Jeg havde inviteret til min 30 års fødseldag kl. 14:30 i haven.
Min mand/kæreste er ikke meget for at være for meget i centrum/blive fejret, så han ville ikke det traditionelle bryllup. Og jeg ville under ingen omstændigheder giftes på rådhuset - så hellere ikke giftes.
Vi havde en aftale i kirken kl 16.
Jeg fik sat håret mv. af min mor, som vi havde bildt ind skulle komme og hjælpe os med at dække bord tidligt... (Hun er tidl. frisør). Da gæsterne kom havde jeg en alm. pæn sort kjole på - men dog pænt hår.
Peter havde alm. dagligdags shorts og t-shirt. Hvilket flere af gæsterne også var iført - inkl. min svigerfar.
Vi fortalte gæsterne kl. godt 15, at de skulle op i kirken kl. 16. Puha der blev stille... Mange havde lyst til at tage hjem at skifte tøj. Der var væddemål om jeg ville dukke op i kirken i samme kjole osv 
Men taler og sange kunne vi ikke helt undgå...
Én af mine venner havde flikket en sang sammen i kirken/efter vielsen. Som blev delt ud i håndskrevne eksemplarer. Og der blev også holdt et par enkelte korte, sjove taler. Men det var helt fint.
Gæsterne fik da også rippet købmanden for al den ris de havde, så huset var også fyldt med ris i alle sko, skabe og skuffer... 
Men det kan helt klart anbefales. Det var dejligt nede på jorden. Og vi var tæt på gæsterne mv. Vi havde med vilje heller ikke placeret os "traditionelt" med forældre på hver side mv. Festen blev holdt i 28-30 graders varme i haven i pavillioner.
Synes det lyder som en god idé - helt sikkert. Vi havde jo så bare den traditionelle del med kirken med i vores plan. Og alt klappede faktisk. Men kirken var nu et krav fra min side. Peter er ikke medlem af Folkekirken og tror heller ikke rigtigt på det - men jeg fik ham da bearbejdet.
For vores vedkommende var det 100% overraskelse for samtlige gæster!
Go' fornøjelse med det!
Trine
God fest!
www.paarupgaard.dk