Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Utrad. bryllup og fest?
Forfatter: 
Dato:  07-08-2006 11:30

Hey,

Nogen ideer til et utraditionelt bryllup og fest? Har I gjort det og hvad? Hvad sagde folk til det?

1. Vi er ikke til det traditionelle

2. Vi vil IKKE noget med nogen som helst Polterabends mv.

3. Vi kan så godt lide at overraske

Vi har snakket om at invitere dem vi ønsker der skal med, under påskud at det er fødselsdagsfest eller en sommerfest eller andet.

Når det så er ja så dukker en præst op og vi bliver gift derhjemme i haven. Så kører det vel bare derud af derefter... med lidt overraskelser m.m. for gæsterne - hehehe

Men var I så klædt utraditionelt dertil? Til selve ceremonien?

Vi har forestillet os: mig til hest - i western outfit og så min mand på hans Chopper i biker-outfit... ? Præsten i præsteoutfit på et podie foran os.

(P.S vi har pladsen og haven til det - vil bare høre om nogen har flere gode ideer til det utraditionelle bryllup).

Kom med jeres

0
0
Svar på denne tråd

vi blev gift
Forfatter: 
Dato:  07-08-2006 15:29

i mine svigerforældres have.

Lige en vigtig information, man kan ikke få en præst til at vie en udenfor kirken medmindre der er tale om særlige omstændigheder og biskoppen godkender det. Til gengæld er det i nogen kommuner muligt at blive viet af en fra kommunalbestyrelsen, det blev vi.

Vi holdt et meget afslappet bryllup, med vielse, reception og efterfølgende fest hos mine svigerforældre der har en 3-længet gård. Vi havde en fantastisk dag, som blev holdt præcist som vi ville have det, uden alt for meget etikette og traditioner da vi ikke bryder os så meget om den slags.

Det aller vigtigste er at I holder jeres bryllup, som I vil have det, det er jeres store dag, og den kan ikke gøres om.

Synes da at det lyder sjovt at lave surprisebryllup, så slipper I med garanti for polterarbend

God fornøjelse

Mvh. Louise O.P.

Nu den heldige ejer af Shamona Mellemgaard Sh

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2006 18:30
...Vi havde i hvert fald utraditionelt tøj på... :-D (Se præsentation!)
Men folk vidste det skam i forvejen.

Ballerups borgmester var temmeligt overraskede da vi, medbringende de to obligatoriske vidner, troppede op på rådhuset i viste påklædning.
Hestene stod udenfor (i traileren) og ventede, og efterfølgende var "folk" (en mindre flok nærmeste familie & venner) inviteret på frokost på en eng i en skov - vi kom naturligvis ridende dértil.

Vi havde bestilt (og fik leveret) frokost fra en tyrkisk restaurant, der ikke var HELT i nærheden.

Vores mødre var vist dem, der var mest skuffede - de gik glip af at se deres ældste barn blive gift og alt det der, og vi havde oven i købet "frabedt os" (=forbudt!) diverse lallede festsange, taler og andet gejl.

En praktisk overvejelse mht. hesten: Hvad gør du af den - før og efter vielsen?
Vi havde taget hegn med og havde sat en lillebitte paddock op (der var masser af græs) bag ved det store militærtelt, vi havde sat op dagen i forvejen, i tilfælde af regn.
Og kan hesten stå stille imens? (Det vil være surt at skulle "kæmpe en mindre kamp" under vielsen - du vil meget hellere kunne koncentrere dig HELT imens...) Hvis du har en westerntrænet hest er dét der med at stå stille naturligvis ikke et problem... ;-)

... 8-) - 99E - 8-)...
Feel Think Act
Play

Like A Horse

Så er vi i Jylland - nu MED hestene!
0
0
Svar på denne tråd

Til 99E
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 09:57

Hej,

Nej hvor lød det til at være et godt bryllup - lige efter vores ønsker du holdte.

Heldigvis undgår vi jo så også både taler og sange mv. da det er et surprise bryllup, hehehe...

Vi har hestene hjemme så han bliver "dullet" op dagen før, og han er lys og typen på at han nok skal rulle sig hvis han ved han skal noget fint senere på dagen. Så han bliver holdt inde indtil Ceremonien er overstået. Da vi vil holde den hjemme, så bliver det nok maskinladen der kommer til at være rammen om festen. Maskinladen ligger langt væk fra både hestestald og folde så ingen vil kunne regne det ud, når vi lige smutter. - Tror dog at vi skal træne at hesten kan følges med Chopperen op af markvejen Under seancen stoppes Chopperen jo alligevel.

PS jeg ved også at et par stykker i vores nære familie vil blive skuffede over at det ikke bliver hvid brud osv. men hvad ? det er jo os der skal giftes.

0
0
Svar på denne tråd

Vi blev gift d. 22. juli
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 13:35

Jeg havde inviteret til min 30 års fødseldag kl. 14:30 i haven.

Min mand/kæreste er ikke meget for at være for meget i centrum/blive fejret, så han ville ikke det traditionelle bryllup. Og jeg ville under ingen omstændigheder giftes på rådhuset - så hellere ikke giftes.

Vi havde en aftale i kirken kl 16.

Jeg fik sat håret mv. af min mor, som vi havde bildt ind skulle komme og hjælpe os med at dække bord tidligt... (Hun er tidl. frisør). Da gæsterne kom havde jeg en alm. pæn sort kjole på - men dog pænt hår.

Peter havde alm. dagligdags shorts og t-shirt. Hvilket flere af gæsterne også var iført - inkl. min svigerfar.

Vi fortalte gæsterne kl. godt 15, at de skulle op i kirken kl. 16. Puha der blev stille... Mange havde lyst til at tage hjem at skifte tøj. Der var væddemål om jeg ville dukke op i kirken i samme kjole osv

Men taler og sange kunne vi ikke helt undgå...

Én af mine venner havde flikket en sang sammen i kirken/efter vielsen. Som blev delt ud i håndskrevne eksemplarer. Og der blev også holdt et par enkelte korte, sjove taler. Men det var helt fint.

Gæsterne fik da også rippet købmanden for al den ris de havde, så huset var også fyldt med ris i alle sko, skabe og skuffer...

Men det kan helt klart anbefales. Det var dejligt nede på jorden. Og vi var tæt på gæsterne mv. Vi havde med vilje heller ikke placeret os "traditionelt" med forældre på hver side mv. Festen blev holdt i 28-30 graders varme i haven i pavillioner.

Synes det lyder som en god idé - helt sikkert. Vi havde jo så bare den traditionelle del med kirken med i vores plan. Og alt klappede faktisk. Men kirken var nu et krav fra min side. Peter er ikke medlem af Folkekirken og tror heller ikke rigtigt på det - men jeg fik ham da bearbejdet.

For vores vedkommende var det 100% overraskelse for samtlige gæster!

Go' fornøjelse med det!

Trine

God fest!

www.paarupgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider