Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

kan ikke lide at bor i mit hjem
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 15:35

ja som overskriften siger så er jeg ikke glad ved at bor her mere.

i dag da jeg gik ind til mine forældr eid ag var min far igang med at brække halvdelen af loftet ne di deres gammel køkken som skal sige er eksrem ulækker og gamel(fugtig eller ret og sagt vådt)

da deres emhætte ikke virkede mere havde de taget den gamle ned selvom den kun er knap 1 år gamel, men der opdager min far af der åbenbart har været ret varmt foroven da noget af træet var sort og noget af rokrullet var sviset af, hmm tænkte jeg bare hvis der opstår brand her tager det altså ikke lang tid for at hytte er faklet af også vore ende, deres køkken er lige op til vores badværelse og resten af vores hjem.

de har ekstrem meget fugt og svamp de mest underligte steder.

de kommer tit med at de ikke gider mere da de har problemer med deres bank og deres gæld(dog skylder de ikke meget væk)

nu har de fået en ekstrem høj ejdomskat i år og det har de ikke penge til men for 10.000kr tilbage af kommunen pga noget spildevand ovs ovs.

de kommer tit med at nu gider de ikke mere nu vil de sæge huset men gør det dog alligevel ikke.

vi har bøvl med svamp og fulgt i badeværelset og at der ingen ting sker i renoveringne uden vi selv hele tiden skla betale og vi har heller ikke mere til rådighed end dem i sisdtse ende, jeg er virklig klar til at flytte inden huset futter af eller mine børn bliver angrebet af alergi elelr astma, men vi bor billigt 3500kr incl vand, og varme.

hvad ville i gøre???

MVH Sandra W

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville se mig...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 15:48

... om efter noget andet.

Fugt og svamp skal man ikke spøge med - specielt ikek når der er små børns helbred på spil (til trods for at jeg ikke har børn selv, tillader jeg mig IGEN alligevel at udtale mig om noget der vedrører børn - Fy mig). Og mener du endda at huset er brandfarligt - så må I jo væk.

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

jeg ville
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 16:36

helt sikkert flytte

Ikke om jeg ville risikere at min unge fik astma eller andre fæle sygdomme af at bo i en svampebefængt hytte med brandpotentiale bare for at bo billigt - så hellere noget mindre men sundere

Mvh

Charlotte

Med en Korat i huset bliver dit hjem aldrig det samme igen :-D

0
0
Svar på denne tråd

flytte nu
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 16:51

Jeg ville flytte med det samme - det kan ikke være rigtigt at du skal risikere liv, helbred og økonomi fordi dine forældre ikke har helt styr på tingene.

Det er også så dumt at være afhængig af sin familie på den måde, man risikerer at blive bragende uvenner.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville flytte hjemmefra...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 17:00

Ud fra din præsentation at dømme, er du 23 år og har 2 børn?

Ikke fordi jeg skal dømme nogen, men hvorfor får du ikke egen bolig, du og dine børn???

Det lyder bestemt ikke sundt det hus I bor i, så jeg ville ikke vente længe med at flytte. Om ikke andet så for børnenes skyld!

Fugt kan give astma osv på længere sigt.

Og hvis der ligefrem er "brandfare"...

Uha, tør slet ikke tænke tanken til ende.

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

helt ærligt
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 18:44
Det er da ikke dine forældres problem at du ikke kan li at bo der. Det er da frivilligt- flyt til noget andet. Dine børn blir syge af fugten.

oppe eller nede
en tur i det grønne er det fede
0
0
Svar på denne tråd

Enig...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 19:01

...med de andre. Ud, inden dine børn udvikler astmatisk bronkitis. Fugt og svamp er meget skadeligt for små børn og er der svamp i huset, så er der svampesporer overalt i luften, så det kan kun gå for langsomt med at finde noget andet.

Og jo, 3500 incl forbrug er da billigt, men børnenes helbred er vigtigere end huslejen. Man kan sagtens finde noget fornuftigt at bo i til de penge. :-)

Så gør dig selv og dine børn en tjeneste og find en sundere bolig. Dine forældre må jo selv knokle med det fugtige hus. Og når det så er drænet, affugtet, rengjort, desinficeret og malet, så kan I jo overveje, om I vil flytte tilbage igen, men indtil det er i orden, så ville jeg - om ikke andet, så for børnenes skyld - finde noget andet at bo i. Børn har brug for ren luft uden støv, svamp og fugt. Rene omgivelser giver sundere børn. :-)

Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Spørger som Heidi-N
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 05:20

Hvordan det kan være du bor hjemme? Du har stiftet familie...

Er enige med de andre, der har svaret. FLYT!

Min søn havde som lille luftvejsproblemer pga boligens indeklima.

Ikke sjovt med en lillemand, der lyder som en rusten cykelpumpe!

Så op med teltpløkkerne

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Man kan jo godt...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 08:28

... dele et hus med sin familie - selv om man er voksen og har fået børn.

Som jeg læser Sandras indlæg, har hun en selvstændig bolig i den ene ende af huset - og forældrene har deres bolig i den anden ende af huset. En udmærket ordning hvis man kommer overens og respekterer hinandens privatliv. Jeg kender flere der med stor succes har boet flere generationer på samme matrikel - med selvstændige boliger.

Sandras valg af boform er jo heller ikke spørgsmålet (og kommer egentlig ikke os ved). Det hun spørger om er om hvad hun gør når hendes bolig ikke er sikker og sund at bo i - og der er svaret jo uafhængigt af om hun lejer et halvt hus af sine forældre eller af en fremmed - for børnenes (og hendes eget) helbreds skyld må de finde noget bedre at bo i.

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

Flyt - og det kan ikke gå hurtigt nok!
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 09:41

Nu kender jeg jo ikke din økonomiske situation.

Men hvad er en husleje på 3.500 om måneden, mod at du risikerer at du og dine børn fremover kommer til at lide af altskins alergier og dårligdomme. Det vil da være en forfærdelig høj pris at betale på sigt mod 3.500 i husleje. Desuden har I det jo ikke godt som det er nu. Så er en billig husleje det ikke værd, næsten uanset hvor hårdt man ellers sidder i det økonomisk. Det er en rigtig dårlig investering i din og dine børns fremtid, at blive boende!

I betaler måske ikke prisen lige nu, men det er meget usundt og kan ende med at blive stærkt invaliderende at bo i et miljø med stærk fugt og råd. Se at komme derfra - og det gælder såvidt også dine forældre. Det lyder jo ikke som om at jeres hjem overhovedet er egnet til menneskelige beboere!

Tine

0
0
Svar på denne tråd

hejsa til jer alle sammen
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 12:37

ja vi bor 4 personer i egen bolig i den anden ene af huset det er et 2 amilie hus vi bor i har egne indgang og have og alt, så på den måde bor jeg ikke hjemme mere.

vi flyttede ind i boligen da jeg blev gravid med jessica og fordi der var ekstrem fugt og svamp i den gamle bolig vi boede i.

da vi flyttede ind her var de ringen svamp og det har vidst sig at vi IKKE er skyld i svampen i badeværelset der har været svamp for en del år siden før.

vores problem er at vi ikke kan låne til indskud i banken da vi stadig har billån og først er færdig om 1½år med lånet.

vi har råd til noget der er dyre det er ikke det det er den skide indskud, men jeg overvejer at høre min svigermor af som også kommer her her inde af og til da de har penge nok om vi måå låne penge af dem i stedet for.

men jeg vil også sige at vi skal væk her fra nu men min forlovede har et problem han siger hat vi nu har lagt så mange penge i boligen nu at det er surt at skal flytte ehr fra igen .

men jeg snakker lige med manden om det nu.

ange tak skal i have alle sammen

MVH Sandra W

0
0
Svar på denne tråd

Svamp...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 13:00

Nu ved jeg godt det nok ikke er jeres skyld, men husk at lufte meget ud.

Svamp og fugt kommer meget lettere hvis der ikke bliver luftet ud.

Jeg har haft flere bekendte der undrer sig over at der kommer skimmel i deres lejlighed - når man så træder ind i lejligheden er luften dårlig, der er fugt på vinduerne osv.

Jeg bor i en 2V, og jeg lufter ud om morgenen og om aftenen, og når jeg laver mad og går i bad. Ellers er der også for fugtigt herinde synes jeg - men jeg er også hysterisk med udluftning :-)

Lise

- Som nu har æren af at ride både stor og lille Hannoveraner, nemlig Chico og Rigola

- Amagerrytter siden 1992 (APK/ARS 1992-2002, KRK 2004-)

0
0
Svar på denne tråd

hejsa Lise
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 13:03

vi ved det godt men vi har vinduet åbnet mindst 3 gange dagpligt hver gang der er en der går i bad blvier vinduet åbnet for et par timer det er rent faktisk kun om natten viduet et lukket der er oveni købet også el ventolator i badeværelset så hver gna gvi tænder lystet gå den igang. + etn normal udluftningskanal og det samme vi ahr også altid mindst 5 timer hver dag det lille stue vindu åbnet så luften er skam fin nok ved os folk kan ikke engang lugte at der blvier røget i hjemmet om aften når ungerne sover.

MVH Sandra W

0
0
Svar på denne tråd

Få det undersøgt
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 21:32

Hej Sandra

Jeg ved det ikke med sikkerhed hvad det koster. Men man kan få skimmelsvampene undersøgt.

Der er dem som ikke er så fæle og så er der dem som er meget sundhedsskadelige.

Få for børnenens skyld "jeres" svamp undersøgt. Hvis den ikke er så alamerende så gå igang med at finde noget nyt i ro og mag.

Er den dog sundhedsskadelig så må i ud i en hvis fart.

Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd

Kan kun give de andre ret i ...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 22:36

... at du skal tænke på dine børns sundhed.

Du skriver, at din kæreste ikke er meget for at flytte, fordi i har lagt mange penge i boligen

Har i ikke "kun" betalt husleje for at bo der ?? Eller har i brugt penge på forbedringer på et hus, som ikke tilhører jer ??

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

svamp..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 09:32

Ryger du virkelig indendørs selvom du har børn og rigtigt dårligt indeklima? Svamp giver større sandsynlighed for luftvejsporblemer specielt hos børn, og hvis der ryges samtidig bliver det meget, meget værre. Selvom du ikke gør det med børnene tilstede og lufter godt ud bagefter, vil der stadig være partikler i luften. Havde det været mig ville jeg have gået ud, når rygetrangen blev for stor. Håber ikke du tager min moralprædiken alt for ille op, men jeg håber det kan være en tankevækker

Dårligt indeklima er noget møg. Jeg boede i nogen år i en lejlighed som havde problemer med fugt (men heldigvis ikke svamp) om vinteren. I de slemme perioder blev jeg ofte forkølet, og selvom jeg havde en mistanke, tænkte jeg ikke så meget over sammenhengen. Det var ikke før jeg flyttede, jeg blev helt sikker på indeklimaets negative effekt på mine luftveje. Siden flytningen har jeg ganske vist været forkølet, men meget sjældnere og haft meget kortere sygdomsforløb.

Syntes som de fleste andre, at i skulle finde noget andet af hensyn til børnene. Hvis det ikke er en mulighed, må i bruge de nødvendige penge til at få fjernet svampen (hvilket sikkert er dyrt). Det er trods alt børnenes sundhed vi snakker om

Held og lykke med det

Hilsen Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 10:39

Før i nu bare flytter ud, er huset så andet end brand forsikret, for hvis huset er forsikret mod rørskade og svamp osv. Så skal i da bare have fat i forsikringen i en fart, for det hele bliver lavet på deres regning. Måske har i en selvrisiko, men det er da værd at undersøge. For det kan jo også være dejligt praktisk at bo side om side med bedsteforældrenen ikke?

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd

hejsa igen
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 14:09

jo jeg mener faktisk at mine forældre har huset forsikret for alt, vil lige undersøge det med det samme.

det er sådan at vi normal ryger udenfor eller inde ved mine forældre.

mine forældre er stoppet med at ryge da min mor fik lavet dobbelt bejpas sidste år.

jeg blev opereret i mit knæ for knap 3 uger siden og har ikek mulighed for at bare sådan at gå ud og ryge da jeg ikke kan holde til at stå alt for længe op jeg ved uden mærket godt at det er ingen undskyldning, men der blvier kun røget i hjemmet om aften måske 2 smøger og vinduet stå åben natten over.

om dagen går jeg ind i min mor og fars gang og ryger da der ingen varme er der så der sker det ikek så meget ved at vi ryger der.(det er en ret stor gang skal lige siges)

'

min far siger at grunden til at vi har svamp i badeværelset skyldes ikke at vi ikek lufter nok ud med pga loftet der er ikke ordentlig isoleret siger han men før han for det lavet tør jeg slet ikke at tænke på hvor lang tid der gå der.

JEG er i forvejen død træt af dette hjem fordi vi lavede en aftale dengang vi flyttede idn hvis vi lage nytgulv elelr ligne i hjemmet som blev der hvis vi flyttede fik vi pengene tilabge gennem huslejen men vi har ikke set en rød øre endnu i alt har vi ca ofret en små 5000kr på det og det eneste vi har fået af dem er 4 persienner til en værdi af 100kr i alt og en ny emhætte til 500kr.

men jeg undersøger lige det med forsikringen hvor kan jeg søge henne på nettet hvor jeg kan få det underaøgt henne altså svampen.

MVH Sandra W

0
0
Svar på denne tråd

Nu er i jo så heller ikke flyttet endnu ...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 15:07

... du skriver, at i får pengene for gulvet, når i flytter

Ja det kan lyde vældig hyggelig, med 2 generationer under samme tag og med mormor lige ved hånden, når man mangler børnepasning.

Men Sandra når du nu frygter, at det vil tage meget lang tid, inden der sker forbedringer, så er idyllen vist forduftet

De 5000 kr. i har brugt på at lægge nyt gulv, vil jo aldrig kunne kompensere for, at jeres børn måske når at blive syge.

Så hvorfor ikke gå i gang med at undersøge mulighederne for en anden bolig.

Hvad forsikring mod råd og svamp angår, så kan det desværre sagtens tænkes, at forsikringsselskabet ikke vil dække for skader, når isoleringen er mangelfuld eller forkert.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Udluftning.
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 02:05

Du lufter bedst ud ved 3 gange dagligt at have gennemtræk i hele huset i 5 minutter ad gangen, og ikke mere, og så varme på igen. Står vinduer åbne i flere timer af gangen får man kolde vægge, luftfugtigheden bliver høj, og så har svampe rigtig gode betingelser!

Du skriver i har svamp i badeværelset...hvordan ser det ud...blot små sorte prikker i fugen eller hvordan? Jeg ville starte med at tale åbent med dine forældre om problemet og du er nervøs for dine børns helbred, og få det undersøgt af en fagmand, der kan afgøre hvad det er, og hvordan det bedst muligt udbedres. Det koster penge, men det gør det jo også at flytte!

Jeg er bestemt enig i at er det farligt for jer at bo i huset, så må i flytte - koste hvad det vil!

Nanna.

"Børn er enestående væsener, og det er os

der skal søge at efterligne dem, og ikke omvendt"

Citat af Lone Dybkjær

Støt børnecancerfonden
www.boernecancerfonden.dk

0
0
Svar på denne tråd

hejsa igen igne
Forfatter: 
Dato:  22-02-2006 13:19

vi har snakket utrolig mange gange med mine forældre om badeværelset men så sker der heller ikke mere der ved sagen.

mine forældre har ikke kunne forsikre huset for svamp og fugt da der var noget der gjordte at det ikke kunne lade sig gøre kan ikke lig ehuske hvad det var helt.

manden vil også flytte nu så vi skal bare have snakket med banken om hvor meget vi ca må sidde for hvis vi flytter altså hvor meget vi må stige i husleje og om vi kan låne til indskud.

svampen er sort både pletter og store sorte flager i hjørnerne.

jeg har taget billeder af det men skal først lige have dem på nettet i aften

dog vil vi flytte vi har lige regnet ud at vi ca har små 66kvm bolig i alt til 4 personer.

11kvm køkken 18 kvm soveværelse hvor vi alle sover(uden klædeskabet det står i stuen) 3 kvm badeværelse og 3 kvm gang og 29 kvm stue som er legerum kontor dagligstue og spisestue.

MVH Sandra W

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider