Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

så måtte jeg ned
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 20:11

jeg har haft depresioner i mange år udløst af en barndomsoplevelse hvor jeg som 9årig oplevede min farmor dø med mig på skødet.

jeg har ellers været uden medicin i snart 3år.

jeg troede jeg kunne klare det uden, ved at bearbejde .så i lørdags røg jeg ned med angstanfald (dødsangst)og er i behandling med cipramil.samme medicin jeg har prøvet før.

jeg er bare så bange for at jeg aldrig får det godt igen

selv om jeg godt ved der går nogle uger før de virker.

jeg er bamge for at blive bange,tror jeg skal dø når jeg mærker angsten.

er der nogen som er i samme båd eller har prøvet det.

0
0
Svar på denne tråd

angsten...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 20:20

minmor har haft meget angst...også døds angst,hun har haft kræft adskillige gange...så hun gik i mange år og trode at hun aldrig blev rask...det sætter sine spor...det er dog ikke noget der er dominerende i hendes liv mere.

jeg er sikker på at du med den rette hjælp,kan få det godt igen...

snakker du med psykolog?

BIRGER BORTLØBET. Min grå og hvidstribede Birger er forsvundet fra Koglevej. Den har halsbånd på med telefonnummer, og læser Statskundskab på 4. år. Dusør gives

ped@pedogmo.dk

0
0
Svar på denne tråd

nej men skal igang
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 20:22

når pillerne virker.

lige nu kan jeg ikke andet end at være hjemme og vente.

0
0
Svar på denne tråd

Hej du
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 20:23

Hej

Det lyder som om du er "bange for angsten", og når man har det sådan, så går det i selv-sving. Du skal få kontrol over din situation når du bliver bange. Tænke positivt og trækker vejeret dybt og tænke at om lidt går det over, du får det godt og der er INTET at være bange for, for det er jo "bare" et angstanfald.

Jeg kan varmt anbefale dig at prøve kognitiv terapi, mange er blevet angstfri efter få gange, søg evt. på nettet. Det handler ufattelig meget om dine tanker.

Pøj pøj med det.

Hilsen

Jette - som selv har lidt af angst.

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg ved det godt
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 21:38

har opdaget at når jeg bliver bange trækker jeg vejret forkert el hurtigt bliver svimmel og er bange for at falde og forsvinde el dø.men jeg er jo også startet på piller som har lidt bivirkninger.

det er bare det at pillerne først virker efter nogle uger,det er det der virker uoverkommeligt lige nu.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har det bedre:)
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 09:45

jeg har det efter 13 dage bedere fra dag til dag.

det er jo godt.

får dog stadig indimellem angst anfald:(

jeg syntes at jo længere der er mellem anfaldene jo være når de igen opleves?

nogen som har et råd for at finde den rigtige veje trækning når jeg hyberventilere???

det syntes jeg er det sværeste.

men ellers tak for hjælpen

håber at høre fra andre der har oplevet det samme,selvom det er noget skit at rende ind i.

linda

0
0
Svar på denne tråd

gode råd
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 12:01

Jeg har ikke en masse gode råd...men det er dejlig at læse at du har det bedre...

BIRGER BORTLØBET. Min grå og hvidstribede Birger er forsvundet fra Koglevej. Den har halsbånd på med telefonnummer, og læser Statskundskab på 4. år. Dusør gives

ped@pedogmo.dk

0
0
Svar på denne tråd

Godt du har det bedre
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 13:42

Det er en hård tur du skal igennem, men der er lys for enden.

Jeg har selv døjet rigtig meget med panikangst og det er simpelthen et ubeskriveligt helvede.

Idag har jeg stort set ingen angst. Angsten for angsten som styrede mit liv fuldstændig er helt ude af mit sind og angstanfaldene er slet ikke på det punkt de var engang. Angsten er (tro det eller ej), nu blevet er rigtig god ven at have. Den dukker altid op når jeg er på afveje, ikke får sagt fra, får sagt ja til noget jeg i virkeligheden ikke har lyst til, eller hvis jeg tager nogle beslutninger der ikke er gode for mig.

Du skal nok komme igennem, det er bare en lang og sej kamp og den kræver prof. hjælp.

Jeg har en masse gode metoder til at styre angsten når den viser sit grimme fjæs. Jeg er desværre på vej ud af døren nu, men jeg kan skrive til dig senere.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 11:48

Jeg håber du vil skrive dine metoder til beggi ♥ikena♥ her så jeg måske også kunne få gavn af dem. Har desværre selv problemer med panikangst

Venlig hilsen

Caroline

0
0
Svar på denne tråd

UNDSKYLD
Forfatter: 
Dato:  25-09-2007 16:12

Jeg har fuldstændig glemt denne tråd.

"Mine" metoder fjerner naturligvis ikke angsten, men de hjælper så angstanfaldene ikke behøver at komme helt op i det røde felt.

Når man får et angstanfald vælter der en masse adrelin rundt i kroppen, på et tidspunkt er det hele "opbrugt" og derfor vare et voldsomt angstanfald sjældent mere end en halv time. Derimod kan den generelle angst blive ved uendeligt.

Når panikangsten kommer væltende er det vigtigt at bevare jordforbindelsen så vidt muligt. Kan man sidde stille er det en god ide at sætte sig yderst på en stol med begge fødder i gulvet, pres hårdt fødderne i gulvet og spænd i mave og lænd, slap af og gentag. Hvis man ikke kan sidde stille kan man gå rundt mens man tramper fast i gulvet. Når man går i panik får man tit afvide at man skal trække vejret dybt, men det er helt forkert og puster kun til "ilden". Derimod skal man sørge for IKKE at få for meget luft ned i lungerne og der er en papirspose god at trække vejret gennem.

En anden rigtig god metode er at tage fat med ventre hånd om sin højre side, lige under brystet. Højre hånd skal tage fat i venstre overarm (som at give sig selv et kram). Pres hårdt fat med hænderne og pres underarmene ind mod maven. Det medføre en mere overfladisk vejrtrækning og metoden kan bruges alle steder, også i fakta :-)

Man kan kombinere disse metoder som man vil og det kan også hjælpe at sidde og rokke frem og tilbage med overkroppen, mens man fx trykker fødderne hårdt i gulvet.

Nogle finder hjælp ved at være meget aktive under angstanfaldet, jeg kunne ikke selv, men mange har haft glæde af en kondicykel, som de så tæsker afsted på indtil der igen er ro.

Det gælder om at finde den metode der passer bedst til en selv, vigtigt er det dog for alle at tænke bevidste tanker om det der sker i en. Fx "jeg dør ikke, jeg får ikke et hjerteanfald, det går over igen, det er fysisk umuligt at det vare ved, det hele foregår oppe i mit hoved og det har intet med min fysiske tilstand at gøre" osv osv osv. Sig det højt, hvis det hjælper.

Husk at disse metoder ikke fjerner angsten, der skal helt andre midler til og det kræver prof. hjælp.

Jeg har ikke selv haft et angst i næsten et år, men jeg ved at den stadig sidder på min skulder. Det tror jeg altid den vil gøre og et eller andet sted har jeg det faktisk helt godt med det. Jeg er stadig rigtig bange for at dø, men det fylder kun noget når jeg tænker meget på det. Jeg ser min angst som en ven der altid ved hvad jeg virkelig har lyst til. Eller ihvertfald hvad jeg ikke har lyst til.

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider