Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

hvordan er det nu med voksen elevløn?
Forfatter: 
Dato:  13-02-2007 19:52

Ja jeg er jo færdig om 1 uge som social og sundhedsassistent, men siden min studentereksamen i 2001 har min plan faktisk været at blive uddannet på et kontor, derfor tog jeg efter min sproglige studentereksamen en HGS i 2002.

Men desværre lykkedes det mig aldrig at få en elevplads, jeg prøvede måske heller ikke så ihærdigt eftersom jeg havde fuldtidsarbejde som vikar i hjemmeplejen og det fandt jeg spændende på det tidspunkt. Nu har jeg arbejdet med ældre mennesker siden jeg var 17 og jeg bliver 25 til sommer, så jeg overvejer et "karrierreskift" mere og mere.

Der er flere ting der spiller ind:

- det er nærmest umuligt at få et 37 timers arbejde som SSA, og jeg vil have 37 timer! Jeg elsker at arbejde, og jeg ville seriøst kede mig med 30 timer.

- det er fysisk hårdt, og jeg har bestemt mærket min del skader efter det fysiske slid i 8 år: dårlig ryg, alt for ofte seneskedehinde betændelse, og stress ( ikke dokumenteret af lægen men mange søvnløse nætter, perioder hvor jeg sover 23 timer i døgnet, og 1-3 dage hvor jeg ikke kan lukke et øje, og i perioder med knald på bryder jeg nemt sammen derhjemme).

Men nu er det sådan at vi kigger efter vores egen gård, og er blevet købsgodkendt af banken, men derfor er jeg jo også nødt til at have en ordentlig og fast indtægt. På en almindelig elevløn kan jeg desværre ikke klare alle udgifterne, men jeg ved ikke hvornår man er berettiget til voksenelevløn - udover man skal være 25år?

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

voksenelev
Forfatter: 
Dato:  13-02-2007 22:29

Det er noget om, at det skal være et "flaskehalsjob" efter hvad jeg har læst - det er forskelligt fra kommune til kommune.

Satsen er den samme som overenskomsten fra området har som mindsteløn - med stigninger - for ufaglærte (ved jeg fra mit job på Niels Brock, hvor man jo hører ting - jeg snakker dog ikke med elever/arbejdsgivere, men laver forefaldende arbejde). Men ellers prøv at ring til handelsskolen, hvor du gerne vil tage skoleperioderne - ellers står kontorsatserne på HKs hjemmeside.

Held og lykke

Mette
0
0
Svar på denne tråd

ggg
Forfatter: 
Dato:  14-02-2007 13:08

Hvis jeg husker rigtigt, og det er jo ikke sikkert jeg gør. Så skal du være opmærksom på at du jo har en uddannelse som der er mangle på, også mener jeg ikke at den virksomhed du starter i, kan få tilskud til dig, hvad de ellers ville kunne hvis du ikke havde en uddannelse.

Men hvis du ikke kan holde til det job du har, og lægen heller ikke mener du kan holde til det, er der vist nogle helt andre regler. jeg tror det hedder paragraf 11 eller 7.

Venlig Hilsen

Anni og Hannibal!!

Klik dig ind på min hjemmeside

Åengensponygård

Hestepassere søges, se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Vikar.
Forfatter: 
Dato:  17-02-2007 21:04

Kan du ikke bare jobbe som vikar?? eller på et sygehus, der får de ofte overarbejde...

Du kunne også læse videre til jordemoder, sygeplejerske, ergo/fys og modtage SU...

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider