Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Børn i sengen
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 18:29
Hej.

Min kæreste og jeg står og skal købe en ny seng. Den vi har nu er 140x200 - meget passende str. Men så kom jeg til at tænke på, at den seng vi køber nu gerne skulle holde de næste 10 år og inden for de år skulle gerne gerne være kommet børn til familien.

Vil en 140x200 så være stor nok, hvis der også skal sove et barn i sengen til tider? Kan da selv huske fra barn, at jeg nogle gange kravlede op til far og mor og sov.

Hvis I nu har dårlige erfaringer med børn i en 140 seng, så vil jeg da overveje en større.

Mvh Karina
0
0
Svar på denne tråd

Min ærlige mening
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 19:49

Er at du nok skal spørge inde på Vræl og strækmærker.

Der ser de hel anderledes på den slags, ja altså med afkom i sengen.

For jeg holder på at kun jeg og min ægtemand sover i vores himmelseng på 180x220.

Jeg ville faktisk slet ikke dele seng med nogen hvis den ikke er mere end 140x200 det er jo en enmands(kvinde) seng.

您的缺沒有我的問題
我不是您的朋友我是 Illum
0
0
Svar på denne tråd

Størrelse...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 20:03

... børn og kiks hører slet ikke til i sengen

Jeg ville ikke gå under 180 cm uanset børn, hunde, kiks eller flere mænd på én gang

Jeg "nøjes" pt med en lidt modificeret 2 meters udgave og kan dårligt nøjes med mindre.

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er jo
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 20:15

den stride forælder her i huset. For jeg vil ikke have børn i min seng. Og vi har 4 af slagsen.

Så da vi købte seng, var det bestemt ikke med i overvejelsen om der var plads til børn eller ej.

MVH Vibeke

Egeskovgård

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm..
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 21:00

Jeg er så en af dem med børn i sengen.. Dvs det ville jeg have - hvis de bare gad at sove der. Min den store på 2 år havde for min skyld gerne måtte sove i min seng ( det første år ihvertfald ) - Hvis han SOV og ikke lå og snakkede, klappede osv. - Han har alle dage sovet dårligt.

NU sover den lille på 1/2 år ved siden af mig, efter hendes ene opvågning efter mad om natten.

Og står netop for at købe ny seng - Og den skal helt bestemt være 180!! ( Og jeg er endda alene med børnene ).

Om barnet er nok så lille, og sover i din seng nok så sjældent ( eks ved sygdom ), så er det altså skønt at kunne kravle lidt væk, når de er faldet i søvn.

( Og hvis den er helt lille er det nok temmelig risikabelt at den ligger imellem dig og din mand i en 140 seng..

Nej plads skal der til i en seng!!

Syntes for øvrigt at 140 er for lille til 2 i længden selv uden børn - Så er 160 bedre.

VH Anja.

0
0
Svar på denne tråd

140 cm...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 22:31

... er til en person - eller til når man er MEGET nyforelsket.

På længere sigt skal der da mindst 180 til to personer.

Nu HAR jeg ikke børn - deraf min nok noget manglende forståelse... Men jeg mener ikke at børn hører til i forældrenes seng. De skal da lære fra små af at deres egen seng er et trygt og rart sted, hvor man kan sove godt.

0
0
Svar på denne tråd

Bare en tanke...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 22:32

... husk også at I måske er nyforelskede NU og kunne ligge tæt på en 70 cms skibsbriks med hørfarvet betræk, men måske ikke er ligeså glade for nærkontakt om lad os sige 5 år???

Ved da at det er en af grundene til at vores bliver bredere og bredere... Ikke at vi ikke er glade for nærkontakt - nej sengen skal heller ikke være så stor at han ikke kan høre når jeg ringer med den lille klokke lørdag aften...

Jeg kan bare ikke ligge tæt mere og vil slet ikke tænke tanken om et par sparkende barnefødder i ryggen også...

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth..
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 23:48

Når man når til det punkt, hvor man ville sælge sin mormor for en times søvn... Det er der, man gladeligt putter barnet ved siden af sig - Hvis det bare stopper med at græde og lægger sig til at sove.

Jeg var på et tidspunkt ved at blive helt skør af søvnmangel - Og at have barnet sovende ved siden af sig, er bedre end en skør mor.

( Nu mener jeg så bare heller ikke generelt børn tager skade af det - Det kan bare være så pokkers irriterende at have dem liggende der ).

Nå men det var et sidespring - Ikke det der skulle diskuteres her..

VH Anja.

0
0
Svar på denne tråd

Ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 01:54
Er lige gået fra en 140 til en luxusseng på 180.
Hvem ligger stadig ude på kanten? Og den dér åndssvage topmadras kryber også over i min side- og lagnet.

Jeg har truet med at flytte madrasserne fra hinanden, da det generer mig, at jeg ikke kan rotere frit i sengen.
Da Nørdeleven var lille- og hunden stor- kunne vi fint være der. ;-)

Men en 140 er en 1½ mands seng og ikke til voksne.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 07:23

NEJ køb ikke en 140x200 igen, for min seng med mig og 2 børn den er ALT for lille, det ender med jeg ligger mig i ben enden, og det er altså trist at blive skubbet ud af sengen af de 2 troldebasser :)

Heldigvis sover Patrik igennem de fleste nætter så det kun er Tobias der kommer ind, men skal jeg ud og ha ny seng, skal den min. være 160 og gerne med elevator.. Hi Hi

Hilsner
Lisab

Købt hus i Ørum :)

0
0
Svar på denne tråd

Børn i sengen
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 08:34

Kræver helt sikkert minimum en 180 cm seng..

Børn i sengen er da hyggeligt, når de rigtig putter sig.. Det sker ikke så ofte mere, at Sofie kommer ind, men indimellem gør hun, og det har altid været okay for mig..

Uanset så rykker de nok i deres egen seng, når de bliver teenagere

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris

Medlem af DÅHM syd

horseauction.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Køb den
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 08:51

store seng !!! ellers kommer du til at fortryde, når du allerede inden du har fået børn tænker på de skal være i din seng.

Min mening om børn i sengen er, at hvis de selv vil, ja så skal de have lov, for så giver det trygge børn, har erfaring med en af hver, altså en som fik lov og en som ikke fik.

Med Alex 9 år(vores første) lyttede vi selvfølgelig til alle de "kloge" og han skulle død-pine ligge i sin egen seng om natten, han sover meget let og kommer tit ned fordi han har drømt, han sover altid og stadig med lyset tændt, fordi han er utryg og bange i mørke hvorimod Maria 7 år fra første færd fik lov at ligge hos mig/os,hun sover bare, er aldrig bange eller utryg uanset hvor hun skal sove og der skal være mørkt MEGET mørkt ved sengetid.

Paint horses til daglig glæde

Stahr

0
0
Svar på denne tråd

Uha ha
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 08:54

vi har lige skiftet vores 140 ud med en 180 ikke fordi ungerne ikke kunne være der, for de sover ikke i vores seng, vi kan morgen hygge lørdag morgen men det sker dog ikke så tit da mine unger her krudt i r*ven.

Men nøøøj hvor er det lækkert med mere plads, 140 var fin da vi lige fandt sammen og lå sammenfiltret men nu, vi er da stadig vilde med hinanden men jeg vil gerne have en nattesøvn uden at få en albue i næsen eller lign.

Så mit råd vil være vælg en 180

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Det ER størrelsen det kommer
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 10:44

an på...

Køb 180!

Mvh Gitte,

mor til Tera f. 08-02-05 (20 mdr.)

Forskellige baby ting til salg. Avent flaske renser til microovn, myggenet sort og sort BabyDan sele. Mail gwb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville købe en større
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 12:11

da jeg synes det er helt ok med børn i sengen, alle vores har sovet hos os i sengen de første år eller 5.

jonas på 20 mdr + josefine på 4½ sover stadig i vores seng.. men jeg kunne godt bruge en virkelig stor familie seng og ikke kun en på 180 :-)

MEtte

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

ok forstår
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 14:12
Ja.. Jeg kan jo ligesom forstå på jer alle at en 140 ikke er stor nok. Så nu må jeg hellere måle om der er plads til en 180 eller om vi må nøjes med en 160. Vores soveværelse er nemlig meget lille, hvis der også skal være en form for opbevaring til tøj.

Men mange tak for jeres svar.

Karina
0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 14:22

I må fylde godt i bredden eller sove uroligt allesammen.

Her i huset har vi det fint med 140 cm.

Vores børn har dog også altid sovet i egne senge.

I tilfælde af feber eller lignende, er far rykket ind på sofaen, og så sover sygt barn hos mig. :-)

Illum og Lisbeth:

Hvad nytter det at der er himmel på, hvis det ene menneske må nøjes med 40 cm?

Hvis 140 cm. er til ét menneske, så giver det jo kun 40 cm til den anden person, og så er der jo alligevel én der ender på kanten.

kh

minski

Har nogen set min gamle musegrå/dunfarvede hoppe?
0
0
Svar på denne tråd

140 ikke nok?
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 14:25
Det er da så rigeligt til TO.
Børn er der sikkert ikke plads til, det ved jeg heldigvis ikke noget om... :-P

Men vi to herhjemme sover da så udmærket på 140 cm - 90 er i underkanten (Så SKAL man vende sig samtidig og SKAL ligge på siden...), men vi har også sovet fint på ca. 120.

... 8-) - 99E - 8-)...
Feel Think Act
Play

Like A Horse

Parelli Playday i Grønhøj Rideklub
SE VIDEO HER:
www.patparelli.dk
0
0
Svar på denne tråd

140 er nok
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 21:07
Vi har 140 seng. Vi har vært sammen i 16 år og syns fortsatt at det er deilig å kjenne en tå, en arm eller en rumpekontakt når man skal til å snu seg i sengen. Måske vi har vært nyforelsket i alle disse årene?

Barn i sengen? Ja, man lager dem i sengen, så får de en egen seng så mann kan lage fler. Eller øve seg...

------------- ---------------------
Husk
alltid at et eneste ord fra deg kan forandre resten av et menneskes liv.
0
0
Svar på denne tråd

Watergeorg:
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 21:26
Di skriver:
Barn i sengen? Ja, man lager dem i sengen, så får de en egen seng så mann kan lage fler. Eller øve seg...

*Griner højt & klapper i hænderne!*

... 8-) - 99E - 8-)...
Feel Think Act
Play

Like A Horse

Parelli Playday i Grønhøj Rideklub
SE VIDEO HER:
www.patparelli.dk
0
0
Svar på denne tråd

Vi har ingen børn
Forfatter: 
Dato:  24-10-2006 12:43

men vores seng er kun 140 x 200 cm. og vi har nu været kærester i 16 år ;-)

Og der er skam også plads til 2 store hunde

DRESSURHOPPE KØBES
Jo mørkere jo bedre, 3-5 år, ca. 165-170 cm. super temperament, hjertet på rette sted.
Godt gående og med mere mellem ørerne end blot en pandelok.
0
0
Svar på denne tråd

stor nok
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 01:58

Vi har en på 140 cm. Der en fint plads til to voksne plus krudtuglen på 2 år.

Men når der kommer en til så skal sengen være min 180

Malene

0
0
Svar på denne tråd

Synes 140 cm er luksus
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 18:56

Vi havde i flere år en på 120 cm til to voksne.

Men børn kommer der altså ikke i vores seng (selv om vi er nødt til at ligge tæt :-))

Tror dog med det man hører om børn der karter rundt hele natten i forældrenes seng at en større model vil være at foretrække.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

vi har en
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 19:52

180x200 men vi ligger kun på de 90 Niels fylder den anden halvdel

0
0
Svar på denne tråd

1234586
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 07:06
180 man kan da ikke nøjes med mindre. Jeg elsker min kæmpe seng, og nej mine unger må skisme sove i deres egen, min seng er min seng *G*

0
0
Svar på denne tråd

ingen børn i min seng!
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 20:55

Vores er 180, og vores datter sover IKKE i vores seng, for jeg vil kun dele med min mand.

Med venlig hilsen Karina.'

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

Vi har en ordentlig seng
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 15:08
180 X 200 cm. Der skal være plads til at pigerne har mareridt og kan putte hos mor og far.
Desuden kan vi godt lide at brede os på midten.
Det er tihvertifald der vi er endt om morgenen.

Begge piger har sovet i vores seng, fra de var "spyttet ud" og op til 1 - 1 1/2 år. Det er altså nemmere når man skal amme om natten.

De har ikke haft de store problemer med at komme over i deres egen seng senere hen andet end det sædvanlige 30-glas-vand-og-en-god...-moar-faar syndrom.
0
0
Svar på denne tråd

Seng..
Forfatter: 
Dato:  02-11-2006 11:09

Ja, jeg er altså også én af de strenge... ??! Får helt myrekryb ved tanken om op til flere børn i sengen i årevis. Mine børn har altid (from day one) sovet i deres egen seng -uden problemer. I dag hvor de er 3 og 4 år sover de stadig i deres egen seng, men kan dog godt komme listende hen ad morgenen, hvilket kun er hyggeligt. Udgangspunktet er deres egen seng HVER DAG -at de så kommer et par timer ind imellem er helt okay for mig. Det giver dem tryghed at vide, at de må og at vi er der...

Vi gik i øvrigt fra en 160 x 200 til en 180 x 200 for et års tid siden, så der ER altså plads, når det er nødvendigt.

Mange hilsner fra

Gry

Hygge- og nusse part søges til kat. III pony som er skadet

(og drægtig) og derfor kun kan bruges til små skridtture.

Gerne et mindre barn og en mor med hesteforstand :-)

0
0
Svar på denne tråd

Nyforelsket
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 05:48

Jammen så må manden og jeg stadig være nyforelsket efter 19 år sammen, for vi ligger fint i en 140 seng.

Vi har da sovet i bredere senge når vi overnatter andre steder, men det er samme resultat. Vi ligger tæt sammen.

Ja vel får man da af og til en albue eller et ben over sig , men det tror jeg ikke forsvinder fordi sengen er bredere. Nej så skal der to senge til, en i hver sin ende af rummet. Og det var dog ucharmerende...

Mvh
Linda
Jack, Pascall, Thor
:-) :-) :-)

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

Rapport afgivet af Justitsministeriet ang hold af heste

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  03-11-2006 22:27
Jeg ved at der godt kan ligge 2 halvstore børn + forældre i sengen
Man ligger tæt, og det kan godt udvikle sig til pudekamp, men det kan lade sig gøre

Nu snakker vi selvfølgelig ikke om at børnene skal ligge der hele natten, for så bliver det lidt trangt med pladsen

MVH Rikke

"The greatest thing, you'll ever learn, is just to love, and be loved, in return" Moulin Rouge
"Life is like a box of chocolate- you never know, what you're gonna get" Forest Gump

En gang
DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider