jeg skulle lave et pas til vores 6 uger gamle datter. Vi skulle afsted lørdag og denne beslutning kom torsdag formiddag.
Jeg havde så også en bøde jeg lige skulle betale, så de to ting kunne klares på en og samme tid.
Afsted til pas/bødekontoret, med billede af baby og barn, samt det grønnepapir hvorpå hendes cpr-nr står. (eneste "bevis" for hun er til).
Denne skranke-dame kigger på os og siger: "hvad skal jeg med det??" -prøv med at lave et pas lille ven. 
Hun skulle bruge dåbsattest, eller sygesikring. Da vi ikke havde nogen af delene skulle vi komme igen i næste uge, men nu skulle vi jo afsted lørdag, og vi stod der torsdag. Vi fik så lov til at komme igen dagen efter, så ville hun find ud af hvad man gjorde når man ikke havde en dåbsattest.
Afsted igen dagen efter, denne gang kun med barn, billede og det grønne papir. Far-mand blev hjemme.
Hun slår vores datter op via cpr-nr, men hun eksisterer ikke! Øhh... jeg står jo med et levende barn, som lever i bedste velgående. Men hendes cpr-nr var godt nok "optaget" men ikke i brug rigtigt endnu.
Så ringer jeg til 5 kirker før end at jeg får fat i en sød dame, der fortæller mig at præsten i vores song, IKKE har registeret hendes fødsel, da hans computer er ude af drift. Men det ville hun så gøre nu. Hmm... vi havde altså sendt den der fødselsattest ind få dage efter hun var født, men præsten havde ikke registeret hende.
Nå, da vi får det på plads, ja så skal faderen sgi også skrive under, så hjem og hente far-mand, ind på kontoret igen.
På det her tidspunkt er jeg helt oppe og ringe, og virkelig tæt på at springe i luften.
Nå, men da jeg så, som den stolte mor, vil vise at den lift vi nu har slæbt op på det forbandede kontor, hele 3 gange, indholdt et stk barn, som jo ellers ikke fandtes. (PGA Mega underlig præst) Ja så siger hun bare at, ja ja jeg tror på der er et barn, og hun ligner sikkert meget godt billedet. Men næ nej, hun slap ikke, hun skulle se vores barn, og konstaterer at hun var til.
Nu skal vi så have et nyt pas, da hun står som unanvnigen i passet, hendes navn kunne vi ikke få med, da hun ikke var døbt. Nu er hun navngivet, og skal ikke døbes, så må en navneattest for hel*ede være god nok...