Hej
Jeg har et spørgsmål som omhandler en rigtig kedelig situation som en af mine arbejdskollegaer er kommet i, det omhandler hvad en arbejdleder må og ikke må.
Sagen er sådan at min kollega har en søn på 20 år som har arbejdet ude på vores arbejde 1 år, hvor han så blev tilbudt han kunne gå i lære hvis han ville tage grundforløb på teknisk skole, det ville han så gerne, og begyndte på skole her i januar, det der så er i det er han ikke får passet sim skole som han skal, min kollega kan jo ikke holde øje med sin søn da han bor i egen lejlighed, men får at vide at arbejdspladsen er nødt til at opsige hans lære kontrakt da sønnen selv har opsagt sit vidre forløb på skolen da han ikke kan få det til at virke.
Igår startede så en af vores kollegaer efter barsels orlov, vores arbejdsleder kommer ned og sætter sig og fortæller om hvordan det generelt ser ud med fabrikken, produktions ordre m.v. og så er det han siger til hende og så har han været nødt til at fyre vores kollegas søn da han ikke passede skolen og han desuden have stoffer problemer, rystet som den nystartede kollega er, spøger hun selvfølgelig sønnens moder om hvad det er for noget da vi har et tæt samarbejde på arbejdet, vi er rigtig gode kollegaer som kan snakke om alting, det er så løgn at han er på stoffer og at han har ikke fyret ham som sådan, han lærekontrakt kan bare ikke udfyldes, men må en arbejdsleder godt fortælle sådan private ting til andre medarbejdere og så det tilligemed er løgn?
Vores tillidsdame sige at det må han godt, men det er vi flere der ikke kan forstå, og det skal lige siges det er ikke første gang han fortæller løgne om pågældendes søn, han har også fortalt i fleres påhør at han har været til udpumpning som heller ikke passede dengang.
Ja han er en rigtig idiot, og min kollega er rigtig ked af det og måtte gå hjem fra arbejde igår og har ikke været der idag heller, pga. hun er både gal og rigtig ked af det, hun siger hun i forvejen tænker meget på hendes søns problemer og så fortæller sådan en arbejdsleder noget han slet ikke ved noget om.