|
|
| Vandforbrug?? |
|
|
Inspireret af el-forbrug tråden, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvor meget vand I bruger om året? Jeg er igang med huskøb, og da min bankmand lavede budget, satte han vand til 5000 kr. om året, hvilket jeg umiddelbart synes lyder af meget. Men er det meget?? Jeg er alene om huset, så der er kun mig til at bruge vand. Hvad med jer, der har oliefyr?? Det er der i huset og han satte årsforbrug til 6000 kr. Huset er 60 m2.
Køb billigt herMedlem af "smårytternes" klub Heste søger parter nær Bramming
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrt er det, at fråse |
| Forfatter:  |
Zuplex |
| Dato:  |
05-08-2006 15:19 |
|
Vi bruger faktisk en del vand 72m2 årligt, står også længe i badet, 2x hver - om dagen. Så jeg lukker øjnene når regningen kommer.
Svensk varmblod sælges Hun er 3 år efter hingsten Saigon som er efter Sack ( Grand Prix) Indus/ Utrillo. Fin svensk stam, der osså kan springe. Se billeder på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi sparer meget på vandet |
|
|
Og vi kan 2 voksne holde os på 60 m2 om året. Men vi bader altså hver dag og vasker også vores tøj. Står bare kort tid under bruseren og kører næsten alt vask på spareprogram. Vores kommune er en af landets dyreste med vand. Da vi overtog gården havde deres sidste vandregning lydt på 500 m2, så jeg kan love Jer for at vi fik aflæst måleren så vi slap for store acontoregninger, og har endnu 7-9-13 ikke glemt at lukke for vandet når vi vander heste på folden.
HeidiS - Nu snart med 3 skønne Røde!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vandforbrug |
|
|
Hej Vi er en familie med to voksne og to børn - og en på vej - bor på en gård og har 3 heste, vi bruger ca 130 m2 om året. Det er ca. 2200,- til vandværket, men vi betaler også noget til kommunen, men det går over ejendomsskatten og det har jeg ikke specificeret yderligere ud i vores budget. Hilsen Jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er det ikke lidt lavt sat |
|
|
altså, olieforbruget. Det svarer ikke til mere end 1000L, så skal i da have en anden varmekilde ved siden af. Her i huset bruger vi ca. 158 kubikmeter om året i vand. Hilsen Merete
Shetlænder hingsteføl sælges til lev. medio. okt. 700 kr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger |
IW |
06-08-2006 01:14 |
|
for ca 2500 kr vand om året, men er landbrugs ejendom og lidt billigere i vandafgift  Olie der bruger jeg 2000 liter om året, nogen gange lidt mindre, alt efter hvor kold viteren er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vandforbrug |
|
|
Vi bruger også vand med omtanke. I hele husstanden,incl. dyr og badebassin på 5000 l brugte vi sidste år 90 kubikmeter.(omkring kr.2800) Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Olieforbrug |
|
|
Jeg ved ikke, om olieforbruget er sat for lavt. Det er jo derfor jeg spørger. Huset er jo ikke ret stort og der skulle gerne komme brændeovn. Tak for jeres svar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aner det ikke |
|
|
Indrømmet - jeg aner ikke hvor meget vi bruger i vand eller el, det bliver bare betalt 
Jannie www.nokke.dk [ webdesign og grafisk arbejde ] Min hest har selvfølgelig sit eget website www.cherocco.nokke.dk
7 ÅRS SUPER DRESSURVALLAK SÆLGES - SE PRÆSENTATION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Olieforbruget... |
|
|
... er nok sat lavt efter de priser der har været på olie i tidligere år - som priserne har været i år ar det meget lavt sat. Jeg bor i et hus på godt 75-80 m2, har brændeovn. På et år har jeg haft et forbrug på omkring 10-12.000 kr i olie - og jeg har sparet MEGET. Dertil kommer hvad jeg har brugt på briketter Huset har termoruder og selv om det ikke er ekstremt isoleret er det rimeligt tæt. Jeg har gjort det sådan at i vinter stod radiatorene til at holde en indendørstemperatur på 12-14 grader - resten kom fra brændeovnen. Så har jeg bare tændt op når jeg kom fra arbejde, er taget ud til Baloo, og når jeg kom hjem igen var der dejligt lunt. Derudover har jeg selvfølgelig brugt varmt vand til et varmt bad om dagen (måske ikke et helt KORT bad, men dog kun et om dagen) og til opvask. Mit vandforbrug har jeg ikke fået en endelig opgørelse på for det første år, men min udlejer sagde at hans måling viste ca 1000 kr - ved ikek hvor meget det er i kubikmeter, det er et af de billige områder.
£isbeth & Baloo It's our choices that show what we truly are, far more than our abilities. (Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Olieforbruget... |
Helle - Mimi |
06-08-2006 15:22 |
|
vil jeg mene er for lavt sat. Hos OK benzin koster 1000 liter fyringsolie 8237 kr. Og tusind liter er alt så ikke ret meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mener vi bruger |
|
|
enten er det 210 m2 eller også er det 310 m2, vi er 2 voksne + 5 børn. 5 heste. Vi bruger meget vand til hestene, til tøjvask og til bad. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 53 kubikmeter |
xtiny |
07-08-2006 01:39 |
|
Ca- det svinger lidt. Vi bruger meget lidt vand, har et minisiddekar. Derudover er jeg vokset op med at spare på vandet (og varmen- men huset er ret utæt). Vi fik som det første udskiftet et gammelt toilet, der løb. Vores vandsparetoilet har stort og lille skyl- men lille skyl er tit nok! Vi vasker 4-5 gange om ugen. Hvis jeg har køkkenhave går der noget til vanding. (Da vi kun har 1 tønde til regnvand). Vi vander ikke græsplæne, men den bliver så kun klippet til 6 cm. Med et godt rodnet, så sparer man vand- og det er lerjord. Jeg vander så om aftenen= nedsat fordampning. Vander godt igennem- i jorden- ikke bladene. Vi bruger for ca. 800,- kr pr år til vand- men det stiger nu, de ikke ville lægges sammen med et andet mindre vandværk.  Det ville koste 2000,- kr- men hellere betale mindre over tid (mere i længden). Nærige fynboer! 
Mvh xtiny ---
WYGIWYGAINGW "What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining" The Science of Discworld
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi er en |
Egeskovgård |
07-08-2006 11:00 |
|
familie på 2 voksne og 4 børn. Der står 5 heste i stalden og vi brugte 192 kubikmeter sidste år. Næste regning bliver større da ungerne i år fik et bassin til 10.000 L vand. Olie har jeg ikke forstand på, da vi har kornfyr. Men Olien er jo steget godt.
MVH Vibeke
Egeskovgård Vårbyghalm. Små baller sælges fra ca uge 33/34 40253499
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| VI bruger... |
TinaR |
07-08-2006 14:38 |
|
ca. 100 m3 i vand og det løber op i ca. 4500 kr. Det er til to voksne og 2 børn. Pigerne får karbad et par gange om ugen og ellers brusebade og jeg tager mit daglige og gerne lange bad - jeg bruger det vand Bo ikke bruger, da han kun går i bad hjemme i weekenden. Vi vasker 1-2 maskiner om dagen. Vi lader aldrig vandet løbe, og tænker os da lidt om.. mest pga. miljøet, ikke pga. pengene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Olie/el... |
|
|
Jeg kom til at tænke på, om nogen måske ved, om det i virkeligheden bedre kan svare sig, at have el-varme frem for oliefyr??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| m2 eller m3 |
pia j |
07-08-2006 23:28 |
|
Boligareal måles i m2 og fx. vandforbrug regnes i m3. Når det så er sagt, så iflg. seas-nve.dk/cm99.asp?d=1 Så bruger en gennemsnitsfamilie på 2 voksne og 2 børn(uden heste der skal vandes) 160 m3 til 184 m3 pr. år - hvilket er sat til en gennemsnitspris af kr. 5.000 pr. år. Så man må sige at i alle ligger laaang under gennemsnittet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det gør vi vist også |
Jon Larsen |
08-08-2006 08:18 |
|
Vi ( 2 personer ) bruger ca 4,5 - 5 m3 vand om måneden, men vi kan også tage bad på arbejdet. Vi har kun badekar, men der er installeret bruser til hanen, så det er den der fortrinsvist bliver benyttet, vi har opvaskemaskine og vaskemaskine, og kummefryser. Olieforbruget ligger på ca. 16.000 om året alt efter prisen på olie, dvs. omkring 2000 L olie om året. El kan jeg ikke huske præcist, men mener det i gennemsnit ligger på 70 - 80 kwH om måneden. Huset er på 117 m2, godt isoleret på loftet samt gulvisolering og hulrumsisolering men med 60'ernes koblede forsatsruder uden tætningslister, så hvis vi fik installeret thermoruder i hele huset kunne vi nok spare en del. Vinduet i badeværelset var sågar kun enkeltlags, men er skiftet til thermo. Vi har dog valgt at vi vil tilsluttes fjernvarmen, og få installeret en gennemstrømningsveksler, slut med at tænke over hvornår vandet bliver koldt, og så er det ca. ½ pris af olien.
MVH Jon Larsen, Far til englebarnet Tika,født d.18/3 2006, R.I.P Suzuki GSX-R 250 Fiat Punto 1,2 ELX Jossie og Chico = Foldboss og Foldbums
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej jeg gør da ikke. |
|
|
for vi bruger 210 eller 310 jeg tror det sidste - og ikke m2 men m3. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det koster |
|
|
kassen i vores kommumne for at komme af med vandet sidste år 8500 for 158 m3 og det stiger 5 kr hver år pr m3 det er vildt dyrt
Hilsen jeanett*monique 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vandforbrug.. |
|
|
Nu er jeg ikke sikker på hvad vi bruger om året, det tænker jeg slet ikke på da vi bor til leje.. Men jeg kan dog huske, da jeg var i lære i teknisk forvaltning, sagde man at pr. mand/kvinde bruger man i gennemsnit 45 m2 om året..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forbrug |
|
|
Mener vi havde et vandforbrug på 132 m3 sidste år. To voksene og to små børn. Vi har lige lavet badeværelse med stort badekar, som ungerne flittigt har brugt, så vandforbruget stiger sandsynligvis. Olie bruger vi ca 2 tanke fuld a 1000 liter om året og fyrer med brændeovn. Vi sparer ikke på varmen, derfor har er vi netop ved at instalere pillebrænder i det gamle oliefyr. Der er en besparelse i forhold til olie på op til 50% så det er hurtigt tjent hjem med de oliepriser.
Med venlig hilsen Winnie
Det er ikke vindene der bestemmer din sejlads, men måden, hvorpå du sætter dine sejl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|