Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Hvor bliver indestængt vrede af??
Forfatter: 
Dato:  12-04-2006 21:39

Jeg var for 2. gang i denne uge, i Roskilde for at prøve at få lavet pas til Tera. Første gang ventede jeg 35-40 min og fik at vide at jeg skulle have hendes fødselsattest med.

Den havde jeg så med i dag - hvor jeg ventede 65!!! min på at komme til, begge gangene selvfølgelig med Tera "på armen"...

Men jeg skulle have hendes dåbsattest med og ikke fødselsattesten. Hvilket jeg selvfølgelig kunne have læst mig til på nettet, hvilket jeg ikke gjore.

Nu til sagen... Den vrede jeg følte da jeg - endnu engang - gik uden at få "noget ud af ventetiden"... ja.. jeg kunne nærmest have løftet min bil ud af parkeringspladsen af arrigskab... Hvor bliver den vrede af? Fik hovedpine senere på dagen- var det det vredes udbrud???

Nogle hjerneforskere / hjemme psykologer eller kloge mennesker på HN der kan hjælpe mig her?? Eller skal jeg bare købe en boksebold på lørdag??

Vh Gitte

mor til Tera 14 mdr.

.

DogWalk 2006 - støtte gåtur om Bagsværd sø

30. april 2006
se mere på
www.dogwalk.dk

Jack D. tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd

Indestængt vrede
Forfatter: 
Dato:  12-04-2006 22:07

Det er heldigvis kun den indestængte vrede, som ikke er sund. Ellers plejer jeg nok, at kunne sige fra på en ordentlig måde, inden det går så galt. Men i de situationer, hvor det ikke er muligt, at rette konstruktiv vrede mod rette modtager, ja så går det lige i blodtrykket. Som i forvejen febrilsk bliver reguleret af medicin fra min læge.

Pyh, det kan stige, så jeg næsten kan mærke øjnene poppe ud af øjenhulerne.

Stakkels læge, han har overarbejde pga mit blodtryk!!!

Sååå, hvis du bruger boksebolden lørdag, kan du leje den ud til mig - søndage...

Ann og Otto van der Zar

0
0
Svar på denne tråd

Du fortjener en medalje...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2006 22:18

Hej Gitte,

Hold da op forstår godt din vrede. Selv hader jeg at vente på noget eller nogen - så at du holdt ud i så mange minutter af to omgange, med Tera på armen - og uden at opnå det ønskede resultat... tjah jeg synes faktisk du fortjener en medalje !

Tror iøvrigt, at hvis du havde båret din bil ud fra parkeringspladsen så havde du undgået hovedpinen...

En boksebold - lyder som en superløsning. Du har jo allerede fået en lejeaftale med Ann på søndage. Jeg vil også gerne leje den af og til.

venligst

Lone

0
0
Svar på denne tråd

Den bliver
Forfatter: 
Dato:  12-04-2006 22:58

til en eller anden slags pine, som regel hoved- eller mavepine.

Det kan anbefales at få den indestængte vrede ud, inden den bliver til pine - man kan jo slå på den person, der var skyld i vreden og dermed give ham/hende hoved- eller mavepine (alt efter, hvor godt man rammer). Men det kan være forbundet med fare. Man kan komme til skade eller bag tremmer.

Så jeg stemmer for en boksebold af den mere upersonlige slags :-)

Har du overvejet at dele ud af din tålmodighed, Gitte? Du har sandelig meget af den - eller havde, for en stor del af den må da være brugt nu!

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

Hej i tre skrupper...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 08:32

...boksebolden udlejes fra mandag - tror jeg har brug for den i mindst 2 døgn *ggg*

Medaljen modtages med kyshånd

Ja, ved godt det med at blodtrykket samt hoved/mave pine er en god efterfølger - men hvordan undgår man det?? Stiller sig ud på gaden og skriger af fulde kraft? Råd søges - for med Tera på armen viste jeg ikke lige hvad og hvordan jeg skulle blive det kvit.

*ss*

tak for jeres indlæg skrupper *s* God Påske.

Vh Gitte

mor til Tera 14 mdr.

.

30. april 2006
se mere på
www.dogwalk.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hæhæ...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 08:46

Du skulle måske overveje en oppustelig boksebold, som man lige kan have med i håndtasken ;-)

Giv du dig bare til at lede på nettet - det kan måske også lette trykket ;-)

God påske til jer også! Jeg har helt undtagelsesvis fri i dag - i Luxembourg er hverken skærtorsdag eller langfredag helligdage, men min arbejdsplads har set i nåde til os og givet os to fridage. Da min mand skal arbejde, har Anne-Katrine to hele dage for os selv - YES!!

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

Til hovedpine
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 11:37

Min indestængte vrede, blev i går til en knaldende hovedpine!

Min bil blev stjålet fra BILKA's parkeringsplads i går aftes. Så der stod jeg med 2 børn og en vogn fuld af varer og selvfølgelig småregnede det også. Udover at blive ked af det blev jeg så ederrasende og det udviklede sig til en mega hovedpine og gik i seng med hovedpine. Hvorfor kan folk ikke holde sig fra det som tilhører andre?

Så venlist tænk på mig, når i begynder at sende boksebolden rundt **gg** - jeg tror den får en ordenlig tur her hos mig.

Mvh Helle

0
0
Svar på denne tråd

Hej Gitte
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 12:15

Den situation er vi sikkert mange, der kan genkende og også din frustration.

Når man er i sådan en situation kan man med fordel spørge:

"Er De / du venlig at forklare mig, hvori forskellen består mellem en fødselsattest og en dåbsattest".

eventuelt fulgt op med et nyt spørgsmål:

"Hvis man ikke er medlem af folkekirken, kan man så få en dåbsattest"?

Du kan endda gå videre med, at bede om en kopi af det cirkulære som ekspedienten henholder sig til, fordi du agter at klage men forinden ønsker du lige, at tale med vedkomnes chef.

Den ansvarlige chef kan sikkert (når du gentager spørgsmålene)skelne det væsentlige fra det uvæsentlige.

Du smiler naturligvis venligt hele tiden.

Mvh.

Per Beinov

cowboy og NLP-Coach

0
0
Svar på denne tråd

jeg er så
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 15:26

utålmodig så sådan en afvisning havde også fået konsekvenser for ekspedienten over for mig

En spørgerunde af "dumheder" og et lettere hysterisk anfald plejer at kunne afhjælpe sagen så køreturen og ventetiden bliver sparet.

Min tid er sq lige så kostbar som deres!!!

Dét der havde jeg ikke fundet mig i!!

Gammel vrede og nag sætter sig iflg healere og hømopater og andre alternative personer som "klumper" i din krop.

Klumperne påvirker hukommelse, tålmodighed, indlæring og almen social adfærd .. lyder hyggeligt ikk´

Jeg har enkelte gange afreageret på de offentlige instanser ved at brænde dæk af hele vejen ud derfra .. en enkelt gang kostede det et topstykke

Jeg skal ikke nyde noget af at lide af gammel vrede!!

Der er rigelige problemer med at takle den nye vrede

June - dansk af udseende, spansk af temperament ...

0
0
Svar på denne tråd

Helle - det er jeg
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 18:40

da ligegodt aldrig hørt om før!!! Hvor frækt altså! Vildt - sender straks bolden til dig - og du er velkomme til at "dø" den i biltyvens navn!

Vh Gitte

mor til Tera 14 mdr.

.

30. april 2006
se mere på
www.dogwalk.dk

0
0
Svar på denne tråd

Per - forskellen er den
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 18:42

at på en fødselsatt står ikke barnets navn - som det gør på en dåbsatt.

Dog har jeg hendes sygesikringskort samt både mors og fars underskrifter med - sååå - jeg synes jo de er idioter!!! *s*

Det med at smile venligt - det tror jeg ikke - desværre - jeg er i stand til længere, på den matrikel *ggg*

Vh Gitte

mor til Tera 14 mdr.

.

30. april 2006
se mere på
www.dogwalk.dk

0
0
Svar på denne tråd

June - senioritta girl
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 18:43

jeg vil have dig med næste gang - kan du tirsdag?? *ggg*

Vh Gitte

mor til Tera 14 mdr.

.

30. april 2006
se mere på
www.dogwalk.dk

0
0
Svar på denne tråd

ha ha ha...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2006 19:50

Gitte gad godt se dig løfte bilen væk fra parkeringspladsen

0
0
Svar på denne tråd

Den sætter sig
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 00:22

I min krop sætter indestængt vrede sig som fedt,det gør andre indestængtheder såmænd også og så kommer de ud med menstrutionssmerterne, når den tid kommer (av!)

Nogle gange skriver jeg sange hvor jeg sviner dem til jeg er sur på (er ikke så god til det med konfrontation) Er i klar over hvor fedt det er at spille sit nyskrevne vredes udbrud for pågældende og personen så skamroser den, og forøvrigt slet ikke fanger pointen? HAHA, det er meget bedre end assertiv kommunikation

Søger en hest/stor pony at passe/ride i cykelafstand fra Hjørring. Se mere på min præ. eller skriv og hør nærmere

0
0
Svar på denne tråd

Jane - skovfeen
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 07:33
den var af en mere firnurlig karakter *ss* Lyder som om der mangler en lille historie bag den sang??? *s* Lad høre..

Vh Gitte

mor til Tera 14 mdr.

.

30. april 2006
se mere på
www.dogwalk.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ha Ha June & skovfe
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 10:31

både temperament og kreativitet

Ja, den sang lyder interessant

Uddannet dyrekinesiolog og hestemassør
0
0
Svar på denne tråd

Gitte,før i tiden
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 22:39

kunne man da fået lavet pas hos den lokale "sherif",men det er måske ændret med den nye??

Han reddede engang mig fra en gevaldig ballade,ringede og gjorde mig opmærksom på at den bil jeg havde lånt,kørte rundt uden forsikringen i orden.Pyha han kunne lige så godt have kørt ud og klippet pladerne.Det er forøvrigt sket for mig senere og der var ingen INDESTÆNGT vrede.Hverken Topdanmark eller Frederikssund politi var vist i tvivl om hvad jeg mente om dem

Kh.Tine

Pigebabytøj sælges,se www.123hjemmeside.dk/nannajulie{>
0
0
Svar på denne tråd

Lige netop dét
Forfatter: 
Dato:  16-04-2006 01:19
Havde ikke været mit problem, jeg har fået lavet pas til Nørdeleven. Så jeg ved, at han skal medbringe dåbsattest- i hans tilfælde: navneattest. Men nu er han blevet døbt (ellers kunne han ikke konfirmeres).

Når jeg bliver rigtig sur- så skal jeg af med det!
Ellers så bliver jeg bar så indebrændt rasende, at jeg ikke kan sove om natten.

Vores meget fhv nabo forårsagede sådan en krise, og at hun var en kælling, der ikke kunne opdrage sit eget barn.

Jeg blev virkelig syg og gal og cyklede 10 km i bare arrigskab!

Jeg ville ikke gå med til, at min dreng skulle have tæv/skæld ud fordi, han var gået ind i hendes hjem sammen med naboens dreng.

Hendes egen dreng, var også gået ind hjemme hos os, da vi ikke var hjemme. Jeg bad bare drengen om, at lade være med at gøre det en anden gang.

Hun flippede bare så skråt over det.

Jeg fortryder kun, at jeg ikke sagde fra. At hendes dreng havde gjort det samme. Hun truede to 8-årige med politiet.

Bagefter blev jeg så gal, at jeg ikke kunne sove om natten. Ikke imedens.
Jeg bliver gal, når jeg tænker på det! Endnu!

Mvh xtiny
---

< MoLaUstEr > They call it PMS because "Mad Cow Disease" was already taken.

---
<t_SaBeR_t> Does your Army of Darkness have a dental plan?

bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Hundegitte-mor
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 09:08

jeg skulle lave et pas til vores 6 uger gamle datter. Vi skulle afsted lørdag og denne beslutning kom torsdag formiddag.

Jeg havde så også en bøde jeg lige skulle betale, så de to ting kunne klares på en og samme tid.

Afsted til pas/bødekontoret, med billede af baby og barn, samt det grønnepapir hvorpå hendes cpr-nr står. (eneste "bevis" for hun er til).

Denne skranke-dame kigger på os og siger: "hvad skal jeg med det??" -prøv med at lave et pas lille ven. ;)

Hun skulle bruge dåbsattest, eller sygesikring. Da vi ikke havde nogen af delene skulle vi komme igen i næste uge, men nu skulle vi jo afsted lørdag, og vi stod der torsdag. Vi fik så lov til at komme igen dagen efter, så ville hun find ud af hvad man gjorde når man ikke havde en dåbsattest.

Afsted igen dagen efter, denne gang kun med barn, billede og det grønne papir. Far-mand blev hjemme.

Hun slår vores datter op via cpr-nr, men hun eksisterer ikke! Øhh... jeg står jo med et levende barn, som lever i bedste velgående. Men hendes cpr-nr var godt nok "optaget" men ikke i brug rigtigt endnu.

Så ringer jeg til 5 kirker før end at jeg får fat i en sød dame, der fortæller mig at præsten i vores song, IKKE har registeret hendes fødsel, da hans computer er ude af drift. Men det ville hun så gøre nu. Hmm... vi havde altså sendt den der fødselsattest ind få dage efter hun var født, men præsten havde ikke registeret hende.

Nå, da vi får det på plads, ja så skal faderen sgi også skrive under, så hjem og hente far-mand, ind på kontoret igen.

På det her tidspunkt er jeg helt oppe og ringe, og virkelig tæt på at springe i luften.

Nå, men da jeg så, som den stolte mor, vil vise at den lift vi nu har slæbt op på det forbandede kontor, hele 3 gange, indholdt et stk barn, som jo ellers ikke fandtes. (PGA Mega underlig præst) Ja så siger hun bare at, ja ja jeg tror på der er et barn, og hun ligner sikkert meget godt billedet. Men næ nej, hun slap ikke, hun skulle se vores barn, og konstaterer at hun var til.

Nu skal vi så have et nyt pas, da hun står som unanvnigen i passet, hendes navn kunne vi ikke få med, da hun ikke var døbt. Nu er hun navngivet, og skal ikke døbes, så må en navneattest for hel*ede være god nok... :)

Mange hilsner

Marie M

Med Øffe-Mor
& De 2 pige-heste.
0
0
Svar på denne tråd

Afrodite - jeg bukker
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 09:18

mig i støvet - kan godt læse, at min historie er vand i forhold til din... Vildt altså - tænk at det kan være SÅ svært at få et sk... pas... *ss*

Vh Gitte

mor til Tera 14 mdr.

.

30. april 2006
se mere på
www.dogwalk.dk

0
0
Svar på denne tråd

hundegittemor
Forfatter: 
Dato:  20-04-2006 13:13

jeg ved ikke om min historie er værre end din,men hold op jeg gloede noget da hun sagde vores datter ikke eksisterede.

Men vi fik det midlertidige pas, og kom afsted til Portugal, og vi fik brug for passet, da det franske politi stoppede os. De forstod jo bare ikke helt hvorfor der stod unanvgiven i passet.

Mange hilsner

Marie M

Med Øffe-Mor
& De 2 pige-heste.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider