Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Arghh, jobsamtale
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 17:44

Jeg hader det, fordi jeg går helt i stå, når man når dertil, hvor man bliver spurgt:

Hvad er dine dårlige/svage sider?

Hvorfor skal vi vælge lige netop dig?

Hjælp, hvad svarer man, så det ikke lyder dumt, og så jeg ikke bare sidder der, og siger øhhh..

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.

Medlem af DÅHM syd.

Forsk. ting sælges, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Er det
Forfatter: 
Dato:  27-05-2006 22:23

spørgsmål til os? Vil du gerne vide lige nøjagtig, hvad du skal sige? For det kan jeg ikke svare på. Det er kun dig, der ved dine svage sider og hvorfor de lige nøjagtig skal vælge dig! Meen, hvis du nu sætter dig ned og tænker på, hvad arbedjsgiveren ville se, som en "dårlig" side, så kan man jo nok finde en. Det kan være lidt svært at give eksempler, men måske:

Du går meget op i dine kolleger, hvordan de har det, om I har det godt indbyrdes, om samarbejdes fungerer, generelt er du måske meget fokuseret på "miljøet" omkring dig. Det KAN være negativt at gå så meget op i det, meen det er jo da også positivt, at du er interesseret i at samarbejdet kører mellem dig og kollegerne.

Hvorfor de lige nøjagtigt skulle vælge dig? Jamen hvad kan du gøre for firmaet? Det kommer selvfølgelig an på, hvilken stilling du søger. Hvis stillingen er 1 kontor assistent ud af fx.4 kontor assistenter, så kan du nok ikke gøre den store "forskel", som fx. den værende den eneste sælger i afdelingen kunne! Men så kan du måske bidrage med godt humør og positiv indstilling, rar telefonstemme, lærer hurtigt nye rutiner eller andet.

Derudover skal du se på samtalen som en, ja...samtale! Og være glad for at netop DU kom igennem nåleøjet!

Held og lykke (for jeg fornemmer at det er en samtale du skal til?)

Hilsen WinnieK

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg skal
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 05:36

Til samtale, har været til noge før, men jeg går altid i stå på de tidspunkter, hvor man får de ovenstående spørgsmål stillet..

Det er en stilling, som social-og sundhedsassistent på et dagcenter, hvor der er træning, genoptræning, aktivering af de ældre, medvirkende til uddannelse af elever m.m.

Jeg er ikke i tvivl om, at jeg kan klare jobbet, men jeg er en ged, når jeg skal til samtale..

Al sorg, al angst handler om en tilknytning til et andet individ, som er blevet brudt, eller risikerer at blive brudt. Al sorg er kærlighedens pris.

Medlem af DÅHM syd.

0
0
Svar på denne tråd

ja det er
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 09:18

... et svært spørgsmål. Men dårlige sider har du jo. Det har vi allesammen.

Jeg ved ikke om det hjælper, men måske skulle du prøve at tage denne her personlighedsprofil på Jobindex.

www.jobindex.dk/cgi/ty...ikator.cgi

Det giver måske nogle skyts til kanonen ;-)

0
0
Svar på denne tråd

du har
Forfatter: 
Dato:  28-05-2006 12:15

garanteret noget som du er god til!!

Du kan aktiverer de ældre.

Holde en dialog med dem på en sober måde

Være en god kollega med styr på sagerne

hurtig på fingrene så dagens praktiske gøremål er overstået i en ruf ...

På den dårlige side

Man kan godt være positiv selvom det er negativt.

feks så skal jeg gerne motiveres med en gulerod for at blive ved med at holde et højt aktivitetsniveau når jeg besøger kunder...

Jeg siger min mening! Og er ærlig ...

det er en negativ ting som person, men er positivt for dine kollegaer fordi de hele tiden ved hvor de har dig!

Idé ??

June

0
0
Svar på denne tråd

Tak June
Forfatter: 
Dato:  29-05-2006 17:29

Det gav lige lidt stof til eftertanke..

Louise: Jeg tjekker lige derinde i aften..

Medlem af DÅHM syd.

0
0
Svar på denne tråd

tænk på
Forfatter: 
Dato:  29-05-2006 17:42

at du ikke skal være den DE vælger men at DU skal vælge dem!!

Vurdér ud fra kemi og personlig opfattelse om det er et sted du har lyst til at tilbringe dine timer.

Og vær ikke nervøs!! Bare vær dig selv, og er du typen med en frisk bemærkning så BRUG det!! mange mennesker går helt i baglås fordi de skal "vurderes til arbejdsbrug" .. det er jo ganske vist målet, men mellemsummen er altså - bliver DU lykkelig af at arbejde der ??

Kan du lide dine kollegaer ??

Stil kritiske spørgsmål! Og vær åben og ærlig og ligefrem!

June

0
0
Svar på denne tråd

Så er det
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 20:07

Overstået, og jeg ved ikke hvad jeg fik sagt, eller hvorfor men ihvertfald en del af det forkerte

Anyway så fik jeg job dernede så det var jo dejligt..

Medlem af DÅHM syd.

0
0
Svar på denne tråd

Helt forkert
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 21:06

kan det da ikke have været, siden du fik jobbet.

Stort tillykke

Mvh

Line

1'er pony udlånes til selskab - se præsentation

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  30-05-2006 23:34

Mange gange

Medlem af DÅHM syd.

0
0
Svar på denne tråd

Så det først
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 09:48

nu! Tillykke med dit nye job! Godt gået

Hilsen WinnieK

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 13:10

Super gået :)

Ja jeg går osse altid i stå når de spørger om stærke/svage sider, Man bliver pludselig helt i tvivl om man overhovedet har sådan nogle ha ha ha.

Men jeg har dog ladet mig fortælle at det er ligegyldigt hvad man siger, så man kunne jo bare sige tysk hvis man er dårlig til det

Hilsner
Lisab

Nu bosat i Kjellerup
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 13:30

Skal I have

Medlem af DÅHM syd.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider