Jeg syntes du skal forsøge at finde part på dit opstaldningssted, det er somregel lidt lettere når folk ved, hvem man er ellers så forsøg andre steder...heste-folk plejer jo at være flinke mennesker, og mon ikke de også er det de andre steder. Der er da lang tid til sommer og en del gode forårsdage der gåes glip af...
Samtidigt spare du en del penge ved ikke at skulle låne og har muligheder for at vælge og vrage lidt 
Samtidigt får du sikkert en yderst medgørlig kæreste, når det ikke er dyrelæge regningen der vælter budgettet. Samtidigt kan du både have hest og opsparing til en evt. hest eller lækker rejse med kæresten.
Selvfølgelig kan du finde en lånehest, men jeg tror du vil have svært ved at finde en af de helt rolige og gode begynder heste. Selvfølgelig findes de, men jeg syntes hovedsaligt når jeg ser i udlåns-afdeling at det er ungheste. Jeg tror tilgengæld også der er god kamp om de tilredne og ældre gode heste, men det er så kun et gæt.
Jeg tror ikke på jeg er udlånstypen, derfor når tiden kommer ville jeg helt klart foretrække min egen, men jeg har så heller ikke de voldsomme krav til hesten og de heste som, jeg kikker på og bander over ikke at have en stor fed opsparing ligger somregel på de 30.000. Det er jo ikke de voldsomme penge...
Samtidigt når man bruger så mange timer, og penge på noget, er det da altid rart det er ens eget og ikke penge 'ud af vinduet'. Det er ikke alle der vil dele i porten ved salg, selvom det er en der har lagt al arbejdet i en unghest...eller redet den tykke skovturs hest op på et pænt niveau.
Så havde jeg været dig havde jeg købt mit eget...når tiden kom, især når du gerne vil have noget roligt, og noget du kan få en masse tryghed ved.
Det eneste minus er jo så kæresten, men det må i jo selv rode med, du kan jo altid tegne en sygeforsikring, som du kun kan få når det er din egen hest eller udlejer tegner den. I Admindelig brand er der nogen helt uden selvrisiko, og det er nærmere penge tjent end smidt væk, når hesten går ned med et eller andet mystisk...som kræver en del dyrelæge besøg. Så hvis det kun er dyrelæge regningerne han mukker over, så ville sådan en da være et godt argument for at få ham til at droppe anklagerne. Ja selvfølgelig er det dyrt at have hest, men det gør alle 'besættende' hobbyer