Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Krise i forhold.
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 10:30

Kender I det ?? Træt af manden , de ting han gør og de ting han IKKE gør... !!!

Vi bor rigtig dejligt ude på landet... ren idyl... - men jeg har lidt svært ved at få øje på det lige nu...

Vores hus er under ombygning på 3 år... vi har været sammen i 5 år...

For ca 3 år siden tog vi lån i huset for at kunne lave 1. sal... og stadigvæk bor vi 4 mennesker på 120 m2...

Og udsigterne til at det bliver færdigt, er laaanggge..

Jeg ved godt vi alle sammen har godt helbred og sådan... men kender i det... kan bare ikke få et smil frem...

Føler mig som en hushjælp... der vasker tøj, løber efter nullermænd og laver mad...

Min mand arbejder godt nok fuld tid i Odense... men ville I ikke mene at han burde kunne arbejde 1 eller 2 timer på vores hus når han kommer hjem...

Jeg her jo taget mig af alt det "sure" i løbet af dagen...

Må jeg få jeres mening.!!!

Er bare træt af det hele.!!!

0
0
Svar på denne tråd

Sikke noget
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 10:35
hvor mange timer arbejder du ude og hvor meget transport har du?

mvh PiaR
quantum in me fuit
Udvis altid den største agtelse for en stille kvinde!

Grilltid - altid

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Kender det
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 11:18

godt.

Der er kun en vej, at se i øjnene at det "aldrig" bliver færdigt, og så leve med det som det er.

Man bliver endnu mere sur og tvær af at gå og ærgre sig over alle de ting der ikke bliver færdige lige nu.

En anden løsning er at gå i gang med den 1. sal selv .

Karin

Hoppeføl efter Kaiser Wilhelm, født 24.04.06, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Ligesom Pia
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 11:23

På dit indlæg lyder det til, at du går hjemme hele dagen, og hvis det er tilfældet synes jeg, at det er ret og rimeligt, at du tager din tørn med husholdning, rengøring, o.s.v. Hvorfor skal din mand det, når han arbejder hele dagen?

Jeg kan egentlig godt forstå, at han ikke orker at gå igang med huset efter en lang dag på arbejde og måske er kørt sur i det.

I må sætte jer ned og få snakket om det. Måske I skal finde et andet hus, hvor det hele er færdigt istedet for.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 11:31

PiaR. :Altså.. nu går jeg hjemme lidt endnu... har gået hjemme i 1 1/2 år.. pga. B- orlov...

Skal starte udd. i starten af januar.- Så jeg skal ikk ud af døren...går bare her og ser på det trælse rod altid...

Vi har snakket om det - aften efter aften... , men det hjælper åbenbart ikk noget.

Har mest af alt lyst til at løbe min vej...

K.Jensen : Han bliver nød til at blive færdig... for hvis jeg skal lave det, så kommer det jo til at ligne Lo..!!

Og han er så bange for at spørge om hjælp...- mine forældre vil gerne hjælpe... men han kan og vil selv siger han... GGrrr..

Men elles tak... hilsen den modløse.

0
0
Svar på denne tråd

rflor -
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 11:43

Jamen, hvorfor er du så ikke bare gået i gang?
Det er da ikke mere urimeligt at du gør det end din mand gør det?

Hvor mange timer om dagen er din mand væk?

mvh PiaR
quantum in me fuit
Udvis altid den største agtelse for en stille kvinde!

Grilltid - altid

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Tror altså
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 11:46

at det bliver bedre når du begynder at komme lidt ud igen, man bliver også demotiveret af at gå hjemme hver dag, især hvis man har set sig ond på noget, så bliver det KUN værre for hver dag der går og du skal se på det !!

Jeg har juleferie lige nu og min kæreste knokler for føden, så tager jeg ALT hvad der har med husholdning at gøre. Synes kun det er fair, når jeg kommer i skole igen, så hjælpes vi ad.

Håber du finder ud af det, og nyd lige at du har en bolig mange af os drømmer om, på landet med dyrene hos dig..

Vi andre må "nøjes" med en 2 værelses i byen :/

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Begynd du bare
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 12:24

at snakke om at få håndværkere til at lave det og spørg din mand om I har råd til det, så skal du se, så kommer han nok i gang.

Sæt tid af tid at hjælpe ham som stik i rend person i weekenden og lad ham slappe af, når han kommer fra job.

Få evt. dine forældre til at hjælpe med det, så din mand ikke bliver så træt, men lad ham komme med ind over beslutningen om at dine forældre skal hjælpe.

Puskin

0
0
Svar på denne tråd

uha jeg kender det
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 12:46

min mand er selvstændig med pænt travlt - han er god til at indrette sin daglige arbejdstid ( som er lang) så han er sammen med ungerne. han er der f.eks altid når de skal i skole om morgene og han er rigtig god til at tage sin tørn med at køre på rideskolen m.m men han er virkelig dårlig til at sørge for de småreperationer vi har rundt omkring.

det er vildt frustrende, men også svært at blive gal over ( men det klare jeg nu til UG ) for han sidde sgu aldrig ned og dovner den - det er rent tidsunderskud der gør at han ikke når det og så selvfølgelig priorteringen af tingene og det er der den ind i mellem knækker hjemme hos os - vi priortere simp+elthen forskelligt.

jeg truer ind i mellem også med at tilkalde en momsregistreret håndværker med regning... og nogle gange sker der da så også lidt.

men jeg tror at det er svært, vores mænd kan selv det hele men har ikke altid tid og overskud til det og at bruge en håndværker udefra virker på dem som pengespild - for de KAN selv og har ikke rigtigt set i øjnene at de ikke NÅR det selv.

m.h.t til kriser i et parforhold - så er de der bare af og til. kunsten er at elske hinanden alligevel også under de kriser.

0
0
Svar på denne tråd

Man må bare
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 13:12

Respekter at de efter en dag på 10-12 timer IKKE har overskuddet til at bruge 2 timer på sætte i stand.

Og min ægtemand han dovner aldrig, han knokler altid.

Jeg kan heldigvis godt forstå det og mangler heller ikke plads, men nøj hvor jeg glæder mig til vores påklædnings værelse er klart på fredag

Det er total gennem renoverte loftet sænket, nyt el, spot sat i.

Nyt masivt ege parket gulv, murene banket af og pudset op.

ALt har han lavet selv.

Og der er lagt mange mange timer i det, han har så kunne tage nogle dage hvor han har brugt 10-12 timer på det.

Men hele foråret,sommeren og efterår har det ligge stille og det var så tæt på !

Men jeg nævnte det ikke med et eneste ord.

Og lige med et tog pokker ved maden og så tager han det sidste hiv i disse dage hvor der er tid.

Kriser de kommer og går, det der bebyder noget er hvad man lægger i dem.

Illum
I ate British beef in the 90´ and your excuse for being a cow is ?
Kan ikke oversættes, forståelse for sproget er påkrævet.
0
0
Svar på denne tråd

Illum!!
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 15:21

Hvor er du klog

"Kriser de kommer og går, det der bebyder noget er hvad man lægger i dem."

Jeg bor osse på landet, i noget gammelt møg .. eller .. ja lige om lidt er det noget nyrenoveret gammelt møg

Vi købte det for 5 år siden, overfladen var pæn, men som alt andet så bredte reparetionerne sig som ringe i vandet.

Så i de forløbne 5 år har vi haft alle lofterne nede, alle gulvene gravet op, væltet 4 vægge og bygget dem igen, lavet nyt badeværelse, nyt køkken, skiftet alle døre og vinduer ud, skiftet al el, alt vvs, septiktank, tlf ledninger, udendørs el, repareret en stormskade .. 2 gange ..

Og imens har vi begge haft fuldtidsjob, gemalen var selvstændig i 3 år hvor han dobbeltjobbede med ét job om natten og et andet om dagen, og jeg er på landevejen som sælger og var stort set aldrig hjemme i de 3 år, så børn og heste og alle andre ting måtte han også tage sig af ..

Underligt nok så gik han ned med stress.

Fik en depression .. det tog 8 måneder inden jeg opdagede hvor slemt det stod til ..

- og nu 2 år senere er vi næsten på rette køl igen, og huset er så småt også ved at være på plads.

I 3 år har vi levet med en "grusgrav" inde i huset, pivende utætte vinduer og et møgdyrt varmesystem som slet ikke gav varme nok.

Det har været et mareridt!

Og en gigant krise!!

Men kriser de kommer og går, og når bare man husker på at man er hinanden nærmest og man selv er nærmest til at tage fingrene op af lommen (uanset hvad det kommer til at ligne ..) så virker det også motiverende på samlivet og samboen og dermed bliver der udrettet mere!

At rende fra hus og hjem fordi manden ikke har overskud til noget efter 8 timers arbejdsdag vil jeg mene er en "anelse" drastisk!

Hvordan vil du selv have det, hvis det var dig der blev stillet lign. krav til ???

Jeg har mange gange sagt til mig selv : "når krybben er tom så bides hestene" .. også når den psykiske overskudskonto har været helt ude i tovene ..

Men en skønne dag kommer overskuddet igen, og man kan nyde alt knokleriet og alle de sure timer, dem ser jeg frem til - og derfor er jeg hér endnu!

June

0
0
Svar på denne tråd

Tak til ...
Forfatter: 
Dato:  14-12-2006 08:30

Tak til jer alle... . Ligger ikke selv på den lade side med at få ting gjort...-Laver alt i hjemmet ( hvilker jo også er fair, når jeg går hjemme)!!!

Han behøver bare at tage på arbejde kl. 7.45 - 15.45. og så lidt kørsel ca. en time i alt...

Men bare en time om dagen ville kunne gøre meget i længden... og jeg er villig til at gøre en x-tra indsats, hvis han også var det... .. men der sker bare for lidt... hele tiden har han undskyldninger...

Og ja , man må ikke glemme sin familie og børn..., men de kære så kommer jo i seng kl. 20.30 senest... men så kommer man tit bare til at hænge foran tossekassen. ...

Nå jeg må prøve... komme i swing...

Tak igen...Hilsen Rikke.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 09:11

hej

ja jeg kender godt, det med at tingene ikke bliver færdig, har brugt mange af mine år på at gøre det.

men vil lige sige at jeg har fundet ud af at livet er meget mere værd ind af bruge resuser på ting som det, nyd livet dine børn og din mand og få tingne ordnet og lavet færdig når det passe ind i programet for det skal jo være en fornøjelse at gøre tingene. jeg siger som jeg gør for, for to et halv år siden fik jeg en blodprop i hjernen,skulle lære at gå igen, midste balancen, kunne heller ikke fukuser, der var mange ting som jeg skulle lære igen, det har været rigtig sej, men er kommet mig så jeg kan gå et lille stykke vej, kan se noglunde igen, men balancen bliver nok aldrig helt ok, så se livet som en gave nyd hinanden og jeres børn og tage tingene hen af vejen, for man ved aldrig hvad dagen bringer i morgen.

Stedet min datter rider og har hest

www.pintohorse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op hvor er i stride ...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 10:43

... (nogle af jer) hvad med bare at acceptere, at mænd også kan køre sur i det hele og ikke orker noget særligt, når de kommer hjem

Det er mørkt om morgenen, når han forlader hjemmet og det er mørkt om eftermiddagen, når han kommer hjem.

Tænk lige hvilket ramaskrig der ville komme, hvis en udearbejdende kvinde blev overrasket af manden med tilbud fra forskellige hjemmeservicevirksomheder ... når man altså opfatter det som en hentydning til manglende rengøring og ikke blot som en venlig gestus.

Tænk hviken tråd det kunne blive til.

Hvor blev ligestillingen lige af??? Er det kun kvinder, der må løbe ind i kriser, hvor de ikke orker mere end det mest nødvendige

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

Næ nu sætter
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 14:42

Han hylder op selv om han var oppe kl 05.00 og køre slagtesvin til slagteriet og først kom hjem igen ved 13 tiden.

Så bliver det nok klart til søndag, hvor han skal fiske min starter ud.

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Det tror da pokker Illum ...
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 16:38

... at han opper sig, når han godt ved, du gerne vil have Brad Pitt siddende i et hjørne af himmelsengen ..

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

:-)) Mon
Forfatter: 
Dato:  15-12-2006 19:08

Væggen mellem gang og køkken bliver det næste, hvis jeg siger Robbie Williams ;-D

God weekend.

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2006 21:11

jeg laver den væg, hvis du lover Robbie sidder i din himmelseng imens. (du kan også være der). Og når jeg er færdig ryger du ud af himmelsengen, og jeg hopper op til Robbie!!! ;)

Om jeg kender det med at være træt af manden... ikke på den måde du beskriver.

Mange hilsner

Marie M

Nu med Øffe-Mor
& pige-hesten Tøsen
0
0
Svar på denne tråd

Byggerod
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 00:33

Ja, jeg kender det alt for godt. Vi er i gang med nummer to hus, der skal totalrenoveres. Vi har lige brugt 3 år på et bygge projekt og nu tegner der til at være endnu 3 års byggerod i vente i vores nye hus. Og kriser dem har der været nok af. Kender udemærket følelsen af opgivenhed og klaustofobi (stavs?) når hele hytten oser af byggeplads og der bare sker FOR lidt. Men min erfaring er at der ikke altid er lige meget overskud til at renovere og slet ikke på denne årstid. Man bliver nemmere dvask og flader ud på sofaen. Vent til foråret, når dagene bliver længere og solen skinner så kommer energien sikkert også.

Elles kan du jo arrangere en weekend hvor ungerne bliver passet og der ikke er andre planer end at knokle begge to. Sørg på forhånd for at alle materialer er indkøbt og bestil mad fra den nærmeste pizzaria, så I kan få lavet mest muligt.

som Illum så smukt skriver er

Kriser noget der kommer og går, det der bebyder noget er hvad man lægger i dem."

Og jo flere I overlever jo stærkere bliver jeres forhold...

Med venlig hilsen

Winnie

Opstaldning tilbydes i Brædstrup.

0
0
Svar på denne tråd

Samme problem
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 11:05
Kender det alt for godt.

Har gået hjemme i 1,5 år nu (pga orlov og nu skulderskade)

Man fokuserer på bagateller! Der sker ikke det store, også bliver små problemer store.

Min mand arbejder også - meget. Er derfor vant til at gøre en del, også praktiske ting selv, men kan nu ikke pga skaden. Det gør det så endnu værre, at man normalt ville kunne gøre det!

Har gode erfaringer med at forkæle manden, istedet for at presse, det giver bedre stemning, og i sidste ende større lyst til at lave de sure småting - eller store! (manden er netop i denne uge ved at lægge de sidste fliser omkring huset - et projekt der blev påbegyndt i okt. men vejrguderne har heller ikke været med os)

Forsøg at se på de positive ting, og ROS!!!

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

Afrodite
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 11:48

Muren skal væltes, brokkers køres ud, en skorsten hives ned, gulv skal lægge om og lys skal føres rundt .

Så måske selveste Robbie ikke er nok ;-D

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2006 12:44

jeg garanterer ikke at mit arbejde bliver tip top, men det med at rive ned det er jeg god til. Køre murbrokker ud er jo noget alle kan, det er bare et slæbe arbejde. El-arbejdet... lovligt bliver det nok ikke, men kan da nok finde ud af lidt af det.

Gulvet der skal lægges. Tja... his robbie venter skal jeg nok også klare det!

Hvis nogen er i tvivl, ja jeg kan godt lide robbie drengen!!!

Så kan jeg selv ordne Palads-Illum for en tur i himmel sengen med ham...

Mange hilsner

Marie M

Nu med Øffe-Mor
& pige-hesten Tøsen
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider