Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Jobsøgning?
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 22:58

Jeg har gennem et stykke tid været lidt træt af mit arbejde, pga. for mange overtimer, for stort arbejdspres, for lav løn mm.

Er så tilfældigt faldet over et muligt job, som lyder lige som noget for mig. Fik at vide at de synes jeg skulle sende en ansøgning, og sidder nu her og bøvler med det. Det skal lige siges at jeg vist kun en enkelt gang, for noget nær en million-milliard år siden har lavet en skriftlig ansøgning.

Hvordan gør jeg? Indleder man stadigvæk (som dengang) med at sige at man tillader sig at søge det og det job? Jeg mener jo det er lidt gammeldags, men kæresten siger at det er helt OK. Sådan et sprog passer jo slet ikke til mig, gør det overhovedet det til nogen?

Almindeligvis kan jeg sagtens formulere mig på skrift, men når det nu er så sjældent jeg kommer i sådan en situation bliver jeg lidt usikker.

Har i nogle gode råd? Forslag modtages med kyshånd...

0
0
Svar på denne tråd

jobindeks
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 08:18

Prøv at gå ind på jobindeks, der er mange gode artikler omkring det at skrive en ansøgning.

Men ellers skal den være kort og kontant. Er det en annonce du skal svare på, så kommenter alle punkterne i de de søger. Men det står mere uddybbet i de artikler jeg før henviste til.

Tilsidst afslut med en bemærkning a-la: ved at ansatte mig får I en med arbejder som er (f.eks, præcis, har lavt sygefravær, motiveret, eller hvad det nu passer på dig, som virksomheden helt klart ikke kan leve uden)

0
0
Svar på denne tråd

jobansøgning
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 14:01

Når du skriver en jobansøgning er det vigtigt, at du skiller dig ud fra de andre ansøgere (på en god måde, selvfølgelig). Så nej, jeg ville ikke starte ansøgningen på denne gammeldags og stive måde. Prøv at være lidt mere kreativ og personlig. Prøv fx. med: "I har hermed fundet den helt rigtige medarbejder til jobbet som ..." - "Jeg er sådan og sådan og passer derfor lige til stillingen". Eller noget i den retning.

Ansøgningen skal selvfølgelig matche jobannoncen, og skal helst ikke fylde mere end en A4-side. Vedlæg dit CV, som er opstillet på en overskuelig måde. Men ellers check Jobindeks.dk, der står meget godt. Held og lykke med det!

***** Snepony *****

Hvis alt kommer imod dig,

kører du i den forkerte vejbane.

0
0
Svar på denne tråd

Ganske uenig
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 17:54

Hej

Ja her er jeg ganske uenig. Jeg har lige siddet og skrevet nogle ansøgninger og jeg starter med det traditionelle hvor jeg har set annoncen og hvad stilling jeg søger og efter at jeg har fortalt om mig selv og min skolegang og arbejdspladser - skriver jeg at jeg håber at jeg har vakt deres interesse og at jeg gerne står til rådighed med yderligere oplysninger... Og jeg har foreløbig været til 3 samtaler ud af 7 ansøgninger.

Men jeg er nok også lidt "gammeldavs"...

Hej fra Lisbet

0
0
Svar på denne tråd

Lisbet...
Forfatter: 
Dato:  12-10-2006 18:20

Den kan jeg godt slå; jeg blev kaldt til samtale 5 steder ud af 6 ansøgninger .

Men det kommer jo helt an på, hvad den enkelte virksomhed er ude efter. Man skal jo også passe på ikke at virke for "popsmart"!

***** Snepony *****

Hvis alt kommer imod dig,

kører du i den forkerte vejbane.

0
0
Svar på denne tråd

Lav et gennemarbejdet CV
Forfatter: 
Dato:  13-10-2006 08:15

Hvor du lister op hvor du har arbejdet og hvornår og hovedansvarsområder.

Hvilke uddannelser du har taget, dit niveau i forskellige sprog og mht div. IT programmer og hvad der evt ellers er relevant, feks efteruddannelse.

Det skal være nemt og overskueligt for læseren at finde og overskue relevant info om dig ud fra CV'et.

Til CV'et vedlæger du ansøgningen som max fylder en A4 side.

Dette er en hurtig salgstale som skal få læseren til at stoppe ved din ansøgning og lægge dig i den rigtige bunke ved grovsorteringen.

Husk at læse annoncen meget grundigt igennem. Er den kort kan du evt ringe til kontaktpersonen og få lidt t vide om ansvrsområderne, hvad de lægger vægt på osv og så skræddersy ansøgningen lidt.

Skal du pakke varer i kasser er din IT erfaring mindre vigtigt og skal du sidde i noget kundeservice så fyrer du noget af med at du godt kunne ldie kundekontakten da du var kassedame i Bilka (hvis du har været det)

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider