|
|
| ex.manden...langt |
| Forfatter:  |
rikkemaria |
| Dato:  |
03-07-2006 21:14 |
|
Jeg er så vred og ked af det og har bare brug for at komme af med min vrede.. For at gøre en lang historie kort har jeg været gift med en fra udlandet..Han var et dumt s... og behandlede mig meget dårligt...Min selvtillid dykkede og har flere gange tudet og været ude af mig selv.. Jeg får endelig efter 3 år styrke nok til at smide ham ud,og han flytter ud til en "kammerat",som han har mødt i en af deres mandeklubber som er forbudte for kvinder.. Jeg begynder at få mit liv op og stå igen og finder så endelig min kæreste som jeg idag bor sammen med og har barn med... Jeg får min seperation på den betingelse at ex.får min gamle lejlighed,han giver mig mit indskud og alt indhold...jeg smider alt til polen så folk der er mere trængende kan få det,han ikke så meget som fik en ske.. Jeg flytter ud til martin og da der er gået det halve år som der skal søger jeg skilsmisse...Den går igennem med det samme(da han ellers ville stå som far til mig og martins barn fordi jeg ikke var sepereret da jeg fandt martin og blev gravid),og så slår det endnu mere klik for ex manden..han har aldrig sagt direkte at der ville ske mig noget,men stolede ikke på ham så da jeg flyttede ud af min egen lejlighed så jeg fik beskyttet adresse.. Jeg hører så af omveje at han har fået 40 dage til at forlade landet dvs.det har udlændingestyrelsen været næsten et år om at finde ud af,da han stadig mangler 3 år før han kan få fast opholdstilladelse og han er blevet smidt ud af 3 dansk skoler fordi at han ikke overholdte skolegangen dvs.han jo heller ikke har overholdt lovgivningen.. På trods af at jeg har "HEVET" ham med herop,får jeg intet afvide af udlændingestyrelsen da vi er blevet skilt har jeg intet med sagen at gøre mere...Jeg tænker at endelig kan martin,ida og jeg begynde en dejlig ny tilværelse,og mit huømør er strålende... Ja det gode humør det varede så ikke længe for hans advokat ankede sagen og kørte på en gammel lov fra 1963,og fordi han har arbejde og fast bopæl har han fand.. fået lov at blive,på trods af at han ikke har overholdt noget som helst..ikke nok med det har de afgjort at han ikke længere er under integrationsloven... Det vil siger at jeg fremover skal leve "under jorden" i mit eget land.. Jeg har desværre ikke noget på ham så han kan meldes for men har da stadig kontakt til min gamle nabo som pænt opdatere mig og samler sammen da der er en masse "underlige" piger i lejligheden som fx. er fra rusland osv... kan jeg mon skrive til udlændingestyrelsen og klage over afgørelsen??? tror slet ikke de hører efter men overvejer det virkelig...Han skal ikke have lov til at blive,han spiller på alt hvad der er at spille på,og kan ikke lide danskere og vores samfund,det har han selv sagt flere gange...han er her udelukkende pga. pengene... jeg skulle lige ud med mni vrede,tak for tålmodigheden... rikkemaria Jeg skulle lige ud med min vrede,tak fordi du læste med...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Med fare for at lyde fræk - du vil skilles fra ham, og du får endda beskyttet adresse, for at han ikke kan finde dig,- men alligevel lader du dig opdatere med sladder fra hans naboer og interesserer dig så meget for ham, at du nærmest er klar til at blande dig i hans liv ved at skrive til udlændingestyrelsen? Du lyder godt nok bitter - og slet ikke som om du er kommet dig over din eksmand. Brug din tid på dig selv og din familie og lad være med at gå så meget op i hvem der kommer og går hos din eksmand - det vedkommer slet ikke dig. Held og lykke med det hele. -Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anette. |
rikkemaria |
03-07-2006 21:31 |
|
jeg er skam skilt fra ham og jeg er bestemt kommet mig over ham,tror ikke helt du forstår hvad jeg mener...jeg har så meget had til denne mand,og kan simpelthen ikke forstå hvorfor at han får lov at blive...der er så mange andre der ryger ud for et godt ord,men der er åbenbart forskel på folk... den eneste grund til at jeg bliver opdateret er at jeg stadig har et lille håb om at kunne "smide ham ud" hvis han opførte sig ordentligt var det jo noget andet... Der må da være ens regler for alle. Jeg har da ikke lyst til at bo "under jorden" i mit eget land,ville du bryde dig om det... rikkemaria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rikkemaria |
|
|
Danmark er da ikke mere *dit* land end *hans* land, hvis han ikke er blevet bedt om at rejse igen. Så anses han jo for værende ligeså dansk som dig og mig. Kan selvfølgelig godt se, at had kan gøre ligeså blind som kærlighed. Jeg tvivler bare på det er særlig sundt for din nuværende familie, at du bruger energi på din eks-mand, på den her måde. Uanset hvad, så er jeg sikker på, at han nok skal få en returbillet, hvis udlændingestyrelsen vurderer, at der er belæg for det. -Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anette |
rikkemaria |
03-07-2006 21:42 |
|
jeg kan godt forstå hvad du mener,men er bestemt ikke enig,men det bliver vi vist heller ikke i det har indlæg..så lad det bare ligge.. rikkemaria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Had og hævntørst ... |
Lisbeth Sejberg |
03-07-2006 22:58 |
|
... er det, der styrer din lyst til at "sladre" til Udlændingestyrelsen og så påstår du, at du er kommet over ham  Hvis du 100 % er kommet over ham, så er du flintrende ligeglad med ham og hans liv. Laver han noget l*o*r*t for sig selv, så er det hans problem og ikke noget du behøver sladre om. Er der nogen grund til, at du mener, du skal bo "under jorden"?? Har han på nogen måde truet dig efter skilsmissen?? Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GLEM... |
rikkemaria |
04-07-2006 10:07 |
|
alt om denne tråd da jeg ikke skrev det for at få afvide at jeg ikke var kommet over ham...nu har jeg flere gange prøvet at skrive indlæg herinde men altid skal man høvles ned hvis ikke lige i har samme mening...Fat det jeg prøver igen,jeg hader denne person så utroligt meget,havde endlig mod efter tre år til at forlade ham,ham har kørt psykisk terror og har banket mig utallige gange,dog uden dette er blevet meldt og så siger i jeg ikke er over ham...tro hvad fand.. i vil. min hævn er kun til for at få smidt ham ud,og det er næsten for koste hvad det vil... men tak fordi at i ikke gad at høre efter men kun gider høre på¨jer selv... det var så sidste ord fra mig her på hn.. rikkemaria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvordan |
|
|
kan man være kommet videre, og så alligevel nære så stærke følelser for modparten??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
Tullermus |
04-07-2006 10:53 |
|
Du skriver >>nu har jeg flere gange prøvet at skrive indlæg herinde men altid skal man høvles ned hvis ikke lige i har samme mening<< Er pointen her ikke nærmest, at DU ikke respekterer, at andre har en anden mening end du selv? Hvis du skrev herinde for at vi gav dig ret, jamen, så kan jeg da udemærket se, at formålet med din tråd ikke er opfyldt. Men jeg giver nu de andre ret -det virker som om han betyder en del for dig (og man kan altså godt betyde noget på en ret så negativ måde!), om ikke andet fylder han åbenbart meget i dit hoved. At du er ovre ham på den kærligheds-agtige måde er sikkert ganske rigtigt -det ville jeg da være, hvis han er så dumt et svin som du siger. Men du er åbenbart og tydeligvis ikke ligeglad med ham. Held og lykke med det hele -især med at få banket narrøven HELT ud af hovedet. Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eksmand |
|
|
Hvis skilsmissen er gået i gennem med det samme er det vel fordi, ingen (heller ikke eksen) har gjort indsigelser, - så du må nok uddybe hvad du mener, når du skriver at det slår klik for ham. Det er skrækkeligt, at han har kørt dig så hårdt ned og jeg forstår godt din vrede og afsky. Men det, du beder os om, er at jeg (eller alle læsere af tråden her) være med til at lægge ham for had og smide ham ud af landet, fordi det er den mulighed, du har. Den ville du ikke have haft, hvis han var et indfødt dansk svin. Det, der er mig i mod, er at han nu er ude af dit liv, du har et nyt liv, og eksen har faktisk ikke truet dig, men nu vil du forsøge at bruge en lovgivning som hævn til at få ham vippet ud af landet, selvomanden lovgivning giver ham lov til at blive. Hvis han har fast arbejde og kan forsørge sig selv, er han ikke værre end så mange andre idioter, der bebor dette land, uanset herkomst. Hvis han, som du insinuerer, bryder loven med alfonseri, så skal det såmænd nok komme for en dag. Hvis det virkelig er nødvendigt, at du er gået under jorden, ligger der vel politi-tilhold mm. bag, og så er sagen jo en anden. Det lyder mest, som om du er vred og hævngerrig, og den følelse skulle du prøve om ikke du kan slippe af med, for den æder folk op indefra og gør dem gamle, bitre og grimme før tid. God vind og tillykke med dit nye liv.
Mvh Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
joebluff |
04-07-2006 11:37 |
|
sendt dig en PB...
At køre shetter er det bedste i verden! Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre, der tvinger deres små uskyldige børn til at opfylde deres egne tabte ambitioner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan godt forstå du er bange |
memich |
05-07-2006 19:34 |
|
Hvis du er utryg så gå til politiet og se om der er noget, de kan gøre. Ellers må du ha' fat i udlændingestyrelsen Havde det været mig, havde jeg nok ringet til udlændingestyrelsen og gjort hvad jeg kunne for at få ham smidt ud af landet. I må meget undskylde, men hvis han ikke kan opføre sig ordentlig så ud med ham! Min mening...
Hilsen Merete - Nu uden dyr, men tilgengæld med 2 dejlige sønner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udlænding |
smukke-ped |
05-07-2006 20:46 |
|
man kan vist ikke få smidt en ud af landet fordi man er bange for ham... og du ved jo ikke hvad han laver med de piger...er det venner han har på besøg...det er vel ikke forbudt...ja jeg kender negle fra rusland og de er altser ikke ludre...det må være en fordom du lider af... og nej når i er skilt har du ikke krav på at vide noget som helst fra udlændinge styrelsen...din bank ringer jo heller ikke til ham og fortæller private ting... hvorfor skal du leve under jorden?? men vi stiller spørgsmål og er ikke helt eninge...så gider du ikke svare mere...det lugter lidt af "jeg vil ellers blir jeg sur"...den holder ikke helt...brug du den over for udlændingestyrelsen... måske er du bare lidt for nærtagende...ja det er skrækkeligt han har banket dig...men du blev gravid med en anden mens du var gift med ham...min mand ville da også blive noget sur på mig hvis jeg lavede sådant et nummer... bare min mening...men det er vel ligemget efter som du ikke gider svare mere...
ped har været der...ped har prøvet det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er forståeligt |
|
|
at du hader en mand, der gennem flere år, har ydet vold mod dig... af den ene og den anden slags... Men du er jo ikke færdig med ham... Du vil have din hævn... Han skal ud... Helt væk, før du måske kan lade være med at tænke på ham, som det dummeste svin på jorden... Det kan så bare ikke lige lade sig gøre... Ja, måske er han her for pengenes skyld, men har har trods alt et arbejde og betaler for sig selv... Du har selv fået ham hertil...(nej, jeg ansklager dig ikke, og er ikke ude i den der med at det er din egen skyld at han er dum... for det vidste du jo ikke) Men det er altså sådan, at man ikke bare kan tage dem ind og ud af landet som det passer de respektive ekskoner og mænd, hvis de ikke har gjort noget ulovligt... Det ville da ikke være særlig menneskeligt... Du kan da godt prøve at skrive til udlændingestyrelsen (måske bedre at rette direkte henvendelse til Pia Kjærsgaard) og påpege de forskellige ting du ved om ham, og anbefale dem, at de holder et vågent øje med ham... Men faktisk tror jeg bare, at de vil smide dit brev i bunken, med dem fra de andre fra bitre og angste eks'er...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smukke-ped.. |
rikkemaria |
05-07-2006 23:08 |
|
vi havde været gået fra i hinanden da jeg blev gravid og havde været det i 1 ½ år...som jeg skrev tidligere har jeg ikke mere at sige til denne tråd(men vil gerne lige have det på plads,så det har ikke noget med mine "r..fulde" at gøre)og har ikke lyst til at være her mere,da jeg blot bliver mere ked af at høre på alt det i får fyret af uden overhoved at læse hvad det egentlig er som jeg skriver...i har jeres meninger,jeg har mine... undskyld spild af jeres tid,slutter mig til klubben for ex.hn´er... rikkemaria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da nok også ... |
Lisbeth Sejberg |
05-07-2006 23:32 |
|
... den bedste beslutning, når du hverken vil svare på uddybende spørgsmål eller høre andres mening ..  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rikke maria |
smukke-ped |
06-07-2006 09:58 |
|
ja god fornøjelse...hvis du er sådan i det virkelige liv som du er her så kan jeg godt forstå du ikke har det nemt...bare smut når man ikke får det som man vil ha... helt ærligt... 
ped har været der...ped har prøvet det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ud med ham... |
ppp |
06-07-2006 11:55 |
|
ja det er min mening, afsted...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det havde nok ... |
Buusser |
07-07-2006 00:59 |
|
gjort en forskel hvis du havde anmeldt ham for vold i sin tid, men man ved jo altid bagefter hvad man kunne have gjort. Glem ham, flyt evt. til en anden by med din familie, men koncentrer dig om din nuværende familie, det er det vigtigste...
Misund ingen hans tilsyneladende lykke Du kender ikke hans hemmelige sorger. (indisk ordsprog)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|