Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Lysterapi/lysenergi - virker det?
Forfatter: 
Dato:  25-12-2006 17:30

Jeg har fået sådan en Phillips lys energi/terapilampe i julegave af gemalen - fordi jeg er vintertræt i den grad!

Men så er det lige jeg ville høre om I tror på sådan noget og om det virker? Synes instruktionsbogen er yderst ringe og der står ikke særlig meget. Omme bag på lampen står der dog at sidder man 20 cm fra lampen giver den 25.000 lux og der rådes der til man sidder ved den 20 min, sidder man 40 cm fra den gives der 5.000 lux og man kan sidde der max 1 time og endeligt sidder man 60 cm fra får man 2500 lux og kan sidde foran den 2 timer.

Endvidere står der at man skal tage 5 dage af gangen med lysterapi og så først gå igang igen når man atter følet vintetræthed, hmm..

Mon skidtet virker - sidder med den nu dag nr. 1!

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

Ganske enkelt
Forfatter: 
Dato:  25-12-2006 21:12

JA!

Det virker!

Jeg har tidligere haft min på arbejdet, hvor jeg har haft den stående foran / over skærmen - har vel siddet 60 cm fra den. Det har jeg så gjort fra jeg mødte og indtil frokost. Altså 3-4 timer dagligt. I weekenden har jeg ikke brugt den, da den jo står på arbejdet.

Nu har jeg lige skiftet job og har derfor stort set ikke brugt den en måned, og jeg kan mærke at det ikke er godt for mit vinterhumør. Så efter juleferien kommer den med ud på arbejdet, så må jeg se hvordan jeg kan få den sat op, så den ikke generer mine kollegaer (længe leve storrumskontorer).

hilsner
/Diane

Ytringsfrihed er ikke det samme som ytringspligt

Rolig hest søger part, Kokkedal:

www.heste-nettet.dk/ma...s/74538/1/

0
0
Svar på denne tråd

Så er jeg snart ladet op
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 14:42

Har været så træt de sidste dage, sov det meste af dagen i går og var dødtræt da jeg kom hjem fra stalden her for ½ time siden. Har nu siddet med lampen ca. 15 minutter og jeg er allerede ved at være ladet op. Nu tager jeg lige 15 minutter mere, så vil jeg gå i gang med rengøringen :-)

hilsner
/Diane

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lise
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 21:02
Ja lysterapi virker...min mor har i 10 år døjet med vinterdepression..så fik hun sådan en lampe og brugte den en time om morgenen. Nu har hun det super fint også om vinteren.Det er bare skønt at have en glad mor både sommer og vinteren.
0
0
Svar på denne tråd

Diane...
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 21:16

Hvad er din lampe for en? Min er kæmpe kæmpe stor og der står lysterapien først får sin virkning efter 5 dage i træk...

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

Min Lampe
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 21:31

er en Medi Light, Skrivebordsmodel - sort

Kan findes lidt nede på siden her:

www.medi-light.synonym.dk/

Det er en 10.000 lux og så vidt jeg kan læse mig til, så er det den højeste der kan fås. Jeg har kigget på nogen af de der "plade" lysterapi lamper og de virker umiddelbart meget svagere end den jeg har.

Det er da for øvrigt rimelig dumt, at man skal holde pause indtil symptomerne kommer igen, hvis det tager 5 dage inden den virker. Så vil man løbende igennem hele vinteren have 5 dage hvor man er træt og uoplagt...

hilsner
/Diane

0
0
Svar på denne tråd

Diane - lux
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 21:33

Min er en 25.000 lux - og noget stor, er vel 50 cm høj og 30 cm bred. Der står jo tættere man sidder på den jo flere lux dvs. 20 cm fra den = 25.000 lux, 40 cm fra den = 5000 lux og 60 cm fra den = 2500 lux.

Der står at man max må sidde 20 min ved den med 25000 lux.

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

Jamen så
Forfatter: 
Dato:  26-12-2006 21:48

Forstår jeg da mindre og mindre - så burde den jo netop virke med det samme...

Nå, mere læsestof her: www.lysterapi.net/indexdk.htm

hilsner
/Diane

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider