Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Stang i mellem får
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 15:32

Sikke en overskrift, hva?

Nej, det er helt seriøst: På en mark ikke langt fra, hvor vi bor, går to får på græs. De to får er bundet fast i hver sin ende af en stålstang (ca. 1 m) Fårene kan således ikke fjerne sig fra hinanden, men må gå/ligge side om side hele tiden. Det ser bizart ud, og ligner en ikke helt dyrevelfærdsgodkendt løsning. Vi kan ikke helt regne ud, hvad formålet er. Jeg foreslog, at dyrene måske render i gennem hegnet, og at de skal være ret enige om en teknik, hvis det skal lykkes med stangen spændt ud i mellem dem, men det afviste min mand med " Jamen ville man så ikke bare forbedre hegnet i stedet for det der pjat?"

Nogen forslag og er det i virkeligheden en sag for dyrenes beskyttelse?

Vh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Underligt FÅRhold ...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 17:11

... eller

Nu spørger jeg lige dumt ... det må jo ske en gang i mellem ... men hvis det nu er en hanfår og et hunfår???

Er den stang så ikke en slags prævention??? ... de kan løbe nok så meget rundt efter hinanden, men det eneste de opnår er, at de bliver rundtossede

Mvh. Lisbeth

Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet.

Godnat og sov godt :-)

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

Det er da dyrplageri!
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 17:24
Især hvis det er et hunfår/gimmer og en vædder. Men er det parringstid for får nu?

Jeg ved ikke noget videre om får, så der kan jo være en grund.

Mvh xtiny

Scientist's Door Sign: "Gone Fission."

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

Det må vi da lige FÅRske ...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 17:36

... lidt mere i

Hvis man læser her >>>> hjem.get2net.dk/topfynsk_landsted/ slagtelam.html så kan den stang jo godt være en del af avlsplanlægningen, så fåret ikke bliver drægtig for tidligt??

Mvh. Lisbeth

Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet.

Godnat og sov godt :-)

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

vvv
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 19:21
Det ville jeg da også godt vide hvorfor, og jeg prøvede at søge på google, men man skal ikke søge på ordene "stang imellem får" det kommer godt nok 40.400 links frem, men der er ikke den rigtige stang der bliver snakket om

Venlig Hilsen

Anni og Hannibal!!

Klik dig ind på min hjemmeside

Åengensponygård

Se hvilke ponyer vi har tilsalg på hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

Manden i
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 21:25

Manden i huset, som har mange bondegener og eget fårehold, siger at det kan være for at forhindre fårene i at hoppe ud af indhegningen.

Det kan også være to væddere der går sammen. Fårenes brunst starter til august og hvis der er to væddere, vil de naturligvis komme op at slås, hvis de går løse. Han påstår, at de er rolige, når de går der side om side.

Det er dog en gammel metode at sætte en stang på dem. Søren har ikke brugt den, men set den anvendt førhen.

Hvis han har et får der vil ud af indhegningen hele tiden, så ender den som pølser el. lign.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 21:50

Det er da synd for de stakkels får :( Men har faktisk undret mig over de sidste par dage om får er svære at holde på den rigtige side af hegnet ? Jeg kører forbi en indhegning hver morgen, hvor fårene eller nogen af dem drøner rundt på den forkerte side af dette hegn, og ja jeg griner altså lidt i det skæg jeg ikke har, for bondemanden må jo hver dag få dem ind på den rigtige side da de står der når jeg kommer hjem, men morgenen efter ja så er de ude igen...

Synes de ser så kære ud, når de ligger i det høje græs og kikker ind på deres egne, der ikke fandt vejen ud til friheden.

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor ikke
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 19:03

holde ind og spørge hvorfor ?

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

0
0
Svar på denne tråd

Spørg da ejeren
Forfatter: 
Dato:  27-07-2007 22:11
og dernæst en kreds formand for dyrenes beskytteælse. Det var var normalt for 100 år siden, behøver ikke være det mere. Det er prisværdigt at reagere, når man ser noget mystisk. Har selv for nyligt meldt en ældre landmand for ikke at klippe sine får. Han fik besøg af kredsformanden for Dyrenes beskyttelse.

oppe eller nede
en tur i det grønne er det fede
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider