Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Økonomi og kommunen
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 20:01
Nu vil jeg ikke levere et jammer-indlæg, hverken om mit seksliv- eller økonomien. Det rager ingen.

Jeg vil nu gerne prale af Nørdelevens 13-tal. Og fortælle- at vi nu kryber til patten: Kommune betaler.
Vi havde møde med vores bank, vi kan godt betale, men de kan godt forstå, vi har røven ud af bukserne. Det er 60.000,- om året med transport. Det er en 1/5 af vores indtægt.

Jeg er i tvivl om, om jeg jamrer, det synes jeg ikke. Jeg kunne bare godt tænke mig noget tøj uden hul i. Og nogen sko.

Jeg har prøvet- men vi har ikke råd.

Og at knajten så stortrives- og får 13(!), det er det værd.
Er det ikke det, med at bryde "den sociale arv"?

Jeg har et mindreværdskompleks i forhold til Jer på HN (Illum). Men hvad katten, er min knægt ikke det værd?!

Mvh xtiny
---

< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.

---
<t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan?

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Det "kommune betaler"
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 20:03
Er efterskolen. Vi har betalt de 2 første år.

Mvh xtiny
---

---

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Det skulle...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 20:22

... da næsten have været under det andet indlæg, så alle kunne se præcis hvad du snakker om.

Men under alle omstændigheder - stort tillykke med nørdelevens 13tal - det er godtnok FLOT!

Og som du siger, er det netop det med at bryde den sociale arv der er vigtigt. I øvrigt kan hans "arv" jo ikke være bare negativ, når han både har hjerne og arbejdsomhed til at opnå en fin karakter!

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 20:26

Tillykke med knægten

Der er ingen her på HN du behøver at have mindreværdskomplekser over

Du ved nok den som råber højst har intet at have det i

0
0
Svar på denne tråd

Tak- £isbeth
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 20:31
Du har jo mødt ham, da han var en lille knort . Ja, men vi vil ikke pive.

Men takker- jeg skal hilse fra dig-

Mvh xtiny
---

---

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Jeanette O
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 20:34
Tja, det ved jeg snart ikke!
Men nogen af dem har ikke børn.

Mvh xtiny
---

---

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

xtiny..
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 20:59

du skal da ikke have mindreværdskomplekser... slet ikke når du gør noget stort for din knægt! Det er da SUPER fedt at han har muligheden for at fortsætte. Så se du bare folk i øjnene og sig med stor klar røst at din søn har fået 13!!! Det er fandme ikke alle forundt!

"Alle er blot krummer i livets store kiksedåse...

Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs."

Citat: Garfield.

**********************...**********

hundeskolen.potedask.dk

0
0
Svar på denne tråd

super flot
Forfatter: 
Dato:  09-06-2006 21:24

med et 13 tal, forstår godt du er stolt.

og mht. til mindreværds kompleks, det skal du ikke have, hvis kommunen har valgt at betale, så er det fordi de vurderer at det har i brug for.. de giver ikke ved dørene.. så vær glad istedet over, at i nu bedre kan få det til at løbe rundt.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Xtiny...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 02:59

Glæd dig over din knægts evner. Lad det overskygge alt det andet, ikke? Det er den helt rigtige prioritering du har fat i der. Min nabo har fået tvangsfjernet syv børn fordi hun ikke har gjort det valg du har. Og de er anbragt hjemmefra af nødvendighed. Så jeg kan kun bakke dig op i at det er vigtigt at prioritere sådan.

Det er da rigtigt, at man får lettere ved mange ting hvis man har penge, men det der virkelig betyder noget er sådan noget som:

• Gode venner
  • Godt helbred
  • Gode familieforhold
  • Dejligt arbejde

osv, osv, du kender dem sikkert allerede...

Du behøver ikke at have nogen som helst form for dårlig samvittighed/mindreværd, det kan nemlig være det samme om man modtager penge til efterskole eller om man modtager landbrugsstøtte for at man så bagefter kan bryste sig af at være velhavende. I det mindste kan man sige at investeringen i efterskole er en investering i uddannelse og dermed vores fremtid og forsørgelse. Hele Danmark er på støtten efterhånden... disse oplysninger er tilgængelige på nettet og det er jo ikke håndører vi taler om.

Jeg så et interessant program forleden med dronningens kammerherre Preben Ahlefeldt Laurvig, som har måttet forlade sit slot i Tranekær fordi det simpelthen er for dyrt at drive og varme om (murene er 3 meter tykke!) Han udtalte: "At ingen ved sine fulde fem i dag kan slippe afsted med at sidde og lukrere på andres bekostning. Heldigvis da.. ". En meget sympatisk og realistisk lensgreve. Det er hele forskellen Xtiny, om man er født med penge, så det er en naturlig ting og man kan omgås dem med nødvendig ærbødighed og respekt eller om man har fået dem på anden vis.

Mine kommentarer er af generel karakter og ikke møntet på nogen bestemt! Er der nogen der vil bide, så bid bare til... jeg er så sej efterhånden at det ikke mærkes.

Forleden var jeg til foredrag med super-roeren Arne Nilsson som virkelig fik åbnet mine øjne for nogle ting: Det du kigger efter, er det du ser. Hvis du fokuserer på jeres fattigdom eller dit helbred, så er det det du ser og den bliver et større problem. Hvis du fokuserer på din søns dygtighed, dine kattes personlighed og din mands dejlighed. (det er han forhåbentlig), så er det hvad du ser. Prøv det! Hvis du nogensinde har overvejet f.eks. at købe en bil et bestemt mærke, så ser du pludselig kun det mærke overalt på vejene, ikk?

Jeg er muligvis økonomisk priviligeret, men min tilværelse har heller ikke altid været en dans på roser. Der er nogle forhold her i tilværelsen som selv penge ikke kan rette op på, men det gør da livet simplere... men ikke nødvendigvis rigere på den fede måde.

Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

Et stort tillykke!
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 07:52

Xtiny, det er da simpelthen bare så lækkert, at din søn har scoret et 13 tal! -Kan godt forstå du er stolt.

-Min søster er i disse dage helt i kulkælderen, for hendes dreng på 15 år, har udelukkende kun fået 5 og 03 i alle fag.

Hun er ved helt at miste grebet om ham, som hun siger.

Så værd du bare stolt over, at din søn vil fremad.

-Der er ingen skam i at bede om hjælp... den situation kan vi alle komme ud for... og jeg mener ALLE!

Du skal bestemt ingen mindreværds komplekser have. Du har formået at sætte en sund, velfungerende søn til verden, og give ham den bedste opstart du har kunne.

-Så kvinde, skulderne tilbage, brystet frem, og panden i sky .

Venlig hilsen Anima.
0
0
Svar på denne tråd

nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 12:47
ikke 300 000,- i indtægt som du og nørden har. (skolen til nørdeleven koster 60 000,- od det er 1/5 af jeres indtægt) Jeg er enlig forsørger og er ufør. Men jeg betaler for Thords (terapi/handicap)hest oppstalling minimum 30 000,- i året udover dette kommer jo udstyr, dyrlæge, smed etc. Jeg får ingen støtte af det offentlige til terapiridning da det faktisk ikke findes her hvor vi bor. I tillegg har jeg ca 1 million i huslån. Så jeg ved hvordan du føler når du gerne skulle have noget nytt og uden hull.

Men Xtinky, det er værd hver krone, en invistering i min søns fremtid og midlertidig. Du skal ikke have mindreværdighedskomplekser. Ikke alle er født med en sølvske i munden (eller andre pladser) Dersom kommunen hjælper til så glæd dig over det, og gør de det ikke, så se på det som en investering i hans fremtid at i selv må betale gildet.

Husk at den som ikke er født med en sølvske i munden takler nederlag meget bedre end de som er højere på strå.

Du er da ikke mindre værd end nogen anden herinde. Personlighed, sympati, og menneskelighed har ingenting med penge og sosial status at gøre.
'
Så opp med hodet, du har ingen ting at se ned for.
0
0
Svar på denne tråd

betaling.
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 12:50

Hvorfor kan I ikke selv betale?

>> Feriepasning tilbydes i Roskilde. <<

"Den som ikke reagerer - accepterer."

>>Hvor er Nitte?<<

0
0
Svar på denne tråd

komplekser
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 13:02

du skal da ikke have komplekser over for nogen...du gør vel bare det en god mor gør for sit barn...

du er syg...men det er vel næppe selvforskyldt...

er illum en bedre mor end du?

man bliver ikke et dårligere menneske af at have problemer med ønkonomien eller privatlivet...

ped har været der...ped har prøvet det
0
0
Svar på denne tråd

Prøv at regn på det...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 13:19

60000 om året er 1/5 del af xtiny + nørds bruttoindkomst.

Dvs at der af en bruttoindkomst på 25000 om måneden skal betales 5000 til efterskole.

Hvis man tager skatten fra de 25000 er der nok omkring 14-15000 tilbage - det er til betaling af hus - vedligeholdelse og ikke mindst OPVARMNING af et ældre hus koster en formue. Dagligvarer til 2 voksne og beklædning m.m. til 2 voksne + en teenager, dertil naturligvis lidt lommepenge til knægten og transport hjem fra skolen...

Naturligvis er det hver en krone værd, når det giver så flotte resultater som det GØR. Nørdeleven får fine karakterer og er kommet VÆK fra en skole hvor han blev mobbet og sågar blev overfaldet uden for skolen (der ved jeg af bitter erfaring hvor ondt det gør - godt HAN kom væk)

Men jeg kan GODT forstå at det ikke er helt let at få til at hænge sammen!

Jeg er en af dem der bliver noget bidsk når jeg ser mine skattepenge gå til folk der hellere vil sidde og klø r*v end at bestille noget. Men at kommunen deltager i betaling af uddannelsen til en dreng der åbenbart ikke kan tilbydes anstændige forhold i folkeskolen - det synes jeg faktisk er meget fair. Hvad ville det koste hvis han endte med simpelthen ikke at turde komme i skolen "hjemme" fordi han blev terroriseret? Han ville ende uden en uddannelse!

Selvfølgelig ville det i en idealverden være bedre hvis der blev gjort noget ved problemet i folkeskolen med at der er elever der har som mission i livet at pine og plage andre. Men det er den danske folkeskole altså ikke udrustet til. De kan ikke bortvise elever der ødelægger undervisningen eller terroriserer de øvrige elever.

Og kommunen hverken kan eller vil tvangsfjerne dem, til en lukket anstalt der kan give dem den opdragelse de åbenbart mangler hjememfra.

Derfor er der kun et for - forældrene til de elever der er ofrene for skolens menneskelige affald, må - i omsorg for deres barn - fjerne dem og sende dem et sted hen hvor de kan få uddannelse og fred til at være de personer de nu er. Og har de ikke selv råd til det, så mangler det da bare at kommunen kan assistere i betalingen!

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

Når der...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 20:44

..nu er en grund til, at Nørdeeleven ikke kunne trives i folkeskolen, så er det bedste for ham jo netop at være på efterskole :-)

Det er flot, I tog beslutningen (y) :-)

At kommunen så skal give den økonomiske hjælp - lad være med at være for stolt til det ;-)

Han klarer sig jo åbenlyst super godt (y)

Stort tillykke med 13 tallet :-)

Mvh Mette..
www.newforest.dk
Vær med til at tale dyrenes sag!
Demonstration i Kbh d. 3.oktober 2006 kl. 12
0
0
Svar på denne tråd

Endnu engang til lykke med sønnens
Forfatter: 
Dato:  10-06-2006 23:17
flotte karaktere, men størst tillykke til dig/jer, fordi du tog et initiativ og udviste ansvar for din søns velbefindende, samt tog de konsekvenser der fulgte med.

Det var der mange som ikke havde gjort, men DU valgte at priotere din søn frem for alt, for at give ham det bedste du kunne (kan), - en FREMTID!!!

En fremtid som din søn og du har vist er det rigtige valg. For der er ikke mange der indhenter så meget på så kort tid, - hvilket en kommune også ved, derfor er det et stort velfortjent skulderklap til jer fra kommunen, for I har vist at det var den rigtige løsning for din søn. HUSK DET!

mvh
"offenlige støttet flexjobber"
LGI

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider