Hej.
Ja, jeg prøver at forhøre mig herinde og håber at i kan komme med gode råd.
Jeg har for nylig modtaget opgørelsen over mit varmeforbrug for sidste år, og jeg må sige at jeg blev noget chokeret.
Jeg skulle efter de målinger der var foretaget have brugt over 8000 enheder. Dvs. at jeg på et år skulle bruge for 10.000 kr i varme om året.
(skal fremover betale 1700 kr pr. md i varme!)
Jeg bor alene i en lejlighed på 52 kvm. Det er et gårdhavehus. Om sommeren har jeg selvfølgelig ikke varme på.
Jeg har boet der 1½ år, så kan ikke sammenligne regnskab fra sidste år.
Jeg kan simpelthen ikke fatte det. Flere jeg har snakket med som bor i hus siger at så meget bruger de ikke engang.
Jeg har snakket med hende der bor overfor mig i en lejlighed magen til min og hendes forbrug har kun været på 3300 enheder.
El og vand er ok. Fik endda penge tilbage for vand (og det er ikke fordi jeg ikke bader
)
Jeg ringede til selskabet, men de sagde bare at det var meget normalt. Og da jeg sagde det der med at folk der bor i hus ikke engang bruger så meget, sagde hun at det kunne ikke sammenlignes for dette er energi. HVAD??
Det er da et varme regnskab..
Der er indkaldt til afdelingsmøde d. 6 marts og der ville jeg tage det op for at høre om der mon var andre end mig der var blevet chokeret og for at høre hvad folks varmeregninger er på for at sammenligne.
Men i går fik jeg et brev fra afdelingsbestyrelsen hvor der stod at varmeregnskaber ikke ville kunne diskuteres på dette møde, og nu skulle man huske på at det jo var en lang vinter og at priserne er steget. Så hvis man ville klage skulle man gøre det inviduelt til boligselskabet.
Burde sådan et møde ikke netop være her hvor man tog den slags op???
Jeg har tænkt mig at spørge formanden om hvordan det kan være at man ikke må bruge et afdelingsmøde til at drøfte varmeregnskab. Jeg er jo tilsyneladende ikke den eneste der synes jeg har fået en urimelig regning.
Er det normalt med et varmeregnskab i denne størrelse?
Håber mit indlæg er til at forstå.
Hilsen Benedicte