Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Bagemaskine fra NETTO ??
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 09:42

Nogen der kender noget til bagemaskineen som netto har på tilbud i denne uge?

Er den værd at købe eller skal man gå efter noget andet?

68o g som max giver det et brød som er noget værd ? (jeg tænker i str.)

Hvordan med larmen?

Nogen der ved andre steder hvor der er tilbud på bagemaskiner ??

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 09:53

Jeg købte en sidste gang at netto havde dem. Jeg er rigtig glad for min. Den laver et fint mellemstort brød og der er nogle gode opskrifter med.

Vi har køkken lige under vores soveværelse, og vi kan intet høre når den kører om natten.

Jeg vil klart give den gode anbefalinger !!

Vrinsk fra Sille :-o
0
0
Svar på denne tråd

Den er ok...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 10:11

Har selv en ;-)

Hilsen May-Britt

0
0
Svar på denne tråd

fin fin
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 11:32
jeg har sådan en - og den god :)

mvh PiaR
quantum in me fuit

Breyer heste og Cheval Liberté trailere!

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail
0
0
Svar på denne tråd

Bagemaskine
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 11:43

Har set at LIDL har en på tilbud nu til 299,00 kr og hvis jeg husker rigtigt, kunne den bage et brød på ca 1200 g

Mvh Jette

0
0
Svar på denne tråd

Kører om natten?
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 11:47

Lige et dumt spørgsmål fra en uvidende hausfrau! Hvorfor er der gang i bagemaskinen om natten - skal dejen æltes i flere timer da?

Jeg overvejer at anskaffe mig sådan en fyr og vil gerne have lidt info om hvorfor den er så undværlig ;-)

Mvh. Lise D

Med hest på WWW.STALD-LEERE.DK i Svenstrup J.

0
0
Svar på denne tråd

Den ælter...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 11:49

og hæver af nogle omgange.

Du har ret - den er absolut undværlig - men rar at have

Den kan også bage kager - vi bager mest banankage i vores ;-)

Hilsen May-Britt

0
0
Svar på denne tråd

bagemaskine
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 12:00

Oh det lyder skønt. Tror jeg fare i Netto straks jeg har fri og køber en.

ANG. den i lidl så har de den ikke, jeg var inde efter den i går (netop pga. af str. og wat) den var ikke godkendt, så den måtte de desværre ikke sælge alligevel var svaret.

0
0
Svar på denne tråd

hvad koster
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 12:55

den fra Netto?

Jeg har altid været imod de maskiner, men kan klart se fordelen i et nybagt brød om morgenen!

Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd

pris...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 13:46

Den fra Netto koster 299 kr. En pris jeg kan leve med hvis det skulle vise sig ikke at blive en succes.

Du kan finde på nettos hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

maskine
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 15:30

Vi har også en og den har kørt længe, længe uden problemer.

Men ja, den larmer.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

kan man
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 15:48

lave rugbrød i den?

Selvom min fornuft siger at den ikke kan, men må spørge: hvad med boller, kan den hjælpe med det? Kan godt regne ud, at den nok ikke kan inddele dejen og ud popper der små runde boller Men deet ville være guld værd!

Købte du en pintovallak hos Eliasen i Slangerup i '04? Se her heste-nettet.dk/forum/...984/90984/

0
0
Svar på denne tråd

bagemaskine...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 16:07

Hmmm ja så har jeg lige været inde for at købe den nævnte maskine, og hvad sker der jeg kommer hjem uden !!

Jeg havde jo forstillet mig at indsatsen nærmest havde form som en kageform, altså længere end den er høj...ud fra det jeg kunne se på billederne, havde indsatsen jo nærmest form som en firkantet spand.

Jeg elsker skorpen på brød og det er altså lidt svært at forliges med tanken om, at brødet er højere end langt... og nej jeg kan ikke bare skære det på den anden led. Vil en af jer som har netop Nettos model ikke være søde hurtigst at måle indsatsen for mig, jeg ønsker mig meget at jeg har uret og at det bare var billedet der snød.

ANG. rugbrød: har ladet mig fortælle, at det kan man hvis man bare bruger færdig blandingerne.

0
0
Svar på denne tråd

Det er meningen...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 16:33
...man skærer "på den anden led" så man får nærmest kvadratiske skiver (med gode skorper).

Vupti, problem 1 er løst.

Mht. boller så har alle de maskiner, jeg har set, et dej-program, hvor man kun får æltet + hævet dejen. Så ta' r man dejen ud, ælter den og former bollerne, lægger dem på pladen, efterhæver og bager.

... 8-) - 99E - 8-)...

Vi søger bolig omkr. Silkeborg/Karup

(Og vi er flinke og fredelige - og det er vores heste også!)

0
0
Svar på denne tråd

skorpe
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 16:37

Den anden led... Jamen det er da en kedelig skorpe, jeg elsker det "brankede" øverste på mit brød - og det bliver nu pludselig endeskorpen, den bliver der rift om. Er skorpen virkelig brun og sprød.

0
0
Svar på denne tråd

skorpen
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 17:16

Man kan indstille den til at lave mørk skorpe. Vi bruger mellem, og tro mig der er skorpe nok, det er kun på toppen den ikke er gylden og helt sprød.

Du skal jo nærmere se det som en halv kageform, altså kortere, dvs. rundt om er der jo lige meget skorpe, du når bare hurtigere hen til den anden endeskive.

Men konsistensen er ikke helt som almindeligt hjemmebagt, så hvis man er kræsen skal man nok bare gøre som man plejer.

0
0
Svar på denne tråd

så altså
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 17:19
enden på det hele er, at brødet bliver stadig brødformet, det blive dog bagt på højkant?

0
0
Svar på denne tråd

formen
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 17:24

Mere som en terning, der er en smule længere på den ene led. Men næsten helt kubeformet.

Og et lille hul i bunden efter padlen. Den der ælter, I ved.

0
0
Svar på denne tråd

gjorde det alligevel
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 18:10

Ja så kørte jeg en gang til ...og købte den.

Fortæl mig så lige:

Skummetmælkspulver - bruger i det, kan man ikke bare putte mælk i?

Hvad med tykmælk? det bruger jeg normalt tit til mit brød..

Følger i kun de opskrifter som følger med? Jeg er jo straks klar til bare at prøve mig frem.

Har i nogle gode opskrifter i vil af med?

0
0
Svar på denne tråd

Nu må jeg altså også ...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2006 18:11

... eje sådan en maskine og manden kan ikke finde nogle fornuftige modargumenter ... havde han det, havde det nok heller ikke haft nogen effekt

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Bruger ikke mælkepulver...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 09:08
...men enten rent vand (til at stå natten over) eller mælk/tykmælk (hvis den bager med det samme).

Hvis man bager med tykmælk i stedet for vand/mælk skal man huske at tilsætte lidt ekstra tykmælk eller lidt vand.

Der er opskrifter på bagemaskinebrød herinde flere steder - søg efter 23:00...

... 8-) - 99E - 8-)...

0
0
Svar på denne tråd

jeg købte den
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 09:10

ikke, da kæresten havde et godt argument: Hvor skal vi gøre af den?

Der er simpelthen ikke mere plads i vores mini køkken.

0
0
Svar på denne tråd

Vores står ikke i køkkenet...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2006 12:05
...men derimod i "det tredje værelse" - over i hjørnet, på gulvet, ved radiatoren (der står den ikke i vejen).

Vi har nemlig også et ret ynkeligt, lille køkken...

... 8-) - 99E - 8-)...

0
0
Svar på denne tråd

bagemaskine
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 18:25

Tak for jeres hjælp og gode råd.

Det første brød er bagt, og bortset fra at vi syntes det var lidt for sødt, blev det godkendt af familen.

Jeg vil nu prøve at søge efter de andre opskrifter som skulle ligge herinde - men sig mig lige en gang: Hvorfor efter kl 23:00?

0
0
Svar på denne tråd

efter kl 23
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 18:28

kan du søge i alle de indlæg der er på HN.

Mellem 8 og 23 kan du kun søge i de sidste 30 dages indlæg.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Breyer heste og Cheval Liberté trailere!

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail
0
0
Svar på denne tråd

Nåede i Netto i går ...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2006 21:11

... og plantede kassen meget afslappet på køkkenbordet, da jeg kom hjem og satte mig så med avisen

Så stod manden bare og gloede på mig et øjeblik, så kiggede jeg på ham og sagde :"Du må da gerne pakke den ud"

Så nu har han læst manualen og sat sig ind i maskinens mysterier, så venter vi til week-enden med at bage

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes ofte...
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 10:48
...opskrifterne i bagemaskinens manualer mangler lidt salt - og tilsætter derfor ofte 1/2 tsk ekstra.
(Men jeg spiser også ret salt mad generelt... ;-) )

... 8-) - 99E - 8-)...

0
0
Svar på denne tråd

min mor måtte
Forfatter: 
Dato:  31-03-2006 12:51

have den byttet i går da hun ikke kunen få rørepinden af igen den sad bare fast men ellers en god maskine larmer lidt meget har nemlig selv en fra a-z af den er nu ca 4år gamel nu, og virker utrolig godt gav 500kr for den dengang.

MVH Sandra W

0
0
Svar på denne tråd

Nam nam og guf guf ...
Forfatter: 
Dato:  01-04-2006 12:02

... nu har vi lige fortæret det meste af et sigtebrød, bagt efter opskriften, der fulgte med.

Jeg har lige et spørgsmål til de "bagemaskine-erfarne" :

Hvis man bruger skummetmælkspulver og vil fylde i maskinen og programmerer den til senere bagning, skal det der pulver så ikke drysses ovenpå melet ???

I bogen fremgår det af rækkefølgen, at det skal med ned i vandet og det forstår jeg ikke, hvis det skal stå i flere timer og lumre ved stuetemperatur inden maskinen går igang.

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Jo...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2006 06:38
...jeg ville også drysse skummetmælkspulveret ovenpå - men vi har faktisk aldrig brugt det... ;-)

Man kunne jo også vælge at stile maskinen KOLDT (hvis man fx har et koldt bryggers eller noget på denne årstid - at have maskinen i køleskabet er måske lidt fjollet) og så bruge mælk?

... 8-) - 99E - 8-)...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider