Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Ondt i lyfeknude- hjælp!
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 03:54
Nørdeleven har været til lægen, da han har en øm knude/lymfekirtel i lysken. Lægen tog så 10 blodprøver, men sagde, at det nok ikke var alvorligt.

Jeg har selv søgt på nettet, hvor de alle steder siger, det ikke nødvendigvis er alvorligt:
Det kan være Aids
Herpes
Mononucleose
kræft

Hvad er det nu, der IKKE er alvorligt?!
Hjælp venligst.

Mvh xtiny
---

< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.

---
<t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan?

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

feks er det
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 07:42
ikke så alvorlig med lymfekjertelbetendelse. Hovne/ømme lymfer er ganske vanlig når kroppen skal bryte ned noget.

Selv får jeg ofte hovne/ømme lymfer under menstruasjonen. Både i lysk og under armene.
0
0
Svar på denne tråd

behøver ikke være slemt
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 09:49

Tag fx betændelse i mandlerne. Det er også lymfekirtler som hos nogen nærmest konstant er betændte og store.

Lymfekirtler er det sted i kroppen hvor en del af de hvide blodlegmer bliver dannet. Så hvis en har været på overarbejde kan den godt være hævet.

Min datter har også haft hævede lymfekirtler i lysken og det var ingenting. Vores kat som havde problemer med lopper havde kronisk hævede lymfekirtler.

Har selv haft en hævet lymfekirtel under armen som også bare vare en lymfe i overarbejde.

Så har jeg haft en enorm hævet lymfekirtel på halsen, som lægen mente var så kæmpe stor pga et lille sår i næsen som ikke ville hæle. Var hævet i halsen pga det lille sår i flere uger.

Tænk på når du er forkølet hvor hævet dine lymfekirtler bliver ved halsen, det kan være så slemt at du ikke kan vende hovedet.

Risikoen for at det er noget af det du har skrevet er noget mindre end at det bare er en betændt lymfekirtel som slapper af helt af sig selv igen om et par uger eller dage eller en lymfekirtel som laver et stykke arbejde tæt på.

Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd

Takker- det har
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 15:22
Jeg også fundet frem til. Han gik til læge, da lymfekirtlen blev ved med at være øm. Lægen følte så efter, om andre lymfeknuder var hævede, og gav ham en tid 14 dage efter.

Kirtlen var stadig øm 14 dage efter.
Der kom han så ind til en anden læge, der tog 10 blodprøver. Dem får han svar på om en uges tid.

Jeg er ærlig talt meget bekymret, men jeg er født bekymret (desværre!).

Mvh xtiny
---

---

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

ghgdgfhd
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 16:32

Mon ikke det bare er en "lymfeknude på overarbejde"...det har jeg såmen også haft af og til...engang havde jeg en i armhulen, og troede straks jeg havde brystkræft (er familiær disponeret for det).

Men ellers har han jo lige alderen til mononucleose (kyssesyge), og det er jo godt "gammeldaws trælst", men ikke så alvorligt.

Lyder som om det er et godt lægehus, der bare tjekker symptomerne grundigt, og så forhør dem om hvad de har tjekket for når i får svarene.

Man skal passe på med at søge på enkelte symptomer, for pludselig synes man det kan passe på det hele.

Mvh. Nanna - der også har udviklet sig til en overbekymret mor.

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

DEN SOM KUN.

Den som kun tar spøg for spøg og alvor alvorligt.

Han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt.

- Piet Hein

0
0
Svar på denne tråd

Hævede lymfekirtler
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 10:55

Hej xtiny.

Jeg har også engang haft en kæmpestor og kæmpeøm lymfeknude i lysken - lige dér, hvor benet er "limet fast".

Jeg fandt selv årsagen:

Grunden var, at jeg havde købt en håndfuld trusser på udsalg - men de var faktisk lidt stramme i elastikken - uden at de ligefrem "gnavede".

Elastikkanten klemte simpelthen på lymfegangen med dårligt omløb/afløb til følge ...

Kan Nørdelevens tilfælde skyldes noget lignende?

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Er ret sikker
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 11:54

på det er lymfeknuder der er på arbejde sille min datter på 2 har lige nu 5 i baghoved og simpel hen fordi hun har skolkopper og hoste siger lægen pyhaa men kan godt forstå din bekymring havde selv helt ondt i maven

Hilsner Henriette

Den, der ler sidst, tænker langsomst
Hippo-Logisk Træning
0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget alvorligt
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 14:14

Jeg har en på halsen der er kronisk hævet. Når den er "normal" kan man kun mærke den men ikke se den, når den er mere hævet (end den altid er) kan man også se den når man kigger efter. Lægen siger at det ikke er noget alvorligt, men hvis den kommer til at genere mig så skal jeg sige til.

Jeg ved ikke hvorfor den er kommet og har heller ingen idé om hvordan jeg kan få den væk.

Så det behøver ikke være noget slemt.

PernilleKrake
0
0
Svar på denne tråd

Desværre ikke-
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 22:33
Han går nemlig med boksershorts, og da de er af bomuldsjersey, så kan de vel dårligt stramme.

Men tak for det alligevel. :-)

Mvh xtiny
---

---

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Det var mononukleose og
Forfatter: 
Dato:  24-04-2006 17:38
Toxoplasmose, der slog Nørden ud.
Han fik svar fra lægen i sidste uge. Det er "kyssesyge" og "haresyge". Begge dele noget, de fleste får, og som ikke kræver medicin.

Til gengæld havde han fået smadret to fingre på højre hånd i en dør!
Det krævede dog kun sæbevand og plaster... :-D

Mvh xtiny
---

---

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

God bedring med
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 10:54

ham - men så fristes man til at spørge:

Har han kysset en hare???

Godt det ikke var værre..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 11:03

Ja ... Man skal ikke gå og kysse harer - selvom de er søde.

Godt I fik en diagnose - og rigtig god bedring med ham!

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Men kyssesyge...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2006 23:25

er vist en langvarig affære hvor han ikke må anstrenge sig, så du må være lidt ekstra god ved ham i den nærmeste tid.

Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider