Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

ventilation + brændeovn
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 14:07

En rigtig god sammensætning.

Vi købte en lille gård på landet. det var brændeovn som vi er rigtig glade for, især når vi selv har lidt skov. = rigtig billig varme.

Vi har så total renuveret 1. sal, og i den forbindelse lavede vi ventilation i hele huset. således at det det luft som bliver suget ud, bruges til at opvarme indbæsningsluften. Helt genial opfindelse. vi har fået et rigtig godt indeklima.

Nu til det prikken over i'et. Når vi fyre i brændeovenen, så sørger ventilationen for at varmen kommer rundt i hele huset. Så ledes at vi kun bruger den som varmekilde endnu. Således at vi i stue og køkken/alrum har 22-25 grader, (der står brændeovenen) og i andre rum (soveværelse + badeværelse + sal, som vi dog ikke bruger endnu ) ca. 20 grader.

Der spare vi virkelig mange penge, for hverdag der går uden vi behøver at tænde fyret.

0
0
Svar på denne tråd

Sikke en god ide
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 14:53

den vil jeg huske, min kone og jeg har lige købt en lille landejendom med brændeovn, så mange tak for iden

venlig hilsen. Per Jørgensen Bjæverskov

Tro på dit hjerte og følg din sunde fornuft.
0
0
Svar på denne tråd

Vi har sat
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 22:44
En af de der smarte propeller op i loftet ved vores brændeovn, og den er altså også super god til at forbele varmen Den er selvfølgelig nok ikke lige så effektiv som et system der er konstrueret til den slags, men den virker glimrende hos os

Hestetrailer udlejes.
Helt ny
2000kg totalvægt.
MEGET BILLIGT.
SE PRÆSENTATION
Reservering helst i god tid.
0
0
Svar på denne tråd

Super ide! har også hørt at man kan
Forfatter: 
Dato:  20-10-2006 23:41
tilslutte pillebrændsels ovne (ligne alm. brændeovne) med sit radiatorsystem, samtidig med alm. tilslutning fra ens fyr. Og dertil indstallere et genanvendings system (rumvarmefordeler).

Nogle siger, at træpiller giver en renere, bedre udnyttet varme end alm. brændeovn, - hvilke jeg skal lade være usagt. Jeg har selv kun fyrret med træ samt træbrikketter i alm. brændeovn, idet jeg havde fri adgang til træ (selvhugst i skov)

Endvidere vil et solvarmesystem til at opvarme vandet om forår/sommer/efterår kunne sparer nogle kr. - men det koster også at inverstere i det.

mvh
LGI

En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

bedre luft
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 13:43

Ventilationen har også den fordel, at det partikler som en brandeovn afgiver, både dem som er trælse fordi de støver, men også dem som er sundhedsskadelige, bliver suget ud.

Så efter vi har fået det, behøver jeg kun at tøre støv af hver 14 dag ,hvor der før var ret støvet efter 3-4 dage pga. brandeovnen.

Jeg kan kun sige, en helt genialt kombination.

0
0
Svar på denne tråd

Bonny..
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 09:54

Hvad har det kostet jer at investere i? Og gennem hvilket firma ?

/Eva

Mor til Mikkel 030406

0
0
Svar på denne tråd

Brændeovn
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 10:08

Det er vi også ved at lave. Vores skal gå ned i kælderen og resten af huset.

Glæder mig til det forhåbentligt er færdigt i morgen.

Vi har også solvarme, så vores oliefyr bliver heller ikke slidt op.

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd

25000 kr.
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 07:45

Det har kostet os ca, 25.000 kr. MEN, det skyldes altså at min mand er El-installatør, og derfor selv kan sætte anlægget op, og ikke mindst få det til en rigtig god pris. (pluds at vi var ved at lave om, og derfor havde hele overetagen rydet, ned til lofterne neden under, så var det jo nemt at sætte op.

Han siger at hvis man skal købe anlægget og få håndværkere til at sætte det op, så vil det koste ca. 75.000.

Men er man lidt fingersnilde, og kan håndtere værktøj, så kan man godt selv lave alt rør arbejde, så skal man kun have eltrikere til at sætte strøm til, og vvs-manden til at lave afløb til kondens vand.

Anlæggene kan også fåes i flere prisklasser, det vi har købt er et af de gode.

Jeg kan kun sige, jeg er så glad for vores. Godt jeg lod mig overtale af manden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider