Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Arbejdsleder, må han dette?
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 16:19

Hej

Jeg har et spørgsmål som omhandler en rigtig kedelig situation som en af mine arbejdskollegaer er kommet i, det omhandler hvad en arbejdleder må og ikke må.

Sagen er sådan at min kollega har en søn på 20 år som har arbejdet ude på vores arbejde 1 år, hvor han så blev tilbudt han kunne gå i lære hvis han ville tage grundforløb på teknisk skole, det ville han så gerne, og begyndte på skole her i januar, det der så er i det er han ikke får passet sim skole som han skal, min kollega kan jo ikke holde øje med sin søn da han bor i egen lejlighed, men får at vide at arbejdspladsen er nødt til at opsige hans lære kontrakt da sønnen selv har opsagt sit vidre forløb på skolen da han ikke kan få det til at virke.

Igår startede så en af vores kollegaer efter barsels orlov, vores arbejdsleder kommer ned og sætter sig og fortæller om hvordan det generelt ser ud med fabrikken, produktions ordre m.v. og så er det han siger til hende og så har han været nødt til at fyre vores kollegas søn da han ikke passede skolen og han desuden have stoffer problemer, rystet som den nystartede kollega er, spøger hun selvfølgelig sønnens moder om hvad det er for noget da vi har et tæt samarbejde på arbejdet, vi er rigtig gode kollegaer som kan snakke om alting, det er så løgn at han er på stoffer og at han har ikke fyret ham som sådan, han lærekontrakt kan bare ikke udfyldes, men må en arbejdsleder godt fortælle sådan private ting til andre medarbejdere og så det tilligemed er løgn?

Vores tillidsdame sige at det må han godt, men det er vi flere der ikke kan forstå, og det skal lige siges det er ikke første gang han fortæller løgne om pågældendes søn, han har også fortalt i fleres påhør at han har været til udpumpning som heller ikke passede dengang.

Ja han er en rigtig idiot, og min kollega er rigtig ked af det og måtte gå hjem fra arbejde igår og har ikke været der idag heller, pga. hun er både gal og rigtig ked af det, hun siger hun i forvejen tænker meget på hendes søns problemer og så fortæller sådan en arbejdsleder noget han slet ikke ved noget om.

0
0
Svar på denne tråd

nej det må
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 16:37

... han ikke. Det er injurier.

Men er I sikre på, at han ikke taler sandt?

0
0
Svar på denne tråd

Ja, men
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 17:54

Hej

Ja hans mor siger at det ikke passer og vil da egentlig gerne vide hvor han ved det fra når hun ikke gør? og troede egentlig ikke at en leder måtte diskutere andre kollegaers private anliggende med andre medarbejdere, er der ikke noget der hedder tavshedspligt?

Sidste gang han fik noget til rend var heller ikke noget han selv havde fået at vide men et rygte han mente havde hørt om at han havde været til udpumpning pga. sprut stoffer m.v., det viste sig heller ikke at passe, han havde haft en infektion, som han var indlagt for.

Han har jo ikke engang snakket med moderen angående sønnen, det er noget han selv har fundet på.

Men er der regler for hvad en arbejdsleder må udtale sig om til andre?

0
0
Svar på denne tråd

Selv om det så var sandt ...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 18:02

... så har han da ingen ret til at udbasunere det.

Han har efter min opfattelse kun ret til kort at fortælle, at aftalen med den pågældende er opsagt. Slut prut og ikke spor mere.

Mvh. Lisbeth

SVEND 4 EVER !!!
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd

hold k..., en nar
Forfatter: 
Dato:  16-03-2007 22:41

Han er da bare en kæmpenar - hvad pokker ligner det at behandle en medarbejder sådan? Jeg forstår godt din kollegas reaktion, om det så passer eller ej, så er der da ikke noget mere ubehageligt end når en, man elsker, bliver hængt ud på den måde.. Gu' må han ej sige så noget - det er vist jeres tillidsdame, der er på stoffer - jeg ville gå til den øverste chef og kræve en undskyldning - gerne med gode kolleger i ryggen, det er måske jer andre, det går ud over næste gang

Med venlig hilsen

Marie

0
0
Svar på denne tråd

Hvor ved du det fra
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 00:03

Hvorfra ved du egentlig at det er noget han har fundet på? sønnen har jo åbenart nogle problem vis han ikke en gang kan passe skolen.

Moderen skulle måske hellere bruge tiden på at få sønnes på ret køl frem for at klage over arbejdslederen.

0
0
Svar på denne tråd

arbedjslederen
Forfatter: 
Dato:  17-03-2007 12:53

burde, hvis han mener der er hold i hans påstqand omkring stof misbrug, have taget moderen til side og forklaret hende, hvad han ved, i stedet for at sidde og fortælle det til andre, før moderen får besked om det...

MEn uanset hvor lederen har sin viden omkring sønnen, nægter jeg at tro på, at han må udtale sig til andre i sagen, end den pågældende med problemet... og hvis knægten giver sit samtykke, at balande moderen ind i sagen.

Hvis jeg havde et problem emd stoffer etc, og ikke passede min skole, ville min chef da ikke tage mine forældre med på råd..

Knægten er myndig, og bare fordi mor og søn arbejder i samme firma, er det ikke ensbetydende med, at mor ved alt om,hvad sønnike foretager sig..

MONICA & ROSSO
nu også med Sussi Solskin

{>

Boks udlejes i Odense NV. Pris 730 kr. inkl. halm.

Skriv gerne for mere info..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener nu ikke
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 09:35

at man som arbejdsleder har nogen tavshedspligt.

Men, men, men, vi kan da ret hurtigt blive enige om, at hans adfærd er rimeligt åndsvag. Som arbejdsleder har han formentlig en interesse i at hans medarbejdere trives, og at han er fortrolige med dem på et eller andet plan, og det opnår han da aldrig hvis han opføre sig sådan. En leder der havde været sin opgave voksen, havde måske ligefrem forsøgt at hjælpe knægten på ret kurs.

Om det er injurier eller ej, er jo svært at sige. Det kunne jo være han talte sandt, jeg skal da gerne være den første til at indrømme, at min mor ikke vidste alt om hvad jeg foretog mig da jeg var 20...

Men smart er det ikke... slet ikke!

0
0
Svar på denne tråd

Tavshedspligt
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 11:45

Jeg ved da at i mit firma har vores ledere tavshedspligt. Hvad vi fortæller på kontoret under 2 par øjne skal blive på kontoret under 2 par øjne.

Der har været et par sager med fyringer hvor vi kun hørte om sagen fra den fyredes side, da vores ledere ikke måtte udtale sig. Det kan nemlig blive brugt imod dem...

Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

Kravlegård og barnevognsele købes

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29/9-2007.

Mor til englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider