Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hjælp til hund der raserer hjemmet.
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 15:30

Hej

Håber der er nogen der kan give os et par gode råd.

Vi har en han schæfer på snart 8 måneder som absolut ikke kan være alene hjemme. Da vi begge har fuldtidsarbejde er han jo nødt til det indimellem. Jeg arbejder fast 8 - 16 og min kæreste har forskellige arbejdstider, så nogen gange skal han være alene fra 7 til ca. 15 eller fra 1 til 16.

Han ødelægger simpelthen alt han kan komme til. Efterhånden har vi ingenting i den højde han kan nå...

Han har til dags dato ødelagt et par nye støvler, div. sko af ældre dato, ledningen på støvsugeren, mange bøger!, et splinternyt sofabordstæppe, div. legetøj af min datters og et par uerstattelige kamikker af sælskind. Og sikkert meget mere jeg ikke kan huske på stående fod.

Vi synes vi har prøvet alt: div. aktivering både før og mens han er alene, mindre rum ( badeværelset, hvor vasketøjskurven blev gnavet i ) og vi har sågar købt en DAP ( "Duft" sensor der skulle berolige hunden, anbefalet af dyrlægen ), men intet hjælper.

Han virker ked af det og angst når vi går vores vej.

Hjælp os please!!! Vi er snart desperate...

Venlig hilsen Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Forfra...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 15:58

Mit råd er at begynde helt forfra med tilvænningen til at være alene hjemme - han har tilsyneladende ikke været helt klar til det.

Brug evt. ferien på det og gå langsomt frem.

Først skal I tage tøj på og gå hen til døren og så vende om og hænge det på plads uden at gå.

Når han har det ok med det, så går I ud indtil han begynder at hyle (eller hvad han nu gør) og kommer så straks tilbage..

Efterhånden skulle I gerne kunne gå i længere og længere tid.

Husk at I ikke må give ham en masse opmærksomhed de sidste 15 min før I går og at I absolut ikke må ynke ham når I kommer ind efter at have været væk... sig farvel hurtigt og goddag med et lille klap og lad som ingenting.

Han skal vide/opdage, at det ikke er noget særligt at I går.

Held og lykke - måske der er andre med andre/bedre råd... den her virkede ved vores første og det er også den jeg vil bruge på den hvalp vi får hjem i juni.,

TinaR

Mor til Filippa 06.06.2003 og Mikkeline 26.02.2005

- og skruk ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Rettelse...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 16:47

Må hellere lige rette noget meget vigtigt... I skal ikke vente til han hylder, men komme inden INDEN han hyler eller på anden måde for alvor bliver urolig... hvis I kommer NÅR han hyler, så bekræfter I ham i at han skal "skabe sig" for at få jer tilbage...

STOR skrivefejl!

TinaR

Mor til Filippa 06.06.2003 og Mikkeline 26.02.2005

- og skruk ;o)

0
0
Svar på denne tråd

dkddkk
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 16:52

Hvad med et godt og isoleret hundehus udenfor, med et rummeligt og stimulerende indhegnet område?

(Det "reddede" livet for min søster husky-blanding som heller ikke kunne trives alene hjemme )

Kh. Anja

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved ikke
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 19:19

hvad man gør med en hund hvor problemet allerede er der - andet end at starte forfra, som det allerede er foreslået.

Vi har en scæferhvalp på nu 16 uger - og hun kan fint være alene hjemme.

Jeg kan sige hvordan vi har vænnet hende til at være alene:

- Vi havde sammenlagt tre ugers ferie at gøre det i

- vi giver hende noget spændende at gnave i før vi går - eks. et marvben.

- startede alenetræningen med 5 min. ad gangen - og øgede derefter tiden.

- vi siger intet til hende når vi går ud af døren - altså opfører os på samme måde når vi skal ud af døren, som før vi fik hund.

- jeg går en lille tur med hende før jeg tager afsted - ca. en halv time før jeg går - ingen vilde lege - men gerne lidt mentaltræning.

- inden jeg går spreder jeg halvdelen af hendes frokost ud over hele gulvet og så får hun som sagt et ben at gnave i og/eller et griseøre.

- og vi hilser glad og længe på hende når vi kommer hjem - ynker ikke, men fortæller vi er glade for at se hende.

- vores er ikke helt alene - der er også kattene.

Det er tiden før i går, der er vigtig - ikke noget pyller , ingen vilde lege osv.

... og jeg tror faktisk hun ligefrem glæder sig til at jeg smutter ud af døren om morgenen Hun er i hvertfald så travlt beskæftiget med alle de ting hun har fået, at hun slet ikke bekymrer sig om at jeg går.

Jeg ved ikke om i kan bruge vores erfaring til noget? Igen jeg er ikke ekspert - faktisk er det vores 1.ste hund

...og hobitterne *Lisa og Kalina*

0
0
Svar på denne tråd

Artikel om problemet...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2007 20:24

Prøv at læse denne artikel www.housewife.dk/ kaeledyr_hundealenehjemme.htm (skrevet af en hundepsykolog) :)

0
0
Svar på denne tråd

hundegård
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 06:52

Jeg ville klart vælge at bygge en hundegård. den behøver ikke være dyr og færdiglavet, byg en selv.

Min lab blanding går frivilligt ud i hans når jeg skal afsted om morgenen, og vi har ingen uheldige episoder overhovedet. Han er glad når han bliver lukket ud i folden, og han er glad når jeg kommer hjem og straks lukker ham ud :o)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 08:39

Tak for svarene.

Vi er i fuld gang med at planlægge og bygge hundegård.

Har lige købt rio-net i går og fået stolper hjem, så regner med at bygge mere eller mindre færdig i weekenden.

Håber så bare at naboerne kan bære over med ham, han er jo schæfer og gør meget.

Vh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Godt man ikke er jeres nabo
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 10:32

Det er da den mest lallede undskyldning, at hunden gør fordi den er schæfer

Han gør fordi han røvkeder sig, fordi han er ladt alene alt alt for længe, fordi han er uaktiveret...

Hvornår lære folk det...

Derfor er jeg stadig ejer af 6 hunde, fordi folk som ikke er hjemme i mange timer hver dag IKKE får lov til at købe en af mine...

Og nøj hvor bliver det underlige når man fortæller dem at det er grunden...

Illum...

.

Okay, din hest går fantastisk, den har SÅÅÅÅÅ stort et rygsving...den bruger sig helt rigtig. Hvorfor har den så en hals som et kosteskaft og en IKKE fyldig "røv" ????

0
0
Svar på denne tråd

iiilum
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 13:43

sad jeg også at tænkte ,den schæfer hund i har trænger gevaldigt til at blive aktiveret den rent ud sagt røv keder sig ,få lettet røven og gå nogle LANGE ture med den eller find et hjem hvor de gider og forstå hundens sinagler den er dybt ulykkelig , og nu bliver den smidt ud i en hundegård ,siger bare voherres bevares det skal da nok gør den endu mere forvirret.

min smukke bulldog i love.
0
0
Svar på denne tråd

Hvis den er bange...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 14:57

for at være alene hjemme, så løser det vel ikke problemet med en hundegård? Vil hunden så ikke bare stresse rundt i hundegården og gø som en gal hele dagen?

0
0
Svar på denne tråd

ja må ...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2007 18:23

give Illum ret vi overtog vores hund fordi han spilttede alt ad derhjemme men det gik over her meget hurtigt.

Nu bliver han aktiveret mange timer om dagen og er med ved hesten

og nu har han ikke problemer med at være alene hjemme når det en sjælden gang imellen sker.

Jeg ville ikke bare kaste den ud i en hundegård og tro det løser problemet ihvertfald ikke for hunden

• Øv rodeo i danmark

• jeanett og monique
0
0
Svar på denne tråd

MKBaun
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 07:47

Det er en kedelig situation I står i, nu ved jeg intet om hvordan i har forsøgt at vende hunden til at være alene hjemme, så om det er jeres egen skyld at hunden er blevet som den er ved jeg ikke?

Jeg synes bare ikke du kan tillade dig at tænke sådan "at du håber naboerne kan holde hunden ud"

Vi har selv været nabo til en med din tankegang og det kostede ham 2 besøg af politiet, en hund.

Mine andre naboer har flere gange måtte forlade deres hjem i fustration over den larm en gøende hund kan lave.

Så jeg vil råde dig til at finde en anden løsning både for naboerne og for hundens skyld.

Louise
Veni vidi vici Jeg kom, jeg så og jeg sejrede

Hellere lykkelig af dumhed end klog af skade.

At undre sig over noget er hjernens første skridt mod opdagelse
0
0
Svar på denne tråd

Jarnveds hundebog..
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 11:11

Nu er en del kommet med super gode råd til hvordan man kan træne hunden til at være alene hjemme og jeg ville lige tilføje at hende Jarnved (hende fra hunde programmet på TV2 - kan ikke huske hvad det hed) har skrevet en super god bog om "problem hunde"

Jeg tror ikke at løsningen for jeres hund er en hundegård, men at den får noget mental træning og aktivering. Nu har i jo købt hunden osv. men tot tror jeg at folk ikke altid ved hvad det er foe en hund de køber, hvilket motion og trænings niveau hunden egentlig har brhov for.

Jeg har altid drøm om en rottweiler men jeg ved hvor stort et motionsbehov og aktiveringsbehov den har og det passer ikek ind her. Vi købte istedet en engelsk bulldog som passer super godt ind her (læs: ikke det helt store motions niveau)

Jeg synes i skal begynde helt forfra med tilvænningen af at være alene hjemme. Løsningen er ikke at sætte dne ud i en hundegård 8 timer om dagen og lade den stå derude og gø, det er synd for den og naboerne.

Pøj pøj med det..

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

Tak for råd... og ris!
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 13:09

Okay måske fik jeg formuleret mig forkert i mit tidligere indlæg.

Det var ment i spøg det med naboerne, men kan se det blev opfattet anderledes.

Vi " smider ham ikke bare ud i hundegården" men vil selvfølgelig vænne ham til den over en periode.

Vi har fundet denne løsning fordi han ud over at virke ked af at blive skilt fra os, også virker som om han stresser over lyde m.m. I går havde han væltet en potteplante og et lys der stod i vindueskarmen ned. Det tyder på han går og " kigger ud" efter hvad der sker på gaden.

Jeg håber at det er den rigtige løsning for os og ham.

Måske er vi ikke de bedste hundeejere efter jeres mening, men vi prøver at gøre vores bedste. Han ER aktiveret med daglig ture og leg med vores 2 årige datter i haven. De kan bruge timer på at lege tagfat og grave alle bede op!!!

Men tak for de gode råd der var imellem.

Rigtig god artikel der blev henvist til. Er begyndt at træne at man godt kan tage jakke på uden at han skal stresse rundt. Tak for det!!

Vh Marianne

PS. Jeg synes det er ærgeligt at man ikke kan spørge om råd her uden at blive heglet igennem og dømt. Jeg spørger for at blive klogere, fordi jeg gerne vil lære mere og hjælpe min " forvirrede" hund.

0
0
Svar på denne tråd

Schæfer
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 13:17

Daglig gåtur og leg i haven er altså ikke NOK for en schæferunghund

Den skal ud og bruge næsen og til træning

Sælg IKKE shetlandspony til en vis person, der søger en i sin signatur ( signaturen er slettet, men hun søger en på sin præs.)

0
0
Svar på denne tråd

Leg med 2 årig
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 13:24

er sgu ikke aktivering.

Og måske skulle du lære at vi andre KUN kan reagere ud fra hvad du skriver, måden du formulere dig på er skyld i at du får disse svar tilbage.

Du skrev det med naboen, og hvad skal vi så tro ???

Illum...

.

Okay, din hest går fantastisk, den har SÅÅÅÅÅ stort et rygsving...den bruger sig helt rigtig. Hvorfor har den så en hals som et kosteskaft og en IKKE fyldig "røv" ????

0
0
Svar på denne tråd

En 2 årig
Forfatter: 
Dato:  26-04-2007 20:53

Ej nu må i holde helt op...

Leg med en 2 årig, - det kan da umuligt stimulerer hunden eller dens sanser!

Og selv om det sikkert er en fantastisk 2 årig, så synes jeg det lyder hen i vejret, at du skriver at et barn på denne alder "leger" med en schæfer.

Min egen hund går personligt langt uden om børn under 6 år, hvis han selv kan vælge, da han ikke synes det er sjovt at blive hevet i pelsen, trådt på poterne, slået med legetøj osv.

Prøv med noget hundetræning, lydighed, gå spor osv., og kontakt evt. en hundepsykolog, der kan lære og hjælpe jer med problemet, i stedet for bare at smide hunden ud i en hundegård, hvor dens separationsangst formentligt bliver endnu større end den er i forvejen.

Husk en hun bliver absolut ikke mentalt træt af en gå tur på 5 kilometer, den skal ud og opleve noget og bruge sine sanser og evner.

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

at forstå sin hund...
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 12:26

hvor er det frygteligt hvor mange mennesker der dybest set ikke fordtår deres hund, og heller ikke gider at forsøge... en hund skal aktiveres mindst 1-2 timer om dagen (hver dag!) og med aktivering mener jeg; laaang gåtur med mulighed for at snuse, søge efter guffer i græsplænen, leg med VOKSEN!, og fx balancegang på væltet træstamme i skoven (det elsker min hund og det er noget hvor de skal bruge hjernen).

søg hjælp hos en proff. hundepsykolog...

når i nu alligevel bygger hundegård så husk at ligge fliser for det er synd hvor hunden skal gå i mudder når det regner... hundehuset skal helst være hævet lidt fra jorden så det ikke bliver koldt...

I' m me.... and I'm perfect...

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd

Ris eller ros
Forfatter: 
Dato:  28-04-2007 15:54

lader jeg de andre om, de har vist samme mening som mig...Men men men, du skriver at hunden skal være alene hjemme fra kl. 1 til 16 nogen gange, det er forhåbentlig en skrive fejl?!

Regne regne regne, ja og jeg har efteruddannelser på ialt 5 år , men det giver 15 timer alene ...Hvis det ikke er en skrive fejl, så er du absolut ikke kompetent til andet end en tøjhund! Sorry.

Jeg er ved at dø af dårlig samvittighed når min er alene hjemme over 6 timer om dagen...

Mendacem memorem esse oportere.

Brugen af døde heste hos DAKA:

www.dakabio-industries...sp#arr2573

0
0
Svar på denne tråd

hundegård
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 18:35

Det er ikke syndt at ha hund i hundegård .

Vi har 3 hundegårde med fliser i bunden og der er tag over vores hunde gård og isoleret hundehus der ligger på muresten (så husene er hævet fra jorden / fliserne ) og i husene har vi spåner )og en palle hunden/e kan ligge på så de ikke skal ligge på fliserne .Vores hunde har spc.boldte der kan kommes foder i og i kenjan kan man købe nogle spc.boldte hundene ikke kan bide itu og der kan kommes nogle godbider på .Prøv at træne spor med din hund ( vi har kennel mærke ) Vores hunde er 1 tæve på 2 år og en tæve på1 år og en tæve på 7 mdr alle schæfer

Bella :-D
0
0
Svar på denne tråd

Leg med barn
Forfatter: 
Dato:  05-05-2007 22:15

Jeg kan desværre ikke komme med gode råd til hvordan I får vænnet jeres hund af med at rasere hjemmet, når den er alene hjemme.

Men som andre også skriver så er tagfatleg med en to-årig altså ikke det bedste for en hund der i forvejen har tendens til at stresse op. Tværtimod skal den aktiveres på en måde, der ikke får den kørt op.

Den skal bruge sin hjerne, det er den eneste stimulering der virker. Schæfere er intelligente hunde der har brug for udfordringer.

Håber I får løst problemet.

Anastasia & Tina
Tjek denne hjemmeside: www.prinsessetoben.dk

0
0
Svar på denne tråd

Flaske med godbidder
Forfatter: 
Dato:  06-05-2007 23:32

Vores schæfer får en sodavandsflaske med godbidder i. Selvfølgelig en hård plastflaske...gerne en 1½ liters og låget skrues på! I starten uden låg så han lærte at der kom godbidder ud når han legede med den. Han skal aktiveres og belønnes og det klarer flasken fint ! Og jo... en hund kan sagtens få låget af rimeligt hurtigt!

Du skal i øvrigt aktivere din hund med øvelser hvor den skal bruge sine sanser. Det er en god ide at gå til hundetræning med den hvor man får en masse gode tips og ideer til aktivering.

Nu er han jo kun 8 mdr gammel, så du har gode chancer for at gøre ham tryg ved at være alene hjemme.

Der er altså mange hunde der er nødt til at være alene hjemme fra 7 til 16 og det kan godt lade sig gøre...men du skal bruge tid på ham når du så har fri! Det er dejligt at han elsker at lege med jeres datter og det er godt for begge!

En hundegård er fin, men jeg tror din lille hund er utryg ved at være alene og det kan hundegården ikke sådan lige ændre på. Du er nødt til, stille og roligt, gradvis at vænne ham til at være alene. Brug også weekenderne til at træne ham.

Hans alder svarer til et tre-årigt barn der piller i ALT og savner sin mor. Han er såmænd ikke værre end andre hunde på 8 mdr...det er hvad man kan forvente! Du må prøve på at minimere skaderne ved at fjerne det han kan ødelægge og begrænse hans område til et rum han føler sig tryg i og skal han være i hundegården, skal han vænnes til den også.

Vipse

0
0
Svar på denne tråd

CheLab
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 10:05

Der står i det første indlæg "Jeg arbejder fast 8 - 16 og min kæreste har forskellige arbejdstider, så nogen gange skal han være alene fra 7 til ca. 15 eller fra 1 til 16."

Så mon ikke der med 1 menes 13?

Sådan ville læse det. Men jeg er heller ikke så negativt indstillet som de fleste andre her.

Min egen hund ved heldigvis ikke at hunde SKAL aktiveres i 2 timer hver dag.

MKBaun: Held og lykke med hundegården, det kan sagtens være en fin løsning. Jeg tror egentlig ikke i gør noget forkert, men de fleste unge hunde har svært ved at være alene, og de har så megen energi og så får de nemt idéer om at bide lidt i ting for at se hvordan det nu føles.

Fortsæt med at gå med hunden og gerne arbejde og træne med den hver dag - og ved at vænne den til hundegården hvor den ikke kan ødelægge noget får i sikkert løst det problem også. Ved 1½ års alderen plejer de at være færdige med at ødelægge ting, men bare vent, når først den har vænnet sig til at være ude, vil den nok ikke være inde når den er alene. Hunde kan GODT lide at være ude og se hvad der foregår. Også fra en hundegård.

Mvh

-Helle

Hjælp os med at finde Blackies far Samson fra Thyregod/Brande området! Se efterlysningen her!

** der findes 10 slags mennesker - dem der forstår binært og dem der ikke gør **

0
0
Svar på denne tråd

heej..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2007 11:39
Det er et problem mange hunde ejere har. Det kræver mange timers arbejde og en god tålmodighed at lære en hund at være alene hjemme, men prøv trin for trin som TinaR siger. Så skal den nok lære det :)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider