Jane: Jeg synes det er helt rimeligt at du spørger ham om han vil hjælpe dig.
Men det er ikke rimeligt at forvente at han gør det.
Du har tydeligvis oplevet at han svigter dig, og du må være realistisk overfor de krav du stiller til ham. Hvis han ikke har kunnet leve op til dem før, så kan han sikkert heller ikke nu, og sikkert heller ikke økonomisk hvis han ikke er den givende type ellers.
Du skal stille dine forventninger i nul, ellers vil du opleve at han bliver ved at skuffe dig.
Du modsiger lidt dig selv - først skriver du "normalt er jeg ikke meget for at bede om penge, men i denne situation synes jeg egentligt det er rimeligt nok, især omkring min far idet han fra jeg var helt lille ikke reagerede på min daværende stedmor var ret modbydelig mod mig og siden har svigtet mig rigtig mange gange..."
Du siger faktisk her, at det er rimeligt at han giver dig penge pga. manglende omsorg.
Bagefter siger du det modsatte: "personligt mener jeg at han skylder mig så meget mere end det jeg beder ham om nu, bare ikke i kroner og ører".
Ja, han skylder dig mange ting du ikke har fået!
Men det kan IKKE gøres op i kroner og ører, og tabt tid kan ikke vindes tilbage nu og derfor kan du efter min mening heller ikke tillade dig at forvente hans hjælp.
Det er heller ikke særligt smart at forvente hans hjælp, for du risikerer bare at blive svært skuffet.
Glæd dig over at din mor vil hjælpe dig - nu kan du i hvert fald gå til NLP hveranden uge. I stedet for at ærgre dig over at du måske ikke får pengene af din far.
Det lykkes nok altsammen for dig, Jane