Hejsa, jer inde på Senior, Håber det er okay, jeg bette teengager, er hoppet herind, for har virkelig brug for et råd eller 2.
Jeg har gået på efterskole på fyn indtil for en måneds tid siden,
hvor jeg stoppede, fordi jeg ikke var glad for at være der.
Ærligt fortalt, så var jeg ikke til og få afsted, jeg stor tudede hver søndag, når jeg skulle derop, søndag og mandag aften lå jeg og stortudede mig i søvn, fordi jeg bare ville hjem derfra.
Det var virkelig en hård tid som berørte os alle her hjemme, specielt min mor. Jeg fik så endelig lov til at stoppe og var yderst glad for det.
Mine ting (tøj, ridetøj, min anden dyne, private ting) er stadig deroppe. Fordi min mor ikke har fundet nogle der kan køre os til Middelfart i bil. På trods af jeg har bedt hende om det flere gange. Da jeg mener det ikke kan være mit ansvar, selvfølgelig, skal jeg have nogle ting jeg skal sørge for hjemme. Men at skulle sørge for og få kørsel frem og tilbage fra København til Middelfart af, føler jeg ikke jeg skal have ansvaret for.
Så idag, ringede min gamle kontakt gruppe lære fra efterskolen af og spurgte til hvornår jeg ville få hentet mine ting.
For der stod altså nogle og skulle bruge min værelse nu. Jeg prøver og holde mit tempremant nede, imens vi snakker sammen (mig og kontaktgruppelæren) og da hun så har lagt på, kan jeg godt mærke vreden.
For nu er der nogle igang med og rode i MINE private sager, fordi min mor, rent ud sagt ikke har fået fingeren ud, og bedt om en tjeneste hos venner/bekendte.
Så under aftensmaden ligefør, fortæller jeg hende det så, og hun siger " Jaja, jeg ved det godt, men hvem fanden skal jeg bede om og hjælpe?". Så siger jeg vores familie selvfølgelig, men på grund af min far og mor er skilt, og hendes forældre, ikke vil hjælpe, så er det den side af familien der er tilbage og spørge, og det har hun det vildt dårligt over, på trods af, at de har sagt hun altid kunne komme og sådan.
Og ja, hvor er min far i alt det her. Han er selvfølgelig indblandet i det, men det er mere på sidelinjen.
For han er igang med og kæmpe for og rede hans forhold med hans kæreste. Som min mor skal møde for første gang på lørdag til familie fødselsdag. Min far burde nok være mere aktiv i det her, men som han selv siger han sidder også med en masse problemer.
Kan godt se, der er meget som ligger på hendes skuldre, hun har pludselig mig hjemme, og der skal findes ny skole til mig. Og de ting skal hentes.
Kære Seniornet, vil i ikke godt hjælpe mig?
For sidste mulighed, bliver altså jeg vælger og flytte ud til min far, og der er ikke plads til mig, men jeg magter ikke det her.