Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Du, Børnehave Pædagog / Gave
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 15:12

Min datter skal til at starte i SFO, og skal have sidste dag snart i hendes Børnehave, hvor der er afskedsfeste tamtam på hendes stue.

Men både vi forældre og pigen er meget glad for de tre voksne pædagoger på hendes stue, og vi ved at de også har været glade for hende. (de er nogen dejlige mennesker som er meget glade for alle børnene på stueen)

Hvad gør man, kan man ikke købe en lille afskedsgave til dem fra Regitze? Hvad skulle det være? Hvad kunne du tænke dig, hvis det var dig?

De bedste hilsener

Tina

Slave af:

Radissen, HN og alle vores dyr

se os på

www.123hjemmeside.dk/kloevested

0
0
Svar på denne tråd

Mon ikke de er fuld af gode
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 15:46

Forslag inde på vræl og strækmærker.Der slipper du for bemærkninger som denne her :

Jeg har aldrig forstået det med at give gaver for noget man har betalt for til at begynde med...

Illum

Foto af ny dulle på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2007 15:48

Det lyder spændende. Så er din datter snart rigtig stor.

Hvad med en varig gave, de kan kigge på hver dag og have glæde af mange år i fremtiden?

Fx fine lysestager, "bolde" til fyrfadslys eller en pæn skål, der kan stå på kontoret. Holmegård, Royal Copenhagen og Rosendal laver mange pæne ting, der er til at betale sig fra...

Bare eksempler på, hvad jeg ville sætte pris på som medarbejder.

Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 15:04

...pædagog i en børnehave og jeg må sige, at jeg er enig med Illum. Der er ingen grund til at give gaver. Det forventes ikke. Det er nok at sige, tusind tak og hvor har vi været glade for jer! :)

Jeg har altid syntes det var mærkeligt, når forældre er kommet med en gave. :)

Camilla

Festsange forfattes. 250,- pr sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)

0
0
Svar på denne tråd

strengt taget
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 15:38

... må pædagogerne vel slet ikke tage imod gaver?

Hvad med at lade datteren tegne/male et eller andet og så få de indrammet. Det siger tak for tiden, men er ikke forpligtende på nogen måde for nogen.

0
0
Svar på denne tråd

jeg er også pædagog i en børnehave
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 18:08

og vi bliver bare så glade når vi bliver påskønnet !!!

vi har ind i mellem fået chokolade eller vin ( til eks. et p-møde), vi har også fået en flot opstammet rose til legepladsen, krydderurtebuske , bærbuske og småting til stuen, en fin plante med skjuler f.eks.

selvfølgelig må man tage imod en gave af moderat værdi- det er jo ikke NNC der prøver at bestikke, men et barn og nogle forældre der vil sige tak for en god tid.

eftersom barnet er "på vej" væk forpligter det jo netop ingen - vel. Det ville være mere forpligtende hvis børnene kom med gaver når de startede for at "smøre" pædagoger :-)

0
0
Svar på denne tråd

Der hvor jeg var pædagogmedhjælper ...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 18:20

... i en SFO, var der jævnligt forældre, der lige kom med en æske chokolade, som vi kunne dele til p-møder.

Det var da en dejlig påskønnelse

Mvh. Lisbeth

SVEND 4 EVER !!!
Schwarzwälderkirschtorte for en bedre verden !!

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 20:19

Selvfølgelig behøves man ikke give gaver i sådan en situation - men det er nu alligevel dejligt som pædagog, når man får ekstra små skulderklap som fx. søde ord fra forældrene, et brev eller en lille gave.

Jeg er pædagog i en folkeskole, hvor jeg bl.a. har timer i SFO'en. Det hænder at der er forældre, som kommer med en lille ting til os fx en æske After Eight, som vi spiser af til møderne - det varmer nu med sådanne små opmærksomheder - også selvom vi får løn for det vi gør

Nu med baby Sebastian i armene

- men uden Athene hest

Se Sebastians hjemmeside på www.123hjemmeside.dk/SebastianFBR

0
0
Svar på denne tråd

Påskønnelse
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 20:32

Det kan da godt være, at jeg bliver betalt for mit job.

Men jeg bliver da varm og glad, når nogen påskønner mig derudover.

Jeg føler, at jeg er lykkeds og får extra lyst til at gøre et godt stykke arbejde fremover.

Jeg er offentligt ansat, så det sker ikke så tit, men det sker da og jeg kan hente energi på de hændelser længe

Fred med, at ikke alle har det som mig, men ligesom jeg gerne vil modtage, gør det mig da også rigtigt godt at give.

Så jeg kan sagtens følge dig, Alleycat

Vi har givet vin, stearinlys og småflet jeg selv har lavet og det er blevet modtaget med stor glæde.

Alternativt er lidt extra lækker kaffe eller the en god ide. En æske chokolade vil også være godt og en buket må også falde i god jord.

Som alternativ kan du give noget til børnehaven med et brev om hvor glade I har været for de år: Regitzes æbletræ, Flittiglise til vindueskarmen, vat-putte-tæppe, sækkestol, historebog, bageform i bamsefacon, disko-kugle til puderummet, et billede eller en plakat - det er mange muligheder.

Og jeg synes, at det er fedt, at du vil lære din datter glæden ved at give, så jeg har kun at sige med projektet

0
0
Svar på denne tråd

Gaver...
Forfatter: 
Dato:  03-03-2007 22:22

Selfølgelig giver man da en afskedsting efter 3 år`s intensiv samvær.Pædagogerne er elendigt lønnede,men de fleste gør en kæmpeindsats i en hverdag,hvor personligt overskud er en nødvendighed.Dygtige pædagoger kan virkelig gøre en forskel for et barns trivsel og udvikling.Mange pædagoger oplever også at skulle yde omsorg og konfliktløsning for forældrene.

Jeg stiller nu også ofte en cola frem til smeden,selvom jeg betaler for ydelsen.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for ideer
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 11:03

Tak til alle for de gode ideer Regitze er jo en af de få i hendes Børnehave der har gået der i så lang tid 5½ år, da hun også har gået i Vuggestue i Institutionen. Så de voksne i Institutionen har jo været en stor del i hendes liv. Det er netop ikke "Fedterøvsgave" da Regitze netop stopper der.

PS. vi er ikke blege for at sige tak for påskønnelse her på matriklen, det gælder både smeden og skraldemændene. Også selvom vi har betalt for "varen".

De bedste hilsener

Tina

Slave af:

Radissen, HN og alle vores dyr

se os på

www.123hjemmeside.dk/kloevested

0
0
Svar på denne tråd

synes..
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 13:15

en gave er en fin ide der viser omtanke og påskønnelse.

Behøver jo ikke at være noget dyrt.

Jeg ville så nok vælge noget til pædagogerne (en historiebog er vel mest til børnenes fornøjelse selvom pædagogen læser op

Nu ved jeg ikke hvad prisleje du havde tænkt dig.

Men hvis det var mig ville jeg nok give fx en æske chokolade, et par søde lysestager m lys og et eller andet mit barn så havde kreeret i en ramme, med hilsener til de 3 pædagoger på stuen.

Som sagt laver Rosendahl ret billige pæne ting (men ellers har Søstrene Grenes også nogle gange ret pæne fyrfadsstager der ikke ser "diskount" ud) - og chokolade kan godt smage godt selvom det ikke er Peter Beier

Og det er jo tanken der tæller

Som CitaS siger synes jeg absolut det er godt at lære sine børn glæden ved at give (uden man nødvendigvis får noget materielt retur)

Og jeg har da også i tidens løb kommet med sodavand til en smed etc. eller fyraftens øl til håndværkere/flyttemænd. det skader jo ikke at vise påskønnelse selvom man betaler for varen.

Gud sagde: »Der skal være lys!« Og der blev lys.Gud så, at lyset var godt, og Gud skilte lyset fra mørket.Gud kaldte lyset dag, og mørket kaldte han nat. [Første mosebog v3-v5]

0
0
Svar på denne tråd

aswsfwaef
Forfatter: 
Dato:  04-03-2007 13:55

Arbejder også i børnehave - Når vi får afskedsgaver, får vi oftest chokolade og vin, hvilket altid er dejligt, men vi har også fået creme og det blev jeg da personligt ret glad for - og det fik mig til at tænke på det pågældende barn, hver gang jeg brugte den.

Engang havde de kommende skolebørn's forældre slået sig sammen om, at give personalegruppen gavekort til en bio-tur - men vi fandt aldrig ud af at finde en dag, hvor alle kunne, så dem brugte vi hver for sig.

Vi forventer absolut ikke gaver fra børnene, men bliver da absolut glade, når vi får dem - og ja, det er da smadder rart at vide, at forældrene faktisk sætter pris på det engagement man har haft, i forhold til deres barn.

Gitte C
www.gila.dk
Salg, udlejning & reparation af hestetrailere
Breyer Modelheste o.a. hestelegetøj

0
0
Svar på denne tråd

Det må da...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 09:16

være den rette indstilling at give en gave, selvom man har betalt for det...

Ellers skulle ansatte i en virksomed vel heller ikke have f.eks julegave, da de jo har fået løn

Hos os bliver håndværkeren, smeden, mfl. også altid budt på kaffe eller lign., selvom de bliver betalt for opgaven.

Pigetøj str.50-62 sælges

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Masser af ansatte får
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 09:32
Heller ikke mere julegave.

Skulle du ikke smutte tilbage til JHN ??

0
0
Svar på denne tråd

god ide
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 11:07

at sige tak for de har passet dit barn i 5 år, man holder jo som regel også afsked for fks medarbejdere der skal pensioneres osv.

det kan godt være de får deres løn for at passe børnene, men derfor er det da dejligt efter 3-5 år at få en lille påskønnelse.

vi snakker om noget til 30-100 kr for at glæde et andet menneske... man skal være meget lille eller voldsomt fattig for ikke at ville gøre det fordi man har betalt for pasningen.

de fleste mennesker positive kan godt lide at glæde andre, og jo flere børn der vokser op og lærer det jo bedre. (janteloven skal de såmænd nok selv lære med tiden)

og ikke mindst så får barnet sagt farvel, det er jo dem det her drejer sig om og det er jo stort for dem ikke at skulle være hos de menensker de har været hos dagligt i flere år. hvorfor ikke lade barnet give en afskedgave.

dog syntes jeg diverse råd om lysestager skåle osv ikke er gode. tænkt hvis de fik det fra 10 børn hvert år sikke mange kasser i kælderen de ville have med "hejs" de færreste har vel lige plads til 10 ekstra sæt lysestager hver sommer.

chokolade, blomster og et lille brev syntes jeg er gode forslag.

selv om jeg betaler fks dyrlægen for hans ydelse siger jeg da også "tak for hjælpen" når han går ud af stalden efter at have lappet en blødende hest sammen på 1 time og har bonet mig 2500 kr for det. de har gjordt noget for en som man ikke selv kunne gøre, hvorfor så ikke lige sige et lille tak og stikke dem en æske chokolade til 50 kr

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Tak ...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 13:58

Jamen jeg siger da også tak.

Også når dyrlægen køre ud af porten og jeg står tilbage men en død hest.

Tak for i dag til tandlægen når jeg gå igen.

Skulle du ikke smutte tilbage til JHN ??

0
0
Svar på denne tråd

Udemærket ide
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 14:22

Der er forskel på "bare" at gøre sit job, eller at yde en ekstra indsats. Jeg viser også gerne min taknemmelighed, hvad enten det er en kollega eller en der udføre et job for mig. Om det er med tak/ros eller en lille gave kommer lidt an på situationen.

Min mor arbejder i en vuggestue og de gaver der bliver sat mest pris på er klart dem der ikke kommer til at samle støv på hylderne ;-) Nipsgenstande har de fleste jo rigeligt af i forvejen, en milliard tegninger er heller ikke lige in, der er jo nok af børnebørnenes i forvejen ;-).

Jeg får da også gaver i forbindelse med mit job, men det er af firmaet selv, eller eksterne leverandører og det er da rart at få ros, om det er gaver eller verbalt er egenlig ligemeget.

Kærlig hilsen Ann-Rikka :-)

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29. september 2007.

Mor til englebarnet Tika 18/03-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

En god gave
Forfatter: 
Dato:  05-03-2007 21:26

Jeg har selv arbejdet i børnehave som medhjælper, og det varmer altså når forældre/børn kommer med en lille ting.

Jeg synes I skulle lade Regitze tegne en fin tegning til hver af pædagogerne. Derudover kan I skrive et brev til personalegruppen samlet, hvor I takker for de mange gode år og for den dejlige pige som de har været med til at skabe.

Det var de dejlige breve vi blev gladest for i "min" børnehave.

Jeg synes ikke I behøver give en gave til hver pædagog, det kan hurtigt blive lidt kunstigt (synes jeg), men måske en fin kurv til deling som personalet kan nyde i løbet af året.

Gaveidéer: En lækker håndcreme til personale-toilettet (for DET bruger man!), god chokolade, bolcher, the, kaffe, et par gode magasiner til personalestuen, og evt. en krea-bog med sjove ting man kan lave med børn.

Hilsen fra LISE

HUSK: Aldrig Atamon (Natriumbenzoat, E 211) til MUK på hestens ben!
Det er en udbredt misforståelse at bruge Atamon, der virker mod MUG. MUK er fremkaldt af bakterier, MUG er en svamp!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider