Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Av min ryg
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 18:57

Som I kan se længere nede kom jeg omsider på ryggen af min hest for to dage siden og travede på hende igår.

Jeg er jo ikke i særlig god form og det skal jeg love for jeg fik at mærke her til morgen.

Min ryg gør ondt - rigtig ondt. Jeg må have slået den mere end jeg troede da jeg fik en flyvetur i december. Og to efterfølgende oversøiske lange flyveture har ikke gjort det bedre.

Jeg har heldigvis en aftale med min kiropraktor i morgen, så håber jeg han bliver rask nok til at sætte den på plads. Hvorfor kan jeg aldrig tage mig sammen til at komme afsted før jeg er nærmest krøbling af smerter?

Godt alt jeg skal med hesten i dag er at lukke hende løs og lege i hallen - det burde jeg kunne holde til.

0
0
Svar på denne tråd

God bedring!
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 01:09
Jeg ville nu anbefale en fysioterapeut, efter lægen har set på ryggen. Det har jeg haft megen gavn af: Rygtræningsøvelser, som fyssen har anvist.
Ellers er "Kom i form til hest" (udsolgt fra forlaget, men biblioteket har den!) fyldt med gode øvelser- også uden hest. Du skal helst vide, hvad, du ikke må gøre.
Ellers er devisen: Gør det ondt- så er det ikke dén øvelse, du skal gøre.

Pas på din ryg! Sid godt- pas på, hvad du laver fysisk.

Min egen erfaring er, at jeg ikke kan ride heste med store gangarter (især traven), at dressur kan jeg ikke holde til særlig længe (sidebevægelser), og at sommetider er det bedste bare at lægge bøjlerne op og skridte.

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Tak for rådene
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 06:26

Men jeg har nu haft problemer med min ryg gennem 10 år. Fys hjælper ikke, når ryggen sidder forkert. Fys kan hjælpe, når det andet er sat på plads med at få løst op for spændingerne.

Min erfaring er, at det hjælper bedst med en kombi af kiropraktik, akupunktur og kranio sacral terapi på mig.

Jeg har "kom i form til hest" stående og har brugt den meget.

Jeg har hæve sænke bord på arbejde og får generelt kæresten til at slæbe fodersække og andre tunge ting, som jeg ved ikke gavner min ryg.

Jeg har netop købt hest efter hvad min ryg kan holde til. Havde dog ikke regnet med at få den flyvetur og lande som jeg gjorde (nemlig på ryggen). Hun har rigtig gode svævende gangarter, men de er bløde og derfor kan min ryg godt holde til hende. Og den plejer heldigvis at blive bedre af ridning, når den første uges træning er overstået - kroppen skal jo lige vende sig til at lave noget igen ;-)

Men jeg må nok blive bedre til at komme afsted til behandling, når jeg kan mærke det begynder at trække i ryggen istedet for at vente til det gør rigtig ondt.

0
0
Svar på denne tråd

Din stakkel
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 10:26

Jeg kender kun alt for godt til rygsmerter! Det bedste, jeg kan gøre for min ryg, er at skridte en god lang tur - det giver bevægelse i hele rygsøjlen.

Jeg har også god erfaring med kiropraktik - helst med en god gang massage først, så knoglerne ikke er alt for fastlåste af spændte muskler.

Jeg laver gymnastik hver morgen og har også hæve-/sænkebord på arbejdet. En rigtig god hjælp :-)

God bedring - jeg håber, at der snart er lys forude! Og så må jeg hellere komme afsted til stalden og lave mere rygterapi :-)

Venlig hilsen
Randi G.

Mors hest er bedst
(Anne-Katrine, 4 år)

0
0
Svar på denne tråd

Kan ikke se hvor du bor.
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 20:51

Jeg fik for nogle år siden en diskusprolaps.

Blev af lægen henvist til Rige rygambulatorium.

De er utroligt dygtige, kompetente og hjertevarme.

Så spørg din læge.

Rigtig god bedring.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider