Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Støj fra nabo
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 08:16

Er der nogen der kender regler for, hvonår man må larme i et villakvarter?

Jeg har ledt på nettet, men den eneste oplysning jeg kan finde er - at vi som ejere ef egen bolig skal gå til politiet (det er lige drastisk nok).

Grundejerforeningen har ingen regler.

• I dag kl 7.03 blev hele familien vækket, fordi naboen skulle stå i haven med en vinkelsliber.
  • Tit er en af pigerne blev vækket om aftenen, fordi naboen syntes han skal rod med sin gamle spand (Jeep) og sådan en satan larmer enormt når man holder og gasser op, gasser ned, gasser op og så skal den da lige svejses lidt! Det har både været lørdag morgen kl 5 (jo da) og torsdag aften kl 22.
  • Forleden havde vi gæster og sad på terrassen og naboen kom ud, hilste og hente spanden ud og så skulle "spanden" da hamres, bankes... ja, guderne må vide hvad han foretog sig!
  • En hverdag skulle have absolut save i plastiktagrender (det larmer vildt) - ved ikke hvad kl var, men vi var da på vej i seng!

Da vi købte vores byggegrunde, snakkede vi sammen om hvilke behov vi hver især havde for hobby, støj/ro osv.

Vi sagde, at de sagtens kunne have deres hobbyer mv., men at vi havde små børn og ville foretrække ro på hverdage efter kl 19 og i weekender indtil kl 9 - er det helt urimelige krav fra vores side?

Grr - vi har også haft en masse stridigheder med en hæk de opførte ulovligt. Det valgte vi at se igennem fingre med og satte så vores egen et stykke inde på vores grund og så blev vi ellers truet Hegnssyn og jeg skal komme efter dig!

Planen er selvfølgelig at snakke med dem, men jeg ville rigtig gerne vide hvordan de overordnede regler er...

TinaR

Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205

- og termin 110108

0
0
Svar på denne tråd

Glemte helt...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 08:31

At da han 10. min senere var færdig med sin vinkelsliber, så gik han igang med en stor muggert og slog et metaltrør ned i plænen til tørrestativet!

Ih, normalt må folk da godt larme - syntes bare ikke, at de på nogen måder viser det hensyn man burde gøre.

TinaR

- og termin 110108

0
0
Svar på denne tråd

unden for
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 08:54
vi bor så ikke i villa kvarter, men vores nabo, som godt nok er morgenmand, saver brænde hvert år, med motorsav, ca 40 rummeter.. det skal foregå mellem 6-7 eller 7-8 hvis vi er heldige, også i weekenden. vi bor op til skoven, så det giver bare genlyd..herefter bliver det flækket,tjop,tjop i morges ved 5 tiden skød han en buk.. der sad jeg godt nok oppe i sengen..

Rigtige Kvinder står op og tisser...

0
0
Svar på denne tråd

hvis der
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 12:04

skal findes regler for hvornår man må larme, skal i vel have en eller anden form for grundejerforening, med dertil hørende bestyrelse og vedtægter og regler?

Jeg ved det ikke helt, vi bor i lejlighed, og her står der i reglerne, at man ikke må "støje" (med alt, hvad det nu indebærer af boremaskiner og høj musik) før kl 7 på hverdage, 9 i weekender og efter kl 20 på hverdage og 22 i weekender.

De regler har vores nabo så ikke læst, så næste gang de beslutter at holde mig vågen til kl 4 lørdag morgen med deres ualmindeligt larmende fester, tror jeg faktisk lige jeg smider dem en kopi

Nå, men jeg kan sagtens følge jer i at i synes det er træls, at naboen støjer sådan - kan også godt forstå, hvis i helst ikke vil lægge jer ud med ham - det værste i verden må da være åben nabokrig - men er der ikke andre naboer, der også generes af støjen, som evt kan bakke jer lidt op, når i så tager jer en sober snak om tingene? måske tænker han slet ikke over, at hans aktiviteter kan virke generende, så en anmodning om hensyn kan være nok?

mvh maria

Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd

Støj fra naboen...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 13:08

Det er kedeligt for jer, at I har problemer med naboen. Har ikke nogle løsningsforslag andet end at tale med ham.

Må indrømme, at vi selv er støjende naboer i øjeblikket. Vi er ved at totalrenovere vores hus og der bliver altså også savet, hamret og banket en del. Det er jo gudskelov i en begrænset periode og vi har da heller ikke mødt modstand fra naboerne, tvætimod, de er nemlig rigtig søde og kommer ofte på besøg for at se hvor langt vi er nået.

Har lige en sjov historie ang. vores gamle nabo. Vores fælles hegn var væltet efter en storm og der var derfor frit udsyn til vores haver. En dag havde vi gæster og sad og grillede. Vores nabo kom ud i sin have og vi spurgte om han ville spise med. Han takkede nej da han lige havde spist, hentede sin motorsav og begyndte at fælde et kæmpe træ VVVRRROOOMMM... Ja, vi kunne da ikke høre hvad vi sagde til hinanden. Vi spurgte ham om han ikke kunne vente til vi havde spist, da sådan en motorsav jo er ret støjende. Jo, det kunne han da godt... Tænk, jeg tror ikke, at han havde skænket det en tanke, at det generede os. Det skal tilføjes, at vi normalt havde et godt naboskab.

Mvh Pommes :-)

0
0
Svar på denne tråd

Naboer... grrr...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 14:39
Sjovt dit indlæg lige kommer idag... Har selv lige været oppe i det røde felt over en nabo til vores baghave, der absolut skulle brænde haveaffald af her til middag! Hele vores have og stue var fyldt med røg. Vores dyner og vasketøj, der hang ude stinker nu af H til, og jeg var sur!! En ting er at det ikke er lovligt her i Odense i maj, men kunne det for pokker ikke have ventet til i aften, når folk har taget vasketøj ind og det ikke er alt for surt ikke at kunne have havedøren til at stå åben???
Men nej jeg brokkede mig ikke. Er jo første gang det sker.

Den anden dag var det en anden nabo, hvis store hunde var sluppet ud af hans have, og nu løb rundt i vores. Jeg er ret bange for dem, og vores egen hund er ikke begejstret for dem! Så der måtte jeg kalde min hund ind og have alle døre lukket indtil de var indfanget igen. Dvs efter jeg havde fundet naboens nummer på Krak, og ringet og bedt ham komme hjem fra arbejde og sørge for det!

Glæder mig til engang at flytte langt ud på landet med alt hvad det indebærer :-D.

Skal lige sige at jeg godt kan lide mine naboer, men det er ikke altid man er enig i deres valg og handlinger...

Mvh Gitte :-)
Good judgment comes from experience, experience comes from bad judgment...
0
0
Svar på denne tråd

Suk, naboer
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 17:02

Nej, der er ikke andre naboer der kan bakke os op - vi har kun ham som nabo og hans nabo til den anden side er hans bedste ven.

Der er grundejerforening herude, men vi har ikke fastsat regler for støj.

Træls, at andre også har den slags naboer.

TinaR

- og termin 110108

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 19:57

Gud hvor er jeg glad for ikke at have naboer mere, men da vi boede i Parcelhuset havde vi en meget sjov oplevelse:

Genboen havde rigtigt gejlet hele haven op til fest, men da vi ikke havde hørt noget/set nogen seddel i postkassen, så regnede vi ikke med det store og fortsatte weekendens sysler som man nu bør. Min mand gik så igang med at klippe græs på frimærket foran huset; de havde gang i noget højtaler og forstærker derovre, og vi mente ikke vi generede nogen mere end de gjorde.

Pludselig springer en mand over deres plankeværk og er næsten ved at smække min mand en på øret over at han larmede - min mand svarede bare provokerende at han i det mindste ikke havde forstærker på plæneklipperen og han gerne måtte ringe efter politiet så de kunne afgøre striden.

Underholdningen ovre i højtalerne viste sig at være Amin Jensen in persona men vi var altså godt ligeglade; de kunne have lagt en seddel i postkassen, og klokken var desuden ikke mere end 16 om eftermiddagen.

Om natten fortsatte larmen upåklageligt med en meget dårligt syngende suppe-steg-is musiker og der ringede vi altså til politiet, der mente at det kunne vi selv klare...

(Læs; der skal lig på bordet eller almindelig kedsomhed til før politiet gider noget som helst ved nabolarm og stridigheder)

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Nabostøj...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 23:11

Uha. Jeg tror også, det med direkte kommunikation er det bedste sted at starte. Jeg er selv en støjende nabo, tit og ofte, tror jeg. Jeg har et klaver i min lejlighed, og da jeg spiller på det flere gange om dagen...

Håber din nabo er medgørlig - du har ret i, det er ret uhøfligt bare at larme løs på alle tider af døgnet.

-+- Zip.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider