Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Seniornettet

At købe en genbrugs hund?!
Forfatter: 
Dato:  11-02-2006 18:51

Er det en god eller dårlig ide?

Gemalen og jeg har længe talt hund og endelig blevet enige om racen, Engelsk bulldog. Vi har besøgt et par kenneler/opdrættere, set en masse forskellige engelske bulldogger og hvalpe. Generelt sat og godt ind i racen.

Egentlig var planen en hvalp - jeg har tidligere ytrer at jeg godt kunne finde på at købe en genbrugshund evt. fra et internat. Dette viæ gemalen ikke da han siger man ikke ved hvad hunden har været ude for!

Vi var idag nede hos en opdrætter og se hendes 9 skønne bullgoggere hvor hun skal have hvalpe på 2 af tæverne til maj dvs. der kunne blive en hvalp til os omkring juli.

Hun fortæller som om en 2 årig bulldog (Ivan) hun har opdrættet, hvor dens ejere er midt i skilsmisse og skal af med hendes. Hun er meget interesseret i, at den kan få et nyt godt hjem da hun ellers vil købe den tilbage (nok derfor hun har 9 af slagsen idag)

Vi har så sagt ja tak til at tage ned og hilse på Ivan og hans nuværende ejer, høre lidt om Ivan osv.

Vi er begge enige om at vi ikke nødvendigvis behøver have hunden fra hvalp men på denne måde kunne hjælpe Ivan og hans nuværende ejer og give Ivan et godt hjem.

MEN.. kan man tillade sig at sige vi gerne vil have hunden på prøve? Synes jo egentlig det er lidt synd for den hvis det ikke fungere og opdrætteren har vi i baghånden hvis det ikke går. Min bedre halvdel er både for og imod at anskaffe sig en genbrugs huns.

Hvad er jeres erfaringer??

Vi er begge dybt forelsket i racen og vi mødte måde Ivans far, mor og helsøster så vi har en ide om hvilket temp. han har og hvordan han ser ud

Mvh. Lise D

Med hest på WWW.STALD-LEERE.DK i Svenstrup J.

Jeg søger med lys og lygte efter en spring sadel af mærket COUNTY EXTREME - har du sådan en du vil sælge eller ved hvor jeg kan købe så giv lyd.

0
0
Svar på denne tråd

På prøve,,,
Forfatter: 
Dato:  11-02-2006 19:02

Helt ærligt, så synes jeg det lyder som en glimrende idé, at få en "genbrugshund" på prøve. Netop fordi, som i selv er inde på, man ved aldrig hvilket liv den har levet, og hvad den evt. har været ude for.

Men opdrætter i ryggen synes jeg i skal være ærlige omkring det, og evt. på forhånd tage en snak med dem om hvilke ting der ville kunne få jer til ikke at ville have ham - så er der ingen der bliver overraskede bagefter.

Jeg har ikke selv hund, og har derfor heller ikke haft en genbrugshund, men mit hjerte siger mig at det ville være dejligt hvis i kunne give Ivan et godt og trygt nyt hjem.

Der er immervæk også meget arbejde med en hvalp, og det ville i så være "sparet" for

Billede tak

Christel

Dejlig skovturs/dressur vallak til salg:www.heste-nettet.dk/ma...s/97191/2/
Kravlegård købes, hvid, hæve/sænkebund max 250 kr.

0
0
Svar på denne tråd

omplacering
Forfatter: 
Dato:  11-02-2006 21:09

Jeg syntes også at det lyder fornuftigt , især fordi opdrætteren er med i omplaceringen , jeg ville ikke have nogle bekymringer ved at overtage en voksen hund , dog skal den være nogenlunde velopdragen .

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Klart i skal have ham på prøve
Forfatter: 
Dato:  11-02-2006 21:19

og jeg ser ingen problemer i at overtage en hund. Man hører så meget om at hundene ikke kan omstille sig, men efter min mening er det MEGET få der ikke duer til at få en ny familie, så kast jer ud i det skal det lyde herfra.

:-)

Vh Gitte

mor til Tera 12 mdr. :-)

.

(Moderationen burde slette alle indlæg uden en sigende overskrift ;-))

Jack D. tilbyder naturlig bedækning - fotos på præs.

0
0
Svar på denne tråd

Vores nye hund
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 01:15

Harley, Hovawart, på 2½ år.. Han er bare en sådan elskelig herlig hund, at man KUN kan elske ham.. :) :) :)

Han dumpede ind i vores familie for snart 1 måned siden, og han vadede bare ind her, som om, her havde han boet alle dage.. :) :)

Ungerne er han vild med, han passer sådan på dem... :) :) :)

Og så er han supper til at springe, så Mette og Harley har alve hundespring i haven.. :) :) :)

Jeg truer med, at vil til at gå til Agility med ham... Om ikke andet så kan vi da få noget motion ud af det... :) :) :)

Han har gået til det før, for mig der er det nyt... :) :) :)

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

0
Svar på denne tråd

min bamse
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 08:55

er også genbrugs hund og han var ca et år da vi købte ham og er jordens dejligste dreng på nær når han hører folk på gaden så skal han liige sige til hehe.

0
0
Svar på denne tråd

Min "genbrugshund"
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 09:52

Jeg fik min hund da han var 2 år. Det var godt nok min kærestes forældres hund, så han var ikke helt ukendt, men det var jo alligevel nyt for ham.

En hund på 2 kan stadig opgrades og formes, min kunne i hvert fald :)

Og så kan jeg i øvrigt godt forstå I er vilde med Den engelske Bulldog - det bliver bestemt min næste hund - hvis jeg nogensinde får råd

Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd

Go ahead
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 10:24

Jeg har min genbrugshund hovawart Eddie og ham er jeg glad for. Eddie fik jeg da han var 1,5 år og det har ikke været problemfrit - og dem der kender Eddie ved, at han ikke er den perfekte hund men selv mennesker der ikke kan lide hunde normalt kan lide Eddie. Han har haft flere forskellige hjem og stresser tydeligt når jeg har ham med nogen steder fordi han er bange for at blive efterladt.

Men han kunne SAGTENS omstille sig, og knyttede sig lige fra starten stærkt til mig - og han har ikke alle steder haft det lige sjovt.

Jeg allierede mig med en dyreadfærdsterapeut da jeg købte ham, hun hjalp mig med at teste ham for at finde ud af, om han havde problemer som fx. aggression, jeg gik en lang tur med ham i en by og brugte en del timer sammen med ham før jeg bestemte mig.

Han fungerer fint nok på trods af problemer i hans fortid.

Nyhedsgruppe om klikkertræning af heste

Undervisning, kurser og foredrag vedr. klikkertræning af heste

Under uddannelse til "Equine behaviorist" i England - www.naturalanimalcentre.com

0
0
Svar på denne tråd

Ikke noget
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 11:07

problem hvis hunden ellers er velfungerende, men som de andre siger, så forlang at I har ham "på prøve" og har mulighed for at returnere ham, hvis det ikke går.

En voksen hund har mange fordele. Du kender dens mentale og fysiske sundhed og den er ude over hvalpeunoderne og er renlig.

Jeg har selv før omplaceret hunde med succes og har senest fundet et dejligt hjem til hende her.

da hun desværre ikke lever op til mine krav til en avlshund. Hun får -tror jeg- verdens bedste hjem hos et ældre ægtepar med en super indstilling til dyr og de allerbedste omgivelser.

Jeg mangler stadig et hjem til en ung han (6 mdr.) men han er mere problematisk at omplacere da han er lidt usikker og har brug for en stærkere leder og gerne en, der vil træne med ham. Det haster heller ikke med at komme af med ham, for jeg vil være sikker på at det er det rigtige hjem så han ikke skal flere steder hen.

En fordel jeg især kan se med "Jeres" hund er, at I har mulighed for at få ham checket mht. sygdomme, som racen ofte lider af og som tit først viser sig, når hunden er voksen.

Heste sælges. Se præsentation for mere info.

Ingen er både ærlig og fjendeløs.

(Carl Erik Soya)

0
0
Svar på denne tråd

fgvawrt
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 13:19

Vi har fået 2 "genbrugshunde" inden for et halvt år.

Egentlig ville vi have haft en boxerhvalp, men så skulle min kollega af med sin elskelige sorte Cockerspaniel, fordi hun gøede for meget og der var mange nabo-klager... "- og nu er I jo flyttet på landet, så jeg tænkte..."

- Vi er blevet MEGET glade for Silke. Meget mere end vi havde forestillet os, når nu der flyttede sådan en brugt dame på 5½ år ind...

- og så var der for en måned siden, nogle andre der skulle af med en dansk/svensk gårdhund, Esther - Hun havde fået hvalpe og de ville hellere beholde en af hvalpene, så de ville aflive moderen - hun var alligevel også så nervøs og åd i møblerne.

Jeg var lidt betænkelig, men allerede nu har vi en glad og sjov hund, som ikke længere er det mindste nervøs og som langsomt er ved at lægge de dårlige vaner fra sig. Esther er kun lidt over 1½ år og dette er hendes 4. og sidste hjem!

Så herfra har vi kun rigtigt gode erfaringer med andres aflagte hunde... - og desværre bliver der aflivet alt for mange hunde, som folk ikke længere kan/vil tage ansvaret overfor!!

Vi tog også Esther på prøve - bla. også for at se, hvordan de to hunde klarede det indbyrdes, men det har heldigvis været en succes for os.

Pøj til jer og Ivan!

Gitte C
GILA HORSEFAIR
www.gila.dk
Forhandling af Breyer heste - kvalitetslegetøj til hestefolket!
- vi har brugte trailere til salg. Se hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

Det ville jeg..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 13:41

godt turde kaste mig ud i. Vores dalmatiner har vi haft fra hvalp, men jeg ville sagtens turde overtage en ældre hund. Dog ikke indenfor de kommende år. Med helt små børn i huset tør jeg ikke. Jeg ved godt at en "brugt" hund kan være ganske tålmodig og god ved små børn, men jeg vil være helt sikker på hvad den indeholder og har oplevet med sådan nogle små størrelser, som kan være lidt nærgående..

Jeg ser rigtig mange fordele ved en hund, som har fået det værste krudt ud af systemet, men som sagt bliver det først når vores børn har en alder, hvor de forstår lidt mere om de hensyn man skal tage til en hund.

Mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Vi aflægger visit idag!
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 14:41

Ja - meningen var jo at vi først skulle ned og se Ivan næste lørdsg, men ingen af os har været til at holde ud siden vi hørte fra opdrætteren igår! Vi har kort sagt ikke talt om andet end Ivan! Så jeg ringede til opdrætter som tog kontakt til Ivans nuværende ejer - vi skal ned og se ham idag kl 17!

Vi er jo førstegangs hunde-ejere og er så spændte og klar til at få hund!

Så kryds findre.. jeg tager lige et billede af skønheden ;-)

Mvh. Lise D

Jeg søger med lys og lygte efter en spring sadel af mærket COUNTY EXTREME - har du sådan en du vil sælge eller ved hvor jeg kan købe så giv lyd.

0
0
Svar på denne tråd

Ivan ???
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 19:52

Hej - er så spændt på at høre... hvordan var han så lille Ivan ??

Fandt han en plads i jeres hjerter ??

Har forøvrig selv haft succes 2 ud af 3 gange med en "genbrugshund".

0
0
Svar på denne tråd

læs det nye hundeblad
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 20:00
vi med hunde. Der er en god artikel om det at få en nyt hjems hund.

oppe eller nede
en tur i det grønne er det fede
0
0
Svar på denne tråd

Han var...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 21:23

Helt, helt, heeelt PERFEKT

Vi har aftalt at vi henter ham på onsdag *desværre fik jeg ikke taget noget billede, det glemte jeg fuldstædigt*

Vi smeltede begge to fuldstændigt da vi så ham, han var stille og rolig og velopdragen!

Vi fik ham for en slik - den nu snart tidliger ejer ville bare gerne, at Ivan fik et godt og blivende hjem! Han har stamtavle og papirer, samt nogle fine placeringer fra et par hundeudstillinger

Så lige nu er vi i den syvende himmel. Handlen foregår hos opdrætteren/kennelen og hun sagde vi havde ham på "prøve" en måned hvis han nu ikke kunne falde til. Hun har envidere lovet at hjælpe med div. papirer, ejer skifte osv. Og at vi altid kan komme til hende eller ringe hvis der er det mindste.

Nu kommer der så en hel masse spørgsmål om hunde hold som f.eks.

Bør man have dyrlæge forsikring på ham?

Er det rigtige hunde ikke behøves vaccineres 1 gang om året men bare hver 2-3 år?

Hvlike godbidder er de bedste?

Bør man give dem de der tendal stiks for at holde tænderne sunde?

Hvad skal der indkøbes? Vi ved han får Eukanuba (hvilket han fortsætter med hos os) vi skal have fat i hunde-snor, mad+vand skål, hundekurv og Jeg kender kun til "heste-hunglen" og ikke hunde-junglen..

Uhh det er så spændende - han er bare alletiders

Og imorgen skal vi så rende hele haven igennen og sæte hegn inde i hækken (vi håber på tø-vejr)

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

svar..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 21:43

Hejsa.

Tillykke med jeres nye hund:) her svare jeg på jeres spørgsmål:

Bør man have dyrlæge forsikring på ham? - Ja det synes jeg i skal. Det er rart ikke at skulle tænke over om det nu er det nu er noget der slår bunden ud af økonomien når man akut skal til dyrlægen. Desuden har jeres race anlæg for en del sygdomme hvor forsikringen vil dække bla. medicin og måske en del af behandlingen.

Er det rigtige hunde ikke behøves vaccineres 1 gang om året men bare hver 2-3 år?-Bob bob. Jeg vil sige det sådan at har I lyst til at fortsætte hans udstillings karriere så skal han vaccineres hvert år. Desuden er det rart at få vovse tjekket efter i sømmene hvert år og så er det jo altså den helt store udgift. (ca. 500 kr.)

Hvlike godbidder er de bedste?-Pølser og leverguffer man selv laver i ovnen. Lever skæres i skiver. 200C i ovnen i 20 min. = fantastiske guffer. Du ved hvad der er i og vovse elsker dem.

Bør man give dem de der tendal stiks for at holde tænderne sunde?-Køb istedet en tube hundetandpasta(smager af lever siges det) hos dyrlæge eller dyrhandel og børst hans tænder en gang om ugen. Så slipper I for tandsten. Giv også gerne ben (20 kr for 2 kg hundeben hos de fleste slagtere) de fjerner også ben. Dental sticks kan ikke fjerne det der virkelig sidder godt fast, det kan et hårdt ben tilgengæld.

Hvad skal der indkøbes? Vi ved han får Eukanuba (hvilket han fortsætter med hos os) vi skal have fat i hunde-snor, mad+vand skål, hundekurv og Jeg kender kun til "heste-hunglen" og ikke hunde-junglen..- Eukanuba. Nu har jeg arbejdet i en dyrehandel og min erfaring er desværre at mange (rigtig mange) hunde udvikler alergi på Eukanuba og det er ikke sjældent at folk kommer retur med sækkene fordi foderet er muggent eller direkte levende. Jeg ville købe noget andet. F.eks Olivers Adult som er et rigtig godt foder til en god pris + at det kommer direkte til døren (www.olivers.dk ). Derudover skal i have fat i noget legetøj. Gamle tennissokker og håndklæder med en knude på er glimrende legetøj, samt tennisbolde og ben. Derudover kan i købe aktivitets legetøj i form af BUSTER CUBE terning f.eks til 99 kr i de fleste dyrehandlere.Det er en terning i putter foder i og så triller han den rundt for at få fat i det. I skal også have et hundetegn (lovpligtigt iflg.hundeloven) med navn og telefon nr.

Jeg ville prøve at høre hans tidligere ejer om ikke han må få sine ting med fra sit gamle hjem, så er alt ikke nyt og han har nogen ting han kender.

Håber i kunne bruge mit svar til noget og held og lykke med jeres nye familiemedlem.

Sarah

"Alle er blot krummer i livets store kiksedåse...

Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs."

Citat: Garfield.

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægeforsikring...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 06:21

...er en god idé til heste, hunde ryger ud af den omkring 8 års alderen - og vores har aldrig været forsikret. Det har ikke - og har aldrig kunnet betale sig med hende.

Hun blev rigtig syg, da hun var knap 11 år gammel, blev opereret og er kommet sig fuldstændigt.

Der kommer indimellem en engelsk bulldog i stalden. Jeg holder meget af hunde - og har selv en canadisk retriever, men denne her hund er så ualmindelig ækel, at jeg bare ikke kan få mig selv til at røre ved den.

Det er ellers en venlig hund - tror jeg - jeg synes, de er svære at læse. Den lugter og er grim, men dens ejer forguder den ubetinget.

Jeg mindes ikke rigtigt før at have være så frastødt af et dyr, at jeg nærmest skammer mig over det. På et eller andet niveau er det vel synd for hunden?

Mette (Fjolle)

0
0
Svar på denne tråd

Genbrugshund
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 07:08

Tillykke med den nye hund.

Min lille tøs er også en genbrugshund. Hun var 8 mdr. da jeg købte hende af en familie, hvor barnet angiveligt skulle have udviklet allergi. At jeg ikke tror det var den egentlige grund til at de skilte sig af med hunden, er så en anden sag

Da jeg var nede og se på hende, var hun ved første øjekast absolut ikke noget for mig. Men tog hende ud på en lille gåtur og synes egentligt hun var meget kær. Det der overbeviste mig, var dog at hun ved tilbagekomsten til sine ejere overhovedet ikke var interesseret i at komme hen til dem, men hellere ville blive ved mig. Og da jeg gik med hende så hun sig ikke tilbage efter sin gamle familie en eneste gang. Og bortset fra en lidt urolig første nat, har hun følt sig hjemme hos mig som om hun havde boet der altid.

Dog kæmper vi stadig på at få rettet op på nogle af de unoder hun havde da jeg fik hende, men det er småting og hun er en utrolig kærlig, tillidsfuld og glad hund.

Håber I bliver lige så glade for Ivan, som jeg er det for min Liva.

"Udyret":

Anastasia & Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 08:39

ja, det er korrekt at hunde kun skal vaccineres hver 2. år ca. det afhænger af hvilken type vaccine der gives.

Det er en god idé at give tandkøds stimulerende snack - men har han tendens til at danne meget tandsten, er en tur til hundefrisøren (hvis de ordner det samtidig med pelsen) eller til dyrlægen nok nødvendigt.

Ang. Eukanuba, så har det lige været meget oppe i medierne, at de hunde de bruger til forsøg, lever under kummerlige forhold - hvorfor du måske skal overveje at sanktionere med din straf, nemlig ikke at købe deres foder... (bare et par tanker)

Dyrlægeforsikring - havde jeg på min første hund - hvilken blev stort brugt. Har ikke haft det efterfølgende på mine to andre hunde og de har aldrig været syge... Så personligt valg.

Husk at han skal forsikres over jeres landbrugsforsikring eller alm. husforsikring.

Godbidderne kommer i mange varianter - brug hans foder men en "knust" delle i så alle madstykkerne luger at most delle - så ryger det som regl ned og er langt langt sundere end alt det "Haribo-mix" til hunde, som feks. Frolic som jeg bruger ind i mellem...

Udstyr

Fast bredt læderhalsbånd han har på når han er ude og en lækker wolfsong gå tur sele, samt en læder line - så har du udstyr for ca. 900,- der holder hele hans liv og den næste hund med *s*

Selv har jeg en læder line fra 1992 som bare holder og holder og holder

Vh Gitte

.

(Moderationen burde slette alle indlæg uden en sigende overskrift ;-))

0
0
Svar på denne tråd

DKK's vaccinationsregler
Forfatter: 
Dato:  13-02-2006 14:14

DKK kræver IKKE at voksne hunde over 2 år bliver vacc. hvert år for at man kan udstille den.

Her er reglerne kopieret fra deres hjemmeside:

"For at deltage på udstilling skal en hund være vaccineret mod hundesyge og parvovirus. Vaccinationen skal være foretaget senest 14 dage før udstillingsdagen. For hunde op til 24 måneder gælder, at vaccinationen højst må være 1 år gammel. For øvrige gælder, at vaccinationen højst må være 4 år gammel. Dokumentation for vaccinationen skal være indført i stambogen eller være vedlagt denne"

Vi er mange, der er imod overdreven vacc., der er meget glad for at de fik ændret deres regler for et par år siden

MVH
KarinP

www.galgo-sos.dk

0
0
Svar på denne tråd

Med hensyn til udstyr...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2006 09:28

... så følger hans eget udstyr vel med ham? De nuværende ejere har jo da ikke meget fornøjelse af det uden hunden :)

Det vil da være rigtig dejligt for ham at have sine vante ting omkring sig - så kan I jo altid supplere/skifte ud efterhånden, hvis designet ikke lige passer jer.

Tillykke med den nye hund i øvrigt. Der kan siges meget godt om at få en hundehvalp (som vi har nu :)) - men der kan siges ligeså meget godt om at få en genbrugshund. Det har vi prøvet 2 gange, og vi var meget i tvivl om, hvorvidt vi skulle gøre det igen, eller om vi virkelig "orkede" at få en hvalp (alle vi kendte var meget ærlige omkring det store stykke arbejde det er at få en hvalp).

Vi valgte denne gang en hvalp, men vi kan sagtens tænkes at vælge en genbrugshund en anden gang :)

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Her er Ivan...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2006 22:35

Her er Ivan så - billederne er fra idag hvor han var meget, meget træt efter ikke at have sovet hele natten. Han havde lidt svært ved at falde til ro, vi håber det går bedre iaften. Lige nu ligger han ved siden af mig og snork bobler på ryggen og ja, han snooorker en del!

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 00:23
med ham. Men hvor er han altså ikke ret køn...
0
0
Svar på denne tråd

Falde til ro...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 07:34

Da jeg fik min Eddie tog det 14 dage før han faldt til ro. Om natten gik han frem og tilbage frem og tilbage frem og tilbage...

Jeg ignorerede det hårdnakket - vendte konsekvent ansigtet den anden vej og NÆGTEDE at forstærke ham for at være urolig ved at kæle ham. Lagde han sig ned ved siden af sengen stak jeg hånden ned til ham. Jeg sov ikke meget i de uger...

Begynder I at give ham kontakt, når han er urolig, så forstærker I uroen og natteforstyrrelserne bliver ved. Så lærer han at påkalde sig jeres opmærksomhed ved at være urolig.

Eddie kan godt være noget rastløs, men han ved usvigeligt sikkert, at når jeg lægger mig til at sove, så skal han være STILLE - og det er han.

Under uddannelse til "Equine behaviorist" i England - www.naturalanimalcentre.com

0
0
Svar på denne tråd

Hvad skal vi kvinder med mænd
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 08:08
når man kan købe en "Ivan" der snorker, prutter og i øvrigt bare lave mange "krops-lyde"

Vh Gitte

.

(KØBES: Emmaljunga Big Star Supreme 05/06 og Voksi pose)

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er han skøn!
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 10:37

Tillykke med ham!

Måske skulle man overveje en engelsk bulldog? Han er da for dejlig! Hvordan er de temperamentsmæssigt? Jeg har en idé om, at de er meget rolige (=dovne ), men det er måske bare en fordom...

Han ser i hvert fald dejlig ud!

Lea

Griffin Thoroughgood langdistancesadel sælges,

17'', mellem bom.

Mail mig for mere info.

Hvor voldelig handling ta'r fat, der standser kunsten brat!

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er han skøn
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 13:09

Stort tillyke med Ivan - hvor er han skøn. Håber han og I har fået sovet godt i nat.

Er helt solgt, specielt det første billede hvor han flader ud. Herligt billede.

En af de hunderacer der har meget personlighed og hvor det er svært ikke at smile blot ved at kigge.

Håber I vil få et laaangt og dejligt liv sammen med Ivan. Husk at fortælle os hvordan det går.

venligst

Lone

0
0
Svar på denne tråd

Tak of LeaW
Forfatter: 
Dato:  17-02-2006 21:18

For for jeres kommenterer om Ivan - natten til idag gik bedre men stadig ikke helt godt. Jeg gik en tur med ham ved 05.30 tiden og derefter tøffede han frem og tilfrem, frem og tilbage.. (TinaMJ du ved sikkert hvad jeg mener!) vi ignorerede ham men så klynkede han - jeg lukkede ham derefter ind i stuen hvor han var indtil kl 9 uden at sige en lyd.

TinaMJ: Måske vi skal bruge din taktik - det er bare så svært når han klynker!

LeaW: Mange synes og tror det er en agressiv race men tværtimod - de er så søde og rare og meget rolige/godmodige. Ivan vil da også gerne løbe om kap og lege.

Vi er i hvertfald rigtig glad for ham..

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

Lise...
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 06:44

Hunden klynker og går rundt for at få opmærksomhed - når du giver ham den bliver han ved. Det er naturligvis fordi han er stresset, at han gør det og har brug for opmærksomhed - men jo mere du forstærker ham, jo mere vil han larme om natten. Du kan selvfølgelig også vente lidt med at starte tavshedsterapien, for det kan jo være, han falder til ro af sig selv.

Det var svært med Eddie - jeg sov næsten ikke i 2 uger - men jeg fik så nattero.

Man har mange glæder af de hunde. Da jeg var ude i går aftes brød Eddie the Eagle den afskyelige madtyv ind i køkkenet og splittede 2 skraldeposer i atomer... For lækkert...

0
0
Svar på denne tråd

TinaMJ
Forfatter: 
Dato:  18-02-2006 16:14

Vi prøvede inat dit forslag og vupti.. vi lod hunden gå lidt rundt i soveværelset efter vi var gået i seng, vi ignorerede ham fuldstændigt! Efter 5 min hvor han først havde siddet og kigget på mig og derefter på Jan lagde han sig ned ved siden af Jan på gulvet.

Efter 20 min gik han - ud i sin kurv Han kom så ca 1 gang i timen ind og for tjeke om vi nu stadig lå og sov. Vi hørte ham selvf fordi han vækkede os med sin trippen på trægulvet men efter at have kigget på os og små klynket 5 min tid ja så gik han igen ud i kurven.. Dejligt!

Vi sover ikke så godt men der er det værd!

Mvh. Lise D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider