Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

forhøjet blodtryk
Forfatter: 
Dato:  16-05-2007 09:38

Jeg var hos vagtlægen Mandag aften, da jeg hele dagen gik og havde det dårligt, var svimmel og havde en trykkendene hovedpine, og følte at jeg havde gele i knæene, jeg kom ind til lægen hvor hun målte mit blodtryk til 170 hvad jo var rimlig højt, jeg så et par min hvor hun målte det igen, da var det faldet til 150, hvad stadig er for højt, fik det svar at jeg skulle kontakte min egen læge dagen efter for nærmere undersøgelser, jeg var så hos min egen læge i går, hvor jeg fik taget hjertekardiogram, hvad var fint, men mit blodtryk ligger stadig 150, men det sagde min læge at det kan det sagtens når man er nervøs, og så fik jeg taget blodprøver som jeg får svar på i dag...men det der gør mig bange er at jeg stadig går med en trykkendene hovedpine og er en smule svimmel...nu skal jeg selv måle mit blodtryk i 3 dage og så skal jeg til kontrol på Mandag...er der nogen af jer som lider af forhøjet blodtryk, og hvad mener i om et blodtryk på 150, vil nok sige at det gør mig nervøs...

VH kolibri.

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er da
Forfatter: 
Dato:  16-05-2007 13:44

højt, men for mig at se ikke alarmerende.

Tommelfingereglen sagde jo tidligere at blodtrykket måtte være 100 + ens alder. Selvølgelig skal man forsøge at holde det nede, men omvendt, så er der nogen incl. undertegnede der ender helt oppe i det røde felt hvis man skal til lægen og have det målt.

Jeg har derfor efter aftale med min læge købt et blodtryksmåleapparat selv, og kan derfor måle det "rigtige" tryk når jeg er afslappet og ikke stresset som hos lægen.

Men selv med det apparat gik der en del gange før jeg rigtigt kunne slappe af mens jeg målte.

Så jeg synes bestemt ikke du har grund til panik, jeg mener ikke du er i behandlingsgruppen endnu, men overvej at købe et måleapparat selv, så du i fred og ro kan foretage forbyggende målinger med mellemrum.

Hilsen John

0
0
Svar på denne tråd

Blodtryk
Forfatter: 
Dato:  16-05-2007 14:01
Min svigermor lider af højt blodtryk, og har gjort det siden hun var 30. Hun begyndte at dyrke motion og det faldtt så drastisk at lægen kaldte det et mirakel.

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd

jeg lider
Forfatter: 
Dato:  16-05-2007 15:48

af højt blodtryk.Har gjort det siden jeg fik min datter for 8 år siden.

Hvis jeg ikke får medicin for det så vil mit ligge på 150/90 ca.

De ved ikke hvorfor jeg har det og jeg dyrker motion og er ikke overvægtig.

Jeg går til kontrol 4 gange om året og får taget et ekg (mener jeg det hedder) på sygehuset 2 gange om året.

Hilsen Helle

En rigtig hest er en islænder

Nu med Hjemmeside vind.photo-gallery.nu/index.php

0
0
Svar på denne tråd

Min far havde
Forfatter: 
Dato:  16-05-2007 21:00

et blodtryk på 240/120. han blev indlagt med det samme, og fik medicin, og skal være på det resten af livet. Her sagde læger at man behandler forhøjet blodtryk ned til 140/ . Det med at man må have 100 plus alder gælder ikke mere, det er noget man sagde en gang, nye studier viser at 110-120/70 er mest optimalt.

Der er mange der lider af forhøjet blodtryk, og det er kun farligt hvis man ikke er opmærksom på det. Man kan gøre meget for at nedbringe det, god kost og motion er nøgle ord i ehandlingen.

Min far har i mange år gået med ubehandlet forhøjet blodtryk, og derved opbygget et MEGET for højt blodtryk. Han så heller ikke særlig rask ud, meget rød i hovedet, og en morgen, den morgen han blev indlagt, der så han dobbelt. Nu er han under kontrol, og har fået blodtryksmåler og en blodukker måler, så han kan følge med i hans helbred. Og det går han meget op i.

Jeg syntes det er fint der bliver taget hånd om dig, og vær glad for de har opdaget det, det kan godt være det ikke betyder noget som helst, så hyg dig under dynen på sofaen og afven dit svar...

Mange hilsner

Marie M

Nu med Øffe-Mor
& pige-hesten Tøsen
0
0
Svar på denne tråd

Blodtryk
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 11:03

Et blodtryk på 150/ er ikke specielt højt, mit var også deromkring da jeg kom i behandling.

Jeg havde ingen symptomer oftest skal man MEGET højere op før man får nogle symptomer, hovedpine, svimmelhed, øresusen mv.

Det kan jo være at der er noget andet galt, så dit forhøjede blodtryk er symptom på noget andet.

Men ellers er der ikke noget at være bekymret for, hvis man får sit blodtryk behandlet og følger sin behandling, er der ikke så stor risiko ved det.

Forhøjet blodtryk er arveligt i min familie, så hos os har det ikke noget at gøre med evt. overvægt og mangel på motion, selvom det selvfølgelig er en fordel at være slank og i god kondi alligevel. Er det arveligt betyder det så desværre også, at man skal være i behandling hele livet, det gør det ihvertfald i min familie.

Men tag den med ro (så falder blodtrykket også ) og afvent så hvad lægen siger...

- Chris

Jeg er voldsomt KLOG
Og alt hvad jeg siger er RIGTIGT!!!
Sådan ER det, acceptér det!!!
0
0
Svar på denne tråd

blodtryk
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 11:32

Ja jeg måtte også en tur til lægen i onsdags, da jeg stadig var meget svimmel og havde en trykkendene hovedpine...han målte mit blodtryk igen, og da lå det på 160, men han sagde at min svimmelhed og hovedpine ikke stammer fra mit blodtryk, da man skal have endnu højre blodtryk for at få de symtomer...men jeg har utrolig mange spændninger i nakken og kæberne og derfor har jeg hovdepine og er svimmel...så jeg fik akupunktur og skal op til ham på Mandag igen, nu har jeg en del spekulationer pt, og som han siger det kan sagtens sætte blodtrykket i vejret...

Vh kolibri.

0
0
Svar på denne tråd

180 over 108
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 14:24

Var det som min laege i danmark maalte da jeg forlod danmark og jeg vejede 118kilo.

Jeg kom til Brazilien, og begyndte paa at bygge mit hus, tabte 38kilo, og blodtrykket gik ned til 117 over 76 maalt paa min egen blodtryk maaler.

Jeg laerte en trick fra min lokale service dame som ogsaa havde vaeret med hoej blodtryk, hun sagde at hun slugte et skive hvidloeg hvert aften foer hun gik i seng. Jeg proevede det og det virkede. Siden sluger jeg min skive hvert aften og for dem der tror at man lugter af det glem det ingen har kunne lugte at jeg sluger skiven endnu.

Jeg har siden faaet min dejlige kone hjem til Brazilien og hun laver mad som man ikke kan lade vaere resultat vaegten er gaaet op fra det laveste til +6kilo og bloodtrykket osse, er gaaet op til 120 over 85.

Saa noget har det at goere med vaegt og det mn spiser. Jeg er 75 aar gammel saa jeg burde vaere tilladt en smule hoejere, har osse lagt maerke til at naar jeg ryger en smog saa ryger den op med 5/6 point, og efter en halve time saa er det nede igen. Saa der er noget om at smoeger ikke er saa gode til hoej blodtryk.

Love AG

Bed&Breakfast EUR 13.-

Full service, bfast, lunch & dinner EUR 18.-

og selvfoelgelig jeres egen hus.....

pr dag pr person, alt inklusive !!!!

klick here http://www.ampaladini.com/

0
0
Svar på denne tråd

Mit var 140
Forfatter: 
Dato:  19-05-2007 02:02
Over 90.
Og det ER for højt. Lad dig ikke bilde noget andet ind- dit blodtryk skal ned. Jeg havde også hovedpine og synsforstyrrelser. Jeg tabte mig og holdt op med at ryge. Så tog jeg vanddrivende piller og nogen for blodtrykket, men det var på vej ned, da jeg ikke røg og tabte mig.

