Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Svigerfars opførsel!!!
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 09:03

Har for et stykke tid siden holdt fødselsdag for familie og venner. Min svigerfar drak sig temmelig beruset, sad og kæftede op og bandede og svovlede (ikke fordi han var sur på nogen måde, men sådan var hans sprog bare). Det var bare SÅ pinligt. Jeg har måttet undskylde hans opførsel over for mine venner, som heller ikke synes, at det var særlig rart. Men på trods af det, synes de, at det havde været rigtig hyggeligt. Men hans opførsel har bare ødelagt min fødselsdag for mig. Og jeg har været temmelig ked af det.

Er det ikke rimeligt, at han får at vide jeg synes, at det var forkert af ham at opføre sig sådan? Jeg fortalte ham det igår på en pæn måde, og det gik også godt, indtil min mand blandede sig og det hele kørte helt op i en spids. Og nu er det bare mig, der er dum og har valgt et meget forkert tidspunkt at sige det på. Men for mig var det det rette. Nu sidder jeg her og er både uvenner med min mand og min svigerfamilie, øv. Min mening er bare, at hvis man har opført sig uhensigtsmæssigt, må man jo også stå til regnskab for det. Ikke engang en undskyldning har jeg fået efter min fødselsdag, det hele skal bare forties.

Nej, hvor er jeg bare ked af det. Og så skal min mand efterfølgende ribbe op i ting, som er sket for 6 år siden. Jeg har mere eller mindre bare lyst til at løbe skrigende bort eller rejse laaangt væk lige nu.

Lidt rodet, men tak fordi I læste med.

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

tie og blive væk
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 09:24

jeg har også fortalt min sviger famile hvad jeg har ment om deres forskelbehl af vores børn, sprog ol.. jeg har så navnet møgkællingen nu.. de har en nabo der rapportterer til mig hvad jeg så skal bruge det til.. min mand kan nu efter mange år godt se jeg havde ret og tager nu selv afstand, men det tog megen tid og problemer i vores egen lille kærne.. jeg kommer der sjældent, men glæder mig over at mand og unger gider køre derud..

det nemmeste er ikke at invitere ham sammen med dine venner, hold dem adskildt, og så ellers blive væk.. trist men afprøvet

Rigtige Kvinder står op og tisser...

0
0
Svar på denne tråd

Ærgeligt
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 09:41

Det er bare ærgeligt, at det skal være sådan. Jeg er bare så skuffet Min svigerfamilie er milevidt forskellig fra min egen; men de er utrolig søde og har da også gjort meget for os. Min mand kommer fra en familie, hvor der er meget sygdom, og mange ting bliver tit fortiet. Så jeg skal bare glemme hans opførsel til min fødselsdag og komme videre. Det er også muligt, men det er bare svært. Jeg mener helt klart, at han skulle have det at vide. At han så slet ikke forstår det, er så en anden sag. Og så blev jeg oven i købet kaldt "bonde-tøs", hvor jeg efterfølgende kaldte ham en "dum københavner". At kalde hinanden øgenavne, kan bare tænde mig fuldstændig af. Men det gør man åbenbart i den familie.

Øv, hvor er jeg bare i dårligt humør på en ellers så sol-rig søndag. Nå, men det kan være, at en ridetur senere på dagen hjælper.

0
0
Svar på denne tråd

kommet der
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 10:15

vi har i mange år aldrig inviteret familier og venner sammen.. så det var 3 x fødselsdag her gang.. nu er de blevet så gamle, at mine ikke kører ud mere (københavnere) hihi.. men jeg har lært at leve med det, morer mig faktisk når jeg provokerer eller går i utide til deres arrangementer.. men men, vi er nok blevet så gamle nu at gnisten for fjendskab har lagt sig.. det er kedeligt men man lærer at leve med det..

ud i solen med dig og sig eller råb højt.. SKID PÅ DEM !! de er ikke det værd.. at de skal ødelægge en dejlig dag..ikke nogen mennesker er det værd.. vi skal have en kæmpe kosmisk krammedag... lool sorry gik lige over gevind..

Rigtige Kvinder står op og tisser...

0
0
Svar på denne tråd

Hej Honnigbi
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 13:34

Du nævner at din mand er vokset op med en familikultur hvor man ikke tager stilling til de svære ting eller tager de svære diskutioner inden for familien, men blot ignorere eller tie dem ihjel (uden held).

Nu kommer du så ind i denne familie, og med dig har du en helt anden familiekultur, nemlig "vær ærlig og tal om problemerne". Din åbne og konfronterende måde virker meget skræmmende på din mand og din svigerfamilie, for pludselig skal de prøve noget de ikke før har prøvet: at blive konfronteret! Ikke nok med at de kan blive nød til at se i øjenen at de har dummet sig (her din svigerfar), men de bliver også mindet om alle de kontroverser de ikke har turde tage tidligerer, al den galde som på den baggrund er opbygget, stikker næsen frem - og derfor hiver din mand også pludseligt noget frem som er 6 år gammelt...du kan tro, han gemmer sikkert på meget mere. Manden har jo aldrig lært at "få talt ud". Som du skriver er det heller ikke fordi han er uenig med dig i at hans far opførte sig forkert - men han er uening med at du skulle hive det frem i det afslørende lys (det "rigtige tidspunkt var ALDRIG kommet), for det "gør man bare ikke", det er for svært og for besværligt!

Måske du kan lære ham at det er ok - også overfor hans familie - at tage om nældens rod og få luget ud. Hans forældre skal du nok ikke gøre dig de store forhåbninger om..

Med venlig hilsen Marleen

0
0
Svar på denne tråd

Er meget enig med Marleen ...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 14:35

... i hendes fremstilling af mødet mellem to vidt forskellige familiekulturer.

Kan genkende meget af det fra manden og hans forældre, der diskuterede man bestemt heller ikke de ting, der trængte til at blive diskuteret mest.

Fej skidtet ind under gulvtæppet og snak tomgangssnak om mindre farlige emner

Det har taget pænt mange år, for at en mand der lukker i som en østers, når noget nager ham, kan kommunikere med en kone der er vant til at lukke alle følelserne ud i en stor pærevælling.

Man skal også lære, at man ikke skal tage ansvar for et andet voksent menneskes opførsel, som du føler,du bliver nødt til over for jeres venner.

At du undskylder over for dem, får medfølelsen frem over for dig.

Havde du ladet som ingenting, havde de nok trukket på skuldrene og tænkt:"Nå han blev da vist lidt fuld og dum".

Svigerfar har åbenbart "noget", som får låget til at lette, når der kommer alkohol indenbords.

Selvfølgelig kan i ikke snakke fornuftigt om det bagefter, for nu var låget lagt på igen.

Mvh. Lisbeth

Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet.

Godnat og sov godt :-)

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider