Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Nyt hus - et eller to plans?
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 10:00

Hejsa

Nu må jeg altså have jer med på råd!

Sagen er, at vi skal til at bygge nyt hus - og det er ved at være temmelig snart vi skal bestemme os, hvis vi vil have et nyt hus til næste sommer!

Vi var - troede jeg - blevet enige om et étplans hus, har fundet der vi gerne vil have og mangler egentlig bare underskriften.

Men men men, jeg vidste godt kæresten gerne ville have toplans, og nu nævner han det igen.

Og jeg bliver sådan i tvivl!

Jeg vil helst have etplans, af følgende grunde:

- Vi har nu to plans, og får sjældnent gjort rent ovenpå - ren dovenskab, ved det!

- Jeg føler ikke at vi "udnytter! førstesalen, vi og børnene er mest nedeunder og de bruger ikke deres værelser særligt meget.

- Man har børnenes værelser nedeunder og legetøj osv. kan lægges derind - og ikke i stuen.

- Børnene er tættere på og jeg forestiller mig så, at de hellere vil lege på værelserne, når nu man "går i samme højde"

- Jeg syntes ikke nye toplans huse er pæne...

Fordelen ved toplans hus:

- Fylder mindre på grunden

- Bedre udsigt end ved etplans hus

- Når børnene bliver ældre, kan de bedre have "deres" eget ovenpå

- Øhhh ?..

Jeg kan som sagt se fordele og ulemper ved begge, men hælder klart til etplans - hvad ville I vælge?

Hilsen Christine

Nu med Fisker-manden

0
0
Svar på denne tråd

Vi har netop...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 10:07

bygget et 1½ plan (det hedder 1½ plan, når der er skrå vægge på 1. sal og ikke lige).

Vi ville have et et plans, men den eneste grund vi kunne finde til et træhus (som vi VILLE have), der skulle man bygge i 1½ plan.

Vi valgte så at bygge et stort 1½ plans hus, hvor der er 144 kvm i grundplan - med to børneværelser, et kontor, bryggers/entre soveværelse, 2 badeværelser og stue samt køkken/alrum.

Dvs. at der er alt hvad vi har brug for i stueetagen - derfor har vi ikke udnyttet 1. sal.

Vi har nu et stort loftrum, hvor vi senere/efter behov kan lave flere børneværelser, fællesrum eller andet.

Vi boede i et 1½ plans før og havde nøjagtig de samme oplevelser som dig, mht. børn på deres værelser, rengøring osv.

Vi er SÅ glade for vores "et plans hus" - men også glade for at vi senere kan "kyle" ungerne ovenpå ;-)

Se evt. billeder og indretning på vores hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/s...-rasmussen

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Hej Tina
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 10:25

Øj, hvor er det bare flot, sikke nogle billeder . Kan næsten ikke vente til "alt det nye".

Det lyder som en god ide det I har gjort, så kan man altid senere finde ud af hvad man vil bruge 1. salen til.

Modtager gerne flere svar/meninger!

Hilsen Christine

Nu med Fisker-manden

0
0
Svar på denne tråd

2 helt klart
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 11:42
Jeg sover ikke så tæt på jorden :-)

Illum

Før nu og altid.

0
0
Svar på denne tråd

Vi skal
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 12:04

også i gang med at bygge nyt.

Vi har valg 1½ plan, med stor stuepaln og uudnyttet 1 sal, vi har en lade på 6 m. i højden ved siden af, så det vil se tåbeligt ud med kun et plan.

Til gengæld vil vi gerne blive boende også når vi bliver gamle, så det hele er holdt i stueplan.

Når vi engang så skal sælge, er der muligheder for børne / sovevær. eller stue på 1. salen, da vi kun er 2 og derfor indretter det meget egoistisk.

Det er ikke meget dyrere at bygge med 45 grader tag så første sal kan udnyttes senere, hvis man har lyst.

Karin

Hoppeføl efter Kaiser Wilhelm, født 24.04.06, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har lige...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 14:44

...købt hus og valgte et ét-planshus, hvor soveværelse og børneværelser ligger i hver deres ende af huset... :-) Så børnene kan stadig have deres "egen" afdeling, når de bliver større. :-)

Men vi vil også sætte en større rejsning på taget, når der skal nyt tag på om at par år, så vi får 1½ plan. Vi vil gerne have lidt mere plads end vores nu 160 m2. Med 3 børn skal vi nok få det brugt. :-)

Men lige nu, hvor børnene er små, synes jeg det er rarest med alt i ét plan. :-)

Camilla

Festsange forfattes. 250 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Nu bor vi i 1-plans
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 09:41

og NØJ hvor er vi glade for det. Hele familien på samme etage - ikke noget med at børneværelserne ligger "for sig selv" på første salen og dermed er lidt afskåret fra familien når de vælger at "gå ovenpå".

Ingen farlige trapper

Kun en dør adskiller om man vil have fred eller ej

Nemt at rengøre hele hytte på samme tid

Ja - jeg har KUN fordele at sige til 1-plans huse frem for 2 plans, som jeg de øvrige 33 år har boet i...

Mvh Gitte,

mor til Tera 18 mdr.
ejer af hingsten Jack og vallakken Balder

1

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville vælge
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 10:24

1-plans.

Du nævner selv mange af grundene.

Vi bor i 2-plans m. kælder, og hold da op hvor slæber man sig mange gange op og ned af de trapper...og det med rengøringen på 1.salen er åbenbart et velkendt problem

Skulle jeg vælge om, blev det et 1-plans hus, med børneafdeling i den ene ende - evt. med separat indgang (til når de bliver teenagere og kommer sent hjem ), og så selvfølgelig med eget toilet.

/Bluebell

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 13:23

For de rigtig gode "input". Det bekræfter mig i, at jeg vil vælge at holde fast i ønsket om et etplans hus. I så fald at det bliver etplans, bliver det også sådan med børneværelse, kontor, badeværelse og brygges i den ene ende - og i den modsatte ende soveværelse. Dog syntes jeg at der bliver lige lovlig langt om natten hvis børnene vågner et par gange - men de bliver jo også ældre .

Dog kan jeg sagtens følge det, at man sover "nede" - nu hvor vi pt. sover ovenpå, nyder vi da at kunne have vinduerne åbnet om natten - det ville jeg ikke bryde mig om, når man sover i stueetage.

Men tusind tak for jeres svar - satser på at få min vilje gennemtrumfet!

Hilsen Christine

Nu med Fisker-manden

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig et
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 13:36

1-plans hus.

Puha, sikke en grundplan hvis vi skulle have vores hus til at være i 1-plan. Og jeg syntes at vi bruger hver en kvadratmeter i huset hver dag.

Jeg syntes det er herligt med en 1. sal eller som vi kalder den "privaten".

Dejligt at gæster m.m. kan være i stueetagen og ikke behøver at have dem over hele huset.

mvh. Rikke

Men vi bliver jo alle gamle en dag, og så kan det vel blive en nødvendighed.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2006 13:48

et 1-plans hus og vi var ikke helt enige om det.. Jeg har hele mit liv boet i hus med 3 plan, kælder, 1. og 2. sal, og boede derefter 3 år i en 2-plans lejlighed!

Jeg var så træt af de trapper, at slæbe vasketøj op og ned og ikke mindst støvsugerne som også skulles slæbes i.

Da vi kiggede på hus var jeg klart fortaler for et 1-plan hus hvor min kæreste hellere ville have et 2-plans.

Vi kiggede på byggegrund hvor jeg gerne ville have en vinkelville i 1.plan og han gerne så et skagens hus i 2-plan

Men pludselig var huset der - et dødsbo med enormt mange muligheder som var et 1-plans og dét købte vi.

Jeg er så glad for det er i ét plan det hele, nemmere/hurtigere at gøre rent, ingen op og ned med vasketøj, nemmere for hunden at komme rundt (som er bange for trapper) og ja bare mere overkommeligt.

Jeg skulle dog vænne mig til at sove "nede ved jorden" efter mange år at have haft værelse på 2. sal og dernæst lejlighed på 4-5 sal.

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider