Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

schh, det er en hemmelighed
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 16:44

Ja, det er en hemmelighed, men jeg håber i kan holde på den

Nu har jeg bevæget mig herind på senior, da jeg regner med der er lidt større erfaring herinde, på dette område.

Nu er det jo sådan at kæresten har været på knæ, og jeg sagde selvfølgelig JA. Det var godt nok i marts måned, men vi har ikke rigtig vidst hvad vi ville, om vi ville på rådhuset, eller et kirkebryllup. Det er nu bestemt at skal vi giftes, skal det fa... også være ordentligt

Men, det bliver først d. 18 august til næste år, og her komme mit dilemma så. Hvornår fortalte i familien det, og hvornår sendte i indbydelser ud??? Og fortalte i familien det, inden i sendte indbydelserne ud??? Vi har valgt at det skal holdes på et meget lille intimt og eksklusivt hotel lidt udenfor Aabenrå. Vi bliver kun omkring 35, da vi tilbyder en overnatning til alle gæster på vores regning, så vi kan mødes dagen efter til morgenmad, og ligesom få snakket festen igennem og sådan. Det syntes vi er en god måde at afslutte det på. Derfor er det jo måske også godt for folk at vide i god tid, at de skal sætte en hel weekend af til det. eller hvad

Undskyld min uvidenhed, men det er jo første (og forhåbentligt sidste ) gang jeg skal giftes.

Hilsen Lillian

Mor til Mathias 24/3 04

0
0
Svar på denne tråd

Sviger fam.
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 16:48

Fik det at vide 3 mdr. efter.

Dem vi rigtig gerne ville se på dagen efter ;-)

Resten fandt ud af det sådan hen af vejen og fik indbydelsen 6 uger før.Og de havde 3 uger til at svar i.

De havde dog kunne sætte dagen af, da dato jo altid fortælles når folk spør.

God fornøjelse med planlægnigen.

Illum

Ikke et flokdyr i for små sko, men en ener i stiletter ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Min mand
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 18:26

havde jo været hjemme hos min far for at spørge om min hånd , så mine forældre vidste det godt, men kendte ikke datoen. Min mand friede på en ferie i Grækenland. Hvornår resten af familien fik det at vide, husker jeg faktisk ikke selvom det kun er 2 år og 18 dage siden vi blev gift.

Held og lykke med jeres bryllup og glæd dig, det er en fantastisk dag.

Annette

Mit navn staves med 2 n'er, 2'ter og 2'eer!

0
0
Svar på denne tråd

Til lykke!
Forfatter: 
Dato:  25-08-2006 19:51
Jeg har lige tjekket mine gamle bøger, hvor der står en del om bryllup og forlovelser, men de tager ikke højde for nutiden. Der står fx at man sender invitationer til folk, der bor så langt fra, at de umuligt kan dukke op, som en gestus, hvor man siger: "Vi ville så gerne have set Jer til vores bryllup"...

Tiderne skifter minsæl. ;-)

Invitationer skal ud i god tid: 6-4 uger. Ligeledes skal svarene helst komme inden 14 dage før.

Jeg ville bare sige det til folk nu- og forklare, hvorfor der kommer relativt få med. (Min nærmeste familie runder snildt 35).

Til lykke! (Y) (Y) (Y)

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Meld ud i god tid
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 11:26

Synes godt i kan fortælle o det nu...i store træk.

At i skal giftes, at det bliver nok august næste år...og at det bliver for en lille kreds men at det til gengæld påregnes at blive med overnatning.

Lad være med at fastlægge alle detaljer for i kunneskifte mening eller finde ud af i ikke kan booke kirken/hotellet/musikken den ønskede dag.

Vi sendte faktisk indbydelser ud til folk vi ikke regnede med kunne komme pga afstanden. men havde de nu haft noget andet de måske kunne have slået det sammen med kunne det jo være det havde været muligt. Og de skulle i hvert fald vide at de var inviteret!

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Tid nok
Forfatter: 
Dato:  26-08-2006 12:33

Hej Lillian.

Tillykke med Jer.

Hvor lang tid er nok? Tja!

Vi har lige været til bryllup 19.08.

Vi fik invitationen 2 mdr. før, mer' ville have været bedre - for os.

Mange havde andre planer - de måtte jo rykkes men det var også lidt øv. Alle ville jo gerne være med til at fejre parret, men ærgerligt var det at tabe et par tusinde på at aflyse andre planer.

I august er der stadig mange der har ferie, og der kan jo være planlagt + bestilt rejser m.m.

Jeg ville nok melde ud 5-6 mdr. før når det nu er en hel week-end.

Mvh Pia*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg hører altså til dem
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 11:47
der mener at hvis man virkelig gerne vil se folk til sit bryllup så inviterer man mindst 6 måneder før!

Lissom jeg faktisk forventer en invitation til sådan noget som konfirmationer og deslige mindst 3 måneder før...

4 - 6 uger det er sådan noget man gør med større fødselsdage og sådan - i mine øjne altså ;)

En af mine veninder valgte at sende invitationer ud et år i forvejen - der var 3 der ikke kom - på grund af sygdom så vidt jeg husker.

En anden fortalte at han havde friet - og så gik der - 2 - 3 år før jeg havde en bryllupsinvitation i hånden ... En 3. valgte at fortælle mig at nu havde de altså været på rådhuset sådan 3 uger efter .. 8-)

Der er mange måder at gøre det på - vælg en der passer dig/jer :)

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 12:02

Tusind tak for alle svarene.

Jeg hører nok også til dem der gerne vil have invitationerne ud i god tid, ligesom Pia, da de få mennesker der nu engang bliver inviteret med, er nogle vi selvfølgelig rigtig gerne vil, skal komme.

Og så er der jo lige det, at vi har bokket alle værelser, og skal give besked om vi stadig skal have dem, 6 mdr før brylluppet.

Så jeg tror vi snart vil have fortalt familien det, og så ellers lige koncentrere os om den nært forestående familie forøgelse først

Men puha, syntes godt nok der er meget der skal ordnes og tages hensyn til. Vi får travlt når bettemanden er kommet til verden ca 8 mdr før brylluppet

Hilsen Lillian

Mor til Mathias 24/3 04

0
0
Svar på denne tråd

Ca. 3 mdr.
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 16:02

før brylluppet, bør invitationerne være ude, så folk kan planligge og eventuelt sætte datoerne fast til bryllup... Eller måsake endda aflyse mindre vigtige ting på den dato...

Håber at i får en dejlig dag...

Zamangah

Palomino hoppeføl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  01-09-2006 21:55

Og en hel fin dag at gøre det på

Skal tænke på dig, da jeg selv står i samme sted som dig til næste år

Men de næremste fik besked og resten efterhånden

Men tillykke igen

Hilsen lille mig

0
0
Svar på denne tråd

God tid
Forfatter: 
Dato:  05-09-2006 15:08

Jeg skal giftes 07-07-07 og jeg tror faktisk at vi har sagt til alle at de skal reserverer den dag, da det jo er midt i ferien.

Indbydelser bliver først sent ud når tiden nærmer sig, men nu er folk "advaret"

Min niece på 15 fandt så i lørdags ud af, at hun nok hellere måtte aflyse sin tilmelding til sprogrejse næste år, for det var sørme der faster skal giftes.

Hun vidste det godt, men havde alligevel svedt det ud

Så man kan nok også være i lidt for god tid

Sessa -med Sylvester
0
0
Svar på denne tråd

save-the date
Forfatter: 
Dato:  06-09-2006 10:50

I stedet for at sende invitationerne længe før, vile jeg nok personligt vælge enten at sige til folk de skal reservere den pågældende dag, eller sende et kort til dem der skal med, med oplysning om at reservere den pågældende dato, samt at en egentlig invitation med yderligere informationer følger senere. For selvom datoen ligger fast er der jo mange tidspunkter som måske ændres, tidspunkt for middagen og for kirken hvis der skal flere brudepar i kirken samme dag osv. Jeg har selv i flere tilfælde oplevet at folk 1/2 - 3/4 år før deres bryllup har fortalt os at de skal giftes den og den dato, bare så vi lige kunne sætte krydse i kalenderen.

Mvh. MajkenM

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider