Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Gulvvarme
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 08:44

Vi har gulvvarme overalt her i vores nye hus - men vi har adlrig haft gulvvarme før og aner faktisk ikke hvordan vi bruger det optimalt.

Vores vvs, har åbenbart hverken tid eller lyst til at informere os om det :-(

Hvornår tænder I for jeres gulvvarme og hvor lang tid går der før gulvene bliver varme?

Vores slanger er nedstøbti beton med hvv. klinker og parketgulv ovenpå.

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Altid tændt
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 10:24
Det er jo termostat på.

Illum

Før nu og altid.

0
0
Svar på denne tråd

Illum..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 10:42

Vores har ikke været tændt tidligere, da vi flyttede ind i juni.

Jeg tændte i går - bare for at afprøve om det hele virker. Har skruet heeelt op og jeg kan absolut intet mærke på gulvene

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

gulvvarme
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 10:44
Vores er også altid tændt da termostaten selv slukker når det er for varmt. Hvis vi skruer op for det, går der vel et lille døgn inden gulvene har den varme man ønsker.. Lidt irriterende faktisk, men det vænner man sig vel til :-)

--->Katja (uden Castor)

0
0
Svar på denne tråd

Katja...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 11:03

Det er også meningen at vores altid skal være tændt - vi har trådløse, radiostyrerede termostater i hvert rum.

Her er ca. 20 grader i huset og jeg har skruet helt op for termostaten - hvilket skulle svare til ca. 30 grader, så der burde da komme varme på gulvet.

Forstår det ikke og håber bestemt ikke, at der er noget bøvl med dem.

Det er et døgn siden at jeg tændte, øv

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

det skal
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 11:20

Det skal da tjekkes igennem inden aflevering af hus? (byggefirma)

Vi har også, nedstøbt, gulvvarme overalt i huset, med Termostater i hvert rum.

Vi har tændt hele året, men skruet meget ned om sommeren.

I de koldere tider er der skruet mere op, især på klinkegulvene.

Der går trods alt noget tid før man mærker virkningen, men ikke mere end en dag...

Måske jeres skulle tjekkes?

Har i tjekket den overordnede termostat i bryggerset om den lyser i samtlige rum?

Farvel min Du Da
Vent på mig ved Regnbuebroen, til vi ses igen
Fold- og staldkammerat søges snarest! Privat stald, lyse bokse, folde, ridebane og natur. Lige overfor Team Hørnings Rideskole.
Skriv Privatbesk
0
0
Svar på denne tråd

Badeværelse
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 12:44

Vi har gulvvarme i vores badeværelse. Det er kun slukket en meget kort periode om sommeren, hvor det er allervarmest (så er det altså ulideligt med varme i gulvet også *GGG*).

Når vi tænder for det, så går der nogle timer.

Jannie

www.nokke.dk
[ webdesign og grafisk arbejde ]

Min hest har selvfølgelig sit eget website

www.cherocco.nokke.dk

7 ÅRS SUPER DRESSURVALLAK SÆLGES - SE PRÆSENTATION

0
0
Svar på denne tråd

Gulvvarme
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 13:29

Hvis fyret har være slukket i en periode(sommer) og vi starter forfra med at varme op, så går der cirka et døgn før det kører optimalt.

Vi har gulvvarmen nedstøbt i beton.

Samt trådløse termostater.

Det kan jo være at der er en "boble" eller hvad man nu kalder det i rørene, det kan jo ske hvis det har stået ubrugt i et stykke tid. Har I efterset vandtrykket?

mvh. Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Gulvvarme
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 14:09

Vi har gulvvarme i badeværelse, gang, køkken og bryggers og vi slukker over det hele (jndtagen badeværelset) om sommeren - vi havde endnu ikke tændt det.

Badeværelset står på 18 grader i sommerperioden og det regulerer selv så gulvet er koldt (dog ikke så koldt som i de andre rum)

Jeg synes også det er ulideligt med gulvvarme i sommerperioden - om der er termostater på eller ej - så kører det stadig.

Når vi justerer vores går der ca et døgn før vi kan mærke det. Om vinteren står alle termostater på ml. 24-26 grader.

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

Gulvvarme
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 18:04

Der går ikke mange minutter fra vi har tændt vores til der er varmt i gulvet på toilettet og i gangen :)

Hilsner
Lisab

Nu husejer fra 1 December :)
0
0
Svar på denne tråd

Halløjsa...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 18:13

Har lige opdaget at en eller anden ko (læs:håndværker) har havet stikket ud til senderen - dvs. at der ikke har været strøm til i nogen tid og at anlægget derfor ikke virker.

Jeg har hentet en brugsvejledning på nettet, men kan ærlig talt ikke finde ud af at få kodet alle de termostater ind igen... suk, det kommer til at tage hele aftenen.. og natten.. og hele fredagen!

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider