Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Svensk pølseret-opskrift søges
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 19:07

Hejsa.

Jeg leder efter en god opskrift på svensk pølseret. Er der nogen af jer der har én jeg må få en kopi af???

M.v.h. Randi

Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se billeder på www.novasol.dk/nov/208...701&S=2006 .
Se også min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/melohn med billeder og info om os og vores gård.
0
0
Svar på denne tråd

Den jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 19:14

Jeg plejer at bruge denne:

Ingredienser:
2 dl. finthakket løg
30 gram smør
6 - 8 pølser
1/2 tsk. mild paprika
750 gram kogte, kolde kartofler
1 1/2 - 2 dl. mælk
1 lille dåse koncentreret tomatpure
salt og peber
eventuelt 1/2 - 1 dl. piskefløde
1 bundt purløg

Fremgangsmåde:
1: Pil løg og hak dem fint. Skær pølserne i skrå skiver. Skær kartoflerne i skiver. Brun fedtstoffet let i en tykbundet gryde. Svits løgene til de er klare og gyldne, tilsæt pølser og paprika, og svits dem med. Dæmp nu for varmen.

2: Tilsæt kartoffelskiverne, tomatpure og mælk. Bland alt godt sammen. Tilsæt salt og friskkværnet peber. Lad retten småkoge ca. 5 minutter. Tilsæt piskefløden og lad retten småkoge i yderlig 5 minutter. Drys purløg over og server.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Skal du holde havefest? - lej en Weber Ranch Kettle grill

Magasinet Hest + Equipage + HesteBladet sælges

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

tusind tak
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 13:51

Tusind tak skal du have. Den ser rigtig god ud.

M.v.h. Randi

Luksus sommerhus på Marielyst til 8 personer udlejes, se billeder på www.novasol.dk/nov/208...701&S=2006 .
Se også min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/melohn med billeder og info om os og vores gård.
0
0
Svar på denne tråd

Niks niks den går ikke!
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 11:38

Svensk pølseret har ALTID været min livret!

Her kommer min version (som KLART er den bedste )

Behøver jeg at liste ingredienser?

Det kommer jo an på hvor mange I er..

Kartofler skæres i PRÆCIS lige store tern 1½ x 1½cm, og svitses i lige dele smør og olie (begrænset mængde, brug non-stick, ikke oliven, gerne fx raps) på en pande (ikke for høj varme) til de er næsten gennemstegte. Tilsæt groft salt.

På en ANDEN pande (fyyy PiaR!) svitses pølserne i lige dele olie (samme som ovenfor) og smør - ligeledes skåret i lige store stykker, svarende til størrelsen af kartoffelternene.

Den bedst velegnede pande /sauter-facon benyttes til sammenblandingen. Start med at putte det der lå på den over på en tallerken. Tør den af med køkkenrulle, og svits så hakket løg, tomatpure (ca en dåse, hellere for meget end for lidt!) og en lille smule paprika. Retten skal ikke smage af paprika, men af tomat, så pas på ikke at bruge for meget!

Pølser+kartofler blandes sammen og tilsættes straks en smule mælk, og koger stille og roligt. Der er masser af stivelse i kartoflerne stadig, som gør sovsen tyk - fortvivl ej. Det skal være sådan at du bliver bekymret for om det er nok, når du putter mælk i. Du kan jo altid putte lidt mere i, men det er svært at gøre retten "tykkere" uden at fortynde dens smag.

Simrer lidt sammen, indtil alt har serveringstemperatur.

Serveres med følelse.

Joo, se sådan laver man svensk pølseret!

Mvh Louise

Selvbestaltet pølseretsekspert.

0
0
Svar på denne tråd

Og så lige et lille drys ...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 11:52

... carry ... ja det har aldrig indgået i den "officielle" opskrift.

Men det smager godt.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Opskrifter.
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 15:26

Muligvis smager din opskrift fantastisk Louise, men det lyder altså frygtelig besværligt.

Vi fik svensk pølseret forleden lavet efter Pias opskrift og den smagte nøjagtigt somsådan noget skal og bør smage.

Tak Pia.

- Anders

* Equus Meus Id Comedit *
0
0
Svar på denne tråd

Hrmpf!
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 16:26

Nej, men det er det faktisk ikke... Ork jeg kan nævne laangt mere besværlige ting. Fx kunne du skrælle kartoflerne med en hånd bag ryggen - SÅ kan vi tale om besværligt!

Lisbeth! Altid provokerende, som en teenager uden hæmninger!!! Hvor vover du!!!

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Provokerende ?? ...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 18:13

... hvem ... mig

Det smager faktisk godt

Kanel er også et spændende krydderi i diverse stærke kødretter og det er skam afprøvet med godt resultat mange gange ... det smager nærmest ... provokerende godt

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

tsk tsk tsk
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 20:03

Lisbeth, dog. Det er kun for at lave rav i hønsegården

Mvh Louise

0
0
Svar på denne tråd

Det ved jeg da godt ...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 20:06

... ... måske det glider bedre ned, hvis vi laver en god chiliret med mørk chokolade

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

hehehe
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 20:54

-den er jeg faktisk med på!

Alt med chokolade!

Så faktisk Jamie Oliver lave en chokoladesovs til noget oksekød - men kan ikke finde opskriften :-(

Man kan lave meget sjovt, men man kan IKKE putte rosiner i frikadellerne!!! (oplevet på egen krop, min mor eksperimenterer med alt...)

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 19:06
PiaR: Jeg har lige prøvet din opskrift her til aften
MUMS den var god

En gang DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

Rosiner i frikadellerne ...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 22:41

... det må så komme an på en prøve

Strengt taget er det vel ikke værre, end når man putter svesker i en rullesteg

Jeg tør godt prøve

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Opskrift
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 23:08

Jeg bruger samme opskrift som Pia og så tilsætter jeg kogt makaroni som er knækket i 4 cm lange stykker inden den blev kogt. For sådan gjorde min farmor og så må det være det rigtige

Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

0
0
Svar på denne tråd

krydderier
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 08:22

Hvis man får puttet for meget af et eller andet i sin brune sovs, så kan det mildnes med chokolade! Jojo, det har vi tit fået juleaften...

Og kanelkylling er da rigtig godt, tror det var en marokkansk opskrift jeg havde fat i på et tidspunkt.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Bare nyskjerrig
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 13:02

Hvorfor heter det svensk pølseret? spør en uvitende norsk, som også lager pølser på lignende måde, men bare kaller det pølsegryte.

Og som gjerne lager kødfarsretter med rosiner ogs synes det smaker godt om man bare legger til litt stærk peber også.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider