markedspladsen - hest/pony, og se under "rytter søger hest" og "hest søger rytter".
Her er der folk som tilbyder eller ønsker parter.
Der ud over er parts-diskusionerne altid nogle diskussioner, hvor bølgerne går højt 
Dem som ønsker sig parts-heste, synes de bør have det gratis, da de mener de gør ejeren en STOR tjeneste.
Ejerne som ønsker sig en part, vil i mange tilfælde gerne have noget for det = arbejde eller penge.
Jeg har selv været partsrytter det meste af 15 år af mit liv, og det har været fra gratis til 3-400 kr om måneden for 3 dages ridning om ugen.
MEN til gengæld har jeg så også kun været hygge-/skovtursrytter på de respektive heste - og har derfor ikke kunnet lære hestene noget dressur- eller springmæssigt. Og de steder hestene har været opstaldet, ja der hjalp man da med indlukning, mugning og fodring, og der var højest en udendørsbane til rådighed.
Nu er jeg så selv blevet hesteejer, og har min hest stående et sted med fuld pasning, ridehal og udendørsbaner , store skovarealer, gode undervisningsmuligheder m.m., og det betaler jeg så en rimelig høj pris for.
Min hest har jeg redet op til LA-nievau i dressur, og skovturene bruges til specifik distancetræning.
Så skulle jeg overhoved finde på at have en part, ja så var der tre muligheder.
Enten en rimelig rytter på mit eget LA-niveau, som så skulle betale for fornøjelsen af at ride på min hest, som jeg jo har lagt et stort stykke arbejde i at gøre til en fornøjelse at ride.
Eller få en middelsværdressur-rytter til at ride ham gratis - for hun kan lære hesten ting, som jeg endnu ikke kan.
Eller betale underviseren/beridderen for at ride ham.
For mit vedkommende er jeg så heldig, at der er en af de gode M-ryttere i stalden, som gerne rider min hest en gang hver 14 dag e.l. - og så får hun en gang imellem en flaske rødvin som tak. 
Som du kan se, ja så afhænger betaling/ikke-betaling meget af hestens niveau, stedets faciliteter, om man kun skal ride eller også muge, fodre m.m., og på hvilket niveau man som partsrytter selv rider.
At jeg så også er af den personlige mening, at man som heste-ejer ikke skal gøre sig økonomisk afhængig af at have en betalende partsrytter, det er så en anden side af sagen.
Og at jeg nogle gange kan ryste på hovedet af, hvad folk de forlanger en evt. part skal betale for en hest, som knap nok kan eller må rides, ja det sker såmænd også.
MVH Charlotte