Grænsen går i dag ved 140, som betragtes som for højt.

Men motion kan også gøre det!

Mvh xtiny

Scientist's Door Sign: "Gone Fission."

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

fagligt
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 23:58

Ja altså rent fagligt set (er udd. sos-ass).

Almindeligt blodtryk ligger på 120/80 (systolisk/diastolisk)

det systoliske kan være ned til 100 uden det er alarmerende,

og op til 140 uden alamerende, men under 100 og over 140 så bliver der behandlet.

Et for højt blodtryk er når det er over 140/90.

Så det er klart du er nervøs, bare hiv fat i lægen og forlang at blive behandlet optimalt.

Om det så er diæt, motion eller tabletter, er så noget helt andet.

Birgit (Gipsy&Molly)

Ringridning det er noget der rykker

Mor til Scott (24/03/03)

Mor til David (01/02/07)

MOLLY fik et Hingsteføl født den 22/4

0
0
Svar på denne tråd

Blodtryk
Forfatter: 
Dato:  29-05-2007 22:04

Så fik jeg lånt lægens blodtryksapparart, og er startet i dag med at måle det...da jeg målte det til morgen lå det på 130 og det samme gjorde det her til aften, så det er en lættelse at det ikke er så højt mere.

Hilsen Kolibri.

0
0
Svar på denne tråd

Tja jeg har netop mistet
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 00:19

en der stod mig uendeligt nær af forhøjet blodtryk, hvilket medførte en hjerneblødning.

Det er ikke noget at spøge med og hans var "bare" på 180/110.

Han var under behandling, men havde været fejlmedicineret i næsten 1 år.

Så pas godt på Jer selv!

Selv er jeg under behandling for samme og mit er pt bestemt heller ikke at spøge med 148/85 ved 3 måling.

Jeg har fået besked på at skulle måle 3 gange efter hinanden hver gang og skal tage det laveste, idet det er interessant, hvor lavt det kan komme ned.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

Jeg må leve med det
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 08:57

Jeg fik konstateret forhøjet blodtryk for 3 år siden som 39-årig. Det var 190/105. Med blodtrykssænkende medicin og vanddrivende kan det holdes nede på 150/85-90.

Selvom jeg har tabt mig 10 kg, så har det desværre ikke haft nogen indflydelse på blodtrykket.

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

Conny Pas paa digselv!!!
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 12:08

Det er ikke til at spoege med, det er ramme alvorligt, min bedste ven i Australien doede af samme grund som din ven, jeg blev schokeret og taenkte meget laenge paa det.

Men det hjaelper naar man taber vaegt, som sagt jeg maatte tabe meget vaegt foer det gav udslag, og som du kender mig var jeg ikke ALT for overvaegtig, men nu er det i orden, baade blodtryk maessigt og vaegt maessigt.

love ya ag

Ferie i Brazilien!!

Ride i Junglen & bjerge,

Bed&Breakfast EUR 13.-

Full service, bfast, lunch & dinner EUR 18.-

klick here http://www.ampaladini.com/

0
0
Svar på denne tråd

under 100?
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 20:22
Wow!

eJeg var sidst svimmel, havde hovedpine mm. og blev presset til at få målt blodtryk af en god ven der selv lider af for højt blodtryk, det var 103 over 65, vistnok. (Jeg var dehydreret ) Jeg vejer endda "ikke for lidt" (83 kg ved 183 cm). Betyder det så at jeg skal passe på og holde øje med mit blodtryk? Jeg troede, at jo lavere jo bedre?

/lene

Derfor beder jeg med tårer
Led den ind i mine årer
Så for dig kun hjertet banker
Så kun du i mine tanker,
er den dybe sammenhæng.
0
0
Svar på denne tråd

Det tror jeg faktisk
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 00:12

er lige i underkanten.

Det skulle du hellere få kontrolmålt et par gange.

MH Conny

0
0
Svar på denne tråd

jeg har også fået målt blodtryk
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 21:43
hos lægen og mener mit var omkring 136/90 -det var lidt for højt...

Hilsen
Sanne
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider