Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Tilbage i parforhold
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 08:04

Jeg havde igår en ret sjov diskution med min veninde, om hvornår det er "i orden", at finde sammen med en ny fyr, efter et langvarrigt forhold.

Min veninde blev gravid med hendes daværende kæreste, men tabte så barnet og de gik fra hinanden kort tid efter. Da havde de været sammen i 3½ år. Nu har hun så fundet en ny kæreste, 2 måneder efter...

Min anden veninde kom ud af et forhold på 5 år og havde efter 14 dage en ny kæreste.

Men hvornår synes du, at det er normalt eller "fair", at man binder sig til en ny, efter et langvarring forhold med en anden.

Er der en gylden grænse eller er det bare "på'en igen"...

Håber på en god debat

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 08:29

ja det kan jeg slet ikke sætte mig ind i, da jeg har været sammen med min mand i 20 år, og jeg tror ikke at jeg lige har lyst til en anden efter så kort tid, hvis vi engang går fra hinanden, hvilket vi da ikke har planer om.

Jeanette
www.sitecenter.appaloosa.dk
Opdateret Marts 06

0
0
Svar på denne tråd

det er vel
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 10:38

Det er vel som man er klar til det!

Hvis man har været færdig med at føle noget for vedkommende i længere tid så er man nok hurtigere klar til en ny forelskelse.

Nogle finder jo osse bare én fordi så har man én at overføre de gamle følelser på 8-)

For mig tog det 2 år inden jeg var klar til et nyt forhold igen.

Ikke at jeg ikke datede og flirtede i de 2 år, men jeg "gad" bare ikke en fast forbindelse.

June

0
0
Svar på denne tråd

Det skal jeg sige dig...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 13:46

ALDRIG vil jeg have en ny mand ind i min tilværelse, hvis jeg en dag ikke har ham mere, som jeg nu har boet sammen med i 35 år.

Tænk sig at skulle til at indrette sig efter en ny. Jeg vil have mine shetlænderer, køre rundt med dem til opvisninger mv. som det passer mig, i det hele taget have lov til at have alle mine skøre ideer som jeg har i dag.

Min mand har accepteret det, men det tror jeg ikke ret mange andre mænd vil, jeg vil ihvertefald ikke indrette mig efter en ny, så derfor ingen ny til mig.

mvh. Merete

0
0
Svar på denne tråd

grænser
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 14:12

Det lyder som om du spørger om der moralsk er en form for karenstid eller burde være det?

Hvis man er klar, så er det vel i orden efter min mening, ingen løftede pegefingre herfra.

Hvis vedkommendes partner/mand/kone døde og man rendte lige hen til den næste ville jeg evt. undre mig en smule - men igen, det er ikke mit problem hvordan andre håndterer deres liv.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Når man selv føler sig parat...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 14:31

og har lyst til det. Det burde ikke afhænge af hvad ens omgangskreds mener. Hvis personen er glad, så er det helt ok med mig...

Jeg gik fra min ex (gennem 2½ år) midt i januar 2004 - tror nok det var omkring d. 12 - og den 30. marts begyndte jeg at komme sammen med min nu forlovede. Jeg flyttede ind hos ham rimeligt hurtigt, for det føltes rigtigt... Nu havde jeg så kendt ham i 4-5 år inden, så jeg vidste hvad jeg gik ind til - og jeg har ikke en eneste gang fortrudt...

Vi skal så giftes d. 23 september i år...

Mine forældre blev skildt efter 27½ års ægteskab pga. at min far havde fundet en anden. Der gik 2-3 år inden min mor bevægede sig ud på "kødmarkedet" igen...

Så alt efter person, temperament og situation/omstændigheder - så er det når man føler sig klar/frisk på en ny "udfordring"

Gitte Laura Nielsen - kommende Fru Molnit
*
Forlovet den 24. december 2005
Dato for vielse - 23. september 2006
i Højdevangskirken, Amager
*
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer vel an på
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 14:42

Hvordan det forhold man kommer fra har fungeret...

Hvis der reelt set ikke har været noget forhold det sidste år, og man alligevel har boet sammen, fordi det nu alligevel er det nemmeste, uden at man har opdaget at forholdet er kørt af sporet, så er det vel ikke så svært at gå ud og forelske sig i en ny...

Zamangah

Welsh hingsteføl og kåret Welsh Mountain hoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

Hm...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 19:57
Jeg er ikke så god til karantænegrænser...Der er gået højst 1 ½ måned fra jeg slog op, til at jeg fik en ny kæreste, og der er såsandelig også gået meget kortere tid.

Jeg er ikke stolt af det, men jeg er åbenbart en, som har meget svært ved at se, at forholdet er slut/dødt, så det er ofte først når jeg forelsker mig i en anden, at jeg gør noget ved sagen (slemme mig ).

Penny- og Wendyblade købes/sælges. Se mere på præsentationen.
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 00:52

Man går vel ind i et nyt parforhold når man bliver forelsket igen, og det er der vel ingen der selv bestemmer...om det er en måned...et år...eller hvad??

Venlig hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 09:35

...I gamle dage havde man en sørgeperiode på 1 år, hvis ens ægtemand var død. Man gik jo ikke bare fra hinanden uden videre, men hvis man gjorde, så var man nok lidt af en tøjte, hvis man ikke overholdt det ene års afholdenhed. For mændene var der andre regler, for alle ved jo, at mænd ikke kan klare sig uden en kvinde, så de skulle bare hurtigst muligt finde sig en ny (eller tage sig en "husholderske"). :-D

I dag er der vist ikke sådan nogle regler...hvis man føler, at man har afsluttet én ting, så er man fri til at fortsætte til den næste. ;-)

Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Man siger jo
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 20:49

Man siger jo, at det tager den halve tid man har været sammen at komme sig og blive klar til et nyt forhold.

For mit vedkommende plejer jeg nu ikke at vente så længe, jeg tror max jeg har været single i 3 mdr imellem forhold. Jeg ER bare til tryghed...

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Lang tid
Forfatter: 
Dato:  18-03-2006 15:25

Forlod et forhold efter 12 år for et år siden - det betyder så at jeg har 5 års karantæne tilbage. Føj det er længe. Tror ikke jeg overholder karantænen.

Problemhest søges til eksamensprojekt

Undervisning, kurser og foredrag vedr. klikkertræning og hesteadfærd. Adfærdsterapi af problemheste

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider