Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Små lækre salater og dessert?
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 10:35

Vi skal have gæster imorgen og eftersom vejret er pragtfuldt bliver det grill. Nogle gode bøffer, kylling og oksekødspølser, uhmm..

Men hvad serverer jeg dertil? Af karotfler tænkte jeg på bagekartofler (er så nemt)Ang. salat så rr så træt af den traditionelle salat med iceberg, agurk, tomat, majs og ærter!

Overvejede en græsk salat men vil gerne servere en salat mere.. men hvilken?

Og hvad med desserten? Hvad pokker finder jeg på? Ikke is - jordbær trifli har de fået før, hjemmelavet islagkage er også prøvet samt frugtsalat?

Kom pludselig i tanke om at jeg jo skal handle IDAG - da alt har lukket imorgen, og jeg er på herrens mark!

Mvh. Lise D

Med hest på WWW.STALD-LEERE.DK i Svenstrup J.

0
0
Svar på denne tråd

Dessert
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 10:47

Jeg starter med desserten :)

Nu når I skal grille, så udnyt eftervarmen og gill nogle bananer.

De skal på grillen og stege til skallen er helt sort, det tager 8 - 12 min.

Når de er færdige, skæres en rille gennem skallen og lidt ned i banankødet. Rillen udvides lidt med en ske og fyldes med lidt puddersukker og whisky. Spises med ske og der nydes letpisket flødeskum til.

En anden variation er at bruge Malibu i stedet for whisky og kokosmel i stedet for sukker. Nydes med en god vanilie is til.

Eller grillet ananas:

1 moden ananas
80 g smør
100 g muskovado

4 spsk mørk rom
1/2 tsk stødt kanel

Forberedelse inden gril:

Den hele ananas inkl. toppen deles i 4-6 både på langs (alt efter str)

Skær hver båd i skiver (ca. 1 cm) ned mod, men IKKE igennem, skrællen.

I en lille gryde smeltes smør og sukker. Rom og kanel tilsættes. Det varmes let og bliver en dejlig klistret masse.

Grill:

Ananasbådene steges på siderne først over direkte varme til de har fået 'brændemærker'. Derefter rejser du dem op på skrællen, flytter dem over i den indirekte side, og pensler med smør-romblandingen. De skal stege ca. 12-15 min indtil de er gennemvarme. Pensl dem 3-4 gange med smør-romblandingen under resten af stegetiden, så de bliver rigtig klistrede!

Serveres med en god vanilie is

mvh PiaR
quantum in me fuit

Skal du holde havefest? - lej en Weber Ranch Kettle grill

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 10:48

... kartoffelsalat til maden - gerne med en masse brøndkarse ovenpå - og måske hårdkogte æg og tomater.

Og citronfromage til desserten :-)

Det er da sommerligt og lækkert!

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

rødbeder
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 11:11

Hvis du kan få nogle allerede nu.

Rødbedesalat.

Hak rødbeder i fine tern.

Hak et hvidløg fint og bland i

Hak masser af bredbladet persille og bland i.

Smuldr en god gedefeta i salaten og hæld en olieeddikedressing over.

Ellers:

asparges blancheret med en god gedefeta smuldret over og olivenolie og friskkværnet peber.

ellers er en god tomatsalat jo heller aldrig af vejen.

Hilsen

Katrine

-Nothing is original
everyone imitates someone-
Man bliver fuld af L O R T hvis ikke man skider
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd

Grill..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 11:17

Når vi griller plejer jeg at grille nogle grøntsager med. Aubergine er selvskrevet...mmm, det smager fantastisk. Og peberfrugter i grove skiver...og begge dele pensles godt med en stærk hvidløgsolie. Men tomater, løg, ja, you name it er jo også rigtig gode på grillen.

Ellers er jeg efterhånden kendt for at lave salater uden salat i, som min mand siger. Jeg tager flere gode grove grøntsager fx. rå broccoli, peberfrugter i forskellige farver, tomater, avocado eller hvad du nu lige har, men en god grov "salat". Som dressing laver jeg faktisk altid en bestående af: limesaft, olie, hvidløg, salt og peber.

En anden salat, der også er et hit herhjemme er en grøn salat. Dvs. at alle ingredienserne er grønne og kan være: babyspinat, rucola, grønne bønner, avocado og så samme dressing som ovenfor.

Desserten har jeg nok ikke de vilde forslag til...

Mvh. Christel

0
0
Svar på denne tråd

Her får
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 16:21

vi tit en kartoffelsalat lavet af:

Små kogte aspargeskartofler eller nye kartofler skåret i passende stykker
Rucola
Cherrytomater i halve
Parmesanost i "høvlede" skiver
Tørristede solsikkekerner
Fintskåret rødløg
Rosiner
Rå broccoli i små stykker
Sprødristet bacon ca. 1x1 cm
Marinade af olivenolie og balsamico
Den er superlækker til de fleste ting. Både kartofler og bacon skal være kolde når det blandes :)

Nu med verdens lækreste baby-Mikkel :)

0
0
Svar på denne tråd

Det blev..
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 18:22

brocolli salat med bacon tern, rosiner og solsikkekerner + en tomatsalat.. til stor ærgelse for gemalen der brokkede sig i kaskader Han han ikke lide dit og dat, og hvorfor vi ikke bare kan få alm. salat eller det mindre ikke 3 slags salater kan ikke kan lidt, christ!

Han fik ellers selv valget igår med

Mig: "Hvad synes du vil skal spise fredag?"

Ham: "Ja det kan jeg ikke lige tage stilling til, har tusinde ting i hovedet - du bestemmer"

MÆND...!

Mvh. Lise D

Med hest på WWW.STALD-LEERE.DK i Svenstrup J.

0
0
Svar på denne tråd

Lækkerier
Forfatter: 
Dato:  16-05-2006 13:39

Kog nogle små kartofler (med skræl). Når de er færdige putter du dem i en pose med lidt olie og timian og får det fordelt på alle kartofler... MUMS!

Kog frisk pasta og skyl det under koldt vand (så klistrer det ikke), hæld pastaen i en skål og hæld pesto ved. Blandes godt... MUMS!

Pitabrød halveres, put lidt parmesanost indeni, pensles med olie, drys groft salt over - og så på grillen med dem (istedet for de alm. flutes)... MUMS!

Jannie

www.nokke.dk
[ webdesign og grafisk arbejde ]

Min hest har selvfølgelig sit eget website

www.cherocco.nokke.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider