbejde sammen med ret meget, da vi normalt er på hver vores afdeling, men et samarbejde i ny og næ kan nok ikke undgåes.

Har I andre oplevet noget tilsvarende, med kollegaer i har haft "problemer" med?

Hilsen Anima.

Brugt springsadel købes.

-Alt har interesse.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 19:55

Ja, det er da godt nok en mystisk opførsel. Måske har hun det svært med at møde nye mennesker. Måske noget med at hun ikke vil have nye mennesker ind på hendes "territorium".

Jeg har også engang haft en spøjs kollega. Han var meget mut og tavs overfor nye kolleger. Jeg ignorerede hans kolde skulder, tog lidt @!#$ på ham og var lidt munter. Efterhånden tøede han lidt op, og vi endte faktisk med at være "best buddies".

Så længe at du er venlig og imødekommende overfor hende, kan hun jo ikke komme til at hade dig endnu mere!

*Snepony*

Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Aim for the moon. Even if you miss it, you will land among the Stars!

(Les Brown)

*

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 19:56

Brugte du noget duftvand eller nogle sandaler hun ikke havde råd til?

Spøg til side. Jeg tror den slags mennesker findes alle steder. Måske er hun genert? Måske er hun usikker? Måske havde hendes slyndveninde søgt det job du fik?

Jeg forstår dog ikke, hvorfor du ude i garderoben ikke ligeud spurgte hende, om du havde pisset på hendes sukkermad eller hvad der var galt? At tage "tyren" ved hornene tror jeg er eneste løsning med sådan en "type".

~~~ Mvh. Annette ~~~

0
0
Svar på denne tråd

jeg har mødt sådanne personer
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 19:57

men nu er jeg rimeligt lige frem , så der bliver hurtigt spurgt ind til hvad problemet er.

MOBBEN IMC.
mobber NEJ. men er bare så bund ærlig i mine meninger.
0
0
Svar på denne tråd

sådan en
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 20:21

Sådan en type har jeg også arbejdet sammen med i hjemmeplejen i skagen kommune.

Jeg lod som ingen ting...i rigtig lang tid..

Så blev jeg tilkaldt på et nødkald,og skulle ud til hende og hjælpe med en klient der var faldet og kommet galt afsted...så fik piben en anden lyd...

Det var alle unge nye der fik samme behandling...hun var så en ældre dame og hun gad ikke os unge...det er jo bare synd,for der er nogen der ikke kan klare det og føler sig skidt tilpas i hendes selskab...

Prøv at være rigtig sød,det kan smelte de fleste...

Jeg kan godt forstå du syntes det er underligt,det ligner da heller ikke noget med sådan en adfærd fra et voksent menneske.

Guns dont kill people...Chuck Norris kills people!!

There is no chin behind Chuck Norris' beard...there is only another fist.

*cirkelspark amok*

0
0
Svar på denne tråd

Lige lidt svar.
Forfatter: 
Dato:  06-10-2007 22:44

Snepony:

Jeg tænkte faktisk det selv samme... om det var galt jeg kom ind i "hendes" afdeling... men alternativet ville jo være at hun så skulle stå alene størstedelen af tiden, med 14 diagnoserede demente... og det har hun næppe lyst til .

Annette S:

Duftevand? -tja måske hun var misundelig på min "Palmolive roll on", som jeg havde under armene... eller måske på de der "moderne" gummiagtige sandaler, som halvdelen af alt plejepersonale har på føderne .

Annette og Inger:

Jeg er normalt også typen, der tager tyrene ved hornene. Dog kan jeg godt lide at være lidt "forberedt"... altså på forhånd have gennemtænkt hvad jeg vil sige, så hun ikke misforstår det sagte.

-Men uden tvivl, gentager det sig fremover, så bliver jeg nød til at "gå lidt til hende".

SmukkePed:

Ja sjovt som situationene pluselig kan ændre sig, når de får brug for ens hjælp.

Det kan da godt være at det er alle nye der får hendes kølige skulder at mærke... bare synd for dem der lader sig slå ud af det. Jeg er bredskulderet, så jeg kan sagtens klare det i ny og næ.

Men som Ped skriver, så er der ikke andet at gøre end at fortsætte med selv at være sød... i det mindste har jeg da min ryg fri så.

Men igen, meget meget mærkelig arbejds-dag .

Hilsen Anima.

Brugt springsadel købes.

-Alt har interesse.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 06:34

jeg ville have sagt til hende undskyld er jeg kommet til at sige eller gør noget forkert og hvis hun siger nej eller hvorfor må du jo fortælle hende at du undre dig over hvorfor hun virker så vred på dig . hvis hun gør det næste gang i har vagt sammen kan du jo spørge hende.

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

Et tanke strejf her fra
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 19:02

En overgang i et andet arbejde fik jeg ofte nye afløsere, nogen gange for et par timer andre gange for flere dage. Somme tider kunne jeg bare ikke rumme flere forskellige ansigter, og kan da godt se at jeg nok engang i mellem mindede for meget om B.

Takker for din tråd, dejligt at få stof til eftertanke.

0
0
Svar på denne tråd

De findes
Forfatter: 
Dato:  07-10-2007 21:24

vist overalt, de typer...

Jeg går i klasse med en af arten. Hun er vist 36. Hendes mand, som også går i klassen, er vel 28, men ligner en på 16.

Det er aldrig hende der siger godmorgen, god weekend osv., det gør hendes mand. Hun snakker aldrig med os andre, hvisketisker kun med manden - de to har siddet ved siden af hinanden i 1½ år. Når hun siger noget i timerne, kommer det i en meget gnidret monoton strøm, hvor lydniveauet samtidigt er så lavt, at ingen af os andre kan høre det. Når man beder hende gentage det sagte højere, siger hun det på samme måde igen. Alt sammen på en meget mavesur måde, og ingen af os andre har gjort hende noget.

Måske det kan være bitterhed over, at hun har fået en del børn fjernet fra hende, hvem ved. Men det er hulefisme træls at skulle kigge på sådan et surt hoved hver evig eneste dag!

Fjordhest/knapstrupper vallak efterlyses:

www.heste-nettet.dk/forum/7/104300/ 104300/

'It's nice to be important, but it's more important to be nice'

0
0
Svar på denne tråd

Den slags
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 00:22

Den slags kollegaer findes desværre alle steder.

Har du hende en dag på tomandshånd igen, så kan du jo spørge hende lige ud, hvorfor hun opfører sig sådan overfor dig... - ikke svarer dig, når du taler til hende osv.

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

generthed
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 08:49

Måske er hun bare genert. I overdreven grad...

:Pia

*

0
0
Svar på denne tråd

Mulighederne er mange.
Forfatter: 
Dato:  08-10-2007 19:02

Hvad enten hun ikke rigtig kan rumme en afløser, er genert, sur eller ked af det, så er det i hvert fald en dum situation, og dagen bliver dobbelt så lang.

Heldigvis kan jeg jo glæde mig over, at jeg normalt arbejder i en dejlig afdeling med mange søde og glade kollegaer.

Men det er sikkert at skal jeg engang arbejde sammen med hende igen, så vil jeg i hvert fald spørge ind til situationen.$

Hilsen Anima.

Brugt springsadel købes.

-Alt har interesse.

0
0
Svar på denne tråd

spørg dine kollegaer
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 07:56

jeg ville sprøge de kollegaer du trives godt med, om dette er hendes normale stil.. eller om du skal tage det personligt.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Karinae.
Forfatter: 
Dato:  09-10-2007 11:08

Ja det har jeg også overvejet, men jeg synes næsten (For fremtidig kollegaskabs skyld), at hun skulle have lov at "forsvare" sig selv først, inden jeg "diskuterede" hende med andre kollegaer.

Hilsen Anima.

Brugt springsadel købes.

-Alt har interesse.

0
0
Svar på denne tråd

sikken en dame, hva *S*
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 18:43

jeg ville spørge A ad, om hvordan det hænger sammen. for sagen er jo den at i hjemmeplejen generelt er der sådan set ikke "råd" til at nogen går og skræmmer de nye væk...

www.fjerritslevfestservice.dk

fordi service er en selvfølge!

0
0
Svar på denne tråd

Giv hende tid
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 09:40

og vær sød- de findes alle vejne og skal lige se de nye an- som du selv er inde på, så er det hende der er lidt underlig, hvad det vel er ok at være. Så jeg tror på, at du efter et stykke tid, når du har bevist dit værd, bliver mødt med smil.

MVh Dorthe

Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.

Øremærke nr. ZGO383

Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live.

Dusør 500kr. i død tilstand.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider