Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvordan med fisk ???
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 11:46

Hej,

Her i huset er vi begyndt at spise lidt mere fisk, det skulle jo være så sundt

Jeg har købt lidt forskelligt og var så hos fiskehandleren i sidste uge hvor jeg spurgte om noget børnevnligt fisk uden ben.

Ja, siger han så, jeg har noget rigtig fin fisk (kan selvfølgeligt ikke huske hvad den hed...) den kommer fra Vietnam.

Nå, jeg købte så det her fisk uden at tænke over det. Bag mig i køen står der en mand der så siger: "ja, nede i Vietnam der bliver de opdrettet i antibiotika søer "

Hm, hm, vi havde købt lidt for meget, så jeg frøs noget af det ned... men kom så til at tænke på: må man det ? har det ikke været frosset før? har det hele det ?

Hvda skal man købe ? altså jeg tænker på hvis det er grøntsager f.eks. og der er en bakke champignon fra Polen og en fra Danmark, så ved jeg godt hvad jeg vil have...

Men fisk ???

Nogen der må vide om man må fryse sådan noget fiskehandler fisk, og hvad skal man ellers være opmærksom på ???

hilsen Steffi

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 13:41

Det lyder da mærkeligt, at fisk man køber hos fiskehandleren allerede har været nedfrosset. Jeg ville da gå ud fra, at det er friske fisk han sælger!?!?!?! Fiskene bliver selvfølgelig opbevaret på is, for at undgå opformering af bakterier. Du må lige spørge næste gang, at du handler der.

Det er jo svært at vide, hvordan fiskene er opdrættet i Vietnam, men jeg kunne da godt forestille mig, at de ikke går så meget op i øko-mad dernede. Men det er jo ikke noget, som jeg ved noget om!

***** Snepony *****

Hvis alt kommer imod dig,

kører du i den forkerte vejbane.

0
0
Svar på denne tråd

iuhiuyiuy
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 13:50

ja, jeg ved jo ikke om det har været frosset, men hvis det kommer fra Vietnam er der jo da et stykke vej...

På køl ??? hm...

Spændende at se om der er nogen der ved noget

0
0
Svar på denne tråd

Fisk kan
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 14:40
holde sig i ugevis på køl - det er bare ikke frisk mere, men fuldt spiseligt.

mvh PiaR
quantum in me fuit
Udvis altid den største agtelse for en stille kvinde!

Grilltid - altid

Gode tilbud

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Køb altid
Forfatter: 
Dato:  19-10-2006 18:50

friske fisk - man kan se det på dem, hvis de er slimede er de ikke friske, øjnene er også et godt tegn.

Hornfisk er f.eks. velegnede til børn da benene er grønne - det gør det lidt sjovt og nemt at finde dem.

Torsk er også godt, da benene er ret store.

Sild er nemt at filere og dermed uden ben.

Disse fanges i DK og er man opmærksom og finder sig en god fiskehandler kan man være ret sikker på friske fisk.

Gitte

Rigtige kvinder er landmålere

www.borridsoauto.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider