Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Boligsikring
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 12:46

Ja.. hvem er berettiget til det???

Jeg har altid ment det var til enlige med børn og ældre og derfor har jeg ikke søgt om det. Men nu er der een i vennekredsen som lige pludselig spørger mig om hvad jeg får i boligsikring... øh hvad sagde jeg. Det kan jeg da ikke få... Godt nok er jeg enlig men uden børn og så gammel er jeg heller ikke...

Hvem er egentlig berettigedet til boligstøtten???

Hmm... måske jeg skulle prøve at høre kommunen ad... men hvad siger I???

Og lige for en ordens skyld... jeg er altså ikke ved at gå fra hus og hjem... mærkeligt udtryk... men hvis een som mig kan få det... afhængig af lønnen selvfølgelig... så vil jeg da søge det.

Hygge

Sprit

0
0
Svar på denne tråd

Bolig støtte
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 12:56

Jeg mener, at boligstøtte gives efter indkomst samt kvardratmeter bolig..

så hvis du tjener under et bestemt beløb er du berettiget til boligstøtte, og de ser så på, hvor stor din bolig er etc..

Sådan mener jeg i hvert fald, at det er... men prøv at ring til din kommune, så kan de svare dig på, om du er berettiget til at modtage støtte..

Da min kæreste og jeg begge var på SU, fik vi 740 Kr. pr måned. vores lejligjed er 80 kvm.

MONICA & ROSSO
nu også med Sussi Solskin
{>
0
0
Svar på denne tråd

Uha så tror jeg
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 13:08

måske ikke der falder noget af til mig... ss. Men tror squ jeg vil prøve at ringe.. kunne jo være sjovt at vide.

Hygge

Sprit

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror alle kan
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 13:12

søge men der er selvfølgelig en indkomst grænse og der er en støtte grænse, og en m2 grænse men prøv og søg, det sker da jo ikke noget ved

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Godt så...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 13:20

lige ringet til kommunen og fik min nysgerrighed stillet... Jeg tjener for meget og bor for billigt... tænkte det nok... ss.

Damen jeg snakkede med syntes det fint jeg lige ringede og fik tingene sat på plads.

Men det har nu også hele tiden været min fornemmelse at jeg ikke er berettiget til det... og nu har jeg lige fået ret i det.

Hygge

Sprit

0
0
Svar på denne tråd

ja det er skægt
Forfatter: 
Dato:  06-11-2006 13:40

nu bor jeg også billigt, i forhold til boligen, men dyrt nok i forhold til min elevløn, men det korte og det lange er at de faktisk trækker et beløb fra min boligsikring hver månede, fordi jeg bor for "billigt" i mit hus.

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

boligsikring
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 16:44

alle kan få boligsikring

du kan gå ind på www.netborger.dk

der kan du regne ud hvad du kan få

venlig hilsen søs

0
0
Svar på denne tråd

Ja, altså
Forfatter: 
Dato:  07-11-2006 17:13
hvis man hører til de "alle" der ikke tjener for meget i forhold til, hvad man giver i husleje. Hvis man gør det, kan man ikke.
0
0
Svar på denne tråd

Boligstøtte
Forfatter: 
Dato:  08-11-2006 02:24
Jeg synes så godt nok, at boligstøtten er lidt ahæm...

Da jeg boede sammen med min ekskæreste i en 2-værelses lejlighed kunne vi godt få boligstøtte...
Nu hvor jeg bor alene og har et betydeligt mindre rådighedsbeløb, så kan jeg ikke. Pga. at min husleje er for lav (men den er jo altså større end halvdelen af den gamle :-P).

Jeg modtager så af princip ikke boligstøtte. Lad mig blive i den naive tro, at pengene kan bruges bedre af nogen, der har mere brug for dem, end jeg.

SU'en er i forvejen en helt fantastisk hjælp (y) Jeg kan godt selv arbejde ved siden af for at forsøde tilværelsen ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider