Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvad tjener en lærervikar?
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 15:23

Helt enkelt og lige til.

Hvordan er lønnen?

Nåre ja og hvis nogen har prøvet det, hvordan er jobbet - plusser og minusser ??

Conni

Ejer af www.lehmanns-rideudstyr.dk

(Tidligere kendt som www.unikrideudstyr.dk)

Forhandler af foder fra Equifirst

0
0
Svar på denne tråd

jeg fik
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 17:19

160 kr i timen.

+ man kan selv vælge sine fridage.

- man kan ikke være sikker på sin månedsløn.

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Du kan se
Forfatter: 
Dato:  09-05-2007 23:38

den aktuelle sats på www.dlf.org/sitemod/moduler/ index.asp?pid=32410

Jeg har været tilknyttet 3 forskellige skoler som vikar de sidste 5 år og har haft blandede oplevelser. Der er stor forskel på hvilket forhold eleverne fra skolens side er "opdraget" til at have til vikarer. På nogle skoler bliver man godt modtaget med stor respekt fra elevernes side, men jeg har også oplevet vikarer som er blevet "moppet" ud af eleverne. En en tydelig og afklaret personlighed er absolut en fordel. Naturligvis må man være indstillet på at blive prøvet af, men når man først har været tilnyttet skolen i en periode, lærer man også hurtigt eleverne at kende hvilket er en klar fordel.

Ellers må man jo være indstillet på at forberedelsestiden er minimal og improvision er et must som vikar.

God fornøjelse, det er bestemt et godt job - ikke en dag er ens!

Med venlig hilsen

Winnie

Opstaldning tilbydes til hyggerytter i Brædstrup

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 14:01

Jeg var lærervikar på en privatskole i et halvt års tid og fik 183kr i timen.

Som der er skrevet overfor er det dejligt at man selv kan vælge fridage, men derimod irriterende "altid" at skulle stå til rådighed = det er svært at planlægge. Derudover ved du aldrig hvad månedslønnen vil være, det afhænger af hvor mange timer der er til dig.

Ellers et rigtig dejligt og givende job.

Juliette

Salg af OX-arabere af høj kvalitet.

Tilridning, videreuddannelse og kommision.

Staldhjælp søges 3-5 gange om ugen syd for Holbæk, skriv for nærmere information.

0
0
Svar på denne tråd

Flere skoler
Forfatter: 
Dato:  10-05-2007 22:44

Det er en absolut fordel at være tilknyttet flere skoler så der er større sandsynlighed for at man kommer afsted = får en god måndesløn.

Jeg fik 175 i timen - desuden fik jeg altid for min 3 timer - også selvom jeg kun havde 2 lektioner - du får ekstra fordi du bliver kaldt ud.

Skolerne er som andre også skriver meget forskellige - og det samme er lærerne. I nogle klasser er der et færdigt program du kan bruge der er forberedt på forhånd til en sygedag - i andre klasser er det ren improvisation...

Jeg har oplevet en del - inkl. en dreng i 5. klasse der havde en kniv med i skole som han da han blev hidsig jagtede en anden med... Skal lige love for at adrenalinen pumpede... Han kom heldigvis til fornuft og smed kniven fra sig - og den jagtede var også hurigere... Men det var da ikke lige det jeg forventede ville ske den dag da jeg stod op!!

Kunne godt lide friheden - ville du holde en forlænget weekend var muligheden der - men på den anden side koster det jo så på pengepungen...

Støt en god sag - kig ind på www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

med den
Forfatter: 
Dato:  11-05-2007 10:47

Med lærermangel der er i dag, så kan man jo også blive mere fast vikar.

Den tilkaldevikar vi for kort tid siden fik tilknyttet vores lille skole, kan nu regne med at møde op hver dag og have fuldt skema. Pt. er hun fast i 3. klasse og kan derfor nå at få lidt styr på hvad der skal laves i den kommende periode og derfor forberede sig.

Hvis ikke man ligefrem går efter at have friheden til at sige nej en dag, så ville jeg foretrække noget af mere fast karakter. Det andet kan være meget hårdt og kræver noget rygrad.

Mvh Tina, desværre uden Turpin

Til Dick Turpin:
"When a loved one becomes a memory,
memory becomes a treasure."
0
0
Svar på denne tråd

baggrund
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 17:17
Hvilken baggrund skal man have for at blive lærervikar???

Venlig hilsen

Stine :-)

Mor til verdens dejligste guldklump

Bastian 190107

0
0
Svar på denne tråd

Stine Nordahl...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 18:08
Det kommer an på, hvor du søger.
Visse skoler har jeg mistænkt for at tage alt, hvad der har to ben og en puls.
Lærermangel...

Generelt er det en fordel hvis du har en eller anden form for pædagogisk eller undervisningsmæssig baggrund eller i hvert fald har en uddannelse "i noget" der kan undervises i.
Hvis man som skoleledelse ofte har brug for vikarer, vil man gerne have de kan ANDET end at hive ungerne ud og spille rundbold.

Men du kan jo prøve at søge. Ring til den nærmeste skole og spørg...

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2007 22:32
Hmm, det lyder som noget for mig måske...?

Jeg overvejer at læse min uddannelse på halv tid når jeg er blevet bachelor, måske man kunne blive lærervikar et par dage om ugen?

Min baggrund (til den tid): 1 år som underviser i rideklub, 1 år i hjemmepleje, 1 år i børnehave, bachelorgrad i landskabsarkitektur - ville jeg være et emne man kunne bruge?

Synes lønnen lyder fin, og kan godt lide variation...

Hilsen fra LISE

Rigola - nu som babyspringhest :)
FARVEL TIL 75 MINUTTERS BUSTUR UD TIL STALDEN - OG GODDAG TIL MIN SKØNNE TOYOTA COROLLA

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider