Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Forfærdelig Teenager [Lang]
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 19:15

Hejsa, jer inde på Senior, Håber det er okay, jeg bette teengager, er hoppet herind, for har virkelig brug for et råd eller 2.

Jeg har gået på efterskole på fyn indtil for en måneds tid siden,

hvor jeg stoppede, fordi jeg ikke var glad for at være der.

Ærligt fortalt, så var jeg ikke til og få afsted, jeg stor tudede hver søndag, når jeg skulle derop, søndag og mandag aften lå jeg og stortudede mig i søvn, fordi jeg bare ville hjem derfra.

Det var virkelig en hård tid som berørte os alle her hjemme, specielt min mor. Jeg fik så endelig lov til at stoppe og var yderst glad for det.

Mine ting (tøj, ridetøj, min anden dyne, private ting) er stadig deroppe. Fordi min mor ikke har fundet nogle der kan køre os til Middelfart i bil. På trods af jeg har bedt hende om det flere gange. Da jeg mener det ikke kan være mit ansvar, selvfølgelig, skal jeg have nogle ting jeg skal sørge for hjemme. Men at skulle sørge for og få kørsel frem og tilbage fra København til Middelfart af, føler jeg ikke jeg skal have ansvaret for.

Så idag, ringede min gamle kontakt gruppe lære fra efterskolen af og spurgte til hvornår jeg ville få hentet mine ting.

For der stod altså nogle og skulle bruge min værelse nu. Jeg prøver og holde mit tempremant nede, imens vi snakker sammen (mig og kontaktgruppelæren) og da hun så har lagt på, kan jeg godt mærke vreden.

For nu er der nogle igang med og rode i MINE private sager, fordi min mor, rent ud sagt ikke har fået fingeren ud, og bedt om en tjeneste hos venner/bekendte.

Så under aftensmaden ligefør, fortæller jeg hende det så, og hun siger " Jaja, jeg ved det godt, men hvem fanden skal jeg bede om og hjælpe?". Så siger jeg vores familie selvfølgelig, men på grund af min far og mor er skilt, og hendes forældre, ikke vil hjælpe, så er det den side af familien der er tilbage og spørge, og det har hun det vildt dårligt over, på trods af, at de har sagt hun altid kunne komme og sådan.

Og ja, hvor er min far i alt det her. Han er selvfølgelig indblandet i det, men det er mere på sidelinjen.

For han er igang med og kæmpe for og rede hans forhold med hans kæreste. Som min mor skal møde for første gang på lørdag til familie fødselsdag. Min far burde nok være mere aktiv i det her, men som han selv siger han sidder også med en masse problemer.

Kan godt se, der er meget som ligger på hendes skuldre, hun har pludselig mig hjemme, og der skal findes ny skole til mig. Og de ting skal hentes.

Kære Seniornet, vil i ikke godt hjælpe mig?

For sidste mulighed, bliver altså jeg vælger og flytte ud til min far, og der er ikke plads til mig, men jeg magter ikke det her.

Liil-Mal0uh
23o0 ii blodet <'3

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 22:09
Hvad er det præcis du beder om hjælp til? Kan godt se, at du lige har været igennem en hård/træls periode. Men tror du ikke også din mor har det. Du går hjemme, mens du egentligt burde gå i skole. Men JEG synes ikke at det kun er din mors ansvar at få hentet dine ting. Det var DIT valg, at du ville stoppe på skole, hvorfor spørger DU så ikke din far eller anden familie,når din mor nu har det træls og svært ved det, om de gider at hjælpe med at hente dine ting? Et eller andet sted, synes jeg egnetligt at du lyder lidt utaknemmlig, og forventer at alle sørger for at du netop for din vilje. Sorry, sådan lyder det bare. Så hvis jeg var dig, ville jeg spørge mor eller far, om der var noget jeg kunne gøre, for at hjælpe med at hente tingene, og noget jeg kunne gøre, for at gøre stemningen lidt bedre...

Penthouse lejlighed udlejes i Randers pr. 15.08.2006
0
0
Svar på denne tråd

det er vel
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 22:38

... så simpelt, at hvis ikke dine ting bliver fjernet, kommer I til at betale for den tid du så at sige "optager værelset".

Det ville nok være billigere, at få nogle flyttemænd til at ordne det. Hvis I virkelig ikke har nogen at gå til.

Og glem så alt om at de kommer til at se dine ting - de er da ligeglade.

0
0
Svar på denne tråd

Alternativt
Forfatter: 
Dato:  01-06-2006 22:50

Alternativt må efterskolen da sende dem til dig med Post Danmark på en opkrævning. De vil nok ikke have ansvaret for dem for evigt.

Kan ikke se hvorfor du ikke selv kan bede din far eller hans familie om hjælp dog.

-Annette

Billeder fra mit bryllup kan ses her:

www.heste-nettet.dk/fo...90/388890/

0
0
Svar på denne tråd

selv om du
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 04:25
kun er 15 så har du taget besluttningen om at slutte selv. forstår også at din mor vil ha dig til at ta konsekvensene og ansvaret for dine valg.

Normalt har du jo reist til skolen selv når du har vært hjemme, hvorfor kan du ikke gøre det samme nu da du har sluttet og få pakket dine ting og sendt dem av gårde?

Forstår godt skolen som skal bruge rommet.

Dersom du ikke kan udstå at nogen skal rode i dine private ting, ja så rejs ned og få pakket dem selv, slik du rejste ned dit da du gik på skolen der.
0
0
Svar på denne tråd

Liil Malouh.
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 08:44

Egentlig, set ud fra psykologiske øjne, forstår jeg dig godt.

-Du har i længere tid været rigtig ked af din efterskole, og du har savnet dit hjem og din familie i et meget stort omfang.

Derfor er du nu rejst hjem, og selv om du er en halvstor teenager, så har du brug for tryghed og omsorg, specielt efter en lidt hård periode på efterskolen.

Vi kender det alle godt. Når tingene går lidt i hårknude, så får vi brug for tryghed, og nogen til at tage ansvar for os/eller enkelte situationer... specielt hvis der er noget vi ikke rigtig kan overskue.

Du har brug for at "putte dig ind til din mor", og overlade alt ansvar til hende.

-Sådan var det sikkert også for et par år tilbage, men ikke længere.

Det skyldes ikke din mor ikke elsker dig... tværtimod, men det er hendes opgave at ruste dig lidt til voksent livet, og det at tage vare på sig selv.

Det kommer måske som lidt af et chok, men fra nu af, er du langsomt ved at blive voksen, og får dermed også mere ansvar.

Jeg forstår godt din mor. Det er dig der har valgt at forlade efterskolen (Kort før et skoleår slutter), så må du også selv få hentet dine ting.

-Jeg synes du skulle bide i det sure æble, og tage toget til fyn, for at hente dine egne ting. Så nemt er det i virkeligheden!

-Og dog. For mon ikke det du i virkeligheden frygter ved selv at skulle hente dine ting, er at skulle gense de andre elever, og måske blive set skævt på, imens du er der? -Jeg tror det er der skoen trykker.

Få nu bare hentet dine ting, og kom så videre med din skolegang. -Vi har ski da alle prøvet at "lave @!#$ i den" ind imellem...men så må vi også selv rydde op... sådan er voksenlivet ind imellem... væn dig til det.

Venlig hilsen Anima.
0
0
Svar på denne tråd

Hent dem
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 10:36
Jeg er 100 % enig med Anima og synes du skal hente dit grej selv, derudover synes jeg du skal gå ned på din lokale Vuc og se om du kan tilmelde dig eksamen, hvis du ikke kan få den på din efterskole, for det er dælme dumt ikke at gå op...

"Alle er blot krummer i livets store kiksedåse...

Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs."

Citat: Garfield.

**********************...**********

hundeskolen.potedask.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ansvar ..
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 10:48

lauraanne:

Måske, lyder jeg lidt sådan, men jeg er meget taknemlig for jeg fik lov til at stoppe. For jeg havde det a helveds til deroppe.

Louise: Jamen, det er forsent at vi evt. kunne betale for det. mine ting er rykket derfra. Hvilket jeg er meget ked af. Da jeg ikke kan lide folk rør ved mine personlige ting. Det med jeg skal være ligeglad, har jeg det svært ved. godt nok, kommer jeg ikke til at se de mennesker igen. Men, at de skal rode i mine private ting, er en krækelse for mig.

Anette: Det vil nok nærmere være billigere vis vi så selv hentede dem, for der er mange store ting. Men tror vi har fundet en løsning med at min stedmor får hentet tingene, hjem til hende i Kerteminde, også tager min far tingene med hjem af, langsomt. Når han er ovre hos hende.

Jeg har skam spurgt ham om hjælp. og han har kun henvist mig til min stedmor, men det føler jeg bare ikke er en ordentlig løsning, for ville jo helst bare have alle tingene helt hjem. Men det må vist blive løsningen.

Tralle-Trold: Ja, jeg tog beslutningen selv, Selvfølgelig skal der være en konsekvens af mit valg, og det er der også. Jeg skal gå et helt skole år om. Det vil jeg sige er konsekvens nok. Men det er jo min mening.

Der er alt for mange ting til du kan få det med toget. Og det er så upraktiske ting der er der, som bedrollers og vasketøjskurv og sådan nogle ting. Store besværgelige ting, og min cykel skal også hjem derfra. Så det vil være pænt umuligt at få dem med i tog.

Det med de skal bruge rummet forstår jeg ikke. der er 21 dage tilbage af skole året der. Så det forstår jeg ikke rigtig.

Anima:

Jeg genkender det du skriver tryghed. For følte mig ikke tryg deroppe. Selvfølgelig skal jeg have ansvaret for jeg har valgt at stoppe meget kort før skoleåret stoppede, det er rigtig dumt gjort af mig. Men at tage toget alene til Fyn, det er stort set umuligt og få tingene med tilbage, medmindre, man køre i bil. for som tidligere skrevet, er det meget upraktiske ting der er deroppe, fordi vi netop blev kørt derover, og var blevet næsten lovet af min morfar, han nok skulle hente dem hjem igen, når tiden kom.

Måske har du lidt ret, for det er ikke med den største lyst jeg tager derop for at få dem hentet, der er nogle enkelte elever jeg gerne vil have sagt farvel til. Men der er også mange, som jeg er møg hamrende ligeglad med.

Jeg ved godt min mor også har været igennem en svær og hård periode. Og jeg er også meget ked af jeg har forvoldt hende det. Nej, det er selvfølgelig ikke kun hendes ansvar, det ved jeg godt, men hun havde selv sagt til min far at det skulle hun nok sørge for. Men alternativet er nu blevet, at min stedmor og mig, får hentet tingene i næste uge, også bliver de mindst vigtigste hos hende. Men det har bare taget en hel måned for min mor at få ringet til sine forældre og spørge om hjælp, fordi hun var pinlig over jeg havde givet op, og hun havde givet lov til det.

Fia: Jeg har ikke skulle til eksamnen, det er 8. klasse jeg skal gå om, efter sommerferien. Så istedet for jeg skulle til eksamnen til næste år, skal jeg først om 2 år. Om det er godt eller dårligt. Det er der nok delte meninger om.

Liil-Mal0uh
23o0 ii blodet <'3

0
0
Svar på denne tråd

Ringe selv måske?
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 12:51

Kender du ikke én i den del af din familie ovre ved skolen, som du kunne ringe til, og bede vedkommende om at få det ordnet?

Det lyder ikke som om din mor lige på nuværende tidspunkt har 2 grams overskud, din far heller ikke, pokkers uheldigt, men det er jo stadig dine ting og dig det går værst udover med dem, så derfor kunne du måske selv tage kontakt til ét af de familiemedlemmer - ikke nødvendigvis den der skal køre tingene, men en som kan kontakte den i familien der kan køre?

Jeg er sikker på de må tage dig alvorligt hvis du ligefrem selv ringer om det!

Held og Lykke :-)

0
0
Svar på denne tråd

Fragtmanden
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 12:51

Når det er store ting I ikke kan have med toget, og der ikke er nogen til at køre dig/jer, må I betale for at få det over med en fragtmand. Alternativt kan I finde en med kørekort og leje en bil, og så selv hente tingene ad den vej.

Andre pakker dine ting, ja, men enten dét, eller du selv er med til at finde en, der gider lege privatchauffør for dig.

Du er gammel nok til selv at spørge folk og finde en løsning, du kan forelægge din mor.

Handlinger har altid konsekvenser, og i denne situation er den ene konsekvens at du skal gå et skoleår om, den anden konsekvens er, at dine ting skal hjem på en eller anden måde, som evt. involverer andre i pakningen af dem.

Efterskolen er ikke opbevaringsplads for dit uhentede ragelse, og får I ikke hentet det på en eller anden måde, sender de det med fragtmand og giver jer regningen.

Som voksen kan man ikke få det hele, og man er nødt til indimellem at gå på kompromis. At fremmede skal pakke dine ting er et kompromis, hvis du vil have dine ting hjem, uden selv at gøre noget aktivt for at finde en chauffør med bil.

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Du kunne.
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 13:06

Ringe og snakke med en fragtcentral, og høre hvornår det kan hentes dine ting.

Så tager du toget til middelfart, og evt. en taxi ud til efterskolen. Pakker dine ting godt sammen, put alt det som kan være i vasketøjskurven og i dine bedrollers, og sæt det hele samlet. Tag så selv alt det tøj og små ting med dig hjem som du kan have i et par store tasker.

Kan godt se det er noget rod, men forstår egentligt ikke dine forælder, at de ikke er der lidt mere for dig, de er de voksne og burde sætte deres børn over dem selv hvad ang. problemer.

Det skal efter min mening aldrig gå ud over børnene at forældrene er skilt, eller har kærste problemer..

Håber du får løst dine problemer, har du ikke en bedste far eller mor , som kan hjælpe eller et andet famillie medlem som du er glad for???

Knus

Furius Mor til en 20 årig tøs.

0
0
Svar på denne tråd

kan godt forstå dig
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 14:41

Du går trodsalt kun i 8. klasse. Så at skulle sørge for at skaffe al dine ting hjem alene er lidt uoverskueligt for dig.

Kunne nu aldrig drømme om at give det ansvar over på en teenager i din alder. Det er voksenafdelingen.

Men vi voksne kan også engang imellem bare være så trætte i hjernen at vi helst bare vil stikke vores hovede i en spand. Måske din mor og far har lidt for meget om ørene.

Håber du finder en løsning og at du får det bedre næste år i din nye skole.

Men hvis alt glipper er en fragtmand ikke en dårlig løsning. Jeg betalte kun 200,- for en kæmpepakke på 35kg. Så hvis du regner broafgift og benzin sammen, kan det måske næsten betale sig for dine forældre at en lastbil til det.

Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd

Du skriver ...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2006 23:04

... at der er nogle enkelte elever, du gerne ville have sagt ordentlig farvel til, er det nogle, du kan ringe til og få til at pakke dine ting sammen??

Så viser du, at du selv tager noget ansvar og det ville måske gøre det hele lidt nemmere.

Hvis dine ting står på et værelse, hvor der bor en mere eller flere, er det da fair nok, at skolen ikke vil stå med ansvaret for dine egendele.

Måske ser de sådan på det, at det vil være bedst for dig, at du får sluttet af på en ordentlig måde, ved at vise ansvar for egne ting og handlinger.

Hvis du ikke vil det, må du vel bide i det sure æble og ringe til skolen og bede dem om at sende det til dig og så betale "ved kasse 1"

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Vi tager med toget
Forfatter: 
Dato:  04-06-2006 16:24
Også med knægtens cykel.
Jeg kommer og henter bagagen- og vi må slæbe os ikke pukkel til.
Sidste år kørte kammeratens morfar, det kan vi ikke regne med.
Vi har ikke særlig mange penge.

Mvh xtiny
---

< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.

---
<t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan?

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider