Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Køb af hus
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 10:59

Jeg sidder lige her og diskutere med en om man kan byde på et hus uden at vide om man har pengene i baghånden, jeg mener nej den anden mener at det kan man sagtens, da huset skal reseveres til på torsdag hvor den anden ved om de kan få pengene til det.

Som den anden siger hvis man reservere så er det vel til den fulde pris ? Så de ville reservere det med den klausul at de kan få det til 25000 under den pris der er sat og selvfølgelig til på torsdag hvor de ved helt sikkert om de har de penge.

Jeg mener bare ikke man kan gøre det, da jeg synes det er det samme som at sige ja tak til huset uden at ha pengene i lommen.

Hvad mener i ??

Hilsner
Lisab

Nu bosat i Kjellerup
0
0
Svar på denne tråd

Nej det
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 12:15

Det synes jeg bestemt ikke man kan, skal man købe hus,bør man gå i banken og få en låne garanti så man ved hvor meget man har at købe hus for. Kender til flere, som har fået afslag på køb af hus, fordi de ikke havde penge nok til dem selv. altså banken ville ikke låne dem så meget..

Og det er da irriterende for sælger, at evt. tro køber har pengene for så en lille uge efter få at vide de alligevel ikke kan købe..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)
www.kallehauge.org

.

0
0
Svar på denne tråd

lkæjllæj
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 17:54
Hvis sælger vil gå med til at holde huset tilbage til man ved om man har pegnene kan man godt. Man kan jo også resevere et hus til man får solgt sit eget hus, hvis man så ikke får solgt har sælger bare spildt noget tid. Men det kommer jo helt an på om sælger vil

Anni og Hannibal!!
Som altid er i vankeligheder, men har meget sjov ud af det

Blokfløjte, Guitar, Keyboard og Power-mixer/forstærker sælges!

Åengensponygård

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg købte
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 18:01

hus fik jeg det reserveret og bagefter forhandlede vi pris, inden lånet gik igennem.

Man skal heller ikke nødvendigvis acceptere et afslag fra f.eks. kreditforeningen - jeg købte via en EDC mægler der bruger en kreditforening som gav mig afslag - jeg bad mægleren om at prøve ved Nykredit og det gik lige igennem.

Lige nu er jeg igang med at sætte huset til salg og jeg vil helt sikkert skaffe mig en forhåndsgodkendelse fra kreditforeningen på max. kontantpris inden jeg går igang med at lede efter min nye ejendom - det er rart at vide at man er godkendt til et vist beløb.

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Det som
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 18:52

Er ved huset er at det er perfekt, så det ville jo osse være surt for dem at miste det, inden Torsdag.

Personligt ville jeg bare ikke reservere huset før jeg vidste jeg havde pengene, men i følge ejendomsmægleren er der vidst rimelig mange der gør det

Hilsner
Lisab

Nu bosat i Kjellerup
0
0
Svar på denne tråd

Du kan
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 20:25

godt byde på et hus uden at have pengene, i købs aftalen kan man sætte krys i om man byder med forbehold, og det kunne jo så være økonomi.

Det var der en der gjorde på det hus vi bød med på.

Louise
Veni vidi vici Jeg kom, jeg så og jeg sejrede

Hellere lykkelig af dumhed end klog af skade.

At undre sig over noget er hjernens første skridt mod opdagelse
0
0
Svar på denne tråd

reservere
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 13:09

Normalt betaler du et depositum, når du reserverer et hus. Hvis du så finder ud af, at du ikke har råd til huset alligevel, så mister du dit depositum og ellers bliver det bare trukket fra købesummen, dersom du køber det.

Det er dog forskelligt, hvad depositumet lyder på, så husk at forhøre jer om dette inden i reserverer. Det kan både være 1000 kr., men også 1-2% af købesummen.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 07:11

De gange vi har budt på hus og købt et, skulle vi altid vise vores bankgaranti seddel, før vi kunne det.. altså den der seddel hvor ens bank har skrevet at man har mulighed for at låne pengene...

men det er vel forskelligt fra sælger til sælger..

men det er dælme også trælst at stå i den anden ende.. det har JEG prøvet.. med en køber der har skrevet under og så får man først pengene 4 md efter pga de ikke ordnede det med banken FØRST!

Hankatten Mia
0
0
Svar på denne tråd

Pengene
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 07:46
Candymann : Man får vel ikke pengene før på overtagelses datoen eller ?

Hilsner
Lisab

Nu bosat i Kjellerup
0
0
Svar på denne tråd

Sophus
Forfatter: 
Dato:  15-08-2006 12:39

Du får først pengene efter overtagelsesdatoen, når skødet er i orden, dog står pengene på en deponeringskonto.

Karin

Hoppeføl efter Kaiser Wilhelm, født 24.04.06, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider