Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hormoner... ØV Har du spiral?
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 20:29

Jeg fik i foråret fjernet en polyp i livmoderen da jeg havde pletblødt gennem 1 års tid; var på daværende tidspunkt ikke på p-piller da jeg led meget af migræne og havde smidt dem 1 års tid før dét.

Nu er den så gal igen allerede ½ år efter, men lægen mener istedet det er noget hormonelt - jeg bliver selvfølgelig scannet igen for at se om den allerede er kommet igen.

Altså må jeg tage en tørn på p-piller for at se om det ikke kan stoppe det og tage noget af mine vildt kraftige blødninger, men hun nævnte også muligheden for hormonspiral. Jeg kan læse en masse på nettet om den, men hvad siger I der har sådan en fætter om den?

Nogen af Jer med migræne, humørsvingninger eller andet godt - og kan man overhovedet sammenligne disse to tings bivirkninger?

Jeg vil allerhelst undvære det hele, men orker ikke at bløde mere nu... Spiralen vil være klart nemmest, men føler mig lige lidt frem...

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

Hormonspiral
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 22:15

Sådan en har jeg og er superglad for den. Slipper for humørsvingninger, migræne, menstruationssmerter ja sågar menstruationerne slipper jeg for!

Har næsten helt glemt, hvor besværligt det før var at være hunkøn...

Jeg har ikke fortrudt et sek.

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

få den så hurtigt så muligt
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 00:18

Fik en hormomspiral i foråret og væk er nu gennembrudsblødningerne på p-pillerne og de værste af migræneanfaldene, men bedst af alt væk er humørsvingningerne der bare blev værre og værre. Det er først nu hvor de er væk at jeg helt har forstået hvor slemme de egentlig var. Menstruationen er dalet til et minimun og jeg føler mig meget bedre tilpas på mange måder.

Så helt enig med Dorthe S ovenfor.

mvh. katrunte

0
0
Svar på denne tråd

Vil lige spørge
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 08:10

Har i fået børn før i fik en hormonspiral.

Mn gamle læge frarådede hvis man ikke havde født hvorimod min nye læge siger at det ikke betyder noget ?!?!

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ingen børn...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 08:26
... og det mener min læge ikke er noget problem; for er der ikke plads til den, lægger de et lille klip først.

HeidiS

0
0
Svar på denne tråd

jeg fik min op
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 09:07

i juli måned.

Jeg har både haft kræft i underlivet, samt fået fjernet store cyster flere gange. Lægerne mente det måske kunne være p-pillerne som gjorde dette.

Men da jeg bliver helt ekstrem syg under mens, uden p piller, så var det ikke en mulighed at slippe dem.

Så kom talen på denne hormonspiral.

Nu blev min sat op under en operation, hvor jeg igen fik fjernet en cyste, så det er lidt svært for mig og sige om det er operationen eller spiralen der har givet mig bivirkninger. Men ihvertfald har jeg tillagt det spiralen at jeg har haft nogle underlivs kramper de første 2 måneder med den. Ikke slemt, men sådan en blanding af kraftig blærebetændelse og medium mens smerter. Det kunne klares med smertestillende.

Nu ca 3 måneder efter har jeg en fast mens cyklus, mærker intet til underlivet mere. Min mens er nærmest ikke eksisterende. Nærmere noget udflåd 3-4 dage.

Jeg er så lykkelig over at jeg slet ikke mærker noget ved mens mere. Det er bare sådan en lettelse.

Så herfra kan jeg indtil videre kun anbefale.

Jeg har forresten heller ikke fået børn. Det fik jeg afvide af lægerne var en skrøne.

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 10:25

Gennem et års tid havde jeg meget uregelmæssige blødninger. Nogen gange gik der 3 måneder, og så styrtblødte jeg pludselig i 3 uger.

Jeg prøvede P-piller, men jeg fik konstant kvalme af dem. Da jeg samtidig også danner vandcyster, som kommer og går, besluttede jeg i samråd med gynækologen at få en hormspiral. Det har været alletiders. Blødningerne er stoppet helt og jeg får ikke længere vandcysterne.

Jeg har fået 2 børn og var også steriliseret. Lidt spøjst at bruge spiral alligevel

Kan klart anbefales.

*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan kun sige
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 13:43

få dig en hormonspiral så hurtigt som muligt.

Jeg har lidt af menstruationsbesvær (smerter, utilpashed, humørsvingninger, besvimelse, you name it) i mange, mange år men siden jeg fik en hormon-spiral i januar forrige år (2005) har jeg ikke haft de problemer. Faktisk har jeg ikke siden haft menstruation overhovedet

Ehm, og så lige en rettelse; humørsvingningerne er der stadig, men nu kan man jo ikke ændre på personligheden, vel?

Belgiske hyrdehundehvalpe (malinois) med DKK-stambog søger absolut gode hjem.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder til for de
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 15:19

fleste af jer som om i næsten ikke ahr jeres blødninger mere - i hvert fald som et min. I sin tid startede jeg bl.a. på p-pillen fordi jeg styrtblødte, og jeg mener styrtblødte virkelig. Der var for lidt hormoner i så jeg skulle ha nogle større fordi jeg faktisk endte med at bløde 2 uger min hver mdr.

Men jeg sys så egenlig at jeg alligevel bløder ret kraftigt og har smerter selvom det så i det mindste holder sig på det normale antal dage. Men jeg finder det ret generende fordi det stadig er så meget som det er.

Så tænkte på selvom det ikke er min tråd, om det evt. kunne være en løsning så at få en spiral i stedet? - jeg ved ikke så meget om den slags men forstår det som om der findes en hormon spiral og en uden hormoner i? Så skal det hvis dette er korrekt naturligvis være den med hormoner jo.

Generer spiralen aldrig på nogen måde? Hverken bare det at den sidder der, og ej heller når det er 6uelt? Jeg har egenlig fået svaret før ved folk der har haft en sådan osse med begrundelserne som man inderst inde godt kender selv - men det virker for mig alligevel lidt underligt.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

stute...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 19:59

prøv at kigge på bloedningsproblemer.dk

Der står der bla ved massiv blødning kan en spiral hjælpe.

Den dosere jo hormonerne, direkte derhen hvor de skal være, derfor er der ikke behov for store mængder som i pillen, som skal igennem hele systemet.

Ellers få tjekket din livmoder. Min mor måtte få den fjernet, fordi hun blødte nærmest sygeligt meget.

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Som Dorthe S
Forfatter: 
Dato:  16-10-2006 23:27

og har 3 børn...

"Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds"

*Albert Einstein*

Formand for Foreningen til Den Frie Mans Bevarelse

0
0
Svar på denne tråd

Hormoner og lyst til s*x?
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 09:17

Jeg har en almindelig spiral - og nej, jeg mærker ikke noget til den i det daglige og heller ikke under s*x. Den er aldrig generende.

Nå, men jeg overvejer altså at skifte den ud med en hormonspiral. I den forbindelse har jeg bare et spørgsmål. Hvad sker der med lysten til s*x?

Dengang jeg spiste p-piller, som der jo selvsagt også er hormoner i, havde jeg nemlig stortset ingen lyst, og den situation har jeg bestemt ikke lyst til at befinde mig i igen.

Så er der nogen af jer, der tidligere spiste p-piller og ikke havde lyst til s*x, som nu har hormonspiral og kan give mig en sammenligning?

Mvh Jean

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan da...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2006 09:31

hvis vi skal gå helt i detaljer kan jeg da fortælle at ugen efter jeg havde fået spiralen op, så var jeg næsten ikke til at styre på en halv tønde land. Desværre måtte jeg ikke noget pga operationen.

Mht p piller, der var det meget op og ned med mig. Jeg skulle virkelig være smask forelsket for at have rigtig lyst, resten af tiden var det mere følelsen af tæthed der "tændte" mig.

Nu er det mere op og ned, jeg har klart mere lyst til s#x, men tilgengæld kan jeg heller ikke rigtig tænde på andre ting... svært at forklare, men nu er det bare blevet mere sort og hvidt, istedet for før, hvor jeg kunne tænde mig selv, hvis kæresten sad på spring... Giver det nogen mening??

Mvh. Tine

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider