Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

HTH eller Svanekøkken
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 14:32

Vi har nu fået lavet to tilbud på nyt køkken, det ene fra HTH og det andet fra Svane køkkenet.

MEN, jeg har simpelhen gransket de to tilbud igennem, og kan ikke se at der er nogen forskel i de elementer vi har valgt. Det burde være helt identisk...Men sørme om der ikke er en forskel i prisen på ca. 14.000..

Det er jo sådan set dejligt nok, men jeg synes godt nok det er en stor forskel, jeg mener så stort køkken har vi altså heller ikke. Ialt er vores køkken vel 20 kvm...

Så led mig venligst på vej...Hvad skal jeg vælge, bare det billigste (som jeg selvfølgelig helst vil), eller hvad??? Er der forskel i kvaliteten på de to forskellige firmaer??? Aner ikke så meget om køkkenfirmaer, ud over at jeg mener at begge har et godt ry...

Så frem med jeres erfaringer...

Karina

Citat Kons. J. Finderup fra LR:
"Husk, at der er store chancer for at få et godt afkom på gode moderdyr, og at de gode moderdyr er en afgørende forskel mellem mulig succes og fiasko"
0
0
Svar på denne tråd

KVIK...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 16:50

nu har jeg en kæreste der arbejder ved KVIK så jeg vil lige anbefale.

Mvh Lene

0
0
Svar på denne tråd

Har du billeder
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 18:49

af lågerne?

Eller er der måske en du foretrækker frem for den anden?

Glæd dig til dit nye køkken. Det er bare så lækkert med et nyt køkken.

MVH Vibeke

Egeskovgård

0
0
Svar på denne tråd

Vibeke
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 18:58

De er fuldstændig ens begge køkkener, samme låger (de hedder bare noget forskelligt). Prisen er mere eller mindre den eneste forskel.

Karina

"Husk, at der er store chancer for at få et godt afkom på gode moderdyr, og at de gode moderdyr er en afgørende forskel mellem mulig succes og fiasko"
0
0
Svar på denne tråd

Køkken...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 20:56

Vi tog simpelthen de tegninger vi fik lavet hos Svane og tog dem med til Vordingborgkøkkenet hvor vi sparede 20.000 på de samme elementer - nøjagtig magen til. Derudover er der 15% rabat hos Vordingborg hvis man er FDM medlem - det kan hurtigt blive til mange penge!

Jeg ville klart vælge den billigste løsning, og så frådse lidt ekstra på hårde hvidevarer. Selv købte vi en indbygningsekspresso maskine og en granitplade til kogeøen - istedet for standard blev det luksus til samme pris.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis de er helt
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 07:27

ens, ja så havde jeg da taget de billige, og så brugt pengene på noget andet til køkkenet.

Hvidevarene er jo også en pæn udgift når man skal have nyt.

Du har jo set vores køkken. Det er fra Vordingborg. 58.800 kr og så kom der hvidevare for næsten 30.000 oven i. Og det var efter rabat og diverse nedslag.

MVH Vibeke

Egeskovgård

0
0
Svar på denne tråd

Vi er i gang
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 12:28

med at bygge nyt hus.

Vi har også været hele turen igennem de forskellige køkkenfirmaer og snakket / fået lavet tegninger mm.

Vores valg er også Vordingborg. Sælgeren var simpelthen så behagelig og lyttede virkelig til vores ønsker. Ja, man skulle næsten tro han kunne se ind i vores hoveder... for han tegnede simpelthen liiige vores drømmekøkken...

Vi får det i uge 31, så jeg glææææder mig for vildt.

Men jeg kan desværre ikke hjælpe dig med om du skal tage det ene eller andet. Det kommer an på om kvaliteten er nøjagtig den samme, og i får nøjagtig det samme for pengene... for så ville jeg klart vælge det billigste.

0
0
Svar på denne tråd

HTH elle svane
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 14:34

Vi flyttede ind i vores nye hus sidste år og havde valgt HTH i stedet for Svane - det her jeg virkelig FORTRUDT...

Det er ikke et specielt dyrt køkken, men jeg er skuffet over kvaliteten og over de skinner skufferne kører på - jeg synes rent ud sagt det er noget KLAMP!

Om fem år har jeg helt sikkert skiftet mit køkken ud med en bedre kvalitet - måske har vi købt for billigt... men alligevel...

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Vi har bygget
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 15:07

nyt køkken op i elementer fra KVIK - og nu 8 mdr. senere fortryder vi stadig ikke. Vi er så glade for vores køkken og det får dagligt mange rosende ord af os selv og gæster.

Vi har bygget op i Design serien fra KVIK, så får du mindre sokkel og mere skab - så der er bedre plads i skabene.

Så herfra ren ros til KVIK - og vi har fået super god og kompetent betjening :)

Og så kostede det ikke særlig meget selvom at det var Design serien, til gengæld har vi købt nogle rå-lækre og dyre hvidevarer. Men det er der også penge til når skabene var så billige - tror vi brugte 15-20000 kr. på skabe, låger, sokkel, tilpasninger og greb (til 94 kr. stk.). Derudover har vi så¨brugt 5000 kr på superlækre 40 mm. massive egetræsbordplader :)

/Eva

Nu med verdens lækreste baby-Mikkel :)

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 17:22

Vi har et HTH køkken som vi er rigtig glade for. Vi ville ikke spare penge ved at tage det et andet sted fordi HTH laver nogle gode stærke elementer som er meget holdbart!

Lågerne kan ligne hinanden men er ikke ens.

Noget der blandt andet kan være forskel på er lakken/malingen på lågerne som bliver behandlet over flere gange ved HTH så det ikke skaller!

Hilsen Frederikke

Chanel, Zulu & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 17:36

Her er vores HTH - i må bære over med rodet (vi skal til at have spisende gæster):

Hilsen Frederikke

Chanel, Zulu & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

Køkken
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 20:43

Benzonshøj; Hold fast et lækkert køkken. Gid jeg havde plads til så stort et køkken.

Nå, men jeg har i dag bestilt køkken hos HTH, som var det billigste. Selvfølgelig ville jeg helst have det billigste (som jeg så også valgte), jeg var bare meget i tvivl om HTH's var af samme kvalitet som Svanes, når nu der var den prisforskel. Jeg kunne bare ikke gennemskue om der var noget galt med kvaliteten, for selve udseendet var præcis det samme.

Men nu er det bestilt, så håber jeg ikke jeg har købt katten i sækken. Det kommer først i uge 34, glæder mig som et lille barn.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Køkken
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 21:07

Hej

Vi har også været samme tur igennem, jeg spurgte "de kloge hoveder" på mit arbejde. Jeg fik det svar at Svane køkkenet var bedre end HTH, men at HTH ikke var ringe!! Vi fik bare fat i en god sælger fra Vordingborg Køkkener, så det var dem som rendte med "ordren".

Vi mixede helt vildt, både af lyst men også for at spare mønter. Der går simpelthen sport i at få så meget som muligt få pengene.

Vi valgte Vordingborg elementer, kr. 26.000,-

Bordpladen er fra KVIK (da de er magen til dem i vordingborg, men da Kvik ikke har hele sortimentet som Vordingborg, kan de sælge dem de fører billigere, og vaskene er ens begge steder). kr. 5.500,- med underlimet vask. (Halvpris i Kvik kontra Vordingborg)

Greb fra Biltema (kunne ikke lide nogle af dem i køkkenfirmaerne)Desuden kostede 30 greb 200,- (I køkkenfirmaerne kostede de ca. 100,- pr styk altså ca. 3.000,-)

Hårde hvidevare er købt hos Elstrøm (på nettet) og i punkt1 og et sted mere, jeg ikke kan huske. Det var billegere at købe forskellige steder end få samlet rabt.

I kan se billeder på min præsentation. Det er ikke et prangende køkken, men det er funktionelt og fint for os. :D

Hej hej

Jette

0
0
Svar på denne tråd

godt valg
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 05:15
karina jeg skal nok passe på det når jeg nu skal læsse det efter ferien.mvh jan HTH.
0
0
Svar på denne tråd

Heldige kartoffel
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 09:44

Ih bare det var mig der skulle have nyt køkken.

Jeg havde nok også valgt det billige - selvom man naturligvis ikke kan lade være med at tænke om kvaliteten så er ligeså god.

Jeg er sikker på at du nu nok skal blive glad for dit valg

Og nu har Jan jo også lovet at passe rigtig godt på det.

Christel
Den 30. april 2006 mistede vi vores dejlige hoppe,Luna,og hendes føl. Hvil i fred.

Tremmeseng med hæve/sænke side købes. Hvid - max pris 500 kr.

0
0
Svar på denne tråd

0000000
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 12:34

Jeg ville ikke bekymre mig om HTH kvaliteten , de har da altid haft et godt ry , kig i salgs opstillinger , er der HTH køkken i huset er det altid fremhævet .

Da vi fik nyt køkken for 7 år siden , valgte vi kvik og vi har været rigtig godt tilfredse med det , i vores nye hus som vi snart overtager er der et ældre HTH køkken som stadig er i fin stand , det er ikke utænkeligt at vi drøner i HTH når vi skal have nyt i løbet af et par år , faktisk har vi allerede været inde og kigge hvad man kan få .

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

ifølge min
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 22:31

kæreste (som ellers ikke er vild med IKEA), så er IKEA-køkkener faktisk det bedste på markedet.

De er lavet af samme materialer som alle andre køkkener, men de er billigere - og nemmere at samle.

Så det ville jeg da foreslå som en mulighed - istedet for de to du har på hånden allerede. Hvis IKEA ikke er noget for dig, så tag dog det billigste :-) og brug pengene på noget andet :-D

0
0
Svar på denne tråd

Køkken
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 14:01

Nu har jeg solgt køkkener for både HTH og Svane, så kender da lidt til dem!

Der er meget lidt forskel på Svane og HTH kvalitetsmæssigt. Alt efter hvilken model, du har valgt, vil jeg mene at den største forskel er, hvis man vælger skabe med forkanter, der matcher lågerne, så er HTH med kunststofforkanter, hvor Svane er finér.

Derimod synes jeg, at der er stor forskel på deres logistik!

Dvs at der er større chancer for at få de rigtige ting, og til tiden ved HTH end der er ved Svane!

Jeg selv? Ja, lige nu, hvor vi bor midlertidig i en lejlighed, der skal sælges igen, når huset står færdigt, - da har vi sat et KVIK-køkken. Og jeg er faktisk meget positiv overrasket over kvaliteten.

I det nye hus bliver køkkenet lavet af den snedker, der også lavde inventar, da vi byggede hus for 10 år siden!

Det er virkelig småpenge, det man betaler ekstra for den virkelig gode kvalitet!

MOR TIL KAROO, OG EJER AF JACOB KLAPHAT

Formand for en lokal

ponyafdeling af D.Å.H.M.

Men modstander af skarpe bid og hjælpetøjler!

Neurotisk, manipulerende, overambitiøs ponymor

0
0
Svar på denne tråd

Svane...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 17:25

Jeg sidder lige nu og har lidt blandede følelser for Svane.

Kommer lige fra butikkken. Vi har kig på et hus under opførelse. For at kunne forhandle en endelig pris, har vi en aftale med bygherren om, at vi skal finde ud af, hvilket inventar vi vil have i køkken, bryggers, badeværelser, værelser osv.

Gik ind til Svane, fordi de ligger lige på vejen. Svane vil så slet ikke tegne/komme med tilbud, hvis vi ikke ejer huset, for så er de jo ikke sikre på at få det solgt. Jeg kan godt forstå, at et firma skal minimere omkostningerne osv, men de kan da heller være sikre på at få solgt bare fordi de tegner til én, der allerede ejer huset.

Nå, men slutningen bliver så bare, at vi i hvert fald ikke skal have inventar fra Svane, for det SKAL være en del af hushandlen (pga. realkreditlån, forhandlingsmuligheder osv). Nu står Kvik og HTH "for skud". Håber, de er mere samarbejdsvillige...

0
0
Svar på denne tråd

Vordingborg...gys!
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 17:30

Nu lader det til, at alle herinde har været heldige med Vordingborg-køkkener - de er vist ellers ikke altid helt heldige med det, som de leverer!

Da mine forældre for efterhånden mange år siden fik nyt køkken, var det også et Vordingborg.

Jeg ved ikke hvor mange forsøg der skulle til, før det lykkedes dem at levere alle elementer o.s.v. i den rigtige størrelse.

Desuden måtte de rette på køkkenet flere gange, da opstillingen var vind og skæv.

Det lykkedes efterhånden at få det til at se hæderligt ud, men helt godt blev det aldrig...

Da en af mine kolleger så her for et par år siden havde bestilt et nyt Vordingborg-køkken, sagde jeg for sjov til hende, at så måtte man jo håbe de kunne levere det i de korrekte mål.

Og hvad skete der? Køkkenet var vind og skæv, og de måtte have lavet det om flere gange!

Der var en værre ballade i lang tid, hvor de vist nægtede at betale hele prisen, før Vordingborg havde rettet alle fejlene - det tog sin tid.

Mener også at have hørt om en sag på TV, hvor det også var Vordingborg, der ikke kunne levere de korrekte elementer, bordpladen gabte o.s.v.

Så Vordingborg er ikke lige det køkken, jeg først vil anbefale.

HTH og Svane skulle være OK begge to - har i hvert fald umiddelbart ikke hørt nogen klage over andet end småting, der let kunne rettes til.

Hilsen

Annelise

(der også godt kunne tænke sig et nyt, flot køkken - suk!)

0
0
Svar på denne tråd

svane...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 08:43

Vi har lige fået et køkken fra Svane. Det var en smule dyrere end både HTH og Kvik, men vi synes at kvaliteten virkede bedre hos Svane. Vi har valgt massive låger og det kunne man ikke få tilsvarende hos de andre. Vi kom af med 85.000 for det.

Vi har så været lidt uheldige med levering, men det var vores konsulent som var et fjols og ikke Svane.

Her er lige et lille billede af det næsten færdige køkken:

Det er måske et lidt dårligt billede, men man kan da se hvad det nogenlunde går ud på..

Det kan anbefales at få hvidevarar fra Fleggaard, vi sparede 30.000 i forhold til de tilbud fra Punkt1 og Elgiganten...

--->Katja (uden Castor)

0
0
Svar på denne tråd

Fleggaard
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 11:24
Katja (Castor), hentede I så selv hvidevarerne i Tyskland?
0
0
Svar på denne tråd

Nettoline
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 21:56

Vi står også for at skulle lave nyt køkken, og har (mere eller mindre) besluttet os for at bruge Nettoline. Min veninde og hendes mand, der har sat et "utal" af køkkener op, har fået et af slagsen for et par år siden, og det ser bragende godt ud, må jeg sige - og så koster det ikke en herregård.

Men ja, hvem ved, hvordan VIRKELIGHEDEn viser sig at se ud? Det lyder jo på jer som om der næsten er større chance for gevinst, ved at spille lotto...

www.nettoline.dk

VH Kirsten Ø

0
0
Svar på denne tråd

Hej Kirsten Ø
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:53

Hej

Vi da bare lige sige, at vi også var brændt fuldstændig varmt på et nettoline køkken. Der var bare så mange flotte som lige ville passe ind i vores "bondehus". Vi var rigtig meget i tvivl, men der var to ting som nettoline "faldt på" hos os. De kunne ikke hjælpe med at tegne, og vi havde aldrig købt køkken før, og da min mand kom for at få lagt sidste hånd på tilbudet, stod der en og skulle hente køkken-dele for gud ved hvilken gang...Han var rigtig sur! Derfor valgte vi dem fra, men helt ærligt, Deres køkkener var så fede, og en anden gang, ved vi hvad vi går ind til, når vi skal lave køkken, og så tør vi helt sikkert Nettoline!!

Hilsen

Jette

0
0
Svar på denne tråd

guest..
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 21:04
Guest: Ja vi hentede dem selv i hestetraileren :-) Så kunne vi lige købe slik og sodavand nu vi var der ;-)

--->Katja (uden Castor)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider