Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

Så er præst og kirke bestilt
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 11:49

Ja puha, så fik jeg taget mig sammen og bestilt tid til bryllup

Så nu slipper han ikke

Men der er lææænge til, det bliver d.7.juli 2007 (07-07-07)

Men nu er det lidt mere tilladt at jeg sidder og tænker i gæster, retter osv

Så skal jeg også lige have bestilt forsamlingshuset, som ligger lige på den anden side af vejen. Og kirken kan vi se fra køkkenvinduet, så det bliver dejligt lokalt.

Men jeg VIL altså ud og køre i hestevogn, så må vi bare ligge og tulle lidt rundt, evt køre ud til klinten og få taget billeder der.

Ihh hvor jeg glæder mig

Sessa

0
0
Svar på denne tråd

bryllup ding dong
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 12:00

STORT TILLYKKE

Mit bryllup 4/9-04 var bare så skønt.

det er en fest man aldrig glemmer og selve planlægningen og finde kjole iiihhh bare jeg skulle giftes igen (men manden skifter jeg altså ikke ud)

Hyg dig med planlægningen.

har du allerede gjort dig tanker med udseendet af kjolen?

Smil fra Maja.

.

.

.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 12:14

Det eneste jeg ved med kjolen er at den skal være enkel og elegant, og gerne med snit under barmen.
Jeg synes det kunne være rigtig sjovt at købe den i Sverige i den butik der hedder Sessa

Men det ender nok med at vi lejer en, for regner kun med at skulle bruge den en enkelt gang *G*

Men jeg har jo god tid til at snuse rundt

Sessa

0
0
Svar på denne tråd

brudekjole
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 12:56

jeg købte min for 7.500 og solgte den igen for 4.000.

det var let at få den solgt. Jeg troede det ville blive et problem da jeg kun er 163 cm og brugte str. 48, så var personen lidt højere en mig kunne de ikke bære kjolen.

Jeg fór danmark rundt, for i min str. var der et meget lille udvalg.

Glamour brudekjoler i Odense og

Panayotis brudekjoler i vejle og

ABC brudekjoler i Næstved

de 3 butikker er bestemt et besøg værd.

de har et stort udvalg og er meget fleksible med omsyninger og små ændringer.

held og lykke.

Smil fra Maja

.

Mange mennesker forsømmer den lille lykke, mens de venter på den store

.

billige sadler sælges

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 13:14

Tillykke med beslutningen og pøj pøj med alle forberedelserne.

Bo friede til mig juleaften og da vi ikke har kunnet beslutte os til hvad vi ville, hvordan og hvornår - ja, så har jeg lige tyvstjålet "din" dato og har netop ringet til kirken og booket den 07-07-07 ;-)

Bo ved ikke noget, så jeg skal have fundet på en sjov måde at fortælle ham det en dag.

Gode ideer?

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

tillykke tinar
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 13:30

hvad med at bage syv micro boller med en lap papir i hver.

vi

skal

giftes

den

07-

07-

07.

.

Mange mennesker forsømmer den lille lykke, mens de venter på den store

.

billige sadler sælges

0
0
Svar på denne tråd

ej hvor sjovt
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 13:41

den dag skal man og kæresten os giftes, der er altså noget helt specielt over de 7 taller..

Elsk hesten som den er, det er ik parpirene, du skal ride på..

0
0
Svar på denne tråd

Hallingsgaard og PiaR
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 14:32

Hallingaards:

Tak for råd til forretninger, det skal da tjekkes.

PiaR:

Det er bare helt iorden at du har snuppet datoen. Er spændt på hvad Bo siger til det

Ih hvor jeg glæder mig

0
0
Svar på denne tråd

PiaR...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 14:34

Glemte helt at fortælle at Martin også friede til mig juleaften, så synes det er skægt at I har valgt samme dag som os.

Sessa

0
0
Svar på denne tråd

Frieri juleaften...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 17:27

Ville bare lige melde mig under fanerne - min elskede friede også juleaften, foran hele familien ...

Vi skal dog ikke giftes den 7-7-2007, men den 23/9-06! Tilgengæld har min bror fødselsdag den 7/7... og så bliver han 30 år i 2007.

Vi har allerede bestilt kirken, præsten, lokalerne, kokken, kørsel, blomster, musik osv... Synes lige nu der er lang tid til!

Jeg kan så IKKE anbefale Alexandra Brudeforretning i Hillerød - dårlig service, også selvom man har bestilt tid! Jeg har endnu ikke nået at prøve andre steder, men skal på lørdag...

Gitte Laura Nielsen - kommende Fru Molnit
*
Forlovet den 24. december 2005
Dato for vielse - 23. september 2006
i Højdevangskirken, Amager
*
Hellere en god original end en dårlig kopi
0
0
Svar på denne tråd

Har også planer om at...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 17:32

leje kjolen - og så købe et monster-dyrt smykkesæt der hedder soft baroque, som kan være med til at minde mig om dagen i fremtiden. Det kan jeg jo nemlig bruge - mens kjolen bare vil hænge i skabet...

Der ud over så kunne jeg godt tænke mig en ansigtsbehandling ugen inden brylluppet - og så en tur til frisøren, samt opsætning og makeup... Jo jo - pengene har godt nok fået ben at gå på... *G*

Jeg er faldet pladask for nedenstående kjole *suk*...

*
*
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 17:55

Ja så har jeg også fået bestilt forsamlingshuset

Kan godt fostå du er faldet for den kjole Gitte. Den er super flot

Nu har vi en præst og et sted at være, så mangler vi bare alt det andet *GG*

Sessa

0
0
Svar på denne tråd

Sessa...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 19:22

Jeg hedder TinaR og ikke PiaR ;-)

Ja, det er da pudsigt at vi har de samme datoer - vidste slet ikke at vi skulle giftes den 07-07-07 før jeg læste dit indlæg. Tog en lynhurtig beslutning og 5 min. efter var det bestilt i kirken (desværre kunne vi ikke få lovning på vores ynglingspræst og den anden kan vi virkelig ikke lide)

Det er en super flot kjole, wow wow! Hvad koster sådan en mon?

TinaR

0
0
Svar på denne tråd

Vil bare lige sige
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 20:12

At Lilly holder kæmpe udsalg i Kolding den første weekend i september eller oktober (Kan ikke helt huske det, men det annonceres på deres HP)

Og det er bare BILLIGT... Det er både brudeudstyr og aftenkjoler... Og jeg kan da se at der er nogen der kan nå det inden brylluppet...

Stort tillykke til jer...

Zamangah

Welsh hoppeføl og kåret Welsh Mountain hoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

Kjolen...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 20:59

aner jeg ikke hvad koster, da det er en udlejningsbrudekjole - men efter lørdag ved jeg mere ...

*
*
0
0
Svar på denne tråd

Bryllup sådan set lidt fra mandens side...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 21:15

Jeg har friet til min dejlige kæreste og ganske heldigt sagde hun ja. Så nu skal jeg altså giftes den 13. maj.

Jeg friede i forbindelse med vi holdt indflytter fest og det var alt sammen super hyggeligt og rart... Men så skal jeg da lige love for der skete ting og sager!!!

Festen var sidst i november og inden jul var hele bryllupsfesten planlagt... Og Helle (Min kommende kone) NÆR læste alle hjemmesider med brudekjoler og den slags diller daller... Dog havde jeg lidt en mistanke om hun aldrig klikkede på linket: Priser...

Fair nok tænkte jeg... Så vil jeg sq i jaket og hele piv tøjet... Men næ nej... Jeg har en brugt smoking som jeg fik til min søsters bryllup for 3 år siden og den var rigeligt fin til mig... Der var ingen grund til at bruge så mange penge på tøj for det er jo ikke tøjet men festen det drejer sig om... Nå ja okay... Men da jeg så foreslog Helle kunne leje en kjole opdagede jeg at der er meget stor forskel på en brugt smoking og en brugt kjole... Noget med jeg ikke elsker hende hvis ikke jeg kunne unde hende en ny kjole til brylluppet...Det blev sagt med en stemme der svævede mellem gråd og hysteri... Min erfaring og glæden ved min fulde førlighed gjorde så at hun lige har været ude og købe kjole... og sko (Hun har ellers næsten lige fået nye... Men de kunne slet ikke bruges...)og underhylere...(De 2274354739836 par i skuffen duer SLET ikke den dag) Og nye sokker skulle der også til... Har stadigvæk tics efter at have set regningen...

Så var det jeg tænkte at jeg måske kunne få et par nye sokker... Men næ nej "Dem klipper dine åndsvage venner jo istykker så du kan tage et par gamle fra skuffen" var svaret... Nå ja...

Men nu er vi i gennem alt det med tøjet... Så nu er det bare borddækningen som er tilbage

Ved godt der er enkelte ting i dette indlæg som måske er lidt overdrevet... Men hvad F... er det der sker med jer når i skal giftes??? Det er jo næsten som at leve med en kvinde der har pms i 1 år...

0
0
Svar på denne tråd

TinaR og Schwerin
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 22:13

TinaR:

Undskyld undskyld undskyld, ved ikke lige hvor jeg gjorde af øjnene da jeg læste dit navn

Håber jeg kan tigives

Schwerin:

Der fik du mig godt nok til at grine

Jeg kan sagtens nøjes med en brugt/lånt/lejet eller lign kjole, men ved helt sikkert at Martin skal ha nyt tøj, for joggingbukser dur bare ikke, heller ikke selvom de er nyvaskede og der er god plads til mavsen

Men grunden til at kvinder flipper "lidt" ud over et bryllup, er nok at det er noget man har tænkt på og drømt om i mange år.

Du har helt ret i at det til tider går over gevind, men jeg håber da at Martin hiver mig ned på jorden, hvis jeg får for vilde planer.

Selvom han nu har en ide om at skulle flyve i helikopter

Jeg stemmer på hestevogn

Selvom kirke og forsamlingshus er bestilt, så venter vi med resten til tiden nærmer sig.

Men man har jo lov at drømme

Sessa

0
0
Svar på denne tråd

Brudekjole
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 22:17

Jeg drømmer forresten lidt om denne kjole, men den er jo nok ikke at finde til næste år.

Den er fra abc-brudekjoler i Næstved til 3300kr

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil også
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 09:14

giftes den 07-07-07, så skal han bare lige fri.

Og illum du kan godt begynde at spare op til foodprocesseron

Mvh Camilla

Successful people will do what unsuccessful will not.
0
0
Svar på denne tråd

Jamen Sessa dog...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 09:24

Tillyk tillykke tillykke...

Glæder mig at høre og mon ikke vi skulle vejen til Rødvig den dag...hvis der ellers er plads i kirken...

Og kan klart anbefale en karettur...Vi havde en dejlig tur ved vores bryllup...

Hilsen "manden med hatten"

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"

0
0
Svar på denne tråd

jeg har os planer
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 09:47

om og skal have en brudekjole fra abc, da de er rigtig billige og flotte..

jeg vil meget gerne have den her, da den er rød, og der slet ik er andre i min famile der har haft rød på, det er kun helt hvidt..

Elsk hesten som den er, det er ik parpirene, du skal ride på..

0
0
Svar på denne tråd

Schwerin...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 10:14
jeg elsker også dig... ...hehe
0
0
Svar på denne tråd

Schwerin...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 13:47

Et andet udtryk for det du lige har beskrevet *fnis* - er bridezilla... Jeg har bedt min kæreste om at holde mig i ørene, så jeg ikke forvandler mig til sådan en ...

Jeg ved ikke hvorfor der er nogle der forvandler sig til en bridezilla - måske pga. en pigedrøm, måske fordi forventningerne skrues for højt op, og nok også fordi man måske ikke har fået snakket tingene igennem, og dermed ikke er klar over hinandens holdninger og ikke mindst forventninger. Samtidig er det også vigtigt at få lagt et budget - og begge 2 være enige om at holde sig til det...

Min kæreste køber helt nyt tøj, da en smoking ikke koster det vilde, og fordi han bruger den meget i løbet af et år. (medlem af en loge) Jeg har kun givet ham nogle prej for hvad jeg godt kan li' at se ham i, og vice versa... Resten er mig underordnet. Om han køber nye sokker - tja, hvorfor ikke... Det er lige så meget hans dag som min.

Nu er vi begge to meget obs på, at vi gerne vil spare, hvor der spares kan - så indtil nu går det fint.

Jeg har selv planer om at leje brudekjolen af dem simple årsag, at jeg synes det er helt hen i vejret, at give 10.000 kr for en kjole. Den ender sine dage, efter at have været brugt 1 gang, på loftet i en dragtpose. Så vil jeg hellere købe f.eks. dette smykkesæt...

Som kan være med til at minde mig om dagen - og dette kan jeg jo gå med hver dag... Prisen ligger omkring 3775 kr - hvilket svarer til en halv brudekjole. Til gengæld vil jeg have større glæde af dette...

Gitte

*
*
0
0
Svar på denne tråd

manden med hatten
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 14:59

Hej Jørn

I skal være velkomne i Ll.Heddinge 07-07-07 kl.15

Men der er jo laaang tid til *G*

Sessa

0
0
Svar på denne tråd

Hurra for HN...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 18:04

Har fået lov til at købe nye sokker nu... Mon det hænger sammen med der er 10 par for 50 kr. i bilka???

Sidder her med armen vredet om på ryggen af den kommende Fru Schwerin...Skal skrive at hun ikke er så slem...hvilket hermed er gjort!!!

Vores bryllup er heller ikket et til flere hundrede tusind, slet ikke... og tro det eller lade være så ser jeg faktisk meget frem til at blive gift med helle...

Der er bare som om at der ligger noget andet og mere i det for jer kvinder... Hvad pokker er det?

For mig (også for Helle hvis jeg skal være helt ærlig) så er vores bryllup en fest for vores venner og familie. Hvor vi viser dem at hun og jeg elsker hinanden.

Ved godt at man siger det er brudeparretsfest men hvis nu de andre ikke synes det er sjovt og hyggeligt så kan man jo stille an i nok så flot en kjole og få nok så dyr mad... Det vil altid være et træls bryllup...

Synes mange brudepar (Isærdeleshed den kvindelige del) Skulle måske tænke mere på hvorfor de holder festen og ikke så meget på at leve en eller anden lillepige drøm ud...

Fik jeg fortalt jeg ikke havde noget med hjem i går??? AV AV´AV AV AV

0
0
Svar på denne tråd

*G* - for os...
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 19:01

er dagen vægtet således...

Kirken - vielse osv 10 %

Billeder - 5 %

Reception - 25%

Festen - 60 %

Vi skal bare have det i kirken overstået. Det er en formalitet - og egentlig så ville rådhus eller havebryllup være fint for os. Vi havde også valgt havebryllup, men da gæstelisten overskred det antal der kunne være i mine svigerforældres kolonihaves festhus, så blev vi enige om at flytte det anden steds. Her kom så det næste problem.

Grundet det store antal gæster til festen (92) så var det svært at finde et egnet sted til festen. Det første sted var fuldt booket hele 2006 lige på nær november-december - ergo kunne vi først blive gift i 2007, da vi ville giftes i juli måned udendørs.

Men det løste sig...

Det næste sted var stort nok, perfekt indrettet med 2 køkkener, og vi kunne næsten vælge frit mellem week-ender hele 2006 på nær 1 md hvor de have sommerlukket. Da min svigerinde og min kommende mands kusine skulle nedkomme i start/slut august valgte vi den 23/9 - da vi gerne ville have dem med til festen. Også pga. sommerferien valgte vi den måned.

På den måde endte det med at blive et kirkebryllup. Men det er festen vi glæder os til ...

Vi ønsker en god fest sammen med venner og familie. Det er også primært derfor vi ikke har skåret ned på gæstelisten, da vi ønsker at se dem alle...

Jeg ved ikke hvad det er for kvinder med bryllupper - men et eller andet er der... Nævner man (i samtale med andre kvinder/piger) at man skal giftes, så er der julelys i samtlige øjne på tøserne... Så noget må der være...

For mig personligt handler det om at vise min kæreste at jeg elsker ham, og jeg vil være sammen med ham - og kun ham - resten af mit liv. Dernæst så vil jeg gerne vise overfor venner og familie, at jeg elsker ham - og at han er manden i mit liv og ham der skal være far til den næste generation... Alt det uden om er bare en ekstra fornøjelse og anstrengelse (der giver grå hår i hovedet)... og gaverne er da altid rare at få. Specielt når man nu sørger for en god middag og underholdning...

Puha - lidt af en smørre...

*
*
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-02-2006 20:06

He-He ganske underholdende det her

Jeg er helt sikker på at den kommende Fru Schwerin, er noget af det dejligste, og slet ikke så slem som det godt kunne lyde i det første indlæg

Jeg har lige (for sjov) regnet på hvor mange vi skal invitere, og det har sneget sig op på 44!
Der er så meget af vores familier som vi ikke har kontakt til, eller ser ret tit, så de bliver altså ikke inviteret. Så vil vi hellere have alle vennerne med.

Min mor synes det er mange, men det synes jeg ikke. Det er jo heller ikke sikkert at alle kan.

Sessa

0
0
Svar på denne tråd

hejsa Sessa og Gitte..*GGG*
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 10:03

Synes Johan er dåååm..

Jeg er ingen bridezilla...og han må sgi få alle de sokker han vil...jeg er nemlig søøød..

Jeg tror vores bryllup er sårn ganske helt alm.

Vi skal giftes kl 15..derefter fotografering i kirken...og så middag på vores lille lokale hotel...

Vi bliver ca 50 hvis alle kommer...og det hele er holdt i fornuftige priser...men johan synes jo det er dyrt at købe en cola ved købmanden..så kan godt forstå han synes det er dyrt at holde bryllup. ...

Har jo som sagt købt min kjole...og er ked af jeg ikke kan sætte billede ind...men så vil han jo bare lure..og det går ikke..*GG*,men jeg kan love jer den er flot...og kan da godt sige den kostede 7.300..meeen, var på udsalg..så halv pris... ...skoene kostede 800..meeen...købt samme sted..så halv pris..

Ved da godt det fylder meget...og munden løber nogle gange...og han er ved at få bryllupskuller af alt min snak...men glæder mig jo bare helt vildt... ..

Min store søn skal føre mig op i kirken..(min far er død)...og min datter skal være brudepige...og bare tanken om mine børn og jeg ...der i kirken...på vej op til Johan..ja, det er nok til jeg næsten flæber allerede nu..tror det bliver et stort øjeblik...

Nå, men det var også lige for at fortælle jer at jeg ikke er sårn en skrap madame...der bare bruger løs af kortet..*GG*...og han har fået klask...

Hilsen fra Helle

0
0
Svar på denne tråd

*G* - Helle...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 12:21

Mænd skal altid tages med et gran salt - specielt når de brokker sig... og det gjorde jeg også med din kommende mands indlæg. Grinede ret meget af det og læste det med en stor portion ironi...

Min kæreste brokker sig også og vender øjne osv - men når alt kommer til alt, så har han samme tanker og ideer om vores bryllup, som jeg har...

Har I forresten set udsendelsen fra TvDanmark (tror jeg det er)om amerikanske bridezillas? Uhhh - jeg krummer tær nogen gange - og fortæller kæresten, at hvis jeg bare nærmer mig, at blive som dem, så skal han sparke mig hårdt i "ryven"... De er forfærdelige - men god underholdning...

*
*
0
0
Svar på denne tråd

Gitte..
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 14:29

Nej, har ikke set det...vi har kun 2 kanaler..*GG*...men jeg har været på den side der hedder bryllupsportalen hvor der er beretninger fra div. bryllupper og fra dem der skal giftes..

Hold da op...noget af det er så forskruet man tror det er løgn..synes du skulle prøve at læse nogle af dem...så kan du tale om bridezillas.. ...Man ved snart ikke om man skal grine eller græde...

hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

sessa...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 17:40
Den kommende fru schwerin er super dejlig... desværre udnytter hun det en del...

Nyt fra Stald Schwerin:

Ny Brenderup Royal 2000kg. hestetrailer udlejes

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Præste bestiling
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 00:37

Hej,

Ved ikke lige om denne egentligt hører til under produkter/ris & ros, eller hur... men nu er det jo en bryllupstråd, så jeg prøver lige:

Er der nogen der kender en utraditionel præst, og hvordan man gør det rigtigt?

Eller om vi måske først skal smutte på rådhuset, også tage det bagefter?

Grunden til tvivlen, er vi ønsker begge to at blive gift af en præst selvfølgelig som 1.prioritering - MEN det skal foregå herhjemme i vores have. Og så er der en masse utraditionelle ting mere... Så det skal helst være en utraditionel præst. Kan man så benytte frit valg af præst i den henseende udover kirkesogn osv.? Og nej jeg kommer ikke til at stå hvid brud Det bliver et rigtigt utraditionelt bryllup med overraskelser Det er vi begge to enige om.

Er der nogen der ved noget?

0
0
Svar på denne tråd

Det eneste jeg ved...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 09:47

er at hvis I skal have en præst til at vie jer hjemme i haven, så skal der indhentes tilladelse fra biskoppen. Men mon ikke den præst I vil have, ved alt sådan noget?

Jeg kommer heller ikke til at stå hvid brud. Nok nærmere champagnefarvet/guldbroderet brud i denne kjole... Se evt. tråden MIN brudekjole... (nu er den købt!) Der er lidt flere billeder.

Jeg elsker utraditionelle bryllupper. Der er altid en fed stemning til disse, fordi der ikke bliver holdt på formerne i sammen grad, som ved de helt traditionsbundne bryllupper. Vores bliver en god mellemting...

*
*
0
0
Svar på denne tråd

I Sverige
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 14:49
må præsterne gerne forette diverse ceremonier uden for kirken, det mener jeg desværre ikke er tilladt her til lands.

Personligt er jeg døbt i Sverige i vores have...blot som eksempel på en ceremoni der er foretaget uden for kirken.

Céleste

If you always do what interests you, then at least one person is pleased.
-Katherine Hepburn
0
0
Svar på denne tråd

bryllup
Forfatter: 
Dato:  19-02-2006 17:57

Stort tillykke med brylluppet - det er en SKØN DAG!!

jeg købte min kjole i "house of brides" i taastrup, og var rigtig

glad for servicen.

Men er ikke klar over, om de også lejer ud...?

God fornøjelse med hele planlægningen, selvom man godt kan bekymre sig lidt, er det nu også en del af

fornøjelsen

Stort tillykke til alle jer der skal giftes !

mvh trine - gift 27. aug 2005

.

Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you

:-PKun den der forsøger det latterlige, kan opnå det umulige
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider