Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Filtning, gør du det ?
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 22:19

Jeg har hos en veninde prøvet at filte et armbånd og jeg synes det var smaddersjovt. Nu vil jeg selv prøve det men er meget usikker på hvad man har brug for. Pt. har jeg en bog som har jeg lånt på biblioteket og er helt vild for at prøve noget.

Er der nogle af Jer der filter, hvad og hvad bruger I ?

Hvad har man brug for i begyndelsen ?? Min veninde havde næsten en hel butik: nåle, plast, bambusmåtter, skabeloner, over 50 forskellige farver og så videre. Desuden er jeg i tvivl om hvad man bruger: karteflor eller merinould ?

Måske jeg skulle tage et kursus. Aftenskolen heromkring tilbyder ikke noget. Det nærmeste jeg kan finde er i Ålborg (bor i København :-( )

Beagle.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har prøvet ...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 23:12

... at filte små billeder, da jeg var pædagogmedhjælper i en SFO.

Du kan komme i gang uden det vilde indkøb.

Prøv at gå ind på www.cchobby.dk/ og skriv filtning i søgefeltet, så er der både vejledninger og materialeliste.

Det var faktisk ret sjovt

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.

0
0
Svar på denne tråd

Kulørt uld og vand og sæbespåner
Forfatter: 
Dato:  07-12-2006 23:49
Det er vel det?
Man filter i vatrmt sæbevand.
Så kan man lave bolde og uldbilleder.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Det var ikke ret
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 22:00

mange der filter.

Suk...

Men nu har jeg købt lidt uld, så jeg kan filte nogle søde røde julehjerter, mariehøns til min lille dreng og en julesok til den lille. Så må jeg prøve mig lidt frem.

Jeg troede det ellers var mere udbredt men jeg har nok taget fejl.

Beagle, som nu prøver sig udi filtningen :-)

Rengøringshjælp søges.

En gang om ugen,

3 timer.

Tæt på S-togs station

nord for København.

Skriv for mere.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen..
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 23:38

..Jeg filter skam også. Du kan lave masser af ting. jeg har mest kastet mig over store projekter sko, tørklæder, stof, tasker, huer, luffer osv. (har sårgar filtet en trøje ud i ét).

Der findes masser af filtebøger og masser af kurser, ja der findes en hel filtefestival på fyn.

Søg på biblioteket, nettet og spørg omkring dig. Der er helt sikkert filtekurser i kbh! Ellers kan jeg skam give dig et:-)

www.kartehuset.dk er et godt sted at starte.

Mvh

Ane

0
0
Svar på denne tråd

Jeg filter
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 10:35

også, men jeg er startet op helt fra bunden med at karte ulden fra vores Gotlæderfår.

Foreløbig er det mest på forsøgsstadiet, men jeg har da fået lavet en barnehue, nogen grydelapper og et par hjemmesko og skal i gang med nogen luffer.

Når ulden er kartet lægger jeg den op og hælder moget meget varmt sæbespånevand på og så bliver det ellers bare bearbejdet, først lidt forsigtigt og derefter med en del knofedt.

Jeg synes det er SÅ facinerende at arbejde med og skal helt sikkert gøre mere ved det.

Randi

0
0
Svar på denne tråd

Jeg aner ikke hvordan...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2006 12:02

...jeg gør noget som helst...Vi fik fårene klippet i sommers...og nu har jeg 2 'kæmpe' pælse liggende. Lidt har jeg brugt til at isolere med, og resten vil jeg gerne lære at filte...

Men hvor jeg starter...bare det at karte ved jeg intet om.

Er der nogen af jer der kan henvise til nogle gode 'begynder' bøger...

Man må da også kunne farve ulden ?

Birgitte

......som modtager bestilling på gedekød.......
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